Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : België neemt moslimextremisten nationaliteit af

Pagina's : [1] 2 3

LZN
14-05-2005, 14:01

België neemt moslimextremisten nationaliteit af Gepubliceerd op zaterdag 14 mei 2005 BRUSSEL (ANP) - De Belgische justitieminister Onkelinx heeft een procedure in gang gezet om vier veroordeelde moslimextremisten hun Belgische nationaliteit weer af te nemen. Dat meldden diverse Belgische media zaterdag . Volgens Onkelinx zijn de vier ,,ernstig tekort geschoten in hun plicht als Belgisch staatsburger''. Drie van de vier personen zitten momenteel in Brussel in de gevangenis voor hun betrokkenheid bij een poging om de Amerikaanse ambassade in Parijs op te blazen. Deze operatie werd vanuit België voorbereid. Een vierde persoon is woonachtig in Gent. In de Belgische geschiedenis hebben in totaal 38 personen hun nieuwe nationaliteit weer op moeten geven. In de meeste gevallen gaat het om ex-collaborateurs uit de Tweede Wereldoorlog. Sinds de processen van kort na de oorlog zijn in België ook geen procedures meer begonnen om het paspoort van een genaturaliseerde Belg weer af te nemen. http://planet.nl/planet/show/id=67777/contentid=577471/sc=b3926b.

Blade20
14-05-2005, 14:10
jaja, een burger heeft ook plichten. Ik kan me voorstellen dat deze mensen hun plichten als staatsburger niet zijn nagekomen. Ik vermoed verder dat het hier om een soort 'testpool' gaat en dat bij succes er meer zullen volgen en andere landen in de EU het voorbeeld zullen over nemen.

garf23
14-05-2005, 14:46
:wow: een PS'er die streng is op nationaliteitskwesties :( Nochtans zie dezelfde dame voor de verkiezing van 2004 dat zoiets in strijd was met mensenrechten . Maar ja de stemmen van vele "nieuwe belgen" in brussel zijn binnen dus nu lekker beloftes breken . de nieuwe slogan van paars is geboren "wij breken beloftes". ontopic : Goed gedaan , terroristen verdienen niet de bescherming van een nationaliteit

TatTwamAsi
14-05-2005, 17:10
België neemt moslimextremisten nationaliteit af Gepubliceerd op zaterdag 14 mei 2005 BRUSSEL (ANP) - De Belgische justitieminister Onkelinx heeft een procedure in gang gezet om vier veroordeelde moslimextremisten hun Belgische nationaliteit weer af te nemen. Dat meldden diverse Belgische media zaterdag . Volgens Onkelinx zijn de vier ,,ernstig tekort geschoten in hun plicht als Belgisch staatsburger''. Drie van de vier personen zitten momenteel in Brussel in de gevangenis voor hun betrokkenheid bij een poging om de Amerikaanse ambassade in Parijs op te blazen. Deze operatie werd vanuit België voorbereid. Een vierde persoon is woonachtig in Gent. In de Belgische geschiedenis hebben in totaal 38 personen hun nieuwe nationaliteit weer op moeten geven. In de meeste gevallen gaat het om ex-collaborateurs uit de Tweede Wereldoorlog. Sinds de processen van kort na de oorlog zijn in België ook geen procedures meer begonnen om het paspoort van een genaturaliseerde Belg weer af te nemen. http://planet.nl/planet/show/id=67777/contentid=577471/sc=b3926b Ik vind dit een ongelooflijk goede ontwikkeling, die hopelijk snel door Nederland wordt overgenomen. En natuurlijk hoop ik dat dat verder zal gaan tot draaideurcriminelen, en zelfs mensen zoals Samir Azouzz, die zich openlijk hebben gekeerd tegen de samenleving.

trans
14-05-2005, 17:17

België neemt moslimextremisten nationaliteit af Gepubliceerd op zaterdag 14 mei 2005 BRUSSEL (ANP) - De Belgische justitieminister Onkelinx heeft een procedure in gang gezet om vier veroordeelde moslimextremisten hun Belgische nationaliteit weer af te nemen. Dat meldden diverse Belgische media zaterdag . Volgens Onkelinx zijn de vier ,,ernstig tekort geschoten in hun plicht als Belgisch staatsburger''. Drie van de vier personen zitten momenteel in Brussel in de gevangenis voor hun betrokkenheid bij een poging om de Amerikaanse ambassade in Parijs op te blazen. Deze operatie werd vanuit België voorbereid. Een vierde persoon is woonachtig in Gent. In de Belgische geschiedenis hebben in totaal 38 personen hun nieuwe nationaliteit weer op moeten geven. In de meeste gevallen gaat het om ex-collaborateurs uit de Tweede Wereldoorlog. Sinds de processen van kort na de oorlog zijn in België ook geen procedures meer begonnen om het paspoort van een genaturaliseerde Belg weer af te nemen. Heel goed plan,nou Nederland nog :goedzo: http://planet.nl/planet/show/id=67777/contentid=577471/sc=b3926b Heel goed plan,nou Nederland nog :goedzo:

