Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Ov jaar kaart + studiefinanciering afgeschaft

Pagina's : [1] 2

NoreJihan
04-03-2003, 18:59

>Geachte mensen, >volgens de regering moet: >Het collegegeld moet omhoog naar 2900 euro en de studiefinanciering moet >niet langer een gift zijn, maar een lening. Dat vinden topambtenaren van zes >ministeries. De ingrepen zouden het rijk 700 miljoen euro per jaar >opleveren. > >De ambtenaren maken deel uit van de Centrale Economische Commissie CEC), die >tijdens de formatie de informateurs en onderhandelaars van financiële >adviezen voorziet. Het plan gaat de ambtenaren van het ministerie van >Financiën nog niet ver genoeg, zij hebben plannen gemaakt waarmee per jaar >1,9 miljard euro per jaar op het hoger en wetenschappelijk onderwijs zou >kunnen worden bespaard. > >Hoewel financiën zo haar eigen plannen heeft, heeft het de plannen van het >CEC, waar het deel van uitmaakt, al goedgekeurd. Maar volgens het ministerie >zou ook de OV-jaarkaart wel kunnen worden afgeschaft, zou er een maximale >leeftijdsgrens voor deelname aan het onderwijs moeten komen, moeten >universitaire masteropleidingen en onderwijs aan Nederlanders in het >buitenland niet langer door het rijk worden betaald. De rest van het geld >wordt met een legio aan andere maatregelen binnengehaald. > >Studenten en onderwijsinstellingen kijken kritisch naar de plannen. Men is >bang voor weer een bezuinigingsronde, zeker omdat het plan om het >collegegeld te verdubbelen en de studiefinanciering om te zetten in een >lening door alle ambtenaren worden gedeeld. > >Hier zijn wij natuurlijk fel op tegen als studenten. Gaan we er alweer op >achteruit!!!! Als ze hun eigen lonen nu eens minderden....... > >Vandaar deze protest actie. klik op onderstaande link vul de benodigde >gegevens in en verstuur deze naar de staatssecretaris. > > >http://www.sp.nl/collegegeld/protestmail.stm > >STUUR DEZE MAIL EVENTUEEL DOOR!!!!! > >alvast bedankt. > >meer info kun je vinden op: >http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=26244

minous21
04-03-2003, 19:04
Mensen protesteren....ik studeer gelukkig over 2 maanden Af!!! Maar ik wens alle studeten.....veel succes.... En Protesteer!

RaZer
04-03-2003, 19:11
Van mij mogen die MBO ers hun studiefinancriering verlagen. Ik snap dat niet hoor. Een MBO krijgt net zoveel als iemand die op UNI zit. Terwijl hij bijna 4 keer zoveel betaalt voor school en boeken. Plus MBO mag je net zolang SF krijgen als je maar wil. HBO moet je krijg je maar 4 jaar plus een jaar lening. Dus als je naar 4 jaar HBO 2 jaar UNI wil doen moet je een jaar lenen en een jaar zelf betalen en geloof me UNI is echt duur. Zit er zelf niet op maar ken iemand die erop zit. Dus bij het geven van SF moet men kijken hoeveel men betaalt voor school en niet iedereen evenveel. En waar ik helemaal een hekel aan heb zijn die mensen die alleen op een MBO zitten voor SF. En dan kiezen ze een gezellige school met veel meiden of jongens en doen niveau 2 en genietem van hun SF, MNaar jahh later merken ze wel wat ze hebben gedaan als ze geen diploma hebben.

mimi3000
04-03-2003, 19:15
Das waar....laat ze studie van mbo' ers maar verlagen of weghalen...damn weet je hoeveel ik moet payen....1400 euro en elke 8 weken nieuwe boeken...1 boek kost niet minder dan 50 euro.... Voor iemand van 17 is dat niet makkelijk op te hoesten....vooral als je geen werk hebt :( :( Hell no dat ze het afschaffen!!!! :kwaad:

