Bekijk originele versie : Tips Voor Opvoeden Kinderen 1 Tot 5 Jaar
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
Hoi Allemaal,
Ik heb een zoontje van twee en drie maanden. Hij kan echt niet stil blijven zitten en wil ook weinig met zijn speelgoed spelen. Hij valt alleen mij lastig bij het huishouden. En loopt mij de hele tijd achterna. Wie heeft er ook ervaring mee.
Ik hoop dat hier tips komen om de kleine stil te houden en dat ze ook nergens meer aan komen enzo.
Groetjes islamwoman.
:banana: :banana: :banana:
hahahhahaa... als ik dat zou weten dan zou ik rijk zijn hahhahah...
Kinderen zijn nou eenmaal ondernemend, liever wel eigenlijk wat dat stimuleert hun ontwikkeling. Ze spelen niet alleen, ze leren...
Mijn zoontje is 14 maanden en zit nooit stil. HIj is altijd aan het slopen zoals ik het noem en speelt weinig met zijn speelgoed, alleen met de boor, de hamer en de sleutels. Want daarmee gaat ie dus mijn huis slopen, in alle gaten stoppen, dingen leeghalen etc. Maar ook dat is niet alleen etteren, maar vooral leren. Leren dat het erin kan en eruit, hoe dingen in elkaar zitten... etc...
Ik persoonlijk zou je adviseren om de ruimtes waar hij meestal is zo kindproof te maken als mogelijk, dus alles weg te zetten en hem ze gang te laten gaan. Dan doe je bv je slaapkamer dicht. Ga bv elke dag een 1,5 uur naar buiten en laat hem flink rondrennen wara dat kan, speeltuin ofzo.
En thuis geef ik mijn zoontje vaak een sponsje en een doekje en dan kan ie helpen schoonmaken. Jou zoontje is veel ouder, dus dat kan hij veel beter, laat hem bv roeren in een pot terwijl jij kookt of met wat rijst ofzo spelen?
Succes,
M.
visagist
10-05-2005, 19:56
ik heb een zoontje van bijna 20 maanden en hij is echt ook de hele dag alleen maar aan het slopen.Wat hem interreseerd is alleen maar telefoons,afstandbedieningenwasmachine,systeemkast ,toetsenbord,muis en de tv-knopjes.
Ik word er helemaal gek van!Hij luisterd ook niet, ookal roep ik hem 1000 keer met schreeuwen erbij, maar nee hoor mannetje doet gewoon waar die zin in heeft.Ook huilt hij bij alles waar die bij zijn zin niet krijgt.Hij heeft speelgoed wat 10 kinderen bijelkaar hebben :moe: maar nog interreseerd hem dat niet.Ik heb ook een neppe telefoon voor hem gekocht maar hij ziet gewoon het verschil :moe:
Weet je wat het ergste is, ik heb een dochter van 9 maanden en die volgt hem steeds met haar oogjes.Ze leert alles letterlijk van hem en dat merk ik.Alleen is zij meer geinterreseerd in laadjes,vitrinekast met wat erin zit,pennen en papier (dat is voor haar een feest als ze een papiertje vast heeft) :hihi: en alles wat een stopcontact heeft.
Word hij meschien electricien en zij iets met administratie :hihi: :hihi:
visagist
10-05-2005, 20:02
hahahhahaa... als ik dat zou weten dan zou ik rijk zijn hahhahah...
Kinderen zijn nou eenmaal ondernemend, liever wel eigenlijk wat dat stimuleert hun ontwikkeling. Ze spelen niet alleen, ze leren...
Mijn zoontje is 14 maanden en zit nooit stil. HIj is altijd aan het slopen zoals ik het noem en speelt weinig met zijn speelgoed, alleen met de boor, de hamer en de sleutels. Want daarmee gaat ie dus mijn huis slopen, in alle gaten stoppen, dingen leeghalen etc. Maar ook dat is niet alleen etteren, maar vooral leren. Leren dat het erin kan en eruit, hoe dingen in elkaar zitten... etc...
