Bekijk originele versie : :( mijn eerste liefde wil me terug wat nu (waargebeurd)
Het zit zo::: ik was 12 jaar toen ik een relatie met hem begon (neef ) we zijn 11 jaar met elkaar gebleven. onze liefde was nog steeds het zelfde als 11 jaar geleden we hielden heel veel van elkaar we konden geen dag zonder elkaar.
Onze liefde was zo sterk.Maar vorige jaar (ik 23 jaar toen) brak op een dag mijn hart hij zei tegen mij dat hij van zijn vader moet trouwen met een goeie vriendin van mij.zijn vader wou niet dat hij met een familie lid trouwde.die dag dat hij het vertelde bleven we een uur in elkaars armen huilen en afscheid nemen omdat we wisten dat er geen andere oplossing is.hij zei hij had 2 keuzes gekregen van zijn vader trouwen met die meid of niet trouwen met haar en niet meer welkom in de familie ik weet hij had geen keuze.
de dag voor de verloving kwam hij naar me en zei hij met tranen in zijn ogen wollah "schatje ik zweer het op mijn moeder je bent de enige vrouw van wie ik hou en van wie ik altijd zal houden ook al trouw ik met haar maar ik zal nooit gelukkig zijn want mijn hart zal altijd bij jou zijn".
De volgende dag moest ik met tegen zin naar hun verloving ik zag hun samen daar zitten en zag de pijn in zijn ogen dat was de ergste dag van mijn leven want ik zag de man van wie ik hou trouwen met een andere.
mijn hart brak nog eens toen ik zag dat die meid (ze3ma vriendin)zat te lachen met de bedoeling van “ ik heb hem nu jij lekker niet “ :traan1:
Maanden gingen voorbij. ik ging vaak met mijn familie naar hun huis en we zaggen elkaar nog steeds maar ik heb nooit een woord tegen hem gezegd. En elke keer zag ik die liefde steeds nog in zijn ogen door de manier hoe hij naar me kijkt.
Nu 1 jaar later (nog steeds houd hij niet van haar) heeft die vader eindelijk gezien hoe ongelukkig zijn zoon is en hoe slecht die meid is.
dus mijn neef is gescheiden van haar juist een paar maanden voor hun trouw.
De vraag is : deze week is hij naar me gekomen en zei hij dat hij nog steeds van me houd en dat hij graag met me wil trouwen maar het probleem is ik kan de pijn die hij mij gedaan heeft niet vergeten ook al hou ik nog steeds van hem.
WAT MOET IK NU DOEN ? moet ik het hem vergeven en met hem trouwen of door gaan met mijn leven.ik zelf denk doorgaan met mijn leven wat denken jullie want ik ben bang dat ik de verkeerde beslissing ga nemen. :( :(
Beslema :zwaai:
Aub alleen serieuse reacties!!!!.
Lella_EL_Habiba
03-03-2003, 19:36
Salaam lhobi...
Echt erg voor je..
maar zelf denk ik dat je wel door moet gaan met hem de liefde die je voor hem voelt en hij voor jou kan je toch niet met een ander weer laten groeien....
Je hebt gelijk hij heeft je veel pijn gedaan maar je zult insahalah gelukkig met hem worden en de pijn zal dan zeker verzwakken...
Ik wens je veel succes en hoop dat je de juiste keuze zal maken
Ma3a salaam :zwaai:
wauw ,ik zit in precies deze situatie en ik dacht dat ik de enige was.Raar dat jongens ook worden uitgehuwelijkt.Ik zal je mij verhaal vertellen.
Ik heb een hele lieve vriend,we gaan twee jaar met elkaar,ze ouders wistendat hun zoon gek op mij was,maar omdat ik geen riffia ben en hij wel wilde ze mij niet.Hij wilde ook niet met die gene trouwen die ze ouders wouden.Ze vader is naar marocco gegaan en heeft iets voor hem gedaan {sheur ofzo} en toen hij terug was ,is me vriend met haar getrouwd zonder dat hij het door had of dat hij zich er bewust van was.
Hij was donderdag bij mij en vrijdag en zaterdag was zijn bruiloft,en toen hebben ze hem op het vliegtuig naar maroc gezet.Die twee dagen belde hij niet,ik begon argwaan te krijgen en ben toen naar ze neef gegaan die het me vertel heeft.Maandag belde hij me vanuit marocco,wat ze vader kenlijk vergeten was is dat als je sheur bij iemand doet en die gene een zee oversteekt dat los komt.
