Bekijk originele versie : Zware straffen wegens westerse kreten in Saudi-Arabië
Einherjer
15-05-2005, 17:42
RIYAD - Drie leden van de gematigde oppositie in Saudi-Arabië zijn zondag in een rechtzitting achter gesloten deuren veroordeeld tot gevangenisstraffen van zes tot negen jaar.
De drie werden in maart 2004 gearresteerd, aangezien ze opriepen tot een constitutionele monarchie, terwijl Saudi-Arabië een absolute monarchie is, en omdat ze 'in westerse termen hervormingen hadden geëist'.
Het proces begon in augustus.
Familieleden verwachtten zondag vrijspraak en waren verbrouwereerd toen ze buiten vernamen dat Ali al-Demayni, Abdallah al-Hamad en Matrouk al-Faleh respectievelijk negen, zeven en zes jaar cel kregen wegens 'het zaaien van oproer en ongehoorzaamheid aan de leiders van het koninkrijk'.
De drie oppositieleden gaan hoogstwaarschijnlijk in beroep.
Fijn land daar.*NOT* :jammer:
http://www.volkskrant.nl/buitenland/1116140318362.html
(gratis registreren)
ezinrify
15-05-2005, 18:49
RIYAD - Drie leden van de gematigde oppositie in Saudi-Arabië zijn zondag in een rechtzitting achter gesloten deuren veroordeeld tot gevangenisstraffen van zes tot negen jaar.
De drie werden in maart 2004 gearresteerd, aangezien ze opriepen tot een constitutionele monarchie, terwijl Saudi-Arabië een absolute monarchie is, en omdat ze 'in westerse termen hervormingen hadden geëist'.
Familieleden verwachtten zondag vrijspraak en waren verbrouwereerd toen ze buiten vernamen dat Ali al-Demayni, Abdallah al-Hamad en Matrouk al-Faleh respectievelijk negen, zeven en zes jaar cel kregen wegens 'het zaaien van oproer en ongehoorzaamheid aan de leiders van het koninkrijk'.
(gratis registreren)
K.U.T dictatorale monarchie!!!
Erg jammer dat een heilige stad als Mekka daar staat!
Ik heb een vreselijke hekel aan Arabische landen die hun eigen volk vernederen en onderdrukken!
Einherjer
15-05-2005, 20:49
Ik heb een vreselijke hekel aan Arabische landen die hun eigen volk vernederen en onderdrukken!
:goedzo: :goedzo: :goedzo:
Arab_Knight
15-05-2005, 22:01
(gratis registreren)
het laatste wat S.arabie nu nodig heeft zijn mensen die voor labiliteit zorgen.
soms (in bepaalde culturen/landen) is een dictatuur het beste, democratie is helaas heilig verklaard.
Arab_Knight
15-05-2005, 22:03
:haha: nee, het zou in marokko moeten staan, dan was het tot een ruïne nedergebrokkeld. faciliteiten zijn perfect daar, wat wil je nog meer.
en de uitspraak die maakt, twijfel je aan het besluit van Allah om daar de heilige stad te hebben?
het laatste wat S.arabie nu nodig heeft zijn mensen die voor labiliteit zorgen.
soms (in bepaalde culturen/landen) is een dictatuur het beste, democratie is helaas heilig verklaard.
Alleen als ik de dictator ben is een dictatuur de beste staatsvorm, anders is democratie toch de betere aangezien ik in die form mag meebeslissen (demos=volk)
Arab_Knight
15-05-2005, 22:20
Alleen als ik de dictator ben is een dictatuur de beste staatsvorm, anders is democratie toch de betere aangezien ik in die form mag meebeslissen (demos=volk)
als jij in een heterogeen land zit (land met meerdere bevolkingsgroepen), waarin jij deel uitmaakt van een bevolkingsgroep die de minderheid vormt binnen dat land, en dus per definitie altijd "weggestemd" wordt.... dan piep je wel anders als het om democratie gaat. kijk maar wat democratie in Rwanda heeft veroorzaakt tussen de hutus en tutsies.
check de wereldkaart en vergelijk west-europa en noord afrika en het midden-oosten, het eerste wat je opvalt is de lappendekenconstructie in west-europa. eeuwen oorlog en 2 WO's waren ervoor nodig om de landen homogeen te maken. hier is democratie dus het beste doort bestuursvorm
dictatuur is soms definately het beste, mits de dictator niet uit eigenbelang werkt (en dat komt helaas te vaak voor).
De woorden Islam en mensenrechten in één adem vernoemen is zo goed als zich wagen in een ideologisch mijnenveld :moe:
Arab_Knight
15-05-2005, 22:26
De woorden Islam en mensenrechten in één adem vernoemen is zo goed als zich wagen in een ideologisch mijnenveld :moe:
dat zul je vast wel als 'n tegeltje op je wc hebben hangen :hihi:
je bedoelt uiteraard Islam geïnterpreteerd door.... en mensenrechten in 1 adem
TheDufrene
15-05-2005, 22:28
geïnterpreteerd door alle moslims
Lees je shariah maar eens door.
