Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wat te doen bij slapeloosheid...

Pagina's : [1] 2

Keltoempje
15-05-2005, 20:00

Een vriendinnetje van me...slaapt al weken slecht Hebben jullie enige tips Alvast bedankt.

Wahdania
15-05-2005, 21:13
minder piekeren..

Keltoempje
17-05-2005, 11:21
minder piekeren.. heb je daar een trucje voor...ik denk namelijk dat je dat niet echt in de hand hebt... groetjes

Rozenwater
17-05-2005, 12:02
Bij natuurwinkels hebben ze daar thee voor, om tot rust te komen/ ontspannen en dan goed te kunnen slapen. Helpt echt!

explorer
17-05-2005, 15:35

Bij natuurwinkels hebben ze daar thee voor, om tot rust te komen/ ontspannen en dan goed te kunnen slapen. Helpt echt! piekeren wil zeggen,dat je ontelbaar veel gedachten hebt die je te snel wilt verwerken, waardoor het lichaam geactiveerd wordt om te handelen. Ieder mens heeft gemiddeld 60000 gedachten per dag, als je daar een schepje boven op doet, dan is dit slopend voor het lichaam. Dit verklaart waarom sommigen zeggen "ik voel me zooo moe, maar heb niks gedaan" Ik zou je willen adviseren om al die gedachten te vervangen door 1 gedachte. Dit doe je door middel van herhaling. Als je op bed licht herhaal dan het woord "STAGFIROLLAH". Zodra je merkt dan een andere gedachte opkomt, ga dan onmmidelijk terug naar "STAGFIROLLAH" en blijf herhalen. De kracht van herhalen zorgt er voor dat je lichaam tot rust komt, waardoor andere gedachten (piekeren) worden verbannen. Dit is een vorm van meditatie. Succes

Wahdania
17-05-2005, 16:03
heb je daar een trucje voor...ik denk namelijk dat je dat niet echt in de hand hebt... groetjes explorer heeft je vraag beantwoordt, ik denk dat ik daar weinig aan hoef toe te voegen. :)

Wahdania
17-05-2005, 16:05
piekeren wil zeggen,dat je ontelbaar veel gedachten hebt die je te snel wilt verwerken, waardoor het lichaam geactiveerd wordt om te handelen. Ieder mens heeft gemiddeld 60000 gedachten per dag, als je daar een schepje boven op doet, dan is dit slopend voor het lichaam. Dit verklaart waarom sommigen zeggen "ik voel me zooo moe, maar heb niks gedaan" Ik zou je willen adviseren om al die gedachten te vervangen door 1 gedachte. Dit doe je door middel van herhaling. Als je op bed licht herhaal dan het woord "STAGFIROLLAH". Zodra je merkt dan een andere gedachte opkomt, ga dan onmmidelijk terug naar "STAGFIROLLAH" en blijf herhalen. De kracht van herhalen zorgt er voor dat je lichaam tot rust komt, waardoor andere gedachten (piekeren) worden verbannen. Dit is een vorm van meditatie. Succes :goedzo: :goedzo: De laaste tijden pieker ik ook veel, ik zorg voor het slapen gaan dat ik nergens aan denk; behalve aan de kleur ''wit'' het schijnt echt goed te werken, ik val als een blok in slaap. misschien ook iets voor jou, keltoempje?

Sondra
17-05-2005, 20:39
Salaam wa alaykum, Ik heb dat probleem ook gekend maar hamdulillah het gaat veel beter nu.... Wat ik zelf altijd gebruik in zulke situaties is of kamille thee met een beetje honing voor de smaak ( wel theine vrij) anders en dit is echt simpel, een warme glas melk ook met honing! Het liefst vlak voordat ze gaat slapen. Behalve dit moet ze altijd voor het slapen gaan doe'as zeggen... Het kan zijn dat ze last krijgt van waswas dat ze daarom niet makkelijk in slaap valt. S.

NisriN
17-05-2005, 20:43
Wat je ook tegen slapeloosheid kan doen is muziek luisteren en/of een boek lezen tot je ogen zwaar worden. Als je op een gegeven moment voelt dat je slaap begint te krijgen, moet je je muziek uitzetten of eventueel stoppen met lezen. Voorheen kon ik ook niet zo goed in slaap vallen en bleef daardoor altijd wakker, maar door muziek te luisteren en/of een boek te lezen is dat verminderd. Ik hoop voor je dat dit een oplossing voor je mag zijn.

