Bekijk originele versie : tradities die tegen ons geloof ingaan!
alhoceima
06-03-2003, 13:49
Salaam Alaikoem broeders en zusters..
Ik irriteer me mateloos aan die tradities van ons die tegen ons geloof ingaan, ik zal maar een paar voorbeeld noemen,
- de bruiloften van tegenwoordig(met al die toeters en bellen!)owee als je niet meedoet, nou dan ben je of arm of ga je niet met de mode mee en bla bla bla....
en zo zijn er kan ik nog veel meer opnoemen! maar ja het moest er even uit hoor....
Salaam Alaikoem
DESPERADA
06-03-2003, 18:26
Voedoe/magie/shir zien als een oplossing terwijl dat juist het begin van ellende is ------> shirk
Hoofdoek alleen opdoen als je naar buiten gaat, Zolang ej thuis bent mag ie af... Al zijn er ook vreemde mannen in huis (dus geen mahram's)
De TE hoge bruidschatten die er worden gevraagd, Vergetend dat in de tijd van de profeet saws ook wel koran verzen als bruidschat werden gegeven. Vergeten dat meest gezegende huwelijk, is het huwelijk dat het minst heeft gekost.
En zo nog Tal van cultuur trekjes, waar ik mij ook mateloos aan irriteer......
Salaam eleykoem wr wb
ja zusters ik stem hier helemaal mee in!!
gair inscha Allah
shafia
Oem_Lena
06-03-2003, 21:42
Origineel gepost door bilal18
Bijv koran lezen op een dode ook een traditie die tegen de geloof ingaat!!!
en sada9ala allahoe alhadiem zeggen na de recitatie van de quran die ook tegen het geloof ingaat allemaal vernieuwingen in het geloof
ik begrijp het niet :confused: mag je geen sadakala allahoe alhadiem zegen na het lezen van de koran :confused: koran lezen bij een dode mag dat ook niet :confused:
Oem_Lena
06-03-2003, 21:46
Origineel gepost door DESPERADA
Voedoe/magie/shir zien als een oplossing terwijl dat juist het begin van ellende is ------> shirk
Hoofdoek alleen opdoen als je naar buiten gaat, Zolang ej thuis bent mag ie af... Al zijn er ook vreemde mannen in huis (dus geen mahram's)
De TE hoge bruidschatten die er worden gevraagd, Vergetend dat in de tijd van de profeet saws ook wel koran verzen als bruidschat werden gegeven. Vergeten dat meest gezegende huwelijk, is het huwelijk dat het minst heeft gekost.
En zo nog Tal van cultuur trekjes, waar ik mij ook mateloos aan irriteer...... sorry hoor maar een bruidschat is verplicht, en je moet een bruidschat met geld geen sourat, staat duidelijk in de koran. TE hoog is zeker niet goed zo als veel marokkanen vragen voor hun dochters, hoofddoek mag thuis af, mits er geen vreemde manen in huis zijn.
Oem_Lena
06-03-2003, 21:48
en sada9ala allahoe alhadiem zeggen na de recitatie van de quran die ook tegen het geloof ingaat allemaal vernieuwingen in het geloof
is zelfs een verplichting om dat te doen en het is geen vernieuwing
chouroek
07-03-2003, 21:24
Sorry bilal18 maar als je wist wat SADAQA ALLAHO AL3ADIEM (ALLAH DE BESTE HEEFT WAARHEID GESPROKEN)BETEKENT dan had je zoiets niet gezegd! want zelfs geleerden zoals Soedajsi en 3ajami zeggen het na dat ze koraan hebben uitgelezen!
en over wat wat betreft koraan lezen bij een graaf dat is zeker niet HARAM het gebeurde zelfs in de tijd van Mohammed saw als ze klaar waren met begraven van de dode bleef iemand achter om recitatie van Soerat YASSIN WAL KORAAN AL3ADIEM te doen. maar als je meer over wilt weten ga eens boek(De graaf en wat na komt) lezen staat alles in.
wa alalh oea'3lan
onverwijderbaar
07-03-2003, 21:30
Origineel gepost door lala_amira2
is zelfs een verplichting om dat te doen en het is geen vernieuwing
je krijgt heel je leven de tijd om bewijs te vinden dat het verplicht is ik kan je verzekeren dat die bewijzen er niet zijn dus hou beter je mond als je niet weet waar je over praat
verander de regels van allah swt niet dat word gezien als koefr (ongeloof) dus voortaan 3x nadenken voor dat je iets zegt en je moet vooral zeker zijn van je woorden als je iets zegt en het enige zekerheid wat je hebt zijn de bewijzen uit koran of hadith
djazaak allah o gheiran
onverwijderbaar
07-03-2003, 21:35
Origineel gepost door chouroek
Sorry bilal18 maar als je wist wat SADAQA ALLAHO AL3ADIEM (ALLAH DE BESTE HEEFT WAARHEID GESPROKEN)BETEKENT dan had je zoiets niet gezegd! want zelfs geleerden zoals Soedajsi en 3ajami zeggen het na dat ze koraan hebben uitgelezen!