Lekker handjes afhakken
als jij in een heterogeen land zit (land met meerdere bevolkingsgroepen), waarin jij deel uitmaakt van een bevolkingsgroep die de minderheid vormt binnen dat land, en dus per definitie altijd "weggestemd" wordt.... dan piep je wel anders als het om democratie gaat. kijk maar wat democratie in Rwanda heeft veroorzaakt tussen de hutus en tutsies.
Rwanda had geen democratie maar een feodale maatschappij, waarbij weinigen het voor het zeggen hadden.http://users.belgacom.net/uno/landen/Beschrijving/Rwanda.htm
Nederland kun je ook niet meer als homogeen land kwalificeren.
check de wereldkaart en vergelijk west-europa en noord afrika en het midden-oosten, het eerste wat je opvalt is de lappendekenconstructie in west-europa. eeuwen oorlog en 2 WO's waren ervoor nodig om de landen homogeen te maken. hier is democratie dus het beste doort bestuursvorm
dictatuur is soms definately het beste, mits de dictator niet uit eigenbelang werkt (en dat komt helaas te vaak voor).
De verschillende landen in de EU zijn tot 1960 homogeen geweest. Dat is niet gekomen door de 2 wereldoorlogen, ik snap ook niet hoe je daar bij komt. Democratie is gewoon het gevolg van staten die enige verlichting en vooruitgang hebben gekent.
Ik kan mij trouwens geen dictator bedenken die zijn eigen bevolking niet heeft onderdrukt met geweld en moord.
Arab_Knight
15-05-2005, 22:30
geïnterpreteerd door alle moslims
Lees je shariah maar eens door.
Lekker handjes afhakken
dat zal wel verklaren waarom er zoveel verschillende stromingen binnen de islam bestaan :moe:
omdat iedereen alles op precies dezelfde manier interpreteert :moe:
De Engelse versie van de UIDHR bepaalt in art. 3.a dat:
“all persons are equal before the Law and are entitled to equal opportunities and protection of the Law.”
Deze formulering kan de indruk wekken dat de UIDHR de discriminatoire bepalingen van de shari’ah heeft afgeschaft, maar dit is niet het geval. De Arabische versie bepaalt dat mensen gelijk zijn voor de shari’ah en dat er geen onderscheid wordt gemaakt in de toepassing hiervan op hen of in de bescherming die de shari’ah biedt. Men krijgt dus geen garantie op gelijke bescherming door een neutraal recht; maar ‘gelijke bescherming’ onder een recht dat in zijn premoderne formuleringen inherent discriminatoir is en daarmee de bepalingen van het internationaal recht schendt.
De status van vrouwen is waarschijnlijk het meest problematische aspect van het geldend islamrecht wanneer het getoetst wordt aan de internationale verdragen.
Arab_Knight
15-05-2005, 23:05
Rwanda had geen democratie maar een feodale maatschappij, waarbij weinigen het voor het zeggen hadden.http://users.belgacom.net/uno/landen/Beschrijving/Rwanda.htm
ik zie staan "De Tutsi's stichtten in de 15e eeuw een feodale maatschappij" :confused: maar daar kwam dus in de jaren 50 een einde aan
anyways:
Under MRND aegis, Rwandans went to the polls in December 1978, overwhelmingly endorsed a new constitution, and confirmed President Habyarimana as president. President Habyarimana was re-elected in 1983 and again in 1988, when he was the sole candidate. Responding to public pressure for political reform, President Habyarimana announced in July 1990 his intention to transform Rwanda's one-party state into a multi-party democracy.
in het artikel http://www.globalsecurity.org/military/world/war/rwanda.htm wordt niet geheel ingegaan of het die president inderdaad gelukt was om er een demo. van te maken, echter weet ik dat die president werd vermoord... de 11% tutsi's zagen de bui al hangen van een democratie (tov 88 hutu's)
..een democratie in afrika is sowieso niet de meest geschikte staatsvorm in mijn ogen.
Nederland kun je ook niet meer als homogeen land kwalificeren.
dat klopt, en ik voorzie problemen, voor zover ze er nog niet zijn.
De verschillende landen in de EU zijn tot 1960 homogeen geweest. Dat is niet gekomen door de 2 wereldoorlogen, ik snap ook niet hoe je daar bij komt. Democratie is gewoon het gevolg van staten die enige verlichting en vooruitgang hebben gekent.
Ik kan mij trouwens geen dictator bedenken die zijn eigen bevolking niet heeft onderdrukt met geweld en moord.
1e wereldoorlog maakte een einde aan o.a. het oostenrijkse rijk en tsarenrijk, en verdeelde ze in kleinere stukjes (met onlangs de oorlog in kosovo als laatste stuiptrekking). in de tweede wereldoorlog werd nogal verschoven met grenzen en werden menig duitsers uit poolse, franse en tsjechische gebieden verdreven, en dat gold ook voor roemenen, polen enz enz... hele grote volksverhuizingen om de landen homogeen te maken dus je zin "Dat is niet gekomen door de 2 wereldoorlogen, ik snap ook niet hoe je daar bij komt" verbaast me zeer!!!
voorbeeld van een dictator die goed voor zijn land zorgt: is die van brunei.
dat zal wel verklaren waarom er zoveel verschillende stromingen binnen de islam bestaan :moe:
omdat iedereen alles op precies dezelfde manier interpreteert :moe:
Dus één ummah bestaat niet? :goedzo:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.