Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Aparte denkwijze! (tijdens het debat met Abu Jahjah)

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

Bahjaouia
03-03-2003, 21:46

Ik was gister aanwezig tijdens het debat met ABU JAHJAH (your da man!! love ya!) En iemand (ik ga maar geen naam noemen) vond het nodig om te zeggen: "DE KORAN IS TOCH NIET IN HET ARABISCH GESCHREVEN" Ik weet niet, misschien in het chinees ofzo?! Volgens mij toch echt wel in het klassieke arabisch, of ligt het nu aan mij?? Ik moest wel hard lachen hoor......heel apart! Ik wil graag jullie mening en denkwijze weten, wie wil dat met mij delen? Gr. Bahjaouia :zwaai:

Bahjaouia
03-03-2003, 23:34
Origineel gepost door Riffijnse_Tamza Azul Truus, ik was die persoon. Nu moet je wel even goed citeren he. Ik zei: "Je zei dat Arabisch de taal van de Koran is, maar het is alleen GEOPENBAARD in het arabisch. God is geen Arabier." Natuurlijk werd ik overschreeuwd door het publiek (waar JahJah dankbaar gebruik van maakte aangezien hij geen reactie gaf op mijn opmerking). Trouwens, ik was niet de enige die overschreeuwd werd, iedereen die de Amazigh-zaak ter sprake stelde werd overschreeuwd. Knap zielig. Treurig is het helemaal als jij -was jij die hitsige diknek die steeds naar de microfoon snelde?- er zo'n idiote zin van maakt. Want achterlijke, denk je nou werkelijk dat ik zo AEL-errig ben om zo'n debiele uitspraak te maken? * Azul? Wat is dat? Ohhh je bedoelt assalaamoe aleikoem ya oegtie, zoals moslims elkaar groeten! * Dat zei je niet, en dat kunnen velen met mij beamen, daarom werd je ook uitgejoeld! * Ik was die hitsige diknek niet * Jij snelde overigens ook constant naar de microfoon, om vervolgens weer uitgejoeld te worden! * Achterlijke? Ben jij soms gefrustreerd? Daar lijkt het wel op!!! IK BEN MOSLIMMA!!! DAT KOMT VOOR MIJ OP DE EERSTE PLAATS, EN NIET IK BEN ARABISCHE OF MARRAKCHIA OR WHATEVER!!! :zwaai: Met vriendelijke groetjes, ya oegtie!! :D

Bahjaouia
03-03-2003, 23:40
Origineel gepost door Riffijnse_Tamza Trouwens, wist je dat er ook vertalingen van de Koran zijn? En het Arabisch dus ook niet de taal van de Koran is? En wist je dat arabische dialect waarin de Koran geopenbaard is (dus niet het klassiek-arabisch, you dumb ass, maar het Koraysh-arabisch) allang een dode dialect is? Je hebt een studie van 6 jaar nodig om het Koraysh-arabisch te begrijpen alvorens je kan stellen elk woord van de Koran waarin het geopenbaard is zuiver te kennen. En, is het water in je hoofd al op temperatuur gekomen? Dumb ass? Jij moet het wel van het schelden hebben he?! Verbaal, sta en stond je niet zo sterk! Vertalingen? Tot nu toe is gebleken dat deze vertalingen niet waterdicht zijn! Omdat de taal van de Quran het echte Arabisch is, en de betekenis van elke woord een geval apart is! Zet je toch eens over dat Amazighen-Arabieren gedoe heen, en wees een moslimma, zie iedere moslim, moslimma dus als je broeder of zuster en zet dat voorop! Uiteindelijk is de Islam het enige wat ons tegen het hellevuur kan beschermen, en niet de Amazigh vlag toch? En niet die nationalisme? Toch?! En niet die verdeeldheid onderling? Toch?! Doe niet zo agressief, ik moest gewoon heeeeel hard om je opmerking lachen, en vele met mij! Dat is toch positief, je bent tenminste zeer humoristich ingesteld! :zwaai: :D

