Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Handen Indiase functionaris afgehakt

Pagina's : [1] 2 3

LZN
12-05-2005, 08:05

Bron (http://www.telegraaf.nl/buitenland/20747711/Handen_Indiase_functionaris_afgehakt.html) Handen Indiase functionaris afgehakt AMSTERDAM - Een dorpeling in Centraal-India heeft met een zwaard de handen afgehakt van een regeringsfunctionaris die zich verzette tegen het uithuwelijken van minderjarigen. Op een Hindu-festival in het afgelegen dorp Bhangahr in de deelstaat Madhya Pradesh, waar het incident plaatsvond, worden jaarlijks honderden minderjarigen uitgehuwelijkt. Het aantal huwelijken waarbij minderjarigen betrokken zijn neemt af vanwege strenge maatregelen, berichtte de tv-zender New Delhi Television News, maar de regering kan het gebruik niet compleet uitbannen, aldus de gouverneur van de deelstaat. De functionaris is opgenomen in het ziekenhuis en verkeert buiten levensgevaar. Ben je tegen het uithuwelijken van minderjarigen kapt men lekker je handen af, handen af kappen, waar hoorde ik dat nog? Westerlingen pedofielen, er zullen natuurlijk pedofielen tussen zitten. Maar Hindoes schijnen er wel extreme ideeën op na te houden en in landen als Iran is het zelfs wettelijk toegelaten kinderen te huwen en te gebruiken..

Scottie
12-05-2005, 11:11
Bron (http://www.telegraaf.nl/buitenland/20747711/Handen_Indiase_functionaris_afgehakt.html) Handen Indiase functionaris afgehakt AMSTERDAM - Een dorpeling in Centraal-India heeft met een zwaard de handen afgehakt van een regeringsfunctionaris die zich verzette tegen het uithuwelijken van minderjarigen. Op een Hindu-festival in het afgelegen dorp Bhangahr in de deelstaat Madhya Pradesh, waar het incident plaatsvond, worden jaarlijks honderden minderjarigen uitgehuwelijkt. Het aantal huwelijken waarbij minderjarigen betrokken zijn neemt af vanwege strenge maatregelen, berichtte de tv-zender New Delhi Television News, maar de regering kan het gebruik niet compleet uitbannen, aldus de gouverneur van de deelstaat. De functionaris is opgenomen in het ziekenhuis en verkeert buiten levensgevaar. Ben je tegen het uithuwelijken van minderjarigen kapt men lekker je handen af, handen af kappen, waar hoorde ik dat nog? Westerlingen pedofielen, er zullen natuurlijk pedofielen tussen zitten. Maar Hindoes schijnen er wel extreme ideeën op na te houden en in landen als Iran is het zelfs wettelijk toegelaten kinderen te huwen en te gebruiken.Wat heeft dit afschuwelijke bericht met pedofilie te maken? Scottie.

DonAgewan
12-05-2005, 11:13
Ja, want het idee van wat moreel verwerpelijk is verschilt per regio. Dat is ook prima en daar heb ik ook geen problemen mee. Ik ben wel blij dat we in Nederland fatsoenlijke normen en waarden hebben en ik vind ook dat we ons land moeten verdedigen tegen dat buitenlands gespuis. Nederland had zelfs een lage leeftijd waarop je mocht huwen tot een jaar of 3-4 terug geloof ik. Veel van die landen waarvan wij denken dat het daar legitiem is hanteren hogere leeftijdsgrenzen waarop gehuwd mag worden. Iemand had hier een tabel geplaats toendertijd met d elanden en de huwbare leeftijd erbij. Het was opvallend dat "achterlijke" staten een veel hogere leeftijd hanteerden officieel.

baby_selly
12-05-2005, 11:14
En hoeveel voorbeelden van een daadwerkelijk huwelijk tussen een volwassene en een driejarig kind in de joodse gemeenschap kun jij opnoemen? Ik denk zeker dat die er zijn, die extremistische joden zijn tot alles instaat. Ze hebben ook de meest debiele wetten. Daarvoor is een rabinale rechtbank die er voor moet zorgen dat die wetten moeten worden nageleefd.

