Bekijk originele versie : Spaanse militairen manouvreren bij Marokkaanse grens!!
Wetenschap
09-05-2005, 13:30
The Spanish government strengthened its military arsenal in the Moroccan occupied territories: Ceuta, Melilla and the Chafarines Islands, said the Moroccan daily newspaper Attajdid.
The defence leadership in the Spanish army moved military aircraft, including the Eurofighter, to Ceuta, Melilla and the Chafarines Islands last week. The aim of this is to put them closer to Morocco and renovate the military arsenal in the two cities under the pretext of facing any future “Moroccan attack” to regain the occupied territories,” Attajdid quoted Spanish sources as saying.
According to the Spanish daily newspapers La Razón and El Mundo, Spain moved Eurofighter aircraft and Leopard A 2 tanks to the two cities to strengthen its army corps there. They are Montisa corps n° 3 in Ceuta, Qantara corps n° 10 in Melilla and the military base “Moron” in Sevilla. All this has been done as compensation for Leopard M 60 tanks that the Spanish government sold to Morocco.
This information, which has been leaked to the Spanish press, coincided with the Spanish defence Minister's state visit to Washington, the first after the election of the current government.
“Morocco was a fundamental issue in the discussions that the Spanish Minister, José Bono, held with the defence secretary of state, Donald Ramsfeld,” said Attajdid.
It added that Spain had been worried about the US intent to establish a new military base in Tantan, in southern Morocco.
“Is it a step towards giving up the services that the previous American military base “Rota” used to give in Cadiz, in southern Spain? Does the US interest in Morocco from a military angle, mean a US desire to give up the coalition with Spain, which was so strong during the last eight years during the reign of the Right Popular Party?” asked the daily.
http://www.moroccotimes.com/paper/article.asp?idr=2&id=6304
MaroKKo sloopt Spanje.
Als Marokko begint.
Heeft Marokko een probleem, dan hebben ze met gehele Navo aan de stok.
Einherjer
09-05-2005, 21:43
MaroKKo sloopt Spanje.
Dacht t niet.
Marokko heeft al Mannen klaarstaan in Europa die elk moment kunnen aanvallen onverwacht in eigen land als spanje Marokko binnen valt....En ik denk niet dat de inwoners van Ceuta en Meillia veilig zijn tegen aanslagen....
Spanje valt Marokko niet aan. Zou niet weten waarom.
Maar als Marokko Ceuta en Meillia aanvalt, heeft Marokko een probleem met de gehele Navo, ik denk niet dat Marokko zo dom is.
Einherjer
09-05-2005, 21:52
Marokko heeft al Mannen klaarstaan in Europa die elk moment kunnen aanvallen onverwacht in eigen land als spanje Marokko binnen valt....En ik denk niet dat de inwoners van Ceuta en Meillia veilig zijn tegen aanslagen....
Met mes en vork zeker?.Komop..als Spanje wil maakt het binnen 2dagen een megakrater van Marokko.Spanje heeft t nieuwste van het nieuwste qua wapentuig,terwijl marokko t met ouwe afgedankte russische zooi moet doen.
baby_selly
09-05-2005, 21:54
Spanje valt Marokko niet aan. Zou niet weten waarom.
Maar als Marokko Ceuta en Meillia aanvalt, heeft Marokko een probleem met de gehele Navo, ik denk niet dat Marokko zo dom is.
Wat een onzin, Spanje is bereid om die gebieden terug te geven als Engelse kolonie in Spaanse handen terrecht zou komen dat was de deal. Marokko heeft recht op die gebieden dat weet de Navo ook. Het gevaar zit em in de EU-landen. Die zullen aan de zijde van Spanje gaan staan ach jah die EU verbond :maf2:
Einherjer
09-05-2005, 21:59
Marokko kan op Mannen rekenen als mij die alles doen om Marokko te verdedigen...En ik geloof niet dat ik de enigste ben samen laten we Europa Beven van angst... :hihi: :hihi:
Wens je veel succes :) Kga verder met m'n werk..anders loop k om 12uur nog in die buttfabriek.Later!!!!! :D
Wat een onzin, Spanje is bereid om die gebieden terug te geven als Engelse kolonie in Spaanse handen terrecht zou komen dat was de deal. Marokko heeft recht op die gebieden dat weet de Navo ook. Het gevaar zit em in de EU-landen. Die zullen aan de zijde van Spanje gaan staan ach jah die EU verbond :maf2:
De Navo heeft niks de EU te maken.