Focus1
14-05-2005, 17:29
België neemt moslimextremisten nationaliteit af Gepubliceerd op zaterdag 14 mei 2005 BRUSSEL (ANP) - De Belgische justitieminister Onkelinx heeft een procedure in gang gezet om vier veroordeelde moslimextremisten hun Belgische nationaliteit weer af te nemen. Dat meldden diverse Belgische media zaterdag . Volgens Onkelinx zijn de vier ,,ernstig tekort geschoten in hun plicht als Belgisch staatsburger''. Drie van de vier personen zitten momenteel in Brussel in de gevangenis voor hun betrokkenheid bij een poging om de Amerikaanse ambassade in Parijs op te blazen. Deze operatie werd vanuit België voorbereid. Een vierde persoon is woonachtig in Gent. In de Belgische geschiedenis hebben in totaal 38 personen hun nieuwe nationaliteit weer op moeten geven. In de meeste gevallen gaat het om ex-collaborateurs uit de Tweede Wereldoorlog. Sinds de processen van kort na de oorlog zijn in België ook geen procedures meer begonnen om het paspoort van een genaturaliseerde Belg weer af te nemen. http://planet.nl/planet/show/id=67777/contentid=577471/sc=b3926b Prima ontwikkeling. Niet alleen rechten, maar ook plichten. Een goed burger zijn. Zo niet, jammer, dan gaat het feest niet door. Als dit zou gebeuren, krijgen ze dan hun oude nationaliteit weer terug?

scuba
14-05-2005, 17:30
Heel goed plan,nou Nederland nog :goedzo: Als er één schaap over de dam is ....

DonAgewan
14-05-2005, 17:39
En daarna? Ze hebben dan als ze het slim spelen geen enkel andere nationaliteit en Belgie kan ze nergens dumpen.

rja
14-05-2005, 17:43
Ik vind dit een ongelooflijk goede ontwikkeling, die hopelijk snel door Nederland wordt overgenomen. En natuurlijk hoop ik dat dat verder zal gaan tot draaideurcriminelen, en zelfs mensen zoals Samir Azouzz, die zich openlijk hebben gekeerd tegen de samenleving. Volgens mij is er geen procedure in Nederland om de Nederlandse nationaliteit af te pakken, dat kan alleen volgens mij als je in dienst treed van een buitenlands leger, behalve de landen, waar Nederland een vriendschap verdrag mee heeft zoals de meeste Navo landen en Isreal en misschien nog een paar landen. Ik weet of de tweede kamer deze voorwaarden zomaar kan wijzigen, misschien is hier voor een grondwet wijziging nodig, dat kan heel wat jaren kosten, minimaal 4 jaar. De Belgen waren zo slim om dit wel in de grondwet op te nemen. Je kunt alleen de nationaliteit afpakken van iemand, die twee nationiliteiten heeft, iemand statenloos maken kan niet.

Focus1
14-05-2005, 17:46
En daarna? Ze hebben dan als ze het slim spelen geen enkel andere nationaliteit en Belgie kan ze nergens dumpen. Zal wel een soort Rita Verdonk voorstel zijn. Eerst roepen en dan pas kijken of het uitvoerbaar is. Ik hoop dat het lukt. Weg met mensen die het land waar zij wonen lastigvallen met terrorisme en criminaliteit.

TatTwamAsi
14-05-2005, 20:00
En daarna? Ze hebben dan als ze het slim spelen geen enkel andere nationaliteit en Belgie kan ze nergens dumpen. Er zij zóveel mensen (asielzoekers) die van het éne land naar het andere land hoppen, en daar hebben wij terecht medelijden mee. Laat deze ook maar lekker hoppen, en daar heb ik geen medelijden mee! Wedden dat ze in één keer dat paspoort terug kunnen vinden wat ze zogenaamd kwijt waren?

TatTwamAsi
14-05-2005, 20:03
Volgens mij is er geen procedure in Nederland om de Nederlandse nationaliteit af te pakken, dat kan alleen volgens mij als je in dienst treed van een buitenlands leger, behalve de landen, waar Nederland een vriendschap verdrag mee heeft zoals de meeste Navo landen en Isreal en misschien nog een paar landen. Ik weet of de tweede kamer deze voorwaarden zomaar kan wijzigen, misschien is hier voor een grondwet wijziging nodig, dat kan heel wat jaren kosten, minimaal 4 jaar. De Belgen waren zo slim om dit wel in de grondwet op te nemen. Je kunt alleen de nationaliteit afpakken van iemand, die twee nationiliteiten heeft, iemand statenloos maken kan niet. Het is zoals je zegt: wetten kunnen worden aangepast. Hoeft ook geen 4 jaar te duren, maar soms moeten er dan wèl (in geval van grondwetswijziging) nieuwe verkiezingen komen, en de volgende regering moet dan 2/3 vóór de wijziging zijn. Dàt zie ik inderdaad voorlopig in Nederland niet gebeuren ... :huil:

Scottie
14-05-2005, 21:05
Ik heb het al zo vaak gezegd: als je Belgie of Nederland niet fijn vind, nergens staat dat je moet blijven. Landen genoeg waar je wel een fundamentalist kunt zijn. Terroristen? Nationaliteit inleveren, kleedje oprollen, koffers pakken en oplazeren. De democratie is geen grabbelton waar je naar eigen voorkeur uit kunt halen wat jou aanstaat. Rechten? Dan ook plichten en een volwassen relatie met de staat waar je zo graag staatsburger van wilt zijn. Zo niet? Dan er uit. Scottie.

TheDufrene
14-05-2005, 22:04
Alleen nog wachten op een verenigd asielbeleid in de EU dan is het van land naar land hoppen ook over.

Einherjer
15-05-2005, 04:32

Oftewel gewoon statenloos.nergens geen recht op.Soort van vogelvrij verklaren.Risico van het terroristenvak zeg ik dan maar.

Pagina's : [1] 2 3