Bekijk originele versie : trouwen met een marokkaan of met een moslim wanneer de marokkaan niet gelooft?
Salaam,
Ik hoor steeds in de familie, ja ik hoop dat mijn dochter met een marokkaanse jongen trouwt, en niet met een kafir van daarbuiten, want ja wat moet mijn dochter met een niet-marokkaan? Daar komen alleen maar problemen van, maar hier bij ons drinkt meer dan de helft van de marokkaanse jongens, als er een party is, dan wemelt het er van de marokkaantjes, maar als het tijd is voor het gebed, is minder dan de helft maar te zien, stel ik moet kiezen tussen een marokkaan die niet-moslim is en een belg die wel-moslim is, nu moet ik er wel bij zeggen dat als ik voor de marokkaan kies, dat dan goed is voor me reputatie, maar de belg zal me dan weer meer over het geloof bij brengen, wat denken jullie?? Alvast bedankt :zwaai:
maha salama
salaam eleykoem wr wb
wat denkj e dat onze profeet zou hebben gedaan?(vrzhm)
ik denk dat hij met een gelovige zou trouwen
afkomst maakt niets uit wat heb je liever dat iedereen nu goed over je praat omdat je met een marokkaan trouwd. of dat Allah swt te vreden is om dat je samen met je man (dan wel geen marokkaan) maar samen Allah swt hebt aanbeden en alles probeerde te doen wat volgens de islam goed is.
cultuur is niet belangrijk iemand z'n geloof wel!!
walikom salaam wr wb
shafia
salaam,
Maar ik denk dat het voor mijn familie wel belangrijker zal zijn, dat is waarom ik twijfel!!
maha salama
GangstaLovin
03-03-2003, 23:02
Trouw je dan voor je familie????
Salaam,
Nee tuurlijk niet, maar ik hoop wel dat mijn familie mijn toekomstige accepteerd anders hoeft het niet meer voor me!!Me familie is namelijk heel belangrijk voor me!!
maha salama
GangstaLovin
03-03-2003, 23:08
Tja ....jij bent wel degene die met die persoon samen moet wonen en alle dingen die daarbij horen moet doen. Je familie moet het gewoon dan accepteren, als ze dat niet kunnen tja dan zitten zij verkeerd en niet jij. Jij trouwt toch met een moslim ....nou dan dan mogen zij niet zeiken!
DESPERADA
03-03-2003, 23:16
Salaam aleikom....
Als moslim heb je 1 identiteit, die is ons gegeven door Allah SWT, en dat is -------> ''La illaha illa Allah!''
Kzelf zou gaan voor diegene met de meeste Taqwa (godsvrees) Als dat de man is die me zal helpen om te groeien in mijn geloof, Dan ga ik daarvoor..... Mijn ouders zullen het op den duur wel moeten accepteren, aangezien zij fout zitten.. Als zij liever kijken naar afkomst dan naar Imaam..... Er is geen gehoorzaamheid aan de ouders, als het tegen de gehoorzaamheid van Allah SWT is..... Naar mijn weten is het niet toegestaan om iemand die goed praktiseert af te wijzen alleen maar op zijn afkomst.... De een is alleen beter dan de ander qua Geloof....
Kbegrijp dat je familie belangrijk voor je is, InschAllah zal je dan net de Marokkaan treffen die wel goed praktiseert.... dat zal veel ellende besparen...
salaam,
Dat hoop ik ook, maar ik denk dat ik in deze tijd niet gauw zo een man zal vinden, wie heeft er nu nog Godvrees?? Zeer weinigen dat weet ik zeker, de wereld staat op zijn kop! En ja toch wel me familie is zeer belangrijk voor me, voor iedereen denk ik,..ik kan niet zonder ze!!
Maha salama
Uitgeblust
03-03-2003, 23:23
Wa Aleikoem as Salaam Wr Wb
Goede vrouwen zijn voor goede mannen, goede mannen voor goede vrouwen
de profeet (SAW) heeft gezegd "komt een moslim tot u, trouw hem dan."
als je trouwt met de Marokkaan ga je tegen de woorden van de Koran en tegen de woorden van onze profeet (SAW) in. Bedenk maar vast wat je gaat zeggen op de dag des ordeels. :(
As Salaam aleikoem
Salaam,
ja dat zal ik zeker doen, maar ik hoop dat ik nooit echt voor die keuze zal moeten staan, ik hoop inschahalah dat ik iemand vind, die liefst marokkaans is en het liefste van allemaal ook een moslim is!!!
DESPERADA
03-03-2003, 23:32
Origineel gepost door qwatra
salaam,
Dat hoop ik ook, maar ik denk dat ik in deze tijd niet gauw zo een man zal vinden, wie heeft er nu nog Godvrees?? Zeer weinigen dat weet ik zeker, de wereld staat op zijn kop! En ja toch wel me familie is zeer belangrijk voor me, voor iedereen denk ik,..ik kan niet zonder ze!!
Maha salama
Salaam aleikom....
Broeders / zuster met Taqwa zijn er nog, elhamdoelilah! Je komt ze niet snel tegen, maar ze zijn er.....
En nu het al zo makkelijk is om het verkeerde pad te volgen, en te dwalen... Dan juist heb je een wederhelft nodig, een man die je helpt/achter je staat en samen met jou je kennis doet vergroten en praktiseren... Ik denk zelf dat dat moeilijk zal gaan met iemand die niet praktiseert, en dan loop je zelf ook de kans om te dwalen...
Familie is belangrijk, maar ik neem aan dat onze Schepper, Allah SWT ook belangrijk voor je is.... Denk eerder aan wat Allah SWT ervan zal vinden, dan wat je familie ervan zou vinden... Dat zouden wij allen vaker moeten doen....
Zie het als een beproeving, Als je de kracht van iets wil weten, moet je het eerst testen... Zo is het leven van de moslim.... We krijgen constant te maken met testen, zullen we die geduldig ondergaan..? Zullen we onze toevlucht zoeken bij Allah..? En zullen we ons houden aan onze plichten en rechten die ons door Allah zijn bevolen...?
Kies je liever voor de makkelijke weg om zo je ouders te behagen, al is het tegen het woord van Allah SWT...? Of ga je liever voor iemands imaam ondanks zijn afkomst....?
Salaam,
Ok ik ben het helemaal met jullie eens, maar ook als je vader niet racistisch opgesteld, de marokkaanse denkwijze is zeer anders, dat heeft denk ik te maken met de marokkaanse cultuur, die je niet of weinig kunt veranderen en die er altijd zal zijn!!
maha salama
Origineel gepost door qwatra
Salaam,
Ok ik ben het helemaal met jullie eens, maar ook als je vader niet racistisch opgesteld, de marokkaanse denkwijze is zeer anders, dat heeft denk ik te maken met de marokkaanse cultuur, die je niet of weinig kunt veranderen en die er altijd zal zijn!!
maha salama
Dus zelf bij ons marokkanen heb je een probleem.Sommige kijken eerder naar de cultuur in plaats van de islam.
Een echte moslimman daar zul je geen probleem mee hebben.Die past de regels van de islam .. en of het nu een turk is,marokkaan,zwarte,.. maakt voor mij niet uit.Trouwen is sowiezo een risico die je neemt ongeacht de huidskleur van de persoon of de ras.
salaam,
daar geef ik je gelijk in meid!!!! Zeker en vast!!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.