Hemito
03-03-2003, 23:46
Origineel gepost door Bahjaouia * IK BEN MOSLIMMA!!! DAT KOMT VOOR MIJ OP DE EERSTE PLAATS, EN NIET IK BEN ARABISCHE OF MARRAKCHIA OR WHATEVER!!! :zwaai: Met vriendelijke groetjes, ya oegtie!! :D Indien je een moslima bent, waarom sta je achter een Arabische nationalistische partij? voor de duidelijkheid het is geen islamitische partij maar een arabische partij en daar hebben imazighen en ook turken erg veel moeite mee, het is te duidelijk dat de imazighen tegen het PANRABISME zetten. Indien de ael voor de islamitische gemeenschap of de niet nederlanders opkomt zal ik als eerste bij sluiten. Maar een partij dat zich opkomt voor de arabische gemeenschap met een visie waar de imazighen altijd het slachtoffer van waren en nog zijn. Is het erg duidelijk dat er een tegengeluid van deze groeperingen zijn. Hemi PS: Tegen islamitische partij zeg ik als Amazigh JA, tegen arabische nationalistische partij zeg ik als Amazigh NEE.

mussie
04-03-2003, 00:05

Origineel gepost door Bahjaouia Dumb ass? Jij moet het wel van het schelden hebben he?! Verbaal, sta en stond je niet zo sterk! Vertalingen? Tot nu toe is gebleken dat deze vertalingen niet waterdicht zijn! Omdat de taal van de Quran het echte Arabisch is, en de betekenis van elke woord een geval apart is! Zet je toch eens over dat Amazighen-Arabieren gedoe heen, en wees een moslimma, zie iedere moslim, moslimma dus als je broeder of zuster en zet dat voorop! Uiteindelijk is de Islam het enige wat ons tegen het hellevuur kan beschermen, en niet de Amazigh vlag toch? En niet die nationalisme? Toch?! En niet die verdeeldheid onderling? Toch?! Doe niet zo agressief, ik moest gewoon heeeeel hard om je opmerking lachen, en vele met mij! Dat is toch positief, je bent tenminste zeer humoristich ingesteld! :zwaai: :D Jullie hebben allebei in een punt gelijk: De ISLAM staat voorop En de rest is bullshit : Arabisch of berber+turks of pakistaans kan mij geen ene moer schelen wie wat is, maar vanaf het moment dat jullie jullie geloof misbruiken vanwege het nationalisme dan zitten jullie allebei fout.

Fonzie
04-03-2003, 00:07
hee tamza wat vind je van deze zin inna anzalnaho koraanan 3arabiejan 3adiem. sourat youssef de qoran is zuiver arabiscxh en geen koeraish arabisch ik weet niet wat de berber zaak inhoud maar elke moslim moet gewoon als hoofdtaal arabisch hebben die berber taal is overbodig ik ben ook geen arabier maar ik erken dat arabisch het belangerijkst is

Bahjaouia
04-03-2003, 19:15
Origineel gepost door Riffijnse_Tamza Oh, dus je was 1 van die giechel***jes! Bedankt voor de opheldering, diknekje. Goh, welke trommelgeitjes kunnen beamen, Truusje ;-) Abou JahJah keek btw niet bepaald zelfverzekerd uit zijn ogen. Kon niet eens reactie geven op de opmerking dat hij glashard stond te liegen. Hij ontkende het niet eens ;-) Ik liep overigens 1 keer naar de microfoon waar die diknek als een agressieve pad zat te schreeuwen dat 'wij allemaal arabieren zijn'. Achterlijkste opmerking van de avond en het werd ontvangen met applaus. Ik heb uiteindelijk wel genoten van de aandacht nadien, toen alle AELers om ons (de Timazighin) heen stonden en ons probeerden te 'bekeren tot de AEL'. Ze wilden zelfs gratis stickertjes geven, maar dat wees ik vriendelijk af en bood ze aan om het op hun voorhoofd te plakken. En wees jij maar lekker eerst Moslima, dan stront, of aansteeklont . Het zal me jeuken, kind! Giecheltjes? Nee ook die was ik niet!!! :rolleyes: Dus iedereen die het niet met jou eens is, is een trommelgeit? Hmm apart hoor! Och ja, droom jij nou maar lekker verder dat Abu Jahjah stond te liegen, wie ben jij dat ie dat moet doen? El goef mien Allah swt! Tsja, velen vonden ook JOUW opmerking een achterlijke opmerking! So What? Allen die van jouw werd ontvangen met boegeroep! Hoe zou dat nou toch komen? Wel eens aangedacht? Enne dat waren zeer zeker ook Berbers die dat deden, godzijdank is niet iedereen zo nationalistisch als jij je probeert voor te doen! Enne inshaa'allah zal Allah swt me accepteren als moslimma! Inshaa'allah, ga jij nou maar du3a doen!! Zal je veel verder mee komen, en dan beloven ik bij deze dat ik dat ook ga doen! :zwaai:

