Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Interview Dyab Abou JahJah

LZN
05-03-2003, 14:35

De hardste kritiek komt nog van allochtone parlementsleden. Fatima Pehlivan riep op televisie dat u thuishoort in het Blok. En Fauzaya Talhaoui betoogde dat u een zelfde segregatiemodel predikt als Filip Dewinter. Vlaams Blok-Abou Jahjah: één strijd? ,,Dat is kwade trouw en dat weten ze zelf heel goed. Ik pleit niet voor apartheid maar voor gelijke rechten. En dat betekent ook: recht op een eigen culturele identiteit. Waarom pakt links me zo zwaar aan? Omdat het knuffelbeleid tegenover allochtonen hun speeltje is en ik dat kapotmaak. Bovendien zijn ze bang stemmen te verliezen als de jonge Marokkanen en Turken zich radicaler gaan opstellen. Want die zijn niet van gisteren. Zij zien ook dat het integratiebeleid faalt en dat hun eigen verkozenen alleen évolués zijn, witte negers, alibi-allochtonen.'' ,,Wie vertegenwoordigt Fauzaya Talhaoui eigenlijk behalve zichzelf? Ze heeft geen wortels in de Berber-gemeenschap. Agalev heeft haar uit het academisch milieu geplukt als voorbeeld van een geslaagde integratie waar zelfs de bange blanke Belg geen aanstoot aan neemt. Talhaoui is alleen in naam een Berber en een islamiet. In werkelijkheid is ze volledig geassimileerd.'' Daar gaan we weer. Het Arabisch als vierde landstaal -- u bent dol op provocaties, is het niet? En waar blijven het Turks, het Spaans, het Italiaans, het Berbers? ,,Ik wilde in dat interview met het weekblad Knack alleen een punt maken over de multiculturele samenleving: waarden moeten kunnen verschillen, ook al zijn we allemaal Belg. De enige harde norm is de wet.'' Cultuurverschillen remmen juist de maatschappelijke opgang van allochtonen af, zegt Robert Voorhamme. Migranten bouwen mee aan hun eigen getto. ,,Brasschaat is een erger getto dan Borgerhout: elke Vlaming kan in Borgerhout komen wonen. Dat is weer zo'n perverse integratieredenering. Eerst dwing je ons samen te hokken in de goedkoopste wijken, daarna beschuldig je ons van culturele gettovorming. Het is altijd onze schuld. Zoals Geert Hoste in een van zijn sketches zegt: er zijn tien miljoen Marokkanen die van den dop leven en tien miljoen Marokkanen die ons werk afpakken. Zo is het nooit goed.'' Maar gaat er ook bij de allochtonen niet van alles fout? Ontwortelde jongeren, fundamentalisme, bijstandsfraude: daar horen we u nooit over. ,,Ik ga niet de vuile was van mijn gemeenschap buiten hangen, terwijl die gemeenschap geen banen krijgt en aan alle kanten uitgesloten wordt. Onze zaak is niet moslimfundamentalisme maar Vlaams fundamentalisme: het Blok, racisme, uitsluiting. Waarom moet een migrant zich altijd eerst voor van alles en nog wat verontschuldigen, terwijl wij Belgen zijn met dezelfde rechten als alle anderen? En voor een Belg is de wet de norm, niets meer en niets minder. De rest, wat zich binnenskamers afspeelt, is privé en daar heeft niemand anders iets mee te maken.'' lees hier de volledige interview: http://www.arabeuropean.org/nederlands/intervewdestandaard.html.

DiZA
05-03-2003, 14:49
Proficiat.... zo vond ik gistru een ander interview met Aboe YaYah Ik zoek 'm effe Diza

DiZA
05-03-2003, 14:51
Het interview is hieronder te vinden...:) http://www.arabeuropean.org/nederlands/intervewdestandaard.html

DiZA
05-03-2003, 15:03
Origineel gepost door zakaria29 dank je maar het is hetzelfde interview hahahahaa :o OepZ Ik heb het interview namelijk niet helemaal af..Jij citeerde een stuk dat mij niet bekend in de oren klinkt vandaar dat ik dacht dat het een ander interview was... :giechel:

DiZA
05-03-2003, 15:10

;) Oki

Moessie21
05-03-2003, 17:06
hele discussie voor lucht