Bekijk originele versie : Wat Zal Jullie Ouders Ervan Vinden????
Salaam mensen,
Ik zit met een groot probleem, ja eigenlijk ik niet maar een dierbare van me. Het zit namelijk zo dat ze al bijna anderhalf jaar een vriend heeft en ze wil met hem trouwen enzo. Ze heeft het afgelopen weekend tegen haar moeder gezegd. Ik heb haar moeder gezien en heb haar gesproken, ze heeft voor mijn gezicht staan huilen om het nieuws van haar dochter. Die nacht heeft de huilend doorgebracht. Ze vraagt Allah (SWT) waarom ze dat haar heeft aangedaan.
Ze heeft gezegd dat ze die vriend nooit zal accepteren en dat ze haar dochter nooit meer wil zien als ze ermee doorgaat. Ik denk dat ze na anderhalf jaar echt verliefd geworden en je weet dat dat haram is. Die moeder heeft ook gezegd dat ze niet mee zal helpen met het huwelijk en dat iedereen van de familie het erover zal hebben. Niemand zal hun dan nog accepteren. Weejemaa ik weet niet wat ik ermee aan moet. Ik vind het zo erg. Ewa laat me wat weten, over hoe jullie dat later gaan doen als je aan trouwen denkt en hoe jullie ouders er op zal reageren.
Wa salaam,
Karima :huil:
jawhara1
04-03-2003, 13:42
ik kan hier dus echt niet volgen ????? Moet die moeder niet blij zijn dat haar dochter gaat trouwen ? En waar gaat de familie over roddelen dat ze al een anderhalf jaar een relatie heeft gehad met die jongen ofzo . Ze moeten blij zijn dat ze gaan trouwen , snap het echt niet hoor of begrijp ik het verkeerd :confused:
Hoi meid
Ik weet precies hoe je je eigen voelt, ik heb ook zo iets in de omgeveing meegemaakt. Ik denk altijd bij mezelf als het een goede jongen is en hij houd zoveel van die meid, waarom zijn er dan altijd nog mensen die erop tegen zijn. Meid ik wens jou en die dierbare persoon van je heel veel sterkte en sta goed in je schoenen. het komt insha allah wel goed.
P.s: je kan me altijd mailen.
Boessa zina
Kijk dat is nu bij haar ook het geval, ik en zij zijn ook berbers. Ze ziet haar dochter echt veel liever met famile trouwen uit Marokko ofzo of wat dan ook. Waarbij het ook om de papieren gaat. Zij wil met hem trouwen en hij ook met haar. Ik heb het ook proberen uit te leggen dat liefde veel belangrijker is dan papieren, familieredenen of roddels (want die graven toch hun eigen graf). Dit is een typische berberse situatie. Kijk die moeder zei, dat die jongen tegen haar liegt en dat hij haar gewoon voor de gek zit te houden. Ik dacht dat die moeder niet zo oudewets was, aangezien we meerdere gesprekken hebben gehad hierover. Ze zei dan zolang hij maar bid is het goed. Heeft de dochter het vertelt breekt ineend de hel los.
Maar voor Mr Charme. je moet ze niet voor achterlijke en ouderwetse Berbers maken, want zij willen ook gewoon het beste voor hun kind. Dus dat moet je terug nemen. Ze denken gewoon dat het dan toch op een scheiding uitdraait, maar het is zo heel haar familie zal die jongen niet accepteren. Vooral als ik kijk naar die opa en oma (al hebben die er niets mee te maken, maar je weet ouderwets). Ik ben ten einde raad. Bedankt voor jullie reacties.
Wa salaam,
karima :(
Ze keurt hem af omdat deze jongen ook bijna 5 jaar in Nederland is, hij is hier om te studeren daar heeft hij voor betaald. Hij weet niet zeker of hij mag blijven of weg moet. Hij spreekt hartstikke goed Nederlands en ik vind het ook een goede jongen zoals ik het hoor.
En ook omdat ze hem helemaal niet kennen en ergens anders vandaan komt, ze is bang dat het huwelijk niet zal slagen en dat het dan op een scheiding zal uitdraaien.
Soumayaa
04-03-2003, 16:22
Origineel gepost door farah227
mijn ouders zeggen altijd... je mag met iedreeen trouwen die je wil als hij maar een Moslim is... Dus ik weet niet waarom sommige andere ouders daar moeilijk over doen....
volgens mij omdat ze alleen maar het beste voor hun dochter/zoon hebben......
maar wat zij het beste vinden is niet altijd wat de dochter /zoon vindt...
is wel spijtig maar ja
wat kan je anders doen..
proberen het duidelijk te maken dat je er zo over denkt...?
ja ik weet niet hoor
berbertje00
04-03-2003, 21:51
Origineel gepost door MrCharme
Wat zijn dit voor achterlijke en ouderwetse Berbers???