Bahjaouia
04-03-2003, 19:18
Origineel gepost door Riffijnse_Tamza Ja "dumb ass". Als je geen Engels begrijpt dan verzoek ik wel een idioot om het voor je in het Arabisch te vertalen. Opdat je je thuisvoelt in deze term. En ben je nu geboren of uitgescheten? Selectief lezen is iets typisch AEL, dat weet ik, maar ik geef je nog een kans om die luie ogen van je te trainen en hetgeen ik echt zei alsnog in je harsens op te slaan. Succes! Pruttel...pruttel... Ja oegtie, ik weet dat lezen en tegelijkertijd een tekst begrijpen heel moeilijk voor je moet zijn, maar dat maakt niet uit, ik heb de tijd! Je hebt echt wat met het woordje schijt, scheten, uitgescheten enzo he? Hoe komt dat? Wil je dat met me delen? Of probeer je je nou groot voor te doen door te gaan schelden? Voor mij wordt je dan alleen nog kleiner! Enne het valt me op dat je veel stukken in mijn teksten ontwijkt, en constant weer terugvalt naar het gescheld! Wat is er ya oegtie, als je gefrustreerd bent, moet je dat zeggen! Dat kan gebeuren hoor, daar hoef je je niet voor te schamen, echt niet ya oegti! :zwaai:

Aeler
04-03-2003, 19:21
riffijnse tamza, je doet de imazighen echt geen eer aan hoor, wat een manier van discussie voeren joh, meer scheldwoorden dan zinnige , hoe wil je overtuigend overkomen als je één en al scheldwoorden gebruikt, wees volwassen!

Bahjaouia
04-03-2003, 19:22
Ohhhh ja, en dan nog wat!!! Je zegt God is geen arabier! Luister meid, of beter gezegd lees meid! Ten eerste moeten wij moslims onze schepper als Allah swt noemen! Dat is ons voorgelegd, omdat de andere religies spreken van hun Goden! En onze Allah swt is er maar 1! HIJ is de/ onze Schepper en in zijn woorden geloven wij! En dat je dan zegt, Hij is geen Arabier, vindt ik erg triest! Waar kun je dat uit opmaken! Praat niet op die manier over onze Schepper. Je hebt Hem nog nooit ontmoet, niemand op deze aarde. Niemand weet welke taal Hij spreekt, hoe Hij eruit ziet etc. Dus wie ben jij om te zeggen: God, je zult hoop ik Allah swt bedoelen, is geen arabier? :zwaai:

Bahjaouia
04-03-2003, 19:37
En wat stel jij voor? Dat we onze bekken voor nog een paar eeuwen dichthouden? Dat wij als moslims alles nog maar een paar eeuwen over ons heen laten gaan? Mogen zij wel zeggen: Er komt wat mij betreft geen moslim meer in? Mogen zij mij als moslimma wel dagelijks uitschelden? Moeten wij alles toelaten, terwijl ik en velen andere met mij hier geboren en getogen zijn? Moeten wij ons laten beledigen zonder daar iets van te zeggen? Mogen zij wel openlijk steun betuigen aan de amerikanen en de israelische joden, en alle overige joden terwijl zij dagelijks onze broeders en zuster vermoorden en verkrachten? Mogen wij dat niet? Hoezo niet? Ik ben toch ook een burger, een Nederlandse staatsburger? Of niet? Respect toon ik zeer zeker wel, als mijn emoties me niet te meester zijn! Ik bedoel maar weet je! Ik denk niet dat dit ten koste gaat van onze moslim zijn! Echt niet! Het is maar hoe je het wilt bekijken!