Dus maandag toen hij in maroc was aangekomen beseft hij pas wat er gebeurd was en belde mij gelijk.Me werled storte helemaal in en ik wist niet hoe zoiets had kunnen gebeuren.Nou om een lang verhaal kort te maken,We zijn nu nog steeds bij elkaar en hij doet zijn best om zo snel mogelijk te scheiden,ook al is hij getrouwd we zien elkaar elke dag,en ik weet dat hij ontzettend veel van me houd.Dus ik kan hem niet in de steek laten.Hij vecht voor onze liefde en ik weet dat er ooit een dag komt dat hij verlost wordt van haar en dat wij gelukkig kunnen zijn.
Wat ik je wil zeggen is wees blij dat hij gescheiden is en dat je hem weer heb ,vergeet het verleden en maak er wat van samen met hem.Dit is het bewijs van echt liefde waar niemand tussen kan komen.IK zou zeggen ga ervoor,dat doe ik ook.
Me vriend en ik vechten voor onze liefde,en er komt een dag dat ze het gaan accepteren.Heel veel liefde en sucses
Ik zou graag met je in contact komen als je wilt,want ik weet precies wat je hebt meegemaakt en jij wat ik nog steeds mee maak
Kussie ban 185353
ik begrijp dat jullie van elkaar houden, maar ik vind dat zijn vader gelijk heeft met het feit dat hij liever niet wil dat zijn zoon met een familielid trouwt.
Het is beter om met iemand van buiten de familie te trouwen. Jongens en mannen zat! Denk eens aan allerlei erfelijke ziekten.
Het is trouwens toch haram om met je neef of nicht te trouwen? Het zit alleen in de marokkaanse cultuur, maar erg gezond is het niet.
Forget about him en zoek iemand anders!
grtz Sofia01
Siham567
03-03-2003, 22:31
Salaam wa aleikom,
Echt erg voor je dat je dit hebt moeten meemaken. Maar ik vind dat je echt voor hem moet gaan. Kijk hoeveel jullie van elkaar hielden en nog steeds houden. Hij is uiteindelijk gescheiden met haar, en is naar jou toegekomen. Wil je ongelukkig blijven, want je weet dat jij ook van hem houd. Volg je hart, als je hart zegt dat je bij hem moet blijven, doe dat.
Heel veel sterkte en geluk. Alles komt goed insha Allah.
doegie:zwaai:
trouw met hem ,meid.
Hij heeft een foutje gemaakt,maar ja wat wil je.Hij wou zijn ouders gehoorzamen.
Echte liefde vergaat niet,en wees blij dat hij je nooit is vergeten.Dat betekent dat je vast een bijzonder plaatsje in zijn leven hebt.
VOlg je hart,en bedenk maar eens hoe het zou zijn als je met een ander zou trouwen wetend dat je altijd van hem hebt gehouden en het mooie is,het is wederzijdsssss...
Tinkabell
04-03-2003, 03:49
Origineel gepost door lhobi
Het zit zo::: ik was 12 jaar toen ik een relatie met hem begon (neef ) we zijn 11 jaar met elkaar gebleven. onze liefde was nog steeds het zelfde als 11 jaar geleden we hielden heel veel van elkaar we konden geen dag zonder elkaar.
Onze liefde was zo sterk.Maar vorige jaar (ik 23 jaar toen) brak op een dag mijn hart hij zei tegen mij dat hij van zijn vader moet trouwen met een goeie vriendin van mij.zijn vader wou niet dat hij met een familie lid trouwde.die dag dat hij het vertelde bleven we een uur in elkaars armen huilen en afscheid nemen omdat we wisten dat er geen andere oplossing is.hij zei hij had 2 keuzes gekregen van zijn vader trouwen met die meid of niet trouwen met haar en niet meer welkom in de familie ik weet hij had geen keuze.
de dag voor de verloving kwam hij naar me en zei hij met tranen in zijn ogen wollah "schatje ik zweer het op mijn moeder je bent de enige vrouw van wie ik hou en van wie ik altijd zal houden ook al trouw ik met haar maar ik zal nooit gelukkig zijn want mijn hart zal altijd bij jou zijn".
De volgende dag moest ik met tegen zin naar hun verloving ik zag hun samen daar zitten en zag de pijn in zijn ogen dat was de ergste dag van mijn leven want ik zag de man van wie ik hou trouwen met een andere.
mijn hart brak nog eens toen ik zag dat die meid (ze3ma vriendin)zat te lachen met de bedoeling van “ ik heb hem nu jij lekker niet “ :traan1:
Maanden gingen voorbij. ik ging vaak met mijn familie naar hun huis en we zaggen elkaar nog steeds maar ik heb nooit een woord tegen hem gezegd. En elke keer zag ik die liefde steeds nog in zijn ogen door de manier hoe hij naar me kijkt.
Nu 1 jaar later (nog steeds houd hij niet van haar) heeft die vader eindelijk gezien hoe ongelukkig zijn zoon is en hoe slecht die meid is.
dus mijn neef is gescheiden van haar juist een paar maanden voor hun trouw.
