Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Meer kans op schizofrenie bij Marokkaanse jongens

Pagina's : [1] 2

DESPERADA
06-03-2003, 20:53

Salaam aleikom...... Gister Uitzending bij Nova ---------> Meer kans op schizofrenie bij Marokkaanse jongens Jonge Nederlanders van Marokkaanse afkomst lijden 11 keer zo vaak aan schizofrenie als hun autochtone leeftijdsgenoten. Deze cijfers werden gisteren geopenbaard in het tv-programma NOVA. Het gaat vooral om jonge Marokkaanse mannen van de zogenaamde tweede generatie, zonen van Marokkaanse immigranten die zich in Nederland hebben gevestigd. Ook Surinamers hebben een verhoogde kans op psychische stoornissen. Opvallend is dat Turken in vergelijking met Nederlanders maar een weinig verhoogd risico hebben. Volgens twee Marokkaanse psychiaters, Salaa Sidali en Said Bellari, zou dit te maken met de stress die jonge Marokkanen ervaren. Doordat ze zich in twee werelden bevinden, hebben de jonge Marokkanen volgens de psychiaters mogelijk te maken met 'conflicten op psychisch niveau' die schizofrenie kunnen aanwakkeren. Aan de enke kant moeten jonge Marokkaanse Nederlanders voldoen aan de Marokkaanse cultuur van hun ouders, daarnaast ervaren ze de 'vrijheid' van de Nederlandse samenleving. Turkse jongeren hebben minder met deze stress te maken omdat de Turkse samenleving al veel meer 'verwesterd' is, aldus de psychiaters. Schizofrenie is een chronische stoornis waarbij de patiënt lijdt aan terugkerende psychoses. Tijdens zo'n aanval heeft hij waandenkbeelden en hoort hij stemmen. De ziekte is met medicijnen wel te behandelen, maar nooit te genezen. (Ze zij ook NOOIT uitgepraat over Marokkanen :rolleyes: )

grendel
06-03-2003, 21:03
Ik heb het gezien. Ik schrok er eigenlijk ook wel van. 11 x zo veel, what the f.u.c.k. :confused: De conclusies van beide (Marokkaans/Nederlandse psychiaters) was: -of je helpt ze met het herkrijgen van hun Arabische/Islamitische identiteit, zoals de AEL wil.(1 van de psychs was een AEL-sympathisant) of: -je geeft ze de vrijheid om hun eigen leven in te inrichten. U begrijpt dat Grendel een voorstander van het 2e is :D :zwaai:

DESPERADA
06-03-2003, 21:17
Keuze 2 zijn ze zelf niet in staat toe......Aangezien ze zijn verdwaald tussen 2 culturen hebben ze leiding nodig -----> Je helpt ze hun Islamitische identiteit te versterken en te behouden.... Daar ben ik een voorstander van..... Ze begonnen ook met het analyseren van Marokkaanse meiden, volgens een van de pschys Lijden wij aan depressie's En hebben zelfmoord neigingen :rolleyes: Dus wees voorbereid: Binnenkort een uitzending ''Meer kans op depressie en zelfs zelfmoord neigingen bij Marokkaanse meiden'' En dan komen de twee vrouwelijk pschys Ons analyseren....... :D

Oem_Lena
06-03-2003, 21:38
onzin

grendel
07-03-2003, 12:26

Origineel gepost door lala_amira2 onzin Que ?

sahira
07-03-2003, 12:41
Origineel gepost door DESPERADA Salaam aleikom...... Gister Uitzending bij Nova ---------> Meer kans op schizofrenie bij Marokkaanse jongens Jonge Nederlanders van Marokkaanse afkomst lijden 11 keer zo vaak aan schizofrenie als hun autochtone leeftijdsgenoten. Deze cijfers werden gisteren geopenbaard in het tv-programma NOVA. Het gaat vooral om jonge Marokkaanse mannen van de zogenaamde tweede generatie, zonen van Marokkaanse immigranten die zich in Nederland hebben gevestigd. Ook Surinamers hebben een verhoogde kans op psychische stoornissen. Opvallend is dat Turken in vergelijking met Nederlanders maar een weinig verhoogd risico hebben. Volgens twee Marokkaanse psychiaters, Salaa Sidali en Said Bellari, zou dit te maken met de stress die jonge Marokkanen ervaren. Doordat ze zich in twee werelden bevinden, hebben de jonge Marokkanen volgens de psychiaters mogelijk te maken met 'conflicten op psychisch niveau' die schizofrenie kunnen aanwakkeren. Aan de enke kant moeten jonge Marokkaanse Nederlanders voldoen aan de Marokkaanse cultuur van hun ouders, daarnaast ervaren ze de 'vrijheid' van de Nederlandse samenleving. Turkse jongeren hebben minder met deze stress te maken omdat de Turkse samenleving al veel meer 'verwesterd' is, aldus de psychiaters. Schizofrenie is een chronische stoornis waarbij de patiënt lijdt aan terugkerende psychoses. Tijdens zo'n aanval heeft hij waandenkbeelden en hoort hij stemmen. De ziekte is met medicijnen wel te behandelen, maar nooit te genezen. (Ze zij ook NOOIT uitgepraat over Marokkanen :rolleyes: ) Salaam alaikuum, er was mij al iets bekend over dezze ziekte bij marokaanse mannen, ik doe vrijwilligers werk in een ontmoetingscentrum voor (ex)psychiatrische patienten. Toen ik begon drie jaar geleden waren het voornamelijk nederlandse bezoekers, nu is 35% ( 4 personen ) van marokkaanse afkomst. Dus belachelijk vind ik die uitkomst niet, ben juist blij dat ze dit aankaarten, wij als moslims zouden veel meer kunnen doen voor onze broeder/zuster in psychise nood. Het is een taboe om over geestesziekten te praten, en praten (uit de school klappen/de vuile was buiten hangen) doen we niet snel, zeker niet met een psychiater. Dat allochtone artsen en andere medici hierover praten juig ik van harte toe, ik hoor vaak mensen klagen over de dokter die niet van allochtone afkomst is, dikwijls schrijven ze snel iets uit om de pijn (lees psychise-pijn) te verzachten..( in werkelijkheid vaak placebo's..een paardemiddel dus..) Wees blij dat ze niet uitgepraat zijn over Marokannen, de samenleving vergeet jullie niet gauw, maak daar gebruik van zou ik zeggen, wel positief natuurlijk...ons molukkers zijn ze vergeten... :(