Bahjaouia
04-03-2003, 19:40
Origineel gepost door najibsri Trouwens.....Abu Yahya een mosliem???? ...paar maanden geleden op belgische interview waar hij om hulp(smeekgebed) vroeg aan onze profeet Mohammed Rassullulah om onze broeders en zusters te steunen in moeilijk tijden. Noemen wij dat niet in de Islam SHIRK! JA dat noemen we shirk...want de hadeeths en de koran zegt "de authentieke hadith,overgeleverd door Tirmidhi,is een bewijs dat de aanroeping(smeekgebed) een van de belangrijkste vormen van aanbidding is. Net zoals het gebed niet gericht mag worden tot een profeet of een heilig,mag ook het smeekgebed behalve tot Allah,niet tot een profeet of heilige worden gericht. Wat hij deed is Shirk en Kufr...en hij wil ons vertegewoordigen in de normen en waarde van de islam? Mensen wordt wakker want hij is alles behalve een goede mosliem. Zoals ik zei...doe onderzoek naar wat hij zegt en dan kom je veel tegenstrijd tegen in wat hij beweerdt in de naam van de islam dat is al shirk opzich... Najib PS het is wel toevallig dat er in Libanon de meerderheid SJi'IET is die dat ook trouwens doen en zeggen in hun smeekgebed. Eerst nadenken mensen ,observeren en analiseren en dan je keuze maken...in plaats te beinvloed worden door iemand die de jongeren bespeelt met activistische leuten die VOLGENS HEM gebasseert is op de normen en waarde van de islam..(over assimilatie gesproken denk eerst dat hij in de islam assimileerd ) Laat alsjeblieft onze Schepper hem beoordelen en veroordelen, alsjeblieft je bent een insaan! Laat dit aan Allah swt over, als je dat doet, ben je een goede moslim, inshaa'allah! Dat is toch ook een van de dingen die ons worden voorgelegd? Niet zomaar iemand van Shirk en Kuffr beschuldigen! Dat is een zeer ernstige beschuldiging! Ik zeg niet dat hij dat niet heeft gezegd, ik heb niks gehoord, dus horen wij allemaal: ALLAH LIE 3ELLEM te zeggen, dan hij is dit en hij is dat!

Bahjaouia
04-03-2003, 19:57
Origineel gepost door Riffijnse_Tamza Nee, geen trommelgeit, maar kuddedier. In het Tarrifiet zeggen we: 'thigsiwin'. Men overschreeuwde mij, maar dat deden ze bij iedereen die kritisch was. Vandaar 'kuddedieren'. En dus niet omdat ze het niet mij eens waren. Heeft de kippencrisis ook jou getroffen of moet ik dit straks voor de derde keer uitleggen? Dromen? Hij loog. Glashard. En ontkende het niet eens! En trouwens, wie ben jij om te bepalen wie ik beschuldig van het maken van leugens? JahJah mag misschien jouw God zijn, en daarom onschendbaar zijn, maar voor blijft ie een mens zoals ieder anders. Een achterlijke opmerking wanneer ik zeg dat de taal van de Koran niet arabisch is, maar alleen in het Koraysh-arabisch is geopenbaard? De wijze leert van de dwazen, maar de dwaze nooit van de wijze. Nationalistisch? Omdat iemand die aan JahJah vraagt waarom hij denkt dat zijn uitleg van de Islam wél de juiste is? Kun je me ff de logica hiervan uitleggen? Maf meisje ook. BtW: Toen ik weer ging zitten vertelden de mensen om mij heen, die mij wel hebben gehoord en duidelijk ook kritisch durfden te zijn, dat ik een goede opmerking maakte. Na afloop van het hele debat trouwens ook. Oeps! Wat kan mij het rotten of jij geaccepteerd wordt als moslima? Tegenover mij hoef je niet te bewijzen dat je moslima bent. Thuis heb ik geleerd niet te koop lopen met je geloof. Of ik geaccepteerd wordt of niet door Allah, ga ik me niet openlijk afvragen. Allah hoort ook wat ik zeg als ik het niet aan iedereen verkondig. Ga nu je du3a maar doen. * Ach ja.......volgens mij begrijp jij zelf niet eens meer wat je bedoelt en wat je nou eigenlijk wilt bereiken?! * God? Nee hoor, ik heb Allah swt al, en inshaa'allah zal hij mij accepteren als moslimma! * Tsja.....wel makkelijk om nu dingen te zeggen die je toen niet hebt gezegd....niet dat ik het nu wel met je eens ben hoor * Ben jij geen nationalist? Wil je me dat nou echt wijsmaken? Of wil je je zelf dit wijsmaken? * Toen je weer ging zitten? En na afloop van het hele debat? Zodat niemand hen kon horen behalve jij? Beetje triest he?! * Nniet te koop lopen met mijn geloof? Ik ben trots op mijn geloof, en dat Allah swt mij (onder andere) heeft verheven boven el koeffara en mij moslimma heeft gemaakt! Dus ik zal zeer zeker wel te koop lopen met mijn geloof, dat doet men al als zij met een Hijaab loopt, dan loop je volgens velen ook al te koop met je geloof! * Du3a doen? Inshaa'allah! Jij ook? Allah ie qbel men el jemie3