Er moet toch geen probleem zijn als die jongen toch met haar wil trouwen? Vanwaar die slapeloze nachten en dat afstandelijke gedoe??
Wat heb ik een hekel aan als er wordt gezegd: als jij je zin doet dan hoef ik je nooit meer te zien/of we kennen je dan niet meer... vooral als het een gezin/familie situatie is. Ze zijn bang om zich te moeten schamen van de omgeving omdat dan anders als het ware je eer/reputatie wordt gedaald? Dizzz fu.ck die omgeving en heel dat toestand gedoe...
Inprincipe worden de familiezaken op zo'n manier gedaan dat er dan hopelijk geen negativitiet gedachte vanuit de omgeving/familie is.
Wat is dit voor bullshit??? je doet het toch niet voor de omgeving of de familie????
Als die jongen van haar houd en zij ook van hem...dan moeten ze zeker gaan trouwen!!! Een mens wil trouwen met diegene waar hij/zij van houd en niet anders!
Ja, ik ben zelf ook een Berber, maar ja... af en toe heb je van die ouderwetse stammen/rassen... en heel dat sociale controlegedoe...
Wollah het komt mij de keel uit, echt waar.
waaruit concludeer jij eigenlijk dat ze berbers zijn?
is gewoon een vraagje
Ja dat vroeg ik me ook af, maar vinden jullie het terecht dat die moeder hem afkeurt? Of niet. Ik weet het allemaal niet meer.
Origineel gepost door MrCharme
heewaa...daar heb je gelijk in.
Maar veel berberse moeders/vaders willen gewoon het liefst hun dochter/zoon aan de familie geven ..of be3da iemand van eigen ras/stam.
Je weet wel, puur vanwege de hopelijke aanzien die ze willen krijgen in het verrichtte van ze3ma een goede familiedaad.
Maar ik vind wel dat een Marokkaan hoort te trouwen met iemand die moslim is en islamitische ouders heeft en niet iemand die zegt dat hij/zij het nog moet gaan worden bijvoorbeeld hoe negers en nederlanders dat doen.
Anders klinkt het heel onbetrouwbaar allemaal.
Wat jij zegt klinkt rascistisch. Laat Allah bepalen wat goed is en wat niet.
:kwaad:
Brownsugar
05-03-2003, 02:32
wie zegt dat ze berbers is?????????? niet kunnen lezen in het stukje
appelsap
05-03-2003, 02:33
:D je bril opdoen.. of je neus verlengen..kan je er beter in rondneuzen..op lange afstand :D
NoraNador
05-03-2003, 10:54
hallo karima,
Ik denk dat ze na anderhalf jaar echt verliefd geworden en je weet dat dat haram is. :wat:
Kun je me deze zin nader uit leggen? Ik snap niet wat daar zo haram aan is.
Ewa het is misschien niet haram om verliefd te worden op iemand, als je die gevoel hebt dan heb je die, zolang je er maar niks mee doet. Maar als je een relatie met iemand begint dat kan niet. Want je mag voor je huwelijk geen andere relaties hebben. Dat is wat ik ermee bedoelde.
Maar voor de mensen het gaat nu wel om berberse mensen. Ewa bedankt voor jullie reacties?? Ik wil gewoon weten hoe jullie van plan zijn dat later aan te pakken als het op trouwen aankomt. Laten jullie ouders een bruid of bruidegom kiezen, of doe je het ook zo.
Die moeder zei dat ze niet hoeft te trouwen met iemand uit Marokko, maar ze moet wel trouwen met iemand die ze langer kent, of bijvoorbeeld heeft leren kennen van school of van het werk. Maar dat was bij haar niet het geval. Laat wat van jullie horen, shokran.
Wa salaam,
Karima :zwaai:
Ewa het is misschien niet haram om verliefd te worden op iemand, als je die gevoel hebt dan heb je die, zolang je er maar niks mee doet. Maar als je een relatie met iemand begint dat kan niet. Want je mag voor je huwelijk geen andere relaties hebben. Dat is wat ik ermee bedoelde.
Maar voor de mensen het gaat nu wel om berberse mensen. Ewa bedankt voor jullie reacties?? Ik wil gewoon weten hoe jullie van plan zijn dat later aan te pakken als het op trouwen aankomt. Laten jullie ouders een bruid of bruidegom kiezen, of doe je het ook zo.
Die moeder zei dat ze niet hoeft te trouwen met iemand uit Marokko, maar ze moet wel trouwen met iemand die ze langer kent, of bijvoorbeeld heeft leren kennen van school of van het werk. Maar dat was bij haar niet het geval. Laat wat van jullie horen, shokran.
Wa salaam,
Karima :zwaai:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.