DonAgewan
12-05-2005, 11:28

Kun je dit staven met bewijs? Ik kan het niet zo 1-2-3 vinden maar ik meen toch echt dat hier een heel tabel werd geplaatst. Die zal er denk ik ook wel weer komen als dit onder hun aandacht valt :D

dutchbirdy
12-05-2005, 11:43
Dit is gewoon niet waar. Artikel 1:31 BW geeft aan dat de hoofdregel is dat huwelijkspartners minstens 18 jaar moeten zijn. Uitzondering geldt wanneer de vrouw zwanger is, dan geldt als minimum leeftijd 16 jaar, De leeftijd van 18 jaar geldt al sinds 1 januari 1985. (Staatsblad 1984, 404). Voordien gold voor de vrouw 16 jaar als minimum leeftijd. Je hebt gelijk Cato. Ik denk dat Don Agewan de "age of conscience" (leeftijd waarop men sex met elkaar mag hebben) verwart met de "minimale trouwleeftijd".

hjb
12-05-2005, 11:44
Charafeddine, ik wordt goed ziek van dat gezeur over de Joden. Overal worden ze bij gesleept, het lijkt volgens velen hier een complot. Er is een gezegde over een splinter en een balk. Ik weet niet of het je wat zegt... Groeten, hjb

TheStef
12-05-2005, 11:48
Ik denk zeker dat die er zijn, die extremistische joden zijn tot alles instaat. Ze hebben ook de meest debiele wetten. Daarvoor is een rabinale rechtbank die er voor moet zorgen dat die wetten moeten worden nageleefd. Een beetje vergelijk baar met de Islamitische raden die zich uitspreken over de Sharia? is dit niet een beetje Pot-Ketel-Zwart. Al heb betreffende Israel nog nooit gehoord van een religieuze rechtbank, maar misschien heb je een link van je beschuldigingen. Ik ben benieuwd en leergierig

Da_Borg
12-05-2005, 12:23
In de middeleeuwen mocht je jong trouwen, ook in Nederland. Eduard, Hertog van Gelre en graaf van Zutphen wilde in 1064 trouwen met de 10-jarige Catharina van Beieren. Dit ging niet door i.v.m. oorlog. Paar jaar later is hij toch met haar getrouwd. Is niet helemaal duidelijk wanneer, 1066 of 1068..zou de dus 12 of 14 zijn geweest. Dit soort rare praktijken liggen achter ons gelukkig. link: http://www.graafschap-middeleeuwen.nl/gelre/eduard.html

Da_Borg
12-05-2005, 12:32
Best wel interessant om te lezen trouwens NL geschiedenis. Brabanders die Zalt-Bommel binnenvallen en veroveren.. :eek: Freaky... moet je denken als dit nu zou gebeuren. Rotterdammers die ten strijde trekken tegen Utrechtenaars of zo...

TheStef
12-05-2005, 12:34
Best wel interessant om te lezen trouwens NL geschiedenis. Brabanders die Zalt-Bommel binnenvallen en veroveren.. :eek: Freaky... moet je denken als dit nu zou gebeuren. Rotterdammers die ten strijde trekken tegen Utrechtenaars of zo... Jaaaa, De hoekse en kabeljauwse Twisten, dat waren nog eens hooligan rellen :D

Paladin
12-05-2005, 14:37
Dit verhaal heeft niks met Hindoes of Hindoeisme te maken. In het Hindoeisme bestaat er zoiets niet als dwang. Iemand die mij dit wel kan wijsmaken verdient hier op Marokko.nl mijn eeuwigdurend respect. Overigens valt het mij op dat andersgelovigen, in het bijzonder marokkanen, bijzonder vlug zijn met het bekende 'wijzen van de vinger'... Terwijl juist zij degenen zijn die het minst afweten van geloven als hindoeisme en boeddhisme...laat staan Jainisme of Sikhisme...(ja het bestaat allemaal) P.S. de bekende kinderhuwelijken in India komen voort uit de gevolgen van het 900 (!) jaar lang durende heerschappij van de moslims in India. Om te voorkomen dat mooie vrouwen/dochters werden gekaapt door de moslims, werd zij op zeer jonge leeftijd uitgehuwelijkt door de indiers. Op deze manier werden zij (soms) hiervoor gespaard...Dit gebeurde ook bij jonge kinderen. Nu nog zie je dit soms terug in India, alhoewel dit bij de wet verboden is. Paladin, Hindoe/Boeddhist.

Da_Borg
12-05-2005, 15:02
Ik ga misschien bahai worden. http://www.bahai.org

MooiRood
15-05-2005, 21:57
Ik ga misschien bahai worden. http://www.bahai.org De Bahai trouwen alleen met toestemming van beide ouderparen. Dat je het alvast maar weet. ;) Ik heb hier trouwens nog nooit iets over de Bab gelezen. Wel over de Ahmadiya- beweging omdat ik vragen stelde. Saha! M.R.

Einherjer
15-05-2005, 22:22

Best wel interessant om te lezen trouwens NL geschiedenis. Brabanders die Zalt-Bommel binnenvallen en veroveren.. :eek: Freaky... moet je denken als dit nu zou gebeuren. Rotterdammers die ten strijde trekken tegen Utrechtenaars of zo... gebeurd nog regelmatig..als feyenoord tegen fc.utrecht speelt. :hihi:

Pagina's : [1] 2 3