grendel
07-03-2003, 15:39
Origineel gepost door najibsri precies....en dat je voor bent voor islamitsche identiteit bent betekent niet dat je een ael symphatisant bent maar een islamitisch voorstander bent en dus een voorstander van onze profeet Mohammed rassullulah VZMH De Islam is niet nationaliteit-gebonden. Het is toch belachelijk dat een niet-Arabier of niet-Moslim niet bij het AEL mag. Een mooie kans om eventueel mensen voor de Islam te interesseren wordt verkwanseld. Zegt mij genoeg over dat clubje :D

aishaqandisha
09-03-2003, 14:33
Uit mijn omgeving ken ik genoeg Marokkanen die psychisch in de knel zijn gekomen, soms met extreme gevolgen. Het is afschuwelijk om te zien. De dokters vergeten één klein dingetje. Is er onderzoek gedaan naar het medicijngebruik en (de waarheid moet gezegd) het drugsgebruik? Het is bekend dat onschuldige drugs als hasj en wiet bij veelvuldig gebruik toch niet zo onschuldig blijken. Je kunt er paranoïde van worden enzo. En kom me nou niet aan met "ja maar Nederlanders en Turken doen dat ook" Dat is zo. Maar in mijn omgeving zijn Marokkanen daar toch een stukje grenzelozer in. Er zijn genoeg bevolkingsgroepen die een "dubbelleven" leiden tussen thuiscultuur en omgeving. Dat alleen kan volgens mij niet de oorzaak zijn.

Rizkkii
09-03-2003, 15:05
ook 1936 verschijnde in duits kranten dat dat j0den lijden aan Schizofrenie.. Zelfs Albert eindstein lijd ook aan een chronische stoornis waarbij hij stemmen hoort. Dit is een hetze tegen de sterk geest van de marokkaanen.. De zionbeest probeert via gemanipuleerd cijfertjes aan te tonen dat wij niet goed zijn on onze hoofd..... Zionbeest van oudsher beschrijft zijn tegenstander die zijn menning niet meedeelt maar ook mooielijk te beinvloeden voor gek gestoorde psychpaten... In ieder volk zullen degelijke mensen die lijden aan allerlei ziekten maar om een bepaalde groep aan te wezen dat vatbaarder zijn dan andere geloof ik er niks van.. Ik zou juist de zionbeest beschuldigen dat ie aan Schizofrenie lijd, wie acteren het meest ?????wie schrijven het meest???? wie hoort stemmen dat al moslims terroristen zijn????? Dit is een eeuwen oude propaganda....

sahira
09-03-2003, 15:11
Origineel gepost door Rizkkii ook 1936 verschijnde in duits kranten dat dat j0den lijden aan Schizofrenie.. Zelfs Albert eindstein lijd ook aan een chronische stoornis waarbij hij stemmen hoort. Dit is een hetze tegen de sterk geest van de marokkaanen.. De zionbeest probeert via gemanipuleerd cijfertjes aan te tonen dat wij niet goed zijn on onze hoofd..... Zionbeest van oudsher beschrijft zijn tegenstander die zijn menning niet meedeelt maar ook mooielijk te beinvloeden voor gek gestoorde psychpaten... In ieder volk zullen degelijke mensen die lijden aan allerlei ziekten maar om een bepaalde groep aan te wezen dat vatbaarder zijn dan andere geloof ik er niks van.. Ik zou juist de zionbeest beschuldigen dat ie aan Schizofrenie lijd, wie acteren het meest ?????wie schrijven het meest???? wie hoort stemmen dat al moslims terroristen zijn????? Dit is een eeuwen oude propaganda.... Een hetze tegen de sterke geest van de marokkanen?? Neem me niet kwalijk, maar dat is echt overdreven gezegd...hoezo sterke geest van de marokkanen?? Ik merk er weinig van die sterke geest...kom maar op en laat die sterke geest maar zien! Het is gewoon een feit waar voor wij onze ogen niet moeten sluiten, de waarheid is hard ook in dit geval..als er dan een sterk marokkaans geest zou zijn, doe er dan wat mee...laat zien hoe sterk de marokkaan is...nee, tot nu toe heb ik het tegendeel gezien en gehoord...

