Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Geen palestina, maar Afrika

Pagina's : [1] 2

nl-girl
03-03-2003, 23:10

Ik weet het, Palestina is een probleem dat veel moslims na aan het hart ligt. Maar ook in andere landen lijden mensen en kennen zij problemen die hun leven beheersen! In Afrika dreigt een grote hongersnood. Meer dan ELF miljoen mensen worden met de dood bedreigd. De publieke omroepen komen samen met de Samenwerkende Hulporganisaties (SHO) in actie voor Afrika. Van 3 tot en met 10 maart besteden zij zoveel mogelijk aandacht aan dit onderwerp in hun programma's en op internet. Hongerend Afrika? Wat geef jij? Giro 555..... NL-girl

FAOUZIA
04-03-2003, 16:13
Origineel gepost door pista Veel interesse hebben ze hier niet voor Afrika, ja natuurlijk..hun leven in een kleine wereld. Afrikanen zien ze niet zo direkt als hun broeders en zusters. Heb ik vroeger ook al eens onder de aandacht willen brengen, maar menselijkheid is bij velen beperkt tot..... :rolleyes: Elke moslim is een broeder of zuster en die zijn er wel degelijk in Afrika. :D

Aeler
04-03-2003, 17:08
de afrikaanse matter is een triestige zaak, niemand zal het ontkennen, maar door het feit dat er niet (overal) veel moslims bij betrokken zijn, ben ik er mij eigenlijk ook niet echt in gaan verdiepen (niet dat het mij niet interesseert, integendeel, als moslim werd mij geleerd dat ik medeleven moet hebben met hen die onderdrukt worden), de reden waarom de meeste marokkanen bij palestina of andere moslimlanden blijven haken en voor hen opkomen als was het hun eigen land, komt door de nauwe band dat gecreëerd werd door religie, als in honolulu een moslim wordt gedood, dan ben ik een broeder kwijt, als in congo een zwarte (niet-moslim) wordt gedood, dan ben ik een medemens kwijt, in de islam zijn de moslims broeders en zusters van elkaar, zoals onze geliefde profeet (saw) in een overlevering zei:"mijn Ummah (volk) is als een lichaam, als een lichaamsdeel ziek is dan zal je misschien daardoor hoofdpijn hebben en andere lichaamsdelen zullen hierdoor ook beïnvloed worden en ga je niet goed kunnen functioneren" (Moge Allah mij vergeven indien ik iets verkeerd heb verwoord of weergegeven) dus maw we zijn 1 geheel en dat is de reden waarom velen het (meestal) bij palestina houden en het zelden of nooit hebben over afrikanen, ik persoonlijk krijg pijn in mijn hart en voel me machteloos en radeloos als ik de aan honger lijdende mensen zie op tv (in Soedan of in afrika), ik hoop in mezelf dat ze zullen verlost worden van hun lijden (zoals ook zo het geval is bij de palestijnen en andere moslims) ...

Aeler
04-03-2003, 17:39
Origineel gepost door AceChilla Q Dat heet de rassentheorie. Racist. Wazzup :cool: pff, weer iemand wiens gedachten trager werkten dan ze konden verwerken, kijk beste, als je mijn bericht goed hebt gelezen, haal me dan aub een passage uit mijn bericht en zeg me waar ik racistisch ben geweest? ik had het over prioriteiten en niet onderscheid !!!