De vraag is : deze week is hij naar me gekomen en zei hij dat hij nog steeds van me houd en dat hij graag met me wil trouwen maar het probleem is ik kan de pijn die hij mij gedaan heeft niet vergeten ook al hou ik nog steeds van hem.
WAT MOET IK NU DOEN ? moet ik het hem vergeven en met hem trouwen of door gaan met mijn leven.ik zelf denk doorgaan met mijn leven wat denken jullie want ik ben bang dat ik de verkeerde beslissing ga nemen. :( :(
Beslema :zwaai:
Aub alleen serieuse reacties!!!!
11 jaar toen je een relatie begon? Dat is wel heel vroeg.:D
salaam oe alikom :zwaai:
Ik vind het heel erg voor je, wat je allemaal mee hebt moeten maken.
Het feit dat je zogenaamde (vriendin) met hem moest trouwen vind ik echt laf :kwaad: , zo'n iemand kun je toch niet als een vriendin beschauwen :rolleyes: anyway.
Jullie houden echt veel van elkaar, meid je moet gewoon doorvechten.
Ik weet dat hij je veel pijn en verdriet heeft gedaan, maar zo wil je toch niet de rest van je leven blijven. We weten dat ouders zich altijd meebemoeien, zij willen ook alleen het beste voor hun zoon/dochter, maar ze hebben gelukkig ingezien wat ze jullie hebben aangedaan. Ik weet dat jij het niet kan vergeten, maar je moet hem wel vergeven en jullie relatie doorzetten.
Meid ik wens je veel geluk en liefde toe in jullie leven en kom op je kan het ;)
Beslama :zwaai:
Toufitri
04-03-2003, 11:07
Lieve Lhobi,
Ik denk dat het beste dat je kunt doen is je hart volgen, en of het nou je neef is of niet dat maakt op zich niet uit, want wat je zelf al zegt jullie houden van elkaar en dat is het belangrijkste dat telt, en ja, het zal natuurlijk moeilijk zijn om de pijn en verdriet te vergeten die hij jouw heeft aangedaan, maar ik denk dat de liefde overheerst.
Ga op je gevoel af Meid! en weet dat de beslissing die je neemt altijd de goede is.
Sterkte meid!
trouwen
want jij zei zelf dat hij geen fouten maakte.
dat komt door je oom ( zijn vader dus)
al_hamka
04-03-2003, 21:32
Nou... als ik in jouw situatie zou verkeren zou ik er niet eens over nadenken...
Je zegt zelf dat hij geen andere keuze had.. hij MOEST wel met haar trouwen. En nu is hij gescheiden omdat hij ongelukkig was (hij hield/houdt immers van JOU).
Als je echt van hem houdt vergeef je hem meteen :) Het was niet zijn keuze. Ookal heeft hij je veel pijn gedaan (tegen zijn zin in welliswaar) zou ik hem hebben vergeven :)
** SouSou **
OH wat een erg verhaal. ik leef echt met je mee!! maar als ik het was zou ik echt wel met hem trouwen je ziet gewoon aan hem dat hij zielsveel van jou houd! ik vind het echt een doos die zogenaamde vriendin
TemsoenT
05-03-2003, 18:16
dag Lieve Lieve dame ...
ik heb je verhaal gelezen en ik kreeg er echt kippevel van en meid ik adviseer je !!! wallah als je van hem houdt TROUW meT hem voordat je er spijt van krijgt ... maar praat in ieder geval heeeeel goed met doe jongen !! heel veel su6 meid en insallah komt alles goed een dikke kus van Radia Thalla moge allah jou bijstaan insallah ....
Sellemgirl
06-03-2003, 14:19
Sellem oe hlee kom SOFIA
Je moet een ding weten het is helemaal niet haram om met je neef te trouwen het is in de ISLAM toegestaan om met een nicht of neef te trouwen!!!
Sellem oe hlee kom
kenitriya26
06-03-2003, 22:23
salamoe aleikoem wr wb,
Zuster waarom vraag je onze advies volg je hart het is jou toekomst je voelde je toch ongelukkig toen hij za3ma met je vriendin ging verloven?Hoe zal je je dan gaan voelen als je je hart niet volgt? Ja je voelt je nog elenderig. Hij kon er toch niks aan doen zuster. Uiteindelijk heeft ALLAH swt jullie bijelkaar gebracht.
En hoezo is het haram om met een neef te trouwen.Het helemaal niet haram.
Zuster volg je hart en geeft hem niet de schuld en ik garandeer je zuster het moment dat ze al fatha riciteren gaat er een geweldig gevoel naar je hart geloof me echt zuster.
veel geluk met alles lieverd. moge allah je beschermen tegen alle boze ogen insa allah.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.