Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Het werd tijd dat de AEL naar Ned. komt!

Pagina's : [1] 2

Iman358
04-03-2003, 10:11

Allereerst wil ik iedereen adviseren om eerst over de AEL te lezen op hun website www.ael.nl en hun stanpunten eerst goed door te nemen. Ik snap de mensen niet die tegen de AEL is. Eindelijk is er iemand die voor de allochtonen, Irak en Palestina opkomt en dan gaan mensen hem nog afkraken. Er is wel discriminatie in Nederland, misschien wel minder dan in België, maar het is er wel. Komt de opmerking ***Marokkanen jullie bekend voor?? Islamitische scholen die nog steeds streng gecontroleerd worden en misschien wel moeten verdwijnen, moskeeën die in de fik gestoken worden en zo kan ik wel doorgaan... Op tv zag ik leuzen met 90% spreekt Berbers, nou als het aan Balkenende ligt, dan verdwijnt die 90% en spreekt iedereen alleen maar Nederlands. Abou Jahah vindt dat wij in een multiculturele land moeten leven, integreren is een vereiste, maar onder de voorwaarde dat wij onze eigen identiteit behouden, daar is toch niks mee. Wij leven in Nederland en willen gelijke rechten en niet tweederangs burgers zijn. De media is nu bezig om een kloof tussen de Berberen en de Arabieren te veroorzaken en daar moeten wij niet in trappen. Laat de negativiteit tussen Arabieren en Berberen niet ontstaan, we zijn allemaal Marokkanen. De AEL spreekt namelijk voor de "Arabische wereld" zoals wij de "Westerse Wereld" kennen en naar mijn mening zijn wij allemaal Marokkanen en als Marokkaans zijnde een onderdeel van de "Arabische Wereld". De AEL is een Islamitische beweging, dat staat voorop. Ik ben trots op de AEL en hoop dat ze veel in Nederland kunnen veranderen. Groetjes, Imane

grendel
04-03-2003, 11:29
Ik krijg altijd van die associaties met Pim Fortuyn en de LPF als ik Abu Yahyah en de AEL zie. Heeft iemand anders dat ook? :D

