Bekijk originele versie : berbers onderdrukt??
:wohaa::wohaa::wohaa::wohaa::wohaa::wohaa:
De AEL
let op mijn woorden binnenkort komt er ook
een BEL,
de tijd van malika oufkir, de tijd van de algerijnse berbers
is terug aan het komen, we hebben gezien nu wat abu in
zijn macht heeft, heel veel volgelingen waaronder ikzelf
mijn neefje is zijn bodyguard en zo te zien doet die het erg goed
Het eerste geval wat me opviel is
dat je een handjevol berbers voor de deur zag
staan, met de opmerking ja we worden onderdrukt
oh mijn god waar zijn de berbers nu weer mee bezig
een hopeloze actie, aangezien alle moslims tegen een
israelische staat zijn, aangezien moslims nu worden onderdrukt
niemand kan dat geloven.
Nu is mijn vraag wie zich als berber bedreigd voelt
en wie zich verkeerd heeft uitgelaten
over abu yahyah
Ik geniet van zijn woordenschat en geniet van zijn meningen
http://www.pvda.be/images/solidair2003/sol0903/p07-6164resist_2965.jpg.
helemaal gelijk smartie ik ben berbers en toch sta ik achter hem..!!!!!
the_silver_one
06-03-2003, 14:00
ey
amazighen is het toch i.p.v berbers..
Of zijn jullie wel barbaren :stout:
Massin2953
06-03-2003, 14:54
Origineel gepost door farah227
ik ben zelf berbers, maar ik sta toch achter abu ....hij zegt waar het voor staat!!!!!!!!!!!!!!!!!
ja goed zo jij bent barbaars!
ik ben een amazigh en ik heb een vraag aan je:
onlangs werd abu zah zah door een belgische krant geintervieuwd,
toen hem werd gevraagd wat hij vind om het feit dat er arabieren in belgie in de criminaliteit zitten, antwoorde hij:
-nee dat zijn geen arabieren maar berbers want zij vormen 80% van de marokkanen in belgie!
op andere momenten vertelt hij dat we samen arabieren zijn en moslims >dat laatste ben ik het met hem mee eens< maar als het hem goed uitkomt schuift hij de problemen op de berbers. dat intervieuw is daar een bewijs van!
hij is ons nu al vet aan het gebruiken voor onze ogen en wij zijn voor hem?? tzzzz ik zou maar goed onze geschieddenis gaan bestuderen, dan zul je wel achterkomen dat we al eerder vet gebruikt zijn door zulke figuren. dat jullie anno 2003 nog daar intrappen. what a shame!
maar aangezien jij jezelf barbaars vindt op een nederige manier. ik durf bijna te zeggen op een perverse manier.
je weet wel genieten van het feit dat jij jezelf minderwaardig vind dan een andere. onze voorouders die hebben gevochten voor onze vrijheid >anjarhem arebbi< draaien zich nu in hun graven, als ze zien hoe dat vrijgevochten volk met eer en trots, zich hier nederig en minderwaardig stelt. :jammer:
the_silver_one
06-03-2003, 14:59
nee dat zijn geen arabieren maar berbers want zij vormen 80% van de marokkanen in belgie!
Weet jij dat 100% zeker?
Want dat heeft hij nooit verteld.
Massin2953
06-03-2003, 15:10
Origineel gepost door smartie2
:wohaa::wohaa::wohaa::wohaa::wohaa::wohaa:
De AEL
let op mijn woorden binnenkort komt er ook
een BEL,
de tijd van malika oufkir, de tijd van de algerijnse berbers
is terug aan het komen, we hebben gezien nu wat abu in
zijn macht heeft, heel veel volgelingen waaronder ikzelf
mijn neefje is zijn bodyguard en zo te zien doet die het erg goed
Het eerste geval wat me opviel is
dat je een handjevol berbers voor de deur zag
staan, met de opmerking ja we worden onderdrukt
oh mijn god waar zijn de berbers nu weer mee bezig
een hopeloze actie, aangezien alle moslims tegen een
israelische staat zijn, aangezien moslims nu worden onderdrukt
niemand kan dat geloven.