nl-girl
04-03-2003, 17:55

Origineel gepost door Aeler de afrikaanse matter is een triestige zaak, niemand zal het ontkennen, maar door het feit dat er niet (overal) veel moslims bij betrokken zijn, ben ik er mij eigenlijk ook niet echt in gaan verdiepen (niet dat het mij niet interesseert, integendeel, als moslim werd mij geleerd dat ik medeleven moet hebben met hen die onderdrukt worden), de reden waarom de meeste marokkanen bij palestina of andere moslimlanden blijven haken en voor hen opkomen als was het hun eigen land, komt door de nauwe band dat gecreëerd werd door religie, als in honolulu een moslim wordt gedood, dan ben ik een broeder kwijt, als in congo een zwarte (niet-moslim) wordt gedood, dan ben ik een medemens kwijt, in de islam zijn de moslims broeders en zusters van elkaar, zoals onze geliefde profeet (saw) in een overlevering zei:"mijn Ummah (volk) is als een lichaam, als een lichaamsdeel ziek is dan zal je misschien daardoor hoofdpijn hebben en andere lichaamsdelen zullen hierdoor ook beïnvloed worden en ga je niet goed kunnen functioneren" (Moge Allah mij vergeven indien ik iets verkeerd heb verwoord of weergegeven) dus maw we zijn 1 geheel en dat is de reden waarom velen het (meestal) bij palestina houden en het zelden of nooit hebben over afrikanen, ik persoonlijk krijg pijn in mijn hart en voel me machteloos en radeloos als ik de aan honger lijdende mensen zie op tv (in Soedan of in afrika), ik hoop in mezelf dat ze zullen verlost worden van hun lijden (zoals ook zo het geval is bij de palestijnen en andere moslims) ... Mag ik je er even aan herinneren dat het hier om Ethiopië en Eritrea gaat, beide landen kennen een grote moslim populatie, Ethiopie 18,5 miljoen.... Jouw theorie gaat niet helemaal op

Aeler
04-03-2003, 18:00
mijn 'theorie' was eerder in 't algemeen bedoeld, het kan zijn dat ik misschien iets verkeerd heb verwoord, maar zeg me dan aub wat, wat heb ik gepost dat volgens jou niet goed is of erg is of verkeerd is of wat dan ook? ik hou van kritiek, maar dan bedoel ik wel kritiek dat onderbouwd is met argumenten

nl-girl
04-03-2003, 18:08
Origineel gepost door Aeler in de islam zijn de moslims broeders en zusters van elkaar, zoals onze geliefde profeet (saw) in een overlevering zei:"mijn Ummah (volk) is als een lichaam, als een lichaamsdeel ziek is dan zal je misschien daardoor hoofdpijn hebben en andere lichaamsdelen zullen hierdoor ook beïnvloed worden en ga je niet goed kunnen functioneren" (Moge Allah mij vergeven indien ik iets verkeerd heb verwoord of weergegeven) dus maw we zijn 1 geheel en dat is de reden waarom velen het (meestal) bij palestina houden en het zelden of nooit hebben over afrikanen, ik persoonlijk krijg pijn in mijn hart en voel me machteloos en radeloos als ik de aan honger lijdende mensen zie op tv (in Soedan of in afrika), ik hoop in mezelf dat ze zullen verlost worden van hun lijden (zoals ook zo het geval is bij de palestijnen en andere moslims) ... Ik bedoel dat het hier ook gaat om moslims, er zijn veel ETHIOPISCHE moslims (18,5 miljoen mag ik best veel vinden) evenals Eritrese moslims, ook zij worden met de dood bedreigt, en dat zijn toch ook jouw broeders en zusters???? Of snap ik jouw redenering niet?

Aeler
04-03-2003, 18:19
Origineel gepost door nl-girl Ik bedoel dat het hier ook gaat om moslims, er zijn veel ETHIOPISCHE moslims (18,5 miljoen mag ik best veel vinden) evenals Eritrese moslims, ook zij worden met de dood bedreigt, en dat zijn toch ook jouw broeders en zusters???? Of snap ik jouw redenering niet? ik begrijp je volkomen, maar ik weet wat ik vergeten ben er bij te vermelden, in afrika valt men de moslims niet aan terwijl in palestina de moslims uit hun huizen worden verdreven, dit is het fundamenteel verschil

MueZli
04-03-2003, 18:27
Origineel gepost door pista Veel interesse hebben ze hier niet voor Afrika, ja natuurlijk..hun leven in een kleine wereld. Afrikanen zien ze niet zo direkt als hun broeders en zusters. Heb ik vroeger ook al eens onder de aandacht willen brengen, maar menselijkheid is bij velen beperkt tot..... :rolleyes: Valse wolf. Toen de WTC crashte en nu met de WAR ON TERRORISM, s er zeker wel oog voor de afrikanen. Wat een hypocrisie! Ja tuurlijk..bommen werpen op irakezen kan wel, met dat geld zou heel afrika geholpen kunnen worden. Palestina is het enige conflict waar NIET van erkend s dat deze illegaal bezet is. Terwijl de hele wereld het er mee eens is dat afrika ( dankzij o.a het kolonialisme) tot n puinhoop verworden is. EN natuurlijk moet afrika geholpen worden. BYy the way we zijn afrikanen !..