VanBasten
04-03-2003, 12:21
Origineel gepost door Iman358 Allereerst wil ik iedereen adviseren om eerst over de AEL te lezen op hun website www.ael.nl en hun stanpunten eerst goed door te nemen. Ik snap de mensen niet die tegen de AEL is. Eindelijk is er iemand die voor de allochtonen, Irak en Palestina opkomt en dan gaan mensen hem nog afkraken. Er is wel discriminatie in Nederland, misschien wel minder dan in België, maar het is er wel. Komt de opmerking ***Marokkanen jullie bekend voor?? Islamitische scholen die nog steeds streng gecontroleerd worden en misschien wel moeten verdwijnen, moskeeën die in de fik gestoken worden en zo kan ik wel doorgaan... Op tv zag ik leuzen met 90% spreekt Berbers, nou als het aan Balkenende ligt, dan verdwijnt die 90% en spreekt iedereen alleen maar Nederlands. Abou Jahah vindt dat wij in een multiculturele land moeten leven, integreren is een vereiste, maar onder de voorwaarde dat wij onze eigen identiteit behouden, daar is toch niks mee. Wij leven in Nederland en willen gelijke rechten en niet tweederangs burgers zijn. De media is nu bezig om een kloof tussen de Berberen en de Arabieren te veroorzaken en daar moeten wij niet in trappen. Laat de negativiteit tussen Arabieren en Berberen niet ontstaan, we zijn allemaal Marokkanen. De AEL spreekt namelijk voor de "Arabische wereld" zoals wij de "Westerse Wereld" kennen en naar mijn mening zijn wij allemaal Marokkanen en als Marokkaans zijnde een onderdeel van de "Arabische Wereld". De AEL is een Islamitische beweging, dat staat voorop. Ik ben trots op de AEL en hoop dat ze veel in Nederland kunnen veranderen. Groetjes, Imane Ik ben het met je eens dat de positie van marokkaanse nederlanders soms nog achtergesteld is op die van autochtone nederlanders. Maar denk je echt dat de AEL daar iets aan gaat doen? Heb je oplossingen gehoord?? Nee, in plaats daarvan heeft hij het over de ontmanteling van de staat Israel en de afschaffing van het burgerlijk huwelijk (om maar een paar punten van de AEL-Nederland te noemen). De AEL draagt alleen maar bij tot het vergroten van de kloof tussen Marrokaanen en andere Nederlanders. Een voorbeeld. AEL-Nederland wil dat Nederland zijn steun aan de VS staakt in de strijd tegen Irak. Want, dat is een aanval op Arabisch grondgebied. Ik citeer voorlopig voorzitter Jawad van de AEL-Nederland: "Als het tot een oorlog komt, zie ik het liefst zoveel mogelijk Amerikanen in plastic zakken teruggaan naar Washington." Hier speelt mijnheer Jawad met vuur. Als hij echt iets wil doen voor de Marokkaanse jongeren dan moet hij niet zulke uitspraken doen. Want hoe reageren Nederlanders hierop? Die zeggen: "zie je wel, dit is wat die AEL vindt" en niemand heeft meer begrip voor 'de zielig gediscrimineerde minderheidsgroep'. Op deze manier snijdt je jezelf dus in je eigen vingers. Hij kan het beter over binnenlandse problemen hebben. Maar dat doet hij niet, en waarom? Omdat uitsrpaken over dode Amerikanen en de afschaffing van de staat Israel goed scoren bij Marokkaanse jongeren. Lekker radicaal doen met zijn allen!!! Maarvan verbetering en oplossing van de probelemen is geen sprake. Nog even over dat standpunt van de ontmanteling van de staat Israel. Hieruit blijkt dat het de AEL niet te doen is om de positie van de allochtoon in Nederland, maar dat de organisatie over de rug daarvan iets heel anders uitvecht. Namelijk, hun haat tegen het zionisme. Ik zal je zeggen: het is heel dom om in Nederland te gaan roepen dat je de staat Israel wilt ontmantelen. Denk daar maar eens over na....Weer iets dat de kloof onnodig vergroot. Als je iets wilt doen voor minderheidsgroeperingen in Nederland, moet je met binnenlandse problemen en oplossingen komen. De eerste oplossing moet ik nog horen van de AEL. Tot nu toe is het net als bij Pim Fortuyn: veel geschreeuw en weinig wol. Maar ja, het is altijd makkelijker om ergens tegenaan te schoppen, dan om iets constructief te verbeteren.

grendel
04-03-2003, 12:30
Origineel gepost door VanBasten De eerste oplossing moet ik nog horen van de AEL. Tot nu toe is het net als bij Pim Fortuyn: veel geschreeuw en weinig wol. Maar ja, het is altijd makkelijker om ergens tegenaan te schoppen, dan om iets constructief te verbeteren. [/B] Dacht ik ook :D

Titania
04-03-2003, 12:52

Origineel gepost door VanBasten Een voorbeeld. AEL-Nederland wil dat Nederland zijn steun aan de VS staakt in de strijd tegen Irak. Want, dat is een aanval op Arabisch grondgebied. Ik citeer voorlopig voorzitter Jawad van de AEL-Nederland: "Als het tot een oorlog komt, zie ik het liefst zoveel mogelijk Amerikanen in plastic zakken teruggaan naar Washington." Hier speelt mijnheer Jawad met vuur. Als hij echt iets wil doen voor de Marokkaanse jongeren dan moet hij niet zulke uitspraken doen. Want hoe reageren Nederlanders hierop? Die zeggen: "zie je wel, dit is wat die AEL vindt" en niemand heeft meer begrip voor 'de zielig gediscrimineerde minderheidsgroep'. Tis wel het slechte voorbeeld wat je kunt noemen. Ik vind het persoonlijk niet eens zo'n gek uitspraak. Als de Amerikanen zo graag een oorlog willen voeren en de vele doden onder de burgers voor lief neemt, dan mag van mij liever de doden onder de oorlogzuchtige Amerikanen vallen dan onder de vredelievende burgers. Ik zie dus liever Amerikaanse soldaten in plastic zakken teruggaan naar oorlogzuchtig VS, dan dat dode Iraakeze burgers uit het puin gehaald worden (eigenlijk zie ik liever helemaal geen oorlog in Irak). Dat autochtoon Nederland hier niet "leuk" op reageert, bewijst maar weer eens dat een ander geluid niet getoleerd wordt. Vrijheid van meningsuiting is blijkbaar toch geen hoog goed in Nederland. Bovendien is het duidelijk dat Nederland een probleem heeft met haar ziekelijke identificatie met de VS, die ze dus zelf moet oplossen (als ze dat wil uiteraard).

