Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Schoonheid van de vrouw

Noesajbah
04-03-2003, 15:57

De Qur’an legt de gedragswijze voor vrouwen in de volgende bewoordingen vast: "Blijft in uw huizen en stelt uw schoonheid niet ten toon als in de vroegere dagen der onwetendheid; ..." (Quran33:34) Abu Bakr al-Jassas (r.a.) zegt in de uitleg van dit vers: ‘Dit vers maakt duidelijk dat vrouwen wordt opgedragen hun rol thuis, in het huis te vervullen en dat het hen is verboden buitenshuis rond te hangen. Het vers werd geopenbaard toen de moslimummah in Medina werd gevormd, als een voorbeeld voor de komende generaties moslims. Het was bedoeld om aan de Jahi liyyah-praktijken van de heidense Arabieren een einde te maken. Noesje

roosje22
04-03-2003, 16:01
Origineel gepost door Noesajbah De Qur’an legt de gedragswijze voor vrouwen in de volgende bewoordingen vast: "Blijft in uw huizen en stelt uw schoonheid niet ten toon als in de vroegere dagen der onwetendheid; ..." (Quran33:34) Abu Bakr al-Jassas (r.a.) zegt in de uitleg van dit vers: ‘Dit vers maakt duidelijk dat vrouwen wordt opgedragen hun rol thuis, in het huis te vervullen en dat het hen is verboden buitenshuis rond te hangen. Het vers werd geopenbaard toen de moslimummah in Medina werd gevormd, als een voorbeeld voor de komende generaties moslims. Het was bedoeld om aan de Jahi liyyah-praktijken van de heidense Arabieren een einde te maken. Noesje De koran is heel moeilijk wordt door verschillende mensen anders geinterpreteerd. Ik geloof nooit dat allah wilde dat de vrouwen alleen maar in huis mochten blijven etc. ik zie het blijf in uw huizen als bedrieg je eigen ziel niet en jezelf uit te laten buiten bv prostitutie. Ik ben geen imam of een geleerde die alles weet maar ik geloof niet dat allah dit van ons verlangt.

mercedias80
04-03-2003, 16:08
Origineel gepost door roosje22 De koran is heel moeilijk wordt door verschillende mensen anders geinterpreteerd. Ik geloof nooit dat allah wilde dat de vrouwen alleen maar in huis mochten blijven etc. ik zie het blijf in uw huizen als bedrieg je eigen ziel niet en jezelf uit te laten buiten bv prostitutie. Ik ben geen imam of een geleerde die alles weet maar ik geloof niet dat allah dit van ons verlangt. Ja, meid ik ben het met je eens. De vrouw van de profeet Mohammed sallih alih allah wa salem, had zelf een vrouw die werkte. Lalla Gadhiza, zij was een zakenvrouw, zij dreef handel en stond op markten met kooplieden te handelen. Dit werd juist gestimuleerd, een vrouw die werkt, een vrouw heeft evenveel rechten om zaken te doen, handelen (werken) als een man.. Meid, ik weet niet waar jij je info vandaan haalt, maar Allah heeft nooit gewild dat een vrouw alleen maar binnen zit. Als ik jou was, zou ik eerst de Koran goed lezen en beter naar Hadith luisteren alvorens je een uitspraak doet. Bye the way, ik wil je niet aanvallen ofzo... maar zo worden verkeerde interpretaties de wereld in geholpen. Een man=gelijk aan een vrouw (sawa) en dat staat letterlijk in de Koran. Alleen een man is fysiek sterker dan de vrouw, dit is het enig ongelijkheid. Groetjes moi :zwaai: :zwaai: :zwaai:

Noesajbah
04-03-2003, 16:14
Origineel gepost door roosje22 De koran is heel moeilijk wordt door verschillende mensen anders geinterpreteerd. Ik geloof nooit dat allah wilde dat de vrouwen alleen maar in huis mochten blijven etc. ik zie het blijf in uw huizen als bedrieg je eigen ziel niet en jezelf uit te laten buiten bv prostitutie. Ik ben geen imam of een geleerde die alles weet maar ik geloof niet dat allah dit van ons verlangt. Dat klopt meid, wij vrouwen hebben ook rechten en vrouwen mogen ook wel werken maar het gezin komt op de eerste plaats. En het werk dat ze verricht en waar, moet ook volgens de islam zijn. Maar dit las ik op een site en ik dacht ik plaats hem even en ga kijken wat andere mensen erover denken. Noesje

Noesajbah
04-03-2003, 16:16

Origineel gepost door mercedias80 Als ik jou was, zou ik eerst de Koran goed lezen en beter naar Hadith luisteren alvorens je een uitspraak doet. Groetjes moi :zwaai: :zwaai: :zwaai: Dat doe ik ook elhamdoelillen en als je ziet zijn het niet mijn uitsparken maar het zijn ook hadith's. Dus als je het niet erg vindt , lees eerst goed wat er staat , voordat je me aanvalt. Noesje

mercedias80
04-03-2003, 16:20
Origineel gepost door Noesajbah Dat klopt meid, wij vrouwen hebben ook rechten en vrouwen mogen ook wel werken maar het gezin komt op de eerste plaats. En het werk dat ze verricht en waar, moet ook volgens de islam zijn. Maar dit las ik op een site en ik dacht ik plaats hem even en ga kijken wat andere mensen erover denken. Noesje Lieverd, Ik begrijp nu wat je bedoelt, maar als je zo een topic opent lijkt het net of vrouwen alleen thuis horen te zitten. Wat dus niet zo is, maar als je zegt dat je alleen de reacties van mensen wilde weten, dan begrijpen wel elkaar. Bye the way, no hard feelings Groetjes moi :zwaai: :zwaai:

Noesajbah
04-03-2003, 16:28
Origineel gepost door mercedias80 Lieverd, Ik begrijp nu wat je bedoelt, maar als je zo een topic opent lijkt het net of vrouwen alleen thuis horen te zitten. Wat dus niet zo is, maar als je zegt dat je alleen de reacties van mensen wilde weten, dan begrijpen wel elkaar. Bye the way, no hard feelings Groetjes moi :zwaai: :zwaai: Nee meissie zand erover, ik was ook snel op mijn teentjes getrapt, dus sorry dat ik ook zo fel reageerde! Maar ik ben ook een moslima die volgens de regels wil leven, en ook ik werk. Maar ik kwam dit tegen op een site en toen had ik zoiets van; effe kijken wat mijn landgenoten ervan vinden! Noesje ;)

mercedias80
04-03-2003, 16:33
Origineel gepost door Noesajbah Nee meissie zand erover, ik was ook snel op mijn teentjes getrapt, dus sorry dat ik ook zo fel reageerde! Maar ik ben ook een moslima die volgens de regels wil leven, en ook ik werk. Maar ik kwam dit tegen op een site en toen had ik zoiets van; effe kijken wat mijn landgenoten ervan vinden! Noesje ;) No problemo, honey!! Het is goed van je om je fouten toe te geven. Zand erover!! Big kiss from your sister :zwaai: :zwaai:

Noesajbah
04-03-2003, 16:44
Origineel gepost door mercedias80 No problemo, honey!! Het is goed van je om je fouten toe te geven. Zand erover!! Big kiss from your sister :zwaai: :zwaai: ;) Noesje