Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Zomer, Hitte, naar marokko met een baby aan boord?

Pagina's : [1] 2

LZN
19-05-2005, 10:45

Assalamoe aleikoem, Als het goed is gaan we (inshaAllah) dit jaar met de auto naar marokko. Er is 1 klein probleempje en dat is dat we geen airco hebben. Maar aangezien mensen al jaren zonder airco naar marokko reizen, moet dit voor ons toch ook te doen zijn? Voor mezelf vind ik dit geen probleem, ik zit meer met mijn kind. Als je de ramen openzet heb je weer kans dat hij verkouden wordt en daar zit ik ook niet op te wachten. Is een ventilatortje iets, of hebben jullie andere ideetjes om het reizen voor een hummeltje van dan 9 maanden zo comfortabel mogelijk te maken? Ik las ergens dat je de kind flink ruimte kan geven als je de ruimte waar je je voeten neerzet achter opvult met spullen en er een deken overheen legt, dan kan je kind af en toe lekker liggen, spelen en rollen. Vind ik een erg leuk idee! Alleen als we rijden dan doe ik hem toch liever in zijn autostoeltje voor de veiligheid. Dus wie o wie heeft tips om het reizen zo comfortabel mogelijk te maken voor hem? Djazakoem Allah!.

ZiGaRaG
19-05-2005, 10:53
Gewoon een rompertje aantrekken en in zijn autostoeltje laten zitten zo heeft mijn nichtje het ook altijd gedaan.

ZiGaRaG
19-05-2005, 11:17
Je moet hem natuurlijk wel voor de zon beschermen maar hij moet het natuurlijk ook niet te warm hebben in zijn rompertje is het lekker fris.

smurfi
19-05-2005, 11:56
Het belangrijkste is het om Abdellah veel drinken te geven, om uitdroging te voorkomen. Ik denk dat het heel goed te doen is als jullie tussen het rijden door vaak stoppen om uit te rusten. Meestal slapen babys toch in de auto, mijn Amine vind het heerlijk in de auto. Lekker uit het raam kijken, spelen om vervolgens van het motorgeluid in slaap te vallen. Ook zou ik een 10 Liter thermoskan meenemen en met koud water vullen. Zo kun je af en toe een koud washandje over Abdellah wrijfen. Onderweg kun je bij alle pompstations ijsblokjes en water kopen en de thermoskan daarmee vullen. Koop verschillende nieuw speelgoed voor de kleine, als hij vervelend wordt kun je hem daarmee verrassen. Ook zou ik een plakbare zonverduisternis voor de autoramen kopen. Een ventilator is een goed idee, want de sterke wind die uit een open raam komt lijkt me niet zo gezond...

Moslimmaa
19-05-2005, 13:14

Veel plezier incha allah !! Allah y wassalkoum ala ghair !!

lilmizz
19-05-2005, 14:12
Aleykum Salaam Ik zelf zou niet zonder airco in de auto gaan maar met het vliegtuig dan maar denk ik...

Mysticalia
19-05-2005, 14:48
Mijn ouders hadden toen mijn zussen en broers klein waren ook geen Airco........ Niet teveel nadenken.... zonder Airco kan het ook :goedzo: :goedzo: inderdaad. We zijn toch allemaal zo opgegroeid? :o

Miss_Wafae
19-05-2005, 14:59
Het moet te doen zijn hoor, onze ouders hebben het ook jaren zo gedaan zonder airco. Zoals de andere al zeiden veeeeeeeeeeel water laten drinken en iets luchtigs aan trekken ;)

Marisah
19-05-2005, 21:53
Salaam alaikum, Ja hiero hetzelfde probleem. Ik hou er niet van om hem los in de auto te zetten dus het wordt zoveel mogelijk in de autostoel. Mss een tip koop zo'n badstoffen autohoes voor het zweten en evt. een handdoekje erin? Mijn man gaat de ramen beplakken met zwart, zodat er geen zon doorheen komt en gaat een ventilator installeren. Verder neem ik een coolbox mee op de accu voor koud water enzo. Ik ga proberen de achterbank helemaal vol te laden zodat ie evt. gewoon kan slapen onderweg (onveilig, maar anders slaapt ie steeds in een kronkel?). Ach, persoonlijk zou ik liever het vliegtuig pakken en klaar, maar goed.. naar Marokko moet je met de auto zegt mijn man altijd, dus helaas. Ik zie het wel, en als ik gillend gek wordt dan laat ik me wel bij een vliegveld afzetten en vlieg ik terug naar Amsterdam. Ik zie wel, ik kan het niet voorspellen hoor. M.

lilmizz
20-05-2005, 00:18
Niet iedereen heeft die privilege helaas! :hihi:

lilmizz
20-05-2005, 00:19
:goedzo: inderdaad. We zijn toch allemaal zo opgegroeid? :o ja effe vergeten... :maf: maar ja toch ga ik voor de airco :D

saadia29
20-05-2005, 11:50
Ik zou het zonder airco niet aankunnen, ben erger dan een kind! Je kan bijvoorbeeld proberen om in de avond/nacht te rijden, en als de zon fel is ergens onder een boom zitten genieten.

xxamiraxx
20-05-2005, 12:07
airco is ook niet altijd alles. zoals miss magrebia al zei wat als de airco het begeeft dat hadden wij een keer. ik ging echt dood van de hitte. ik was die koele lucht gewend hihihih maar je kan er ook behoorlijk ziek van worden. als je in de auto zit is het lekker koel maar zodra je de deur openzet krijg je tog een pak warme lucht is niet goed voor je lichaam. me moeder had het een keer, meskiena haar stem was gewoon heel schor. ze kon moeilijk praten. het is net als je onderweg ijskoud water drinkt dat is ook heel slecht. laat staan een kind van 9 maanden. alvast een goede reis toe gewenst inshallah komt het wel goed bslemma

Marisah
20-05-2005, 12:29
Ja trouwens met airco moet je ook goed drinken want het systeem droogt je heel snel uit. En oppassen dat je geen kou vat.

Souraida
20-05-2005, 13:11

Ik ga zelf met de vliegtuig inshAllah want dan is me dochter pas een maand of 4 wanneer we gaan. Ik denk wel dat het te doen is want inderdaad zoals velen zeggen onze ouders deden het ook zonder airco. Maar zelf zou ik het niet durven want stel dat het te warm wordt en je bent in spanje dan kun je niet meer terug omdat het te moeilijk wordt. Maar ik wens je veel succes en een goede reis inshAllah.

Pagina's : [1] 2