Keltoempje
17-05-2005, 21:48
piekeren wil zeggen,dat je ontelbaar veel gedachten hebt die je te snel wilt verwerken, waardoor het lichaam geactiveerd wordt om te handelen. Ieder mens heeft gemiddeld 60000 gedachten per dag, als je daar een schepje boven op doet, dan is dit slopend voor het lichaam. Dit verklaart waarom sommigen zeggen "ik voel me zooo moe, maar heb niks gedaan" Ik zou je willen adviseren om al die gedachten te vervangen door 1 gedachte. Dit doe je door middel van herhaling. Als je op bed licht herhaal dan het woord "STAGFIROLLAH". Zodra je merkt dan een andere gedachte opkomt, ga dan onmmidelijk terug naar "STAGFIROLLAH" en blijf herhalen. De kracht van herhalen zorgt er voor dat je lichaam tot rust komt, waardoor andere gedachten (piekeren) worden verbannen. Dit is een vorm van meditatie. Succes hey bedankt!!! zal het doorgeven :)

Keltoempje
17-05-2005, 21:49
explorer heeft je vraag beantwoordt, ik denk dat ik daar weinig aan hoef toe te voegen. :) was dit dan ook jouw trucje ;) thanks...

Keltoempje
17-05-2005, 21:54
Thanks iedereen...zal het zeker doorgeven... als er nog meer tips zijn...heel graag trouwens ze heeft ook valeriaan druppels gebruikt...die hebben altijd geholpen...maar helpen niet meer...het heeft nisk met tolerantie te maken, want ze heeft ze langer als 6 mnd niet gebruikt.

sweetnaima_21
17-05-2005, 23:02
Het is echt vreselijk als je daarmee te maken hebt, ik heb er nu ook mee te maken maar dat is opzich logisch he? maar heb van alles geprobeerd pfff het wil maar niet lukken...

sannaehilwa
19-05-2005, 20:21
piekeren wil zeggen,dat je ontelbaar veel gedachten hebt die je te snel wilt verwerken, waardoor het lichaam geactiveerd wordt om te handelen. Ieder mens heeft gemiddeld 60000 gedachten per dag, als je daar een schepje boven op doet, dan is dit slopend voor het lichaam. Dit verklaart waarom sommigen zeggen "ik voel me zooo moe, maar heb niks gedaan" Ik zou je willen adviseren om al die gedachten te vervangen door 1 gedachte. Dit doe je door middel van herhaling. Als je op bed licht herhaal dan het woord "STAGFIROLLAH". Zodra je merkt dan een andere gedachte opkomt, ga dan onmmidelijk terug naar "STAGFIROLLAH" en blijf herhalen. De kracht van herhalen zorgt er voor dat je lichaam tot rust komt, waardoor andere gedachten (piekeren) worden verbannen. Dit is een vorm van meditatie. Succes Oh? Ik heb het nu echt een paar maanden nu dat het me echt wel een paar uurtjes duurt voordat ik kan slapen, omdat ik over van alles en nog wat pieker. Er waren bepaalde dingen gebeurd waar ik de oplossing voor wil vinden maar het moet me alleen gebeuren wanneer ik eindelijk wil gaan slapen..Ik ga echt gek worden :( Mijn moeder had slaappillen ergens verstopt, die ze best een tijdje had, en die pakte ik dan stiekem om toch in slaap te vallen. Ik val maar niet in slaap, ik blijf maar piekeren. Ik bid zelfs twee extra raka'aats om me beter te voelen of ik ga een lang bad nemen, van alles doe ik . Maar het lukt niet, iemand moet me voortaan met een knuppel neerslaan zodat ik knock out ben haha :p Any volunteers :D Ik kan er om lachen , maar mijn gezondheid gaat er wel achteruit hierdoor, ik word sneller ziek en de dokter zegt dus omdat ik niet genoeg slaap krijg, hoe weet hij dat eigenlijk?? Maar ja , solly dat ik dit vertel , ik wil gewoon die andere meid laten weten dat ze niet de enige is en dat het wel vaker voorkomt, ik dus bijvoorbeeld. Mensen ik ga ff mijn zussie vragen om een knuppel te vragen bij de buurman , zodat ik ff lekker kan slapen tot half zeven morgen haha :maf2: Koessiessss sannae Slaap lekker :D

etjaaf
19-05-2005, 21:46

Slapeloosheid is heel vervelen wat je ook kan doen als je veel piekerd en niet in slaap kan komen, is om dingen op te schrijven. Als je bv zit te piekeren over dit en dat moet ik morgen nog doen, dan kan je het beste alles opschrijven, dat geeft ook een beetje rust. En wat broeder explorer zei is ook heel goed :goedzo:

Pagina's : [1] 2