Ik persoonlijk zou je adviseren om de ruimtes waar hij meestal is zo kindproof te maken als mogelijk, dus alles weg te zetten en hem ze gang te laten gaan. Dan doe je bv je slaapkamer dicht. Ga bv elke dag een 1,5 uur naar buiten en laat hem flink rondrennen wara dat kan, speeltuin ofzo.
En thuis geef ik mijn zoontje vaak een sponsje en een doekje en dan kan ie helpen schoonmaken. Jou zoontje is veel ouder, dus dat kan hij veel beter, laat hem bv roeren in een pot terwijl jij kookt of met wat rijst ofzo spelen?
Succes,
M.
nou ik ken iemand die een dochter heeft van 2 jaar en dat kind is rustig, je wilt niet weten.Ze snapt alles wat haar moeder zegt en als je tegen haar nee zegt dat gaat ze ook niet door.Ze kijkt ''normaal''' tv ipv staand op de bank en ze speeld met haar speelgoed.Ze doet gewoon haar dingetjes zonder dat ze steeds achter haar moeder loopt.Ze zit echt nergens aan, alles blijft schoon en op zijn plaats.Meschien heeft het mee te maken dat ze geen mocro is? :hihi:
hahhahahha..... dat is die mokro-flava....
Nee, combinatie van karakter en opvoeding denk ik. Ik heb mijn zoontje nooit afgeremd in klooien zeg maar, want ik vind het leren. Kijk bij anderen thuis doe ik het wel (dus neeee zeggen) en soms thuis wel, maar het meeste mag ie thuis doen. Het enige wat dus niet mag is de laptopsnoeren aanraken en dat weet ie en doet ik niet. Dat heb ik hem dus afgeleerd met het naughty bed... maar goed sommige vinden dat te hard.
Verder is mijn huis net de NL bank, overal beveiliging en plakband (de dikke stevige) etc. Het schijnt dat meisjes ook anders spelen dan jongens, meisjes bouwen met blokken, jongens schoppen het om.... zo zeg maar... hahha...
M.
hahhahahha..... dat is die mokro-flava....
Nee, combinatie van karakter en opvoeding denk ik. Ik heb mijn zoontje nooit afgeremd in klooien zeg maar, want ik vind het leren. Kijk bij anderen thuis doe ik het wel (dus neeee zeggen) en soms thuis wel, maar het meeste mag ie thuis doen. Het enige wat dus niet mag is de laptopsnoeren aanraken en dat weet ie en doet ik niet. Dat heb ik hem dus afgeleerd met het naughty bed... maar goed sommige vinden dat te hard.
Verder is mijn huis net de NL bank, overal beveiliging en plakband (de dikke stevige) etc. Het schijnt dat meisjes ook anders spelen dan jongens, meisjes bouwen met blokken, jongens schoppen het om.... zo zeg maar... hahha...
M.
Goh, knap van je Marisah, dat je geduld voor hebt, ik word er gewoon gek van soms. Vooral om de hele tijd op te blijven opruimen. Nou mijn nichtje is ook drie en drie maanden is ook heel rustig en was vanaf het begin zo. Ze gaat ook lekker tv kijken of tekenen. Maar mijn zoon die kan niet eens vijf minuten achter elkaar tv kijken. En tekenen nou hij molt die potloden ipv ermee te kleuren of tekenen.
Hij vindt alles interessant wat ik doe, bv in de keuken zoals jij pakt hij ook een doek en gaat hij spullen uit de kast afdrogen.
Maar je moet wel blijven opruimen, en ik schaam als ik onverwachts bezoek krijg dan ligt alles overhoop man.
groetjes islamwoman
ps. Ik denk dat jongetjes drukker zijn dan meisjes. En ook dat het marokkaantjes zijn. haha :p :p inderdaad.
nou ik ken iemand die een dochter heeft van 2 jaar en dat kind is rustig, je wilt niet weten.Ze snapt alles wat haar moeder zegt en als je tegen haar nee zegt dat gaat ze ook niet door.Ze kijkt ''normaal''' tv ipv staand op de bank en ze speeld met haar speelgoed.Ze doet gewoon haar dingetjes zonder dat ze steeds achter haar moeder loopt.Ze zit echt nergens aan, alles blijft schoon en op zijn plaats.Meschien heeft het mee te maken dat ze geen mocro is? :hihi:
He visagiste,
Wij moeten maar samen met elkaar over onze zoontjes praten, volgens mij is jouw zoontje inderdaad net zo druk als die van mij. Die van mij zit echt geen een minuut stil. Ik heb aan einde van de dag gewoon hoofdpijn om de hele dag te gaan roepen tegen hem en achterna lopen. Heb jij dat ook.
