Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : nieuwe Iraakse olieminister wil export opvoeren

LZN
08-05-2005, 13:32

Nieuwe Iraakse olieminister wil export opvoeren BAGDAD - De nieuwe Iraakse minister van Oliezaken, Ibrahim Bahr al-Uloum, kondigde zondag een uitbreiding van de Iraakse olie-export aan tot 1,75 miljoen vaten per dag. Hij zei dat kort nadat het parlement had ingestemd met zijn benoeming en die van vijf anderen tot lid van de regering. De afgelopen maand produceerde Irak volgens deskundigen van het persbureau Reuters 1,88 miljoen vaten olie per dag, waarvan er 1,43 miljoen werden geëxporteerd. Al-Uloum zei verder dat hij ook beter tegemoet wil komen aan de binnenlandse vraag naar olie. Hij benadrukte dat terugkeer naar hogere productie alleen mogelijk is als de veiligheid beter gewaarborgd is. De afgelopen periode zijn er vaak aanslagen gepleegd op belangrijke oliepijpleidingen, waardoor de productie kwam stil te liggen. De nieuwe minister zei verder dat zijn land - dat de grootste oliereserves heeft na Saudi-Arabië - zich wil aansluiten bij de organisatie van olieproducerende landen OPEC. Hij hoopt dat de prijzen gestabiliseerd kunnen worden. http://www.telegraaf.nl/buitenland/20633201/Nieuwe_Iraakse_olieminister_wil_export_opvoeren.ht ml.

dehouma1983
08-05-2005, 13:41
Gelukkig zal er voor het Iraakse volk ook weer veel geld binnenkomen. Om bush zijn oorlogskosten te kunnen betalen!

dehouma1983
08-05-2005, 14:15
Cliché, cliché. :moe: past zeker niet in jou straatje!

dehouma1983
08-05-2005, 14:39
Wat is mijn straatje denk je. Ik woon trouwens niet in een straat, maar in een dreef. Maar to the point, vrede in het land en het opdrijven van de olieproduktie kan het land (Irak) en zijn inwoners enkel ten goede komen. Ben ik nu iets te ver aan 't voor lopen of kan je nog volgen? Laat het me weten, dan neem ik wat gas terug of ik zet een tandje hoger. Bush was daar naar massavernietigingswapens aan het zoeken toch? Wat heeft dat met de olieproductie op te voeren mee te maken? Jij bent weer zo’n zielpoot die gelooft in de vrijheid en blijheid die bush in Irak kwam verspeiden! slaap lekker.