Bahjaouia
04-03-2003, 20:05
Origineel gepost door Riffijnse_Tamza Gaap. Kan je ook iets zeggen zonder hetgeen te herhalen wat ik jou opmerk? Of raakt het water in je hoofd dan oververhit? Dat zijn woorden die spontaan bij mij opkomen als ik jouw reacties lees, strontkop. Moet je voortaan gewoon wat minder vaak je diarreestraal de vrije loop laten op dit forum, dan stinkt het hier wat minder en is mijn beeldscherm ook wat schoner. Stukken in je tekst ontwijken? Zoals? Ik reageer inderdaad niet op apengeluiden als 'oegtie'. We zitten hier niet in Apenheul, hallo! Niet gefrustreerd hoor. Blijkbaar jij wel, de naald blijft steken op dat 'ge-oegtie'. Haal je banaan bij JahJah als je 'honger' hebt, zou ik zeggen. Azul! Ach ja..........en dan zeg jij dat je geen nationalist bent? Oegtie = zuster, ik weet dat je dat weet! Zo spreken moslimma's elkaar namelijk aan! Maar omdat jij zo ongelooflijk blijft hangen in dat Amazigh gedoe zie je dat over het hoofd! En omdat je blijft hangen in dat gescheld, jij kunt gewoon niet begrijpen dat mensen dan nog met respect tegen je blijven praten! OOk al zit jij hier te strooien met schijt, diarree en dergelijke! M3eliesh, talbie Allah swt ie sme7 liek oe liya oe ljemie3 el moeslimien :zwaai:

Bahjaouia
04-03-2003, 20:14

Origineel gepost door Riffijnse_Tamza Goh, dat wist ik nog niet. Allah is het arabische woord voor God, dus ga ergens anders imampje spelen. Ik spreek van 1 God en niet van 'Goden', idioot. Ken je nog steeds niet het verschil tussen enkelvoud en meervoud? Waar ik uit kan opmaken dat God geen arabier is? Omdat God de schepper is van vele rassen, talen en volkeren. En JahJah heeft God wel ontmoet om te zeggen dat de Islam (die ons door God gegeven is) onlosmakelijk verbonden is aan het Arabisme? Tief toch ff een eind op, mafkees. Ja het Arabische woord, dat is wat de profeet saws heeft meegekregen van onze Schepper, ALLAH SWT!!! ALLAH YA OUGTIE ALLAH!!! Waarom zo'n haat jegens de Arabische taal? En waarom schelden, volgens mij krijg jij het te heet onder je voetjes? Kun je niet tegen kritiek? Jij spreekt van God ja, en dat is het hele probleem, het is Allah swt wat begrijp jij nou niet uit deze zin? Ja dus? En dus heb jij het recht om te zeggen dat "God" een arabier is? Jij weet niet wat Allah swt is, dus laat je daar ook niet over uit! Schelden schelden schelden en nog een schelden! Wallah allah ie 7fed!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16