visagist
10-05-2005, 22:05
He visagiste,
Wij moeten maar samen met elkaar over onze zoontjes praten, volgens mij is jouw zoontje inderdaad net zo druk als die van mij. Die van mij zit echt geen een minuut stil. Ik heb aan einde van de dag gewoon hoofdpijn om de hele dag te gaan roepen tegen hem en achterna lopen. Heb jij dat ook.
hahahahaha (ja ik kan er nu om lachen omdatie nu in bed ligt ) :hihi: maar echt hij kan nooit zoals die van mij zijn.
Ik zal eens beschrijven wat hij vandaag allemaal heeft uitgespookt (en zijn zusje ook, want die is ook niet heilig).
Nou vandaag werdie weer eens om 7 uur wakker (ik en mijn man zijn geen ochtend mensen) gatie gelijk naar de pc en doet-ie hem aan en gaatie keihard op de toetsenbord slaan.Iewa ik boos wakker en ik had hem naar bed gebracht.Mannetje komt terug na 1 minuut en gaat naar de keuken en pakt een pak drinken (wat open was) en gatie ermee nar de woonkamer en alles zat onder (ook de vloer).Iewa mijn man werd wakker en hij bracht hem weer naar bed (erg boos) en alles bleef zoals het was (ik kon het gaan opruimen :moe: ).Iewa hij komt weer zijn kamer uit en komt naar ons huilend, iewa ik heb hem maar tussenons gestopt om een uurtje verder te slapen.Ik heb vandaag zelfs zo'n ding gekocht voor de deur van zijn slaapkamer zodat hij het niet kan open maken (gemeen maar ja liever dan gek worden) :D .
Iewa en toen gingen we ontbijten en ik was effe naar de douche (ontbijt ligt op tafel) en zijn zusje heeft de hele thee pot met na3na3 :maf: op de grond gekiept.Zo ik werd GEEKKKKK!!!!!!Alles snel schoongemaakt en we gingen ontbijten (zolang je het ontbijten kan noemen, het is altijd ps op,kijk uit,niet doen bla bla) :moe:
iewa mijn man ging naar zijn werk en ik wou de slaapkamers gaan opruimen gatie etter naar de wasmachine en doetie hem aan terwijl de was al gewassen is.Ik jaag hem net weg en gatie naar de droger (die staat ergens anders) en doet alle kleren op de grond die ik nog moest vouwen. :maf2:
iewa voordat ik het wist istie naar mijn slaapkamer gegaan en pakt alles parfums,make-up en stapelt hij alles in de woonkamer.
Iewa we gingen lunchen en hij kiepte de hele pak hagelslag op de vloer en de bank en echt overal :kwaad: om gek van te worden, en of het niet genoeg is, heeft zijn zusje de pot jam gepakt en op de vloer gegooid :jammer:
iewa heb jij ook zulke etters???Be3da jij hebt er maar 1 :maf2:
zo lief allemaal:haha:
geef hem een eigen doekje en laat hem de keukenkastjes schoonmaken als hij dat zo leuk vindt..kinderen vinden het leuk om mama na te doen en te "helpen" :hihi:
visagist
10-05-2005, 22:15
zo lief allemaal:haha:
geef hem een eigen doekje en laat hem de keukenkastjes schoonmaken als hij dat zo leuk vindt..kinderen vinden het leuk om mama na te doen en te "helpen" :hihi:
:hihi: helpen ja , mgharba en helpen?? :moe:
:hihi: helpen ja , mgharba en helpen?? :moe:
probeer het maar eens..het werkt echt.. :p
koop een mini stofzuigertje.. een mini strijkplankje...dat vinden ze echt leuk..tenminste de kindjes die ik ken... :o Dat het nog een ergere troep wordt maakt niet uit..jong geleerd is oud gedaan.. :hihi:
Salaam alaikum hahhaa,
wat een leuk verhaal zeg, nou geloof mij... je zoontje lijkt op die van mij. Alleen is mijn huis waarschijnlijk wat meer vastgeplakt etc. dus kan hij niet zoveel kwaad. Verder zorg ik er dus voor dat mijn huis leeeeeg is, dus hij kan niets pakken wat hij niet mag pakken, behalve dus de laptop. Dan hoef ik dus niet de hele dag te roepen NEEEE, niet doen!
