Bekijk originele versie : Waar houdt jouw wereld op?
Tot waar ligt jouw interesse op deze aardbol? Moslimlanden? Zoals Palestina, waar ook veel christenen wonen? Irak? Of denk je ook weleens aan de slopende burgeroorlog in Soedan (christelijk zuiden tegen het islamitische Noorden, wel iets complexer, maar laat maar)? De bezetting van Tibet? De zwerfkinderen in Brazilië die op straat zonder reden worden doodgeschoten? De onrusten in Kongo, voormalig Zaïre? Aids-problematiek?
Waar houdt jouw wereld op? Waar begint de ver van mijn bed show?
Het valt me namelijk op, als INTERNATIONALE ontwikkeling-studente dat er een beperkte interesse bestaat in problemen buiten het 'wereldje', dat de moslimwereld heet. Al betwijfel ik of jullie ooit weleens van de burgeroorlog in Soedan hebben gehoord... Al betwijfel ik het dat jullie vergeten dat veel mensen in het zeer onrustige Ivoorkust ook moslims zijn, net zoals in Tanzania, Nigeria, Togo etc. Dus waar houdt jullie wereld op?
NL-girl
Ik weet niet wat je hier loopt te bezalen..Maar er bestaat geen Moslim wereld. De wereld is van Allah.
Als er een Moslim wereld zou bestaan, dan zouden alle moslims daar masaal naar verhuizen/emigreren...
Ik hoop dat ik DUIDELIJK ben.
samarina
03-03-2003, 23:34
Origineel gepost door Salaama
Ik weet niet wat je hier loopt te bezalen..Maar er bestaat geen Moslim wereld. De wereld is van Allah.
Als er een Moslim wereld zou bestaan, dan zouden alle moslims daar masaal naar verhuizen/emigreren...
Moet jij niet slapen? :D
Origineel gepost door nl-girl
Tot waar ligt jouw interesse op deze aardbol? Moslimlanden? Zoals Palestina, waar ook veel christenen wonen? Irak? Of denk je ook weleens aan de slopende burgeroorlog in Soedan (christelijk zuiden tegen het islamitische Noorden, wel iets complexer, maar laat maar)? De bezetting van Tibet? De zwerfkinderen in Brazilië die op straat zonder reden worden doodgeschoten? De onrusten in Kongo, voormalig Zaïre? Aids-problematiek?
Waar houdt jouw wereld op? Waar begint de ver van mijn bed show?
Het valt me namelijk op, als INTERNATIONALE ontwikkeling-studente dat er een beperkte interesse bestaat in problemen buiten het 'wereldje', dat de moslimwereld heet. Al betwijfel ik of jullie ooit weleens van de burgeroorlog in Soedan hebben gehoord... Al betwijfel ik het dat jullie vergeten dat veel mensen in het zeer onrustige Ivoorkust ook moslims zijn, net zoals in Tanzania, Nigeria, Togo etc. Dus waar houdt jullie wereld op?
NL-girl
ga je werkstuk ergens anders maken. We zijn geen konijnen dat je proefjes op ons kan uitproberen.
mijn wereld houdt op bij mijn schatje :verliefd:
Origineel gepost door pista
Zoals je wel merkt is hun wereld vrij klein. :D
Als jij een keertje die kwakel van jouw, niet dicht houdt, dan leef jij niet meer in deze wereld. :D
Origineel gepost door Salaama
nee, dat ben je niet.....
Ik bedoelde, dat veel moslims niet verder kijken dan wat er gebeurd in hun leefwereld, met andere moslims, of zover ze weten dat het moslims zijn... Weinigen schijnen te beseffen dat er ook een grote groep Afrikaanse moslims bestaan....
Waar liggen de grenzen van jouw wereld?
Een hele normale vraag hoor..... en ik bezaal niet, of wat je ook bedoelde
Dat geldt voor elke groepering.
Vraag hein modaal waar zijn wereld eindigt..misschien ergens tot aan de kroeg.
Terwijl moslims, sterke banden voelen met hun broeders en zusters, en onrecht in bredere zin moeten bestrijden.
Origineel gepost door nl-girl
nee, dat ben je niet.....
Ik bedoelde, dat veel moslims niet verder kijken dan wat er gebeurd in hun leefwereld, met andere moslims, of zover ze weten dat het moslims zijn... Weinigen schijnen te beseffen dat er ook een grote groep Afrikaanse moslims bestaan....
Waar liggen de grenzen van jouw wereld?
Een hele normale vraag hoor..... en ik bezaal niet, of wat je ook bedoelde
Wat ik bedoel is: Moslim zijn, is niet een bepaald groep of ras..Iedereen kan het zijn..Kijk maar alleen in Mekka, daar heb je van alles lopen, zelfs Amirikanen. En dat er Afrikaanse moslims zijn, dat beseffen we ons donders goed..Een vriend van mij is Afrikaans, en is van Islamitich afkomst..Alleen Jammer dat hij niet Arabisch kan lezen..Hij wil het graag leren, en ik help hem met alles (met nog een paar anderen) waar hij vragen over heeft...Dus met andere woorden er zijn geen grenzen.
Als je iets niet begrijpt wil ik het wel verder uitleggen..
groetjes..
Origineel gepost door masrawy
mijn wereld houdt op bij mijn schatje :verliefd:
:Iluvu:
:D
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.