en over wat wat betreft koraan lezen bij een graaf dat is zeker niet HARAM het gebeurde zelfs in de tijd van Mohammed saw als ze klaar waren met begraven van de dode bleef iemand achter om recitatie van Soerat YASSIN WAL KORAAN AL3ADIEM te doen. maar als je meer over wilt weten ga eens boek(De graaf en wat na komt) lezen staat alles in.
wa alalh oea'3lan
jij krijgt ook heel je leven de tijd om de bewijs te vinden dat de profeet dat heeft gedaan in die tijd.
ik kan je zeggen dat het niet toegestaan is het enige wat je mag doen voor een dode is een du3a want voor die dode persoon zijn de boeken dicht en de pennen neergelegt de daden blijven onveranderd we kunnen ze alleen nog maar helpen met dua inshallah. er zijn geleerden die zeggen dat een zoon of dochter van de dode koran mogen reciteren met de juiste intensie maar de meeste geleerden keuren het af allahoe 3alam.
en over soudaisie gesproken taqi lah niet zomaar zeggen dat hij dat doet want soudaisie is trouwens een imam en geen geleerde elhamdoelilah die leeft volgens elkitab wa soena dus beschuldig hem niet van bid'a (vernieuwing)
lees inshallah op deze link de bewijs dat het zeggen van sadaka allahoe el3adiem na het reciteren een vernieuwing is en vernieuwing leidt tot de hel dus taqoe lah en zeg het niet http://www.al-islaam.com/al-islaam/cyberimam/bidah/0156ci.html
djazaak allahoe ghairan
chouroek
08-03-2003, 16:04
Origineel gepost door onverwijderbaar
en over soudaisie gesproken taqi lah niet zomaar zeggen dat hij dat doet want soudaisie is trouwens een imam en geen geleerde elhamdoelilah die leeft volgens elkitab wa soena dus beschuldig hem niet van bid'a (vernieuwing)
djazaak allahoe ghairan
jij krijgt ook heel je leven de tijd om te leren mensen met een goede manier aan te spreken WA 3AMILHOEM BILATI HIJA AHSSEN!
Want dat heeft onze profeet saw ook altijd gedaan anders had hij saw het nooit zover gekregen.
salaam alikoum broeder!
ik weet niet waarom je alles verkeerd interperteert, maar het zal wel aan de referentie kader van je dag liggen.
broeder je moet mijn vorige bericht nogmaals gaan lezen, want ik heb met geen woord gemeld dat we de daden van een dode kunnen veranderen met Koraan recitatie. ik geef jou gelijk als je zegt dat men met sadaqa de dode bij kan staan WAAROM zou het niet toegastaan zijn om koraan te lezen voor een dode? en dode hebben onze salaat nodig.
onze profeet saw deed altijd na slaat ISHA twee RAK3AT bidden voor alle moslims doden(wa ALLAH oe a3lam).
Aangezien dat jij mij beschuldigt met iets die ik niet hebt gezegd over FAQIEH SOEDAJSI(bid3a) dan zeg ik ESTAGHVER RABAK JA AGI!
want ik weet goed wat bid3a inhoud en ik vermeid alle soorten daarvan!
(KOLO BID3ATIN DALALA WAKOLO DALALATIN FI ANAAR)
nogmaals het is GEEN vernieuwing!
zoja kom maar met een DALIEL AGI!
jazaka allaho gajran
Lady_moi
08-03-2003, 17:21
bewijzen ik wil bewijzen :D
Nounousa
08-03-2003, 23:01
het bewijs dat je sadakaa allah oel adiem niet mag zeggen is dat het HELEMAAL NIETTTTTTTTTTTTTTTT in de koran staat, het staat nergens, de betekenis ervan klopt wel, maar het staat nergens...
Geef mij maar eens bewijs van waar het wel staat...
:rolleyes:
Nounousa
08-03-2003, 23:03
Origineel gepost door chouroek
jij krijgt ook heel je leven de tijd om te leren mensen met een goede manier aan te spreken WA 3AMILHOEM BILATI HIJA AHSSEN!