Mijn zoontje heeft een stofzuigertje, stofdoeken, sponsje en shortje. Mijn man vond het vreselijk, maar ik ga mijn zoontje precies hetzelfde opvoeden qua huishouden als een dochter, dus hij heeft pech!
Mss een tip? Probeer je niet te stressen over de troep in je huis, of beperk het speelgoed tot 1 ruimte of doe elk uur een kleine opruimronde. Ik persoonlijk maak in de ochtend het huis schoon (ik heb een schema) en verder ruim ik af en toe wat op. Meer niet, pech wat wil je een kasteel met een kind dat op de bank zit, nou forget it, droom verder, dan maak je het jezelf erg moeilijk. Je gaat denk ik ook je irriteren aan je kind, ipv dat je geniet! Ik bedoel jij eindelijk klaar, komt hij weer met zijn troep. Zo zeg maar... en als je je kind steeds moet corrigeren en waarschuwen is dat ook niet leuk voor hem. Hij krijgt dan eigenlijk steeds negatieve aandacht.... Maar ook niet leuk voor jou?!
Dus gooi dat idee dat je huis netjes moet zijn uit je hoofd. Maak schoon en klaar! Ik ruim bv nog effe op voordat mijn man thuis komt (meestal slaapt ie al). Maar als hij thuis is dan laat ik het gewoon zitten.
Nog een tip kies een paar zaken uit zat absoluut NIET mag, niet teveel. En werk daaraan. Probeer een methode te vinden die helpt (ik heb dus de Supernanny afgekeken) om dat te veranderen, zoek met google naar methodes. Bv. niet in de ijskast zitten (bij the way, plak hem dicht, probleem opgelost), niet aan de computer zitten en niet aan de wasmachine zitten (daar zitten vaak ook 'een kinderen slot' op) en dat ie elk uur SAMEN met jou (dus niet jij alles en hij 2 blokken) zijn speelgoed moet opruimen. Niet meer en niet minder. Als dat is geregeld pak je er weer iets bij... weet ik veel, zitten als je eet??? Uh alleen tv kijken als je op je stoel zit etc?
Je zoontje is 2 jaar ofzo? Nou... die begrijpt al een hoop denk ik, als je de wasmachina al aan kan doen! hahhaa...
Enne.. peuterspeelzaal???
Het zijn maar tips hoor, niet dat ik het weet... ik doe ook maar wat! hahhaha...
Salaam alaikum,
M.
Ja het aller-allerleukste vond ik vroeger bij mijn vader; afwassen... hahhaa.. hele keuken nat, ik nat en een grote bende (maar dat vond mijn vader niet erg)... Maar LEUK!!! LEUK!!!
Moslimmaa
11-05-2005, 10:32
Ik vond het zo tof om jullie verhalen te lezen, ik zat hier te smilen achter mijn pc door die streken van jullie kindjes. Ik kijk er naar uit om mijn boeleke te hebben.
Hihi :hihi:
By the way, iemand schreef dat ik geduld heb, nou ik dacht het niet hoor hahha... ik word regelmatig gillend gek... hahha... maar ik probeer er maar de lol in te zien..
Wij hebben het katteluikje, erg interessant want hij gooit alles wat ie kan vinden door het luikje, sleutels, bestek, kopjes, afstandsbediening, deksels, alles alles erdoorheen... hahah, dus als ik iets kwijt ben, ga ik daar altijd even kijken. Ik kan moeilijk het luikje dichtplakken, kan de kat er niet meer doorheen hahhaa...
Maar geduld heb ik dus niet, vandaar dus ook alle aanpassingen in huis,
M.
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.