Nu is mijn vraag wie zich als berber bedreigd voelt
en wie zich verkeerd heeft uitgelaten
over abu yahyah
Ik geniet van zijn woordenschat en geniet van zijn meningen
leuk he jij geniet nu van het feit dat jij oujdi bent en arabier en je ziet hier hoe jullie geslaagd erin zijn om imazighen tegen elkaar te zetten. want dat is de enige doel die jullie hadden.
mooi he ons hier vernederen als imazighen met jouw teksten, en nog krijg je steun reactie's van imazighen > eh, nou ja, ze noemen zich hier liever berbers).
wow het ultieme wens van een arabische nationalist die liever een amazigh verdwijnen ziet, is in vervulling gegaan! sterker nog ze schelden ons daarbij en vernederen ons, en wij genieten van dat onderdanige rol die ons gegeven is.
hmm, nu zie ik waarom diegene die jullie(arabische nationalisten) steunen, waarom ze zich liever berbers noemen dan imazighen
het hoort bij hun zielige nederige onderdanige spelletje! je weet wel een soort sm spelletje!
nou, arabische nationalist uit oujda, zolang een amazigh als mij nog bestaat dan heb jij nog niks bereikt! en die tamme nederige berbers die jullie steunen, zijn we liever kwijt! :zwaai:
want imazighen hebben nooit wat gehad/aan zulke nederige gasten!
anders waren we nu italiaans aan het spreken in Noord Afrika. je weet wel de taal van de romeinen.
In NRC van 3 maart zegt Jahjah: Moslims die geen Arabisch spreken zijn verraders.
Imazighen zijn verraders en daar moet dus iets tegen gebeuren.
En in de NRC van 1 maart staat: er 356.000 Arabieren in Nederland. Dus niet Marokkanen, maar Arabieren. Er zijn dus helemaal geen Imazighen, iedereen die dat zegt liegt.
Toch mag er Tmazight worden onderwezen op de basisschool, en Arabisch zowel op de basis als middelbare school, en ook Arabische gechiedenis. Dus degene die denken dat ze Imazighen zijn, mogen Jahjah dankbaar zijn en zijn voeten kussen.
Daar komt t op neer! Hij gaat ons redden, wacht maar.
Massin2953
06-03-2003, 15:18
Origineel gepost door the_silver_one
nee dat zijn geen arabieren maar berbers want zij vormen 80% van de marokkanen in belgie!
Weet jij dat 100% zeker?
Want dat heeft hij nooit verteld.
ik ben nu op mijn werk, maar straks als ik thuis ben stuur ik hier een link met dat intervieuw waar hij die aanstootgevende uitspraken heeft gedaan over de imazighen van belgie > let op het feit dat het juist die imazighen die hem daar het velste steunen<
nu al krijgen de imazighen die hem steunen stank voor dank :D
Massin2953
06-03-2003, 15:26
Origineel gepost door Falku
In NRC van 3 maart zegt Jahjah: Moslims die geen Arabisch spreken zijn verraders.
Imazighen zijn verraders en daar moet dus iets tegen gebeuren.
En in de NRC van 1 maart staat: er 356.000 Arabieren in Nederland. Dus niet Marokkanen, maar Arabieren. Er zijn dus helemaal geen Imazighen, iedereen die dat zegt liegt.
Toch mag er Tmazight worden onderwezen op de basisschool, en Arabisch zowel op de basis als middelbare school, en ook Arabische gechiedenis. Dus degene die denken dat ze Imazighen zijn, mogen Jahjah dankbaar zijn en zijn voeten kussen.
Daar komt t op neer! Hij gaat ons redden, wacht maar. :schrik2: dus mijn moeder en vader + broertjes en zusjes en de meeste familie van mij > die alleen onze moedertaal TAMAZIGHT spreken die al duizenden jaren bestaat< en die geen arabisch spreken, zijn volgens die libanees verraders????
hahahahaha dit moet ik echt een neef van mij vertellen, want hij is een velle aanhanger van abu zah zah. het grappigste mijn neef kan geen een woord arabisch spreken :melig2: hahaha dit wordt echt lachen als ik hem vertel dat hij nu al een verrader is volgens die libanees abu zah zah hahahahahahahaha
oumkaltoum
06-03-2003, 15:28
Hij gaat ons redden, wacht maar. [/B][/QUOTE]
Van wie of wat gaat hij ons redden? Ik voel me niet onderdrukt, bedreigd of vernederd. Ik ben berbers van afkomst, kom dus oorspronkelijk uit Al Hoceima. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik onderdrukt werd door Arabieren.Kan helaas geen Berbers spreken, alleen verstaan, ben trots op mijn afkomst net zo als ieder ander, ik ben Arabisch opgevoed, ben met een Arabische man getrouwd. Ik vind het zo triest dat wij moslims elkaar discrimineren. De profeten van Allah ( vzmh) waren op een na niet Arabisch, Allah kent geen onderscheid in mensen, dat maakt ons dus blijkbaar minderwaardig en dom want wij doen niets anders. Of Abu JahJah ons gaat redden, dat vraag ik me af, eerst zien en dan geloven. Heb nog geen resultaten gezien en ben bang dat dat nog lang gaat duren. Integratie, kijk daar geloof ik nou in.