Rizkkii
09-03-2003, 15:53
Origineel gepost door sahira Een hetze tegen de sterke geest van de marokkanen?? Neem me niet kwalijk, maar dat is echt overdreven gezegd...hoezo sterke geest van de marokkanen?? Ik merk er weinig van die sterke geest...kom maar op en laat die sterke geest maar zien! Het is gewoon een feit waar voor wij onze ogen niet moeten sluiten, de waarheid is hard ook in dit geval..als er dan een sterk marokkaans geest zou zijn, doe er dan wat mee...laat zien hoe sterk de marokkaan is...nee, tot nu toe heb ik het tegendeel gezien en gehoord... dat er mensen zijn die lijden aan schizifrenie ontken ik niet maar een volk aan te wijzen dat ze 11x kansen hebben om schizofrenie te krijgen vind ik een hetze...... waarom 11x en niet 12 keer heeft dat te maken met 11 september???

sahira
09-03-2003, 15:56
Origineel gepost door Rizkkii dat er mensen zijn die lijden aan schizifrenie ontken ik niet maar een volk aan te wijzen dat ze 11x kansen hebben om schizofrenie te krijgen vind ik een hetze...... waarom 11x en niet 12 keer heeft dat te maken met 11 september??? ik zou je haast paranoide noemen, zoek niet overal wat achter....en deels heb je gelijk, een hele bevolkingsgroep aanwijzen is niet correct maar doe jij dat ook niet? DE joden, DE amerikanen en dus ook DE marokkanen?

Rizkkii
09-03-2003, 16:21
Origineel gepost door sahira ik zou je haast paranoide noemen, zoek niet overal wat achter....en deels heb je gelijk, een hele bevolkingsgroep aanwijzen is niet correct maar doe jij dat ook niet? DE joden, DE amerikanen en dus ook DE marokkanen? Ik wordt gedwongen om zo te denken ondanks dat ik het anders wil. Maar zolang de zionbeest de moslims beschildert als terroristen blijf ik met................. je mag me best paranoide noemen als je daarmee voeldoning mee krijgt...Bij de zionbeest zoek van alles achter..en dat komt door zijn daden....

sahira
09-03-2003, 16:27
Origineel gepost door Rizkkii Ik wordt gedwongen om zo te denken ondanks dat ik het anders wil. Maar zolang de zionbeest de moslims beschildert als terroristen blijf ik met................. je mag me best paranoide noemen als je daarmee voeldoning mee krijgt...Bij de zionbeest zoek van alles achter..en dat komt door zijn daden.... ik voel totaal geen voldoening als ik jou paranoide noem, integendeel..daarbij zeg ik: ik zou haast zeggen.. ik kan jou reactie wel begrijpen, vaak bespeur ik frustratie als er gepraat wordt over moslims, een goede reden voor mij om te laten zien dat moslims mensen zijn, en geen beesten of terroristen.

sahira
10-03-2003, 14:27

Origineel gepost door Defender Tadaa...De percentages bij onder irakese jongeren zouden nog wel eens veel hoger kunnen liggen Misschien wel ja, onder de asielzoekers/nieuwkomers zijn de psychische problemen groter, dat is ook niet vreemd. Je komt vanuit een oorlog situatie hier naar toe, de onzekerheid over een verblijfsvergunning etc. levert veel hoofpijn en andere klachten. Daarbij komt dat voornamelijk de mannen zich nutteloos en overbodig voelen, in land van herkomst hadden ze meestal een goede baan (anders heb je de kans niet om te vluchten, wat geld kost), sommige zeggen zelfs aangetast te zijn in hun mannelijke trots...er wordt weinig aandacht besteed aan de psychische zorgen die ze hebben... Feit blijft dat er te weinig aandacht besteed wordt aan ziekten waarop nog een taboe heerst..en dat moeten we eerst zien te doorbreken zodat we de mensen daadwerkelijk kunnen helpen. Wanneer wij als (moslim-)gemeenschap onze ogen blijven sluiten voor dit soort zaken, zal het een taboe blijven en wordt de mede-mens niet geholpen...ze dwalen dan nog meer af...met in het trieste geval zelfdoding.

Pagina's : [1] 2