Bekijk originele versie : Ben jij volgens andere mocros/familie verwesterd??
Salaam,
Ik kom vaak in contact met marokkaanse jongeren(omdat ik er zelf ook een ben), maar ze klagen vaak dat ze regelmatig ruzie hebben met hun ouders omdat ze volgens hun te verwesterd zijn, ze geven geen kijk meer aan eigen cultuur en geloof, een meisje die ook kende is weggelopen van huis omdat de ruzies haar teveel werden. Ik heb daar soms ook last van, mijn moeder zegt dat ik er soms niet meer uitzie als een marokkaans meisje, niet om mijn kledingstyl maar om mijn gewoontes, ik heb veel marokkaans in mijn omgeving die daar problemen mee hebben, ook als ze naar marokko gaan, want daar zijn ze de toerist en hier de vreemdeling, wat denken jullie daarvan, je mag alles wat er je te binnenschiet hier opzetten,.... :zwaai: :zwaai:
Maha salama ;)
Salaam eleykoem wr wb
dat komt omdat veel mensen zich willen aanpassen aan de europese stijl ze willen mooi gevonden worden in een maatschapij van kafiers. dat hoef ik niet hoor ik ben hier wel opgevoed en opgegroeit heel mijn famillie draagt korte rokjes noem maar op maar ik weet dat dit niet de weg is van Allah swt. vandaar dat ik ook bewust deze weg niet wil bewandelen!
walikom salaam wr wb
shafia
HalfBlood
03-03-2003, 22:50
juist tegenovergestelde :D.
Origineel gepost door Half Blood
juist tegenovergestelde :D.
Salaam,
hoe bedoel je dan??
maha salama
Volgens de marokkaanse jongens zijn de dames van hier te modern en te verwesters.Dit is mijn stelling niet maar krijg dat vaak te horen of te lezen van hun.
NU is mijn vraag ook wat bedoelen jullie daarmee dat wij te verwesters zijn.Ik wil wel graag een uitleg en als ik het eens toch vraag aan hun dan zeggen ze dat we geen waarde en normen hechten aan ons geloof.
Origineel gepost door Merjem
Volgens de marokkaanse jongens zijn de dames van hier te modern en te verwesters.Dit is mijn stelling niet maar krijg dat vaak te horen of te lezen van hun.
NU is mijn vraag ook wat bedoelen jullie daarmee dat wij te verwesters zijn.Ik wil wel graag een uitleg en als ik het eens toch vraag aan hun dan zeggen ze dat we geen waarde en normen hechten aan ons geloof.
nou nou.... dat vroeg ik me ook af, mijn broers zien me liever in lange bedekte djelabas lopen en het liefst vn al willen ze dat je thuis blijft, nou dat begrijp ik echt niet??!!...misschien een beetje uitleg van onze broeders??
Nee hoor..Bij mijn famillie niet. We kunnen over alles praten, ondanks dat ik soms kan afwijken, van mijn ouders de mening, hebben ze nooit gezegd dat ik verwesterd ben..
In Marokko ander verhaal...Daar word ik juist gezien als een boerin, die achter loopt met de tijd. Omdat hun daar in Marokko van alles flikken en doen waar ze zin in hebben, ben ik in vergelijking met hun een boerin..Ach, ja..Kan mij dat nou verotten.
HalfBlood
03-03-2003, 23:49
Origineel gepost door qwatra
Salaam,
hoe bedoel je dan??
maha salama
ik meer met islaam etc bezig ben dan mijn ouders ;).
ik meer met islaam etc bezig ben dan mijn ouders ;).
ooh....wat leuk zeg!!!
HalfBlood
03-03-2003, 23:50
nou nou.... dat vroeg ik me ook af, mijn broers zien me liever in lange bedekte djelabas lopen en het liefst vn al willen ze dat je thuis blijft, nou dat begrijp ik echt niet??!!...misschien een beetje uitleg van onze broeders??
ze willen liever dat je islamitische kleding gaat dragen neem ik aan.
Maar wat is tegenwoordig nog islamitisch???
Mooie broer heb jij seg mijn broers moeit met niets.En zij zijn de baas niet over mij en als hij dat toch ooit probeert dan ga ik naar mijn vader.Mijn vader die heeft het voor te zeggen en niet mijn broers.
Zehma de man gaan uithangen of stoer gaan doen echt niet.Als mijn vader zoeist doet oké hij is tenslotte mijn vader.
Maar heb totaal geen last van mijn broers en zij behandelen mij als een normale manier.En streng doen,agressief gaan reageeren dat doen zij niet.
Zij vertrouwen me volledig en weet dat ik geen schande zal veroorzaken.Sommige jongens gaan hun zussen controleren en leven zuur maken daar bereik je niets mee.
Het geeft juist een tegenovergestelde werking en de meid gaat daardoor alles in het geniep doen.
Natuurlijk is er soms ruzie met woorden maar die zijn dan gauw vergeten en opgelost.
IK heb goeie broers :goedzo:
HalfBlood
03-03-2003, 23:53
Maar wat is tegenwoordig nog islamitisch???
iets wat je hele lichaam bedekt behalve je handen en gezicht ? .. tis een idee.. ;).
iets wat je hele lichaam bedekt behalve je handen en gezicht ? .. tis een idee.. ;).
Ok zal ik zeker rekening mee houden dan...dank je...
Oh ja halfblood je bent uit utrecht he, ken je najib van daar??? Das me neef
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.