Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Abortus gevaarlijk voor volgend kind

Pagina's : [1] 2 3

Salima-moi
17-05-2005, 11:47

Abortus gevaarlijk voor volgend kind Vrouwen die een abortus laten uitvoeren, brengen het leven van een volgend kind in gevaar. Tot die conclusie komt een Frans onderzoeksteam dat bijna 3.000 bevallingen onder de loep nam. Vrouwen die al een abortus achter de rug hadden, bleken 40 procent meer kans op een vroeggeboorte te hebben dan een vrouw die nog geen zwangerschapsonderbreking hadden laten uitvoeren. De kans op een extreme vroeggeboorte (minder dan 28 weken) was met zeventig procent zelfs nog groter. Baby's die zo vroeg ter wereld komen, halen het vaak niet of kampen hun leven lang met gezondheidsproblemen. De studie verschijnt deze week in het British Journal of Obstetrics and Gynaecology . is wel erg dat ze het nu pas laten weten :jammer: bron: http://www.hetvolk.be/Article/Detail.aspx?articleID=GJ3ETBU8

HoneyBee
17-05-2005, 12:15
Ik ben blij dat de islam het uitvoeren van een abortus heeft verboden. Je doodt eerst je kindje, en dan breng je het leven van je tweede kindje ook nog eens in gevaar. Vrouwen die abortus plegen zouden eigenlijk geen kinderen meer mogen krijgen. Waarom zou je er een doden en dan een ander willen hebben. Wat geeft die vrouw het recht om te bepalen of dat het kindje mag leven of niet. Ik ben echt tegen abortus. Ik vind dat er voor een abortus geen enkele reden is. Mocht je nog geen kind willen, zorg er dan voor dat je niet zwanger wordt. Moge allah ons allen naar het rechte pad leiden.

Salima-moi
17-05-2005, 12:17
Ik ben blij dat de islam het uitvoeren van een abortus heeft verboden. Je doodt eerst je kindje, en dan breng je het leven van je tweede kindje ook nog eens in gevaar. Vrouwen die abortus plegen zouden eigenlijk geen kinderen meer mogen krijgen. Waarom zou je er een doden en dan een ander willen hebben. Wat geeft die vrouw het recht om te bepalen of dat het kindje mag leven of niet. Ik ben echt tegen abortus. Ik vind dat er voor een abortus geen enkele reden is. Mocht je nog geen kind willen, zorg er dan voor dat je niet zwanger wordt. Moge allah ons allen naar het rechte pad leiden. how wacht even Islam heeft Abortus niet helemaal verboden !!! hij verbied het als je voor het kind kunt zorgen en je oud genoeg bent!! maar hij verbied het niet als je in armoede leeft en er niet voor kunt zorgen!!

HoneyBee
17-05-2005, 12:20
how wacht even Islam heeft Abortus niet helemaal verboden !!! hij verbied het als je voor het kind kunt zorgen en je oud genoeg bent!! maar hij verbied het niet als je in armoede leeft en er niet voor kunt zorgen!! Mag ik aub daliel van jou waarin de islam abortus rechtvaardigd?

HoneyBee
17-05-2005, 12:26

Abortus is alleen toegestaan in de islam als het leven van de vrouw in gevaar komt. Anders niet.

Salima-moi
17-05-2005, 12:27
Ook staat ‘r in de Koran : "Diegene die zich in een noodsituatie bevindt, zal geen zonden begaan bij het toepassen van wat niet is toegestaan." Ten eerste: De intentie hebben om hetgeen in de moeders baarmoeder is te verwijderen. Als men dit van plan is nadat de ziel in het lichaam is ingeblazen1 is het ongetwijfeld verboden omdat het een handeling is van het doden van een levende ziel. De intentie is niet om de vrucht te verwijderen. Wanneer abortus aan het eind van de zwangerschapsperiode en vlak voor de bevalling wordt gedaan is dit toegestaan. Zolang er geen schade aan de moeder en de nieuwgeborene wordt gebracht. Ook zolang er geen noodzaak is voor een chirurgische ingreep.. Zolang de kind de vrouw in levensgevaar kan brengen. Is het HELAL om een abortus te plegen.. lees het boek : het natuurlijke bloed van de vrouw

Hoogervorst
17-05-2005, 12:35
Abortus gevaarlijk voor volgend kind Vrouwen die een abortus laten uitvoeren, brengen het leven van een volgend kind in gevaar. Tot die conclusie komt een Frans onderzoeksteam dat bijna 3.000 bevallingen onder de loep nam. Vrouwen die al een abortus achter de rug hadden, bleken 40 procent meer kans op een vroeggeboorte te hebben dan een vrouw die nog geen zwangerschapsonderbreking hadden laten uitvoeren. De kans op een extreme vroeggeboorte (minder dan 28 weken) was met zeventig procent zelfs nog groter. Baby's die zo vroeg ter wereld komen, halen het vaak niet of kampen hun leven lang met gezondheidsproblemen. De studie verschijnt deze week in het British Journal of Obstetrics and Gynaecology . is wel erg dat ze het nu pas laten weten :jammer: bron: http://www.hetvolk.be/Article/Detail.aspx?articleID=GJ3ETBU8 Naast het statistische onderzoek ben ik benieuwd naar eventuele verklaringen. Daarnaast is veertig (of zelfs zeventig) procent niet enorm veel: kleine getallen maal 1.4 of 1.7 zijn nog steeds kleine getallen.

