Bekijk originele versie : marokkaanse meisjes stellen zich aan
Marokkaanse meisjes hier in europa stellen zich meer en meer aan... wat je maar tegen hun zich voelen die zich bedreigd , je wil me onderdrukken zeggen ze dan, waar gaat het naar toe.... michien vergis ik mij en zijn alleen meisjes van het zuiden zo, ik ben een rif en heb een verloofde van rabat we kunnen nergens overeen komen. kan iemand mij een tip geven :confused:.
chamalgirl
04-03-2003, 12:18
zoals je zelf zegt dat zijn meisjes en geen dames/vrouwen
Tja, het is een kwestie van geven en nemen.... :)
Iewa, het is maar hoe je tegenover de Islam aankijkt.
Een moslima moet zelf haar grenzen weten te stellen en niet door haar man laten bepalen.
Anders ben je gewoon aan het doen wat je man zegt, maar je moet doen wat Allah zegt.
En niet w8ten op een echtgenoot die wat dingen gaat zeggen en je dan onderdrukt voelen.
Gelukkig is niet iedereen zo.......
Vrouwen voelen zich gauw onderdrukt, vooral als ze een "vrij" leven hebben voordat ze zich gaan verloven.
Waar komen jullie niet uit dan?
mimi_tangaouia
04-03-2003, 12:30
Origineel gepost door mouzza
Marokkaanse meisjes hier in europa stellen zich meer en meer aan... wat je maar tegen hun zich voelen die zich bedreigd , je wil me onderdrukken zeggen ze dan, waar gaat het naar toe.... michien vergis ik mij en zijn alleen meisjes van het zuiden zo, ik ben een rif en heb een verloofde van rabat we kunnen nergens overeen komen. kan iemand mij een tip geven :confused:
heb je er weleens echt met haar over gehad probeer het uit te praten met haar en probeer er achter te komen wat haar dwars zit het is geven en nemen zoals al eerder is gezegd
misslatifa
04-03-2003, 12:31
hee mouzza , kijk nie allemaal meisjes zijn zoo!!!!
ikke in iedergeval niet!!!!
je zei dat je rif was dan ben je tog berber???
en je bent verloofd met een meisje uit rabat tog.......????
maar naar mijn idee wil nie lullig overkome ik denk dat arabieren en berbers mensen heel snel nie met elkaar mee eens dus wat ik denk dat je moet doen is heel goed vertelle wat je nie en wat je nie goed vindt en het proberen uittelegge en dat zal zei denk ik ook wel doen heel veel suc-6 miss latifa :blauwkus:
misslatifa
04-03-2003, 12:33
wat je niet en wel goed vindt dat bedoel ik
we zijn al twee jaar samen. ik twijfel gewoon om te trouwen zelfs over dat komen we niet overeen kunnen jullie dat voorstellen, wij doen mannen appart en vrouwen appart zij wil het niet, niet dat ik het erg vind maar ik mijn ouders een plezier zij zijn zo traditioneel... wat zou ik moeten doen????
Jou ouders zijn niet traditioneel, maar goeie moslims!
Als zij geen respect heeft voor de wens van jou ouders dan zou ik me zorgen maken over later.
Een huwelijk is geven en nemen.
Maarja, ik ken haar niet dus je zal zelf moeten beslissen wat je doet. Trouw met een moslima die de islam respecteerd.
PS: als je moslim bent natuurlijk. :)
Toufitri
04-03-2003, 12:51
Mouzza,
Ik denk dat het aan de persoonlijkheid ligt van jullie beiden en niet zozeer aan het feit dat zij een meid is.
en niet alle meiden stellen zich aan!
en jullie moeten eerst de dingen uitpraten waar jullie niet uitkomen voor je verdere stappen gaat ondernemen.
en een relatie(huwelijk) is geven en nemen van beide partijen.
praat met haar en vertel hoe jij de dingen ziet en wilt en luister ook naar haar, en respecteer ieders mening.
Sterkte!
Communicatie is de beste middel ja, maar als zij bij voorbaat al dingen afwijst.......Ja, dan word het moeilijk :)
we zijn al twee jaar samen. ik twijfel gewoon om te trouwen zelfs over dat komen we niet overeen kunnen jullie dat voorstellen, wij doen mannen appart en vrouwen appart zij wil het niet, niet dat ik het erg vind maar ik mijn ouders een plezier zij zijn zo traditioneel... wat zou ik moeten doen????
Het feit dat je het gemeng van vrouwen en mannen niet erg vind, vind ik dat je haar best wel een vrijheid geeft. En ach ja, Berber en Arabische cultuur is een verschil dat speelt, en neemt soms problemen met zich mee mee.
Maar ik vind het wel raar dat ze daar een probleem van maakt. Ik bedoel maar, als ze met jouw is getrouwt, dan kiest ze toch voor jouw. En hoort ze zich netjes te gedragen, en mooi zijn voor anderen speelt dan toch niet meer. Hetzelfde geld ook voor een man, daar niet van.
Ze zeggen niet voor niks je huwlijk is je halve geloof.
Kort en krachtig mijn mening.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.