Ghatar_tangawia
04-03-2003, 19:20

Origineel gepost door RaZer Van mij mogen die MBO ers hun studiefinancriering verlagen. Ik snap dat niet hoor. Een MBO krijgt net zoveel als iemand die op UNI zit. Terwijl hij bijna 4 keer zoveel betaalt voor school en boeken. Plus MBO mag je net zolang SF krijgen als je maar wil. HBO moet je krijg je maar 4 jaar plus een jaar lening. Dus als je naar 4 jaar HBO 2 jaar UNI wil doen moet je een jaar lenen en een jaar zelf betalen en geloof me UNI is echt duur. Zit er zelf niet op maar ken iemand die erop zit. Dus bij het geven van SF moet men kijken hoeveel men betaalt voor school en niet iedereen evenveel. En waar ik helemaal een hekel aan heb zijn die mensen die alleen op een MBO zitten voor SF. En dan kiezen ze een gezellige school met veel meiden of jongens en doen niveau 2 en genietem van hun SF, MNaar jahh later merken ze wel wat ze hebben gedaan als ze geen diploma hebben. Dat vind ik ook echt oneerlijk!!! Ik bedoel mensen die na hun hbo naar de uni willen moeten veel gaan dokken...terwijl mensen op de mbo volop genieten van hun geld en telkens maar overstappen naar een andere opleiding want dat maakt niets uit voor hun... Terwijl andere die het echt nodig hebben dat niet krijgen....vreemd hoor :rolleyes:

RaZer
04-03-2003, 19:20
Origineel gepost door Achmed_100 Dus Mbo'ers zijn minder volgens jou? echt een MBO opmerking.. :D geintje... Lees goed.. en voor uitleg mag je me altijd roepen :)

mimi3000
04-03-2003, 19:22
je moet goed lezen, ik vind het ook niet eerlijk :( het leven als hbo student is hard :huil: :huil:

Ghatar_tangawia
04-03-2003, 19:22
Origineel gepost door Achmed_100 Dus Mbo'ers zijn minder volgens jou? Doe nou niet zo achterlijk...dat bedoelt hij niet!!! Maar de mbo is eerlijk gezegd niet echt vergelijkbaar met de hbo. Het lesgeld is daar bijna 600 euro minder en ze krijgen maandelijks hetzelfde terwijl ze op de hbo voor iedere periode andere boeken moeten aanschaffen en dat is dus niet zo op de mbo

NoreJihan
04-03-2003, 19:23
Origineel gepost door Ghatar_tangawia Dat vind ik ook echt oneerlijk!!! Ik bedoel mensen die na hun hbo naar de uni willen moeten veel gaan dokken...terwijl mensen op de mbo volop genieten van hun geld en telkens maar overstappen naar een andere opleiding want dat maakt niets uit voor hun... Terwijl andere die het echt nodig hebben dat niet krijgen....vreemd hoor :rolleyes: Ja dat klopt maar je moet niet vergeten dat de hbo ers ook later makkelijk terug kunnen betalen maar ik sta achter jullie Die mboérs moeten minder krijgen :zwaai:

Ghatar_tangawia
04-03-2003, 19:23
Origineel gepost door mimi3000 je moet goed lezen, ik vind het ook niet eerlijk :( het leven als hbo student is hard :huil: :huil: Valt mee....maar jah je kan beter een baantje gaan zoeken meid!!! Dan red je het altijd...dan heb je het weliswaar nog drukker maar dan maar minder op yasmina :D ahahhahah

Ghatar_tangawia
04-03-2003, 19:25
Origineel gepost door NoreJihan Ja dat klopt maar je moet niet vergeten dat de hbo ers ook later makkelijk terug kunnen betalen maar ik sta achter jullie Die mboérs moeten minder krijgen :zwaai: yep inderdaaaaaaaaaaaad.....

mimi3000
04-03-2003, 19:25
minder yasmina :eek: :eek:

Ghatar_tangawia
04-03-2003, 19:26
Origineel gepost door Achmed_100 Ik studeer Informatie & Communicatie technologieen op Hbo ;) Wat ik gewoon zie is dat er wordt neergekeken op Mbo'ers.. Zo inerpreteer jij het.......

Ghatar_tangawia
04-03-2003, 19:27
Origineel gepost door mimi3000 minder yasmina :eek: :eek: Sorry lieverd.....het was niet de bedoeling je een hartaanval te bezorgen ahahahhaa..... maar mimi ik moet je wat vertellen.....prive :D

mimi3000
04-03-2003, 19:28

Ik voelde mijn hartslag van 150 omhoog schieten naar 200 :maf: Maar vertel het eens meid!! :D :D

Pagina's : [1] 2