grendel
04-03-2003, 14:28
Origineel gepost door pista Klopt, en je bent het vlaams blok nog vergeten ..hoort mee in het rijtje. Vlaams Blok, FPO, Franco, Berlusconi, Bush.... ha van Abu naar Bush :D :zwaai:

Iman358
05-03-2003, 12:03
Jammer dat jullie er zo over denken. AEL is een beweging die mee wilt regeren, dan is het een vereiste dat het ook internationale problemen moet bespreken en oplossingen voor moet bedenken. Op dit moment is het Midden-Oosten conflict en een oorlog tegen Irak de grootste internationale problemen en het is logisch dat een Islamitische beweging als de AEL deze punten in hun programma verwerken. Verder snap ik de vergelijking met Pim Fortuyn niet. Pim Fortuyn was een racist die de Islam achterlijk vond, de Marokkanen waren allemaal dieven en hij wilde geen hoofddoekjes op straat zien. Abou Jahah heeft nog nooit zulke uitspraken tegenover de autochtonen of andere godsdiensten gemaakt. Denk dus eerst a.u.b. na voordat jullie zulke vergelijkingen maken! De enige overeenkomst is dat ze allebei lef hebben om iets nieuws te ondernemen. De AEL is ook bezig met de allochtonen in Europa, juist die nemen een belangrijke positie in hun programma, daarom vroeg ik jullie hun standpunten goed door te nemen. Ze pleiten dat wij onze taal mogen behouden zowel Arabisch als Berbers, ze willen de discriminatie tegen gaan zoals in het onderwijs (veel allochtonen worden naar scholen onder hun niveau gestuurd), ze zijn voor integreren met behoud van eigen identiteit en zo kan ik wel even doorgaan. Ik respecteer jullie mening, maar jullie argumenten vind ik niet sterk genoeg om de AEL zo af te wijzen, jullie kunnen het minstens een kans geven, want ik denk dat de AEL voor ons allen veel kan betekenen. Groetjes, Iman

Aeler
05-03-2003, 12:10
Origineel gepost door pista Een Islamitische beweging die in zee gaat met atheïstische Marxisten. Niks Islamitisch, dat is maar een een sluier voor zij die graag willen zien dat deze organistie Islamitisch is. Ik vindt het steeds leuk dat men het AEL koppelt aan de Islam wijl deze met Marxisten in zee gaan haha, ik vind het grappig, plots vind je het zo belangrijk de marokkanen te helpen en te verlossen uit de armen van de boeman Jahjah, ik heb sterk het vermoeden dat je toch een overheidsmannetje bent, daar je ook (zoals de overheid) gehecht bent geraakt aan de verdeel en heers politiek, maar soit, ik wou gewoon even zeggen dat het AEL een organisatie is die haar inspiratie haalt uit de islam, tothiertoe heeft ze nog niets mispeutert door in zee te gaan met de marxisten, daar dit enkel op politiek vlak zo is, ik zei al en ik zal het nog maar eens herhalen, op politiek vlak is alles mogelijk, zolang het wederzijds respect behouden wordt, ik heb jou nog niets horen zeggen over de inmenging van het vlaamsblok in het antwerpse beleid, waarom hoor ik jou daarover niet mekkeren? dacht het wel :D

pannenkoek
05-03-2003, 12:20
LAAT ZE LEKKER DAAR IN BELGIE BLIJVEN............ :kwaad:

KoRnOnTheCops
05-03-2003, 13:00
De uitspraken die de AEL-NL tot nu toe gedaan heeft, hebben eigenlijk veel weg van de uitspraken van Hirshi Ali. Niet wat betreft inhoud, maar kwa effect. Beide zeggen ze dat ze iets willen doen aan de tegenstellingen in de samenleving, maar beide doen ze zulke polariserende uitspraken dat ze ofwel erg onverstandig bezig zijn ofwel de kloof alleen maar willen vergroten om daar electoraal succes uit te halen. Geen enkele strenge moslim denkt na Hirshi Ali's tirade "Goh, eigenlijk heeft ze gelijk, misschien moet ik m'n vrouw inderdaad vrijer laten", net zoals geen enkele autochtoon door die burgerpatrouilles of plannen voor ontmanteling van Israel zal denken "Het is waar, die islam is gewoon een hele mooie en tolerante godsdienst". Wat beide doen is tegen de eigen achterban zeggen dat ze gelijk hebben de anderen te wantrouwen, want dat levert stemmen op. Politici zouden bruggen moeten proberen te bouwen tussen de bevolkingsgroepen, niet de tegenstellingen benadrukken. Dat deed de LPF fout, en lijkt de AEL nu ook fout te doen. En nog iets over die ontmanteling van Israel: De aangedragen reden daarvoor is dat het land behoord aan de Pallestijnen, dat de Israelis daar niet horen en dat het land moet worden teruggegeven aan de oorspronkelijke bewoners. Is dat niet een houding die de AEL autochtonen in Nederland verwijt? Ik ben zeer kritisch over de Israelische politiek, maar de complete ontmanteling van de staat Israel is immoreel, niet gerechtvaardigd en ook niet te bereiken vanuit de Nederlandse politiek. Het is gewoon een punt dat het goed doet bij de achterban, maar dat ook getuigd van een "Moslims hebben altijd gelijk"-mentaliteit. Kortom, een islamitisch-democratische partij zou een interesante tegenhanger van de christen-democratische partijen die hier al zijn, maar met uitspraken zoals die tot nu toe gedaan zijn is de AEL net zo min een aanwinst als Ratelban.nl dat was.

RodRambone
05-03-2003, 13:05
http://www.vlaamsblokantwerpen.org/postcard/pictures/kaart_veiligestad.gif http://news.bbc.co.uk/olmedia/960000/images/_962970_dewinter150.jpg http://www.resistances.be/images/Dewinter.Livre.Couverture.gif http://home.luna.nl/~benne/pp/eur/be/vb.gif

Aeler
05-03-2003, 13:08
en wat wil je daarmee zeggen? dat je voor het vlaamsblok bent? dat het vlaamsblok samenwerkt met de joodselobby? dat je gefrustreerd bent? dat...

Aeler
05-03-2003, 13:25
Origineel gepost door smartie2 De AEL IS 1 GROTE grap was er gister en ben gevraagd gelijk als bodyguard van abu abu yahyah dacht dat die een goede vent was, maar hij is radicaal en hij is wat me helemaal ergert libanees, nog geen eens een marokkaan als die het zo erg vind laat die zichzelf dan effe opblazen in palestina of betlehem want het is gewoon hopeloos Allah zal alles in goede wegen leiden wie al haram doet zal het ook krijgen niemand begrijpt dat ze met deze teksten die ze maken een verkeerde weg inslaan Kwamen vroeger de mensen hier om te werken als gastarbeider komen ze nu effe hun mond opentrekken met de opmerking van ja we worden niet meer getolereerd ga toch weg en abu find a life ga terug naar libanon bang voor de hezbollah waarom is hij radicaal? wat heeft hij tothiertoe slecht gedaan of uitgespookt? wat heeft hijjou misdaan? waarom moet hij terug? ben je een allochtoon? ... antwoord maar,ik zal wel wachten

grendel
05-03-2003, 13:35
Aan de Ael-ers: We zijn 25 jaar verder, wat zal het AEL bereikt hebben, volgens u ? M.a.w. wat hopen jullie tegen die tijd veranderd te hebben in Nederland m.b.t. tot de doelgroep waarvoor de AEL in het leven is geroepen. :)

Aeler
05-03-2003, 13:44

Origineel gepost door grendel Aan de Ael-ers: We zijn 25 jaar verder, wat zal het AEL bereikt hebben, volgens u ? M.a.w. wat hopen jullie tegen die tijd veranderd te hebben in Nederland m.b.t. tot de doelgroep waarvoor de AEL in het leven is geroepen. :) hetzelfde als wat jij had (of nog steeds) verwacht van de traditionele partijen, een vertegenwoordiger in de politiek

Pagina's : [1] 2