Pace
17-05-2005, 12:38
Abortus is alleen toegestaan in de islam als het leven van de vrouw in gevaar komt. Anders niet. Ook niet in geval van verkrachting?

Salima-moi
17-05-2005, 12:45
Ook niet in geval van verkrachting? awel daarom heb ik dit geplaatst "Diegene die zich in een noodsituatie bevindt, zal geen zonden begaan bij het toepassen van wat niet is toegestaan."

Salima-moi
17-05-2005, 12:48
Naast het statistische onderzoek ben ik benieuwd naar eventuele verklaringen. Daarnaast is veertig (of zelfs zeventig) procent niet enorm veel: kleine getallen maal 1.4 of 1.7 zijn nog steeds kleine getallen. ja maar de gevaar bestaat ik vind dit wel erg voor vrouwen die het hebben laten doen ze komen daar wel een beetje laat me vind je niet! ?

Hoogervorst
17-05-2005, 12:53
ja maar de gevaar bestaat ik vind dit wel erg voor vrouwen die het hebben laten doen ze komen daar wel een beetje laat me vind je niet! ? Laat?! Dit is wetenschap. Je moet enorm veel gegevens verzamelen over een relatief kleine groep vrouwen. Dus iemand kijkt naar te vroeg geboren babies en zoekt daar eventuele oorzaken naar. Dan moet iemand op het idee komen (of zien in de data) dat het plegen van abortus daarop invloed zou kunnen hebben. En dan alle randeffecten eruit zeven (want misschien leven abortus-plegende vrouwen sowieso ongezonder?). Roken, drinken, en te veel eten heeft naar mijn idee veel meer invloed op de gezondheid van een kind (helaas kan ik dat niet kwantificeren).

HoneyBee
17-05-2005, 12:53
Eigenlijk beschouwt de islam het leven als een heilig gift van God de Almachtige. Het is niemand toegestaan om het leven van iemand anders te nemen of te stoppen behalve op een manier van rechtvaardiging of volgens de islamitische wetgeving. Aldus zegt de heilige Qor-aan: “Zeg: "Komt, ik zal u verkondigen, wat uw Heer heeft verboden;" n.l. dat gij iets met Hem vereenzelvigt en dat gij uw ouders niet goed behandelt en dat gij uw kinderen uit armoede doodt. - Wij zijn het, Die voor u en voor hen zorgen - en dat gij onbetamelijke daden hetzij openlijk of in het geheim begaat en dat gij een ziel ten onrechte doodt die God heilig heeft verklaard. Dit is, hetgeen Hij u heeft bevolen, opdat gij moogt begrijpen.”(Hoofdstuk 6, vers 151) In een ander vers zegt de heilige Qor-aan: “En doodt uw kinderen niet uit vrees voor armoede. Wij zijn het die in hun behoeften en in de uwe voorzien. Voorwaar, hen te doden is een grote zonde. “ (Hoofdstuk 17, vers 31) Wat dienen wij te begrijpen uit deze twee verzen? Ten eerste is het een ernstige zonde om het leven van kinderen te nemen uit angst voor armoede zoals het de gewoonte was gedurende die periode. Noch is het toegestaan om dit om enig ander reden te doen tenzij er een grote kwaad veroorzaakt wordt door de aanwezigheid van de foetus die de dood van de moeder kan veroorzaken. Maar is de foetus een mens? Is het een onderdeel van het lichaam van de vrouw en is zij vrij om te doen wat zij ermee wenst te doen? Dit is de logica van de moderne materialistische wijze van leven. De islam heeft iets anders te bieden. Het is compleet anders dan alle andere concepten of religies. Hier volgen een aantal details. Als een veelomvattende en unieke manier van leven, is de islam het helemaal niet eens met degenen die zeggen dat een vrouw volledige zeggenschap over haar lichaam heeft. Dit betekent echter niet dat de islam vrouwen onder het juk brengt en onder de macht van mannen plaatst. De islam beschouwt onze lichamen als een toevertrouwen, die we in stand dienen te houden en te onderhouden. Het bevestigt tevens dat de foetus de schepping is van de Almachtige God. Niemand, zelfs niet de moeder, heeft het recht om er van af te komen tenzij haar aanwezigheid het leven van de moeder bedreigt. Want in dat geval staat de islam abortus, alleen binnen deze grenzen, toe. Jij hebt jouw daliel uit een boek, dit is daliel uit de quran

trans
17-05-2005, 13:19
Zeker jammer dat ze er nu pas mee komen. Ik denk nu ook dat het aantal abortussen per jaar sterk zal dalen. Bush zal er blij mee zijn. Mag ik vragen waarom Bush hier bij betrokken wordt :D

HoneyBee
17-05-2005, 13:23
Mag ik vragen waarom Bush hier bij betrokken wordt :D Omdat hij tegen abortus is misschien! :D

TheDufrene
17-05-2005, 13:23

Mag ik vragen waarom Bush hier bij betrokken wordt :D Bush schijnt een zeer extreem gelovige christenen te zijn die zijn volledig christenland leid in de kruisvaart tegen de islam. En de conservatieve christenen zijn niet zo gediend van abortussen.

Pagina's : [1] 2 3