Groetjes,
Oumkaltoum
MrMujahid
06-03-2003, 15:40
Asalaam oe 3alaikom wa ra7matoelah wa barakatoeh.
Abou Jahjah is wel goed, hem vind ik echt goed, maar jammer van de ARABISCH E.L. Op de website staat dat je lid kan worden, als je moslim of ARABIER bent dan ben je echt lid, maar niet dan ben je zogenaamd een steunend lid. Het zijn een beetje van arabische nationalisten, jammer want Abou jahjah is wel echt goed. Het zou echt prachtig zijn als de partij Islamtische Europees Liga. Dat is gewoon prachtig.
Asalaam oe 3alaikom wa ra7matoelah wa barkatoeh.
Massin2953
06-03-2003, 16:00
Origineel gepost door oumkaltoum
Hij gaat ons redden, wacht maar.
Van wie of wat gaat hij ons redden? Ik voel me niet onderdrukt, bedreigd of vernederd. Ik ben berbers van afkomst, kom dus oorspronkelijk uit Al Hoceima. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik onderdrukt werd door Arabieren.Kan helaas geen Berbers spreken, alleen verstaan, ben trots op mijn afkomst net zo als ieder ander, ik ben Arabisch opgevoed, ben met een Arabische man getrouwd. Ik vind het zo triest dat wij moslims elkaar discrimineren. De profeten van Allah ( vzmh) waren op een na niet Arabisch, Allah kent geen onderscheid in mensen, dat maakt ons dus blijkbaar minderwaardig en dom want wij doen niets anders. Of Abu JahJah ons gaat redden, dat vraag ik me af, eerst zien en dan geloven. Heb nog geen resultaten gezien en ben bang dat dat nog lang gaat duren. Integratie, kijk daar geloof ik nou in.
Groetjes,
Oumkaltoum [/B][/QUOTE]
tja, je geeft zelf toe dat jij al geaissimileerd bent tot een arabische. sterker nog je zegt zelf dat je arabisch opgevoed bent.
dus dan ben jij blind of onwetend voor anderdrukkingen die in wij leven.
dan praat ik meer over het onderdrukken kwa cultuur en onze eigen taal en nog meer zaken>
kortom zolang we niet de zelfde rechten krijgen als de arabisch sprekende marokkanen, dan voel ik me onderdrukt! ik heb het niet over lichamelijke onderdrukking, want daar zijn de imazighen veels te sterk en te trots voor om zich te laten onderdrukken! maar er word ons wel op een sluwe manier voor gehouden dat wij allemaal gelijk zijn.
ok mee eens! maar dan eis ik ook gelijke culterele rechten! dat is toch niet veel gevraagd!
en wat ael doet is het volgende: ze zeggen dat ze ook voor imazighen opkomen, terwijl in hun ideologie geen plaats is voor iets anders dan het arabisme. samenvattend ze bedoelen dit: wij zij voor jou als amazigh, maar als jij amazigh bent dan ben je een verrader >abu zah zah uitspraken in de NRC van 3 maart waar hij beweerde dat ieder die geen arabisch spreekt een verrader is<
conclusie hij spreekt zichzelf tegen!
PS: trouwens als ik zijn intervieuwen op tv zie dan raak ik ook onder de onderdruk, als hij aangeeft hoe de nederlandse overheden en media over ons en onze islam heen gingen met dagelijkse vernederingen op tv aan het adres van de marokkanen en moslims in het algemeen. daar sta ik 100% achter hem.
maar wat de kwetsie imazighen betreft > dat zijn notabene zijn velste aanhangers< daar ben ik het helemaal niet mee eens met zijn visie. want hij is wel tegen nederlandse assimilatie >ben ik ook tegen< maar hij is wel voor het arabische assimilatie! hij wil ons niet eens erkennen, lees maar de beginselen van ael nederland dan zie je wel waar hij voor staat.
Massin2953
06-03-2003, 16:03
Origineel gepost door MrMujahid
Asalaam oe 3alaikom wa ra7matoelah wa barakatoeh.
Abou Jahjah is wel goed, hem vind ik echt goed, maar jammer van de ARABISCH E.L. Op de website staat dat je lid kan worden, als je moslim of ARABIER bent dan ben je echt lid, maar niet dan ben je zogenaamd een steunend lid. Het zijn een beetje van arabische nationalisten, jammer want Abou jahjah is wel echt goed. Het zou echt prachtig zijn als de partij Islamtische Europees Liga. Dat is gewoon prachtig.
Asalaam oe 3alaikom wa ra7matoelah wa barkatoeh.
ik deel jouw visie. je hebt 100% gelijk
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.