Aeler
04-03-2003, 18:30
Origineel gepost door pista Ben je weer aan 't spartelen... :D Je zegt steeds iets om daarna te komen vertellen dat je iets anders bedoelde. Ben jij abu? ;) Weet je nog 1/99, o maar dat was maar als een voorbeeld...oeps. Heb je geen cijfers,?ja hoor, later als ik eens tijd heb. Zo zijn je teksten doorspekt van veronderstellingen en prognoses en gissingen en o maar ik bedoelde eigenlijk dit of dat. Makkelijk, kan je steeds alle kanten uit. Je bent een goede leerling van abu. :D en je hebt nog altijd niet met argumenten gereageerd, wat is er met de echte pista gebeurd? tongn (leesargumenten) verloren ? :D

Aeler
04-03-2003, 18:32
Origineel gepost door AceChilla Q Jij helpt liever moslims dan andere mensen. Wat is dat voor belachelijk onderscheid als iemand dood ligt te gaan aan de honger, vraag jij dan of hij moslim is. Jij verdeelt de wereld tussen moslims en de rest. Gelukkig maken christelijke hulporganisaties dit onderscheid niet. Die denken wat minder zwart wit en helpen iedereen die hulp nodig heeft of ze nou moslim,christen,jood of boeddist zijn. Wazzup :cool: als ik een stervende zie liggen dan zal ik hem mijn hand reiken, maar als ik twee stervenden zie liggen en ik weet wie de moslim is en wie niet, dan ik eerst de moslim helpen, dit is mijn manier van redeneren als je er problemen mee hebt, dan moet je het maar slikken ;)

Petit_Taxi
04-03-2003, 19:07
Precies, en laten we het niet hebben over het feit dat Aids de snelst groeiende ziekte is in Afrika. Er zijn al in Afrika al 35 miljoen mensen besmet, mensen die geen middelen hebben om medicijnen te kopen. Kinderen die geboren worden met die vreselijke virus..... En waar maken wij hier druk om? Om AEL!!........en om de voor -en tegenstanders.......... Ze hebben geen geld om medicijnen te kopen maar het andere kant van het verhaal is dat er medicijnen bestaan die het virus kunnen remmen zogeheten "cocktail". Farmaceutische bedrijven vinden het echter niet lucratief genoeg om zich bezig te houden met de Afrika-kwestie. Waarom investeren als ze toch geen geld eraan kunnen verdienen? Prijzen moedwillig hooghouden zal ook geen bijdrage leveren aan het toegankelijk maken van bepaalde medicijnen. Heel belangrijk is ook de voortdurend stijgende rente waaronder de regeringen hebben te lijden als gevolg van leningen in het verleden. Volledig kwijtschelding wordt nog altijd tegengewerkt. Spelen heel wat meer factoren mee in het leed dat die mensen dagelijks moeten meemaken.

grendel
05-03-2003, 09:01
Origineel gepost door Aeler als ik een stervende zie liggen dan zal ik hem mijn hand reiken, maar als ik twee stervenden zie liggen en ik weet wie de moslim is en wie niet, dan ik eerst de moslim helpen, dit is mijn manier van redeneren als je er problemen mee hebt, dan moet je het maar slikken ;) De wereld van de Aeler: Moslims helpen alleen moslims; Joden helpen alleen Joden; Christenen helpen alleen Christenen; Boedhisten helpen alleen Boedhisten; Hindoes helpen alleen Hindoes; Jehova's helpen alleen Jehova's enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz ......fijne wereld. :D

NoraNador
05-03-2003, 10:40
Hallo Mensen, Dat is inderdaad iets waar we bij stil moeten staan! Die donkere mensen daar in Afrika die achter Marokko wonen he? Dat zijn net zo moslims als wij! Dus laten we die niet vergeten

grendel
05-03-2003, 11:10

Origineel gepost door NoraNador Hallo Mensen, Dat is inderdaad iets waar we bij stil moeten staan! Die donkere mensen daar in Afrika die achter Marokko wonen he? Dat zijn net zo moslims als wij! Dus laten we die niet vergeten .....of ze Moslim zijn of niet lijkt mij niet belangrijk. mens is mens, arm is arm, honger is honger.............

Pagina's : [1] 2