Want dat heeft onze profeet saw ook altijd gedaan anders had hij saw het nooit zover gekregen.
salaam alikoum broeder!
ik weet niet waarom je alles verkeerd interperteert, maar het zal wel aan de referentie kader van je dag liggen.
broeder je moet mijn vorige bericht nogmaals gaan lezen, want ik heb met geen woord gemeld dat we de daden van een dode kunnen veranderen met Koraan recitatie. ik geef jou gelijk als je zegt dat men met sadaqa de dode bij kan staan WAAROM zou het niet toegastaan zijn om koraan te lezen voor een dode? en dode hebben onze salaat nodig.
onze profeet saw deed altijd na slaat ISHA twee RAK3AT bidden voor alle moslims doden(wa ALLAH oe a3lam).
Aangezien dat jij mij beschuldigt met iets die ik niet hebt gezegd over FAQIEH SOEDAJSI(bid3a) dan zeg ik ESTAGHVER RABAK JA AGI!
want ik weet goed wat bid3a inhoud en ik vermeid alle soorten daarvan!
(KOLO BID3ATIN DALALA WAKOLO DALALATIN FI ANAAR)
nogmaals het is GEEN vernieuwing!
zoja kom maar met een DALIEL AGI!
jazaka allaho gajran
De koran is voor de levenden niet voor de doden, ayaat in de koran
IK weet de ayat niet precies meer
Maar dat is wat ik van SJEICH ABOU SOUHAIB heb geleerd, hij is een geleerde en jij niet, dus hem kan je niet tegenspreken!
DESPERADA
09-03-2003, 16:21
Origineel gepost door lala_amira2
sorry hoor maar een bruidschat is verplicht, en je moet een bruidschat met geld geen sourat, staat duidelijk in de koran. TE hoog is zeker niet goed zo als veel marokkanen vragen voor hun dochters, hoofddoek mag thuis af, mits er geen vreemde manen in huis zijn.
Salaam aleikom......
Khad het over de extreem hoge bedraggen die deze tijd aan bruidschat worden gevraagd.... Is dat de bedoeling?! Dat als ware je zelf verkoopt en een prijskaartje aan je zelf hangt...?! Lijkt mij niet dat dat de bedoeling is...... Khad laats een stuk gelezen in een boek genaamd ''Het bruidsgeschenk'' dat het wel eens voorkwam dat er niet alleen geld werd gegeven als bruidschat maar ook bezittingen zoals kleden, doeken, soerats werden als bruidschat weggeven door sahaba's die geen bezittingen hadden........
''Op een keer kwam er een vrouw naar de profeet saws en zei: ''Ik heb mij zelf aan jou toegewijd (voor het huwelijk). Zij verbleef een lange tijd daar,tot een man zei: ''Oh Boodschapper van Allah! Als jij haar niet wilt, huw haar dan aan mij uit'' De profeet saws zei: ''Wat heb jij als bruidschat te bieden?'' ''Ik heb niets anders dan een Izar (onderkleed)'' antwoordde de man. De profeet saws zei: Als je haar je kleed geeft, dan heb jij geen kleed meer om te dragen., zoek iets anders. De man zei: ik heb niets. De profeet saws zei: ''Probeer iets te vinden'' Maar de man kwam met niets terug. De profeet saws zei: ''Ken je iets van de Koran uit je hoofd?'' De man zei: ''Ja ik ken die en die soera's. Toen zei de profeet saws: ''Ik trouw jullie samen voor datgene wat je uit de Koran kent'' (Boechari en mouslim)
Allah Ou Aliem
Origineel gepost door onverwijderbaar
jij krijgt ook heel je leven de tijd om de bewijs te vinden dat de profeet dat heeft gedaan in die tijd.
ik kan je zeggen dat het niet toegestaan is het enige wat je mag doen voor een dode is een du3a want voor die dode persoon zijn de boeken dicht en de pennen neergelegt de daden blijven onveranderd we kunnen ze alleen nog maar helpen met dua inshallah. er zijn geleerden die zeggen dat een zoon of dochter van de dode koran mogen reciteren met de juiste intensie maar de meeste geleerden keuren het af allahoe 3alam.
lees inshallah op deze link de bewijs dat het zeggen van sadaka allahoe el3adiem na het reciteren een vernieuwing is en vernieuwing leidt tot de hel dus taqoe lah en zeg het niet http://www.al-islaam.com/al-islaam/cyberimam/bidah/0156ci.html
djazaak allahoe ghairan
in de praktijk zien we dat mensen voor een dode eerste koran lezen en dan gelijk gevolgd door do3a voor de dood.
omdat jij veel wetende bent wil ik van je een bewijs dat het een bid3a ook een bid3a is.
heb jij die bewijs niet dan vraag ik je volgende keer meerdere keer na te denken ipv van zonder bewijs alles tot bid3a te roepen
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.