De Navo landen zijn verplicht om in te grijpen, wanneer een Navo land wordt aangevallen. Dat is een van belangrijkste doelen van de Navo.
Een aanval op een, is een aanval op allen
baby_selly
09-05-2005, 22:08
De Navo heeft niks de EU te maken.
De Navo landen zijn verplicht om in te grijpen, wanneer een Navo land wordt aangevallen. Dat is een van belangrijkste doelen van de Navo.
Een aanval op een, is een aanval op allen
Er zijn landen in de NAVO die ver van deze kwestie staan. De EU-landen zullen zich hier veel eerder mee bemoeien (ENG) (NE) ec ec.
Er zijn landen in de NAVO die ver van deze kwestie staan. De EU-landen zullen zich hier veel eerder mee bemoeien (ENG) (NE) ec ec.
Dat maakt niet, maar veel EU landen zijn wel lid van de Navo.
Maar aanval op een Navo land, heb je oorlog met alle Navo landen. Dat is dus met groot gedeelde van West en Oost Europa en Amerika.
Zo dom, is Marokko niet.
Lina&Dina
09-05-2005, 22:19
Dat maakt niet, maar veel EU landen zijn wel lid van de Navo.
Maar aanval op een Navo land, heb je oorlog met alle Navo landen. Dat is dus met groot gedeelde van West en Oost Europa en Amerika.
Zo dom, is Marokko niet.
Ja, en een aanval op een arabisch land, is een aanval op de hele Islamitische wereld en de Arabische Liga, dus opzouten met je navo dit navo dat.
navo wordt alleen maar ondersteund door amerika, en als amerika meer economisch belangen ziet in het steunen van een arabisch land, dan mag navo ergens in een hoekje gaan schuilen.
dus amerika naait jullie waar nodig is, en zolang het nodig is......met je bullshit navo
Ja, en een aanval op een arabisch land, is een aanval op de hele Islamitische wereld en de Arabische Liga, dus opzouten met je navo dit navo dat.
navo wordt alleen maar ondersteund door amerika, en als amerika meer economisch belangen ziet in het steunen van een arabisch land, dan mag navo ergens in een hoekje gaan schuilen.
dus amerika naait jullie waar nodig is, en zolang het nodig is......met je bullshit navo
Werkelijk,
De Navo, heeft in de koude oorlog, ons de Sovjet Unie van het lijf gehouden, anders hadden we onder een Sovjet juk geleefd.
Amerika heeft te veel politieke en economische en culturele banden met Europa, ik denkt niet dat ze Navo links laten liggen, de Navo geeft Amerika veel invloed in Europa.
Als je lid bent van Navo, hoef je niet meer bang te zijn, dat je wordt aangevallen, waarom dacht je dat al Oost Europese landen zo graag lid willen worden van de Navo, als ze lid zijn van de Navo, hoeven ze nooit meer bang te zijn voor Rusland.
Lina&Dina
09-05-2005, 22:41
nou, ik zou maar niet teveel op de navo gaan leunen of rekenen (of erachter schuilen), want de tijd van de koude oorlog is allang voorbij, en ondertussen is er heel wat veranderd en gebeurd......ook tussen de navo en amerika
en ja, ik kan me wel voorstellen dat de oostblok landen zich wel ergens bij aan willen sluiten, wat moet je anders als je niks en niemand om je heen hebt die je financieel kan helpen
Dat zou ik maar niet te snel roepen als ik jou was..
Een 50-tal van Marokkaanse bergbewoners die via tactische ideeen 500 man afmaakt niet eens met gevaarlijke wapens...
Je moet niet denken dat Marokkanen pussy's zijn want oorlog voere kunnen ze zeker !
Droom maar verder.
Als je echt denkt dat Marokko oorlog wil met de Navo, ben je volgens mij, niet goed bij je hoofd.
Omar moegtar
10-05-2005, 01:11
Spanje en Marokko hebben een rijke historie met elkaar, er zitten ook natuurlijk wat zwarte bladzijdes tussen. Maar ik denk voor geen enkele seconde dat er een gewapend conflict tussen Marokko en Spanje zal los barsten. Ze hebben elkaar hard nodig voor het stimuleren van elkaars economie. En bovendien hebben de beide koninklijke families zeer goede banden met elkaar
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.