Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : moslima vrouw?

Pagina's : [1] 2

samiralamyae
07-05-2005, 20:14

wat voor een soort moslima ben jij eigenlijk? houd jij je streng aan de regels van de islam of ben jij meer een "verwesterde moslima"? wat van soort kleding draag jij? draag je een hoofddoek? zijn jou soort kleding strak en modern of juist modern maar niet strak? houd jij ervan om zo nu en dan lekker uit te gaan of is dat taboe? bid jij 5 keer per dag doe jij mee aan de ramadan en denk je bij alles wat je doet of het wel kan volgens je geloof? hoe voed jij je kids op of hoe wil jij ze gaan opvoeden? hoe vind jij de moslims in nederland? vind jij ze nog wel moslims? of zijn het gewoon buitenlanders in nl. vind je het makkelijk om als moslima in nederland te wonen? :confused: moet eerlijk zeggen vind het af en toe toch heel moeilijk om als moslima in nederland te wonen :traan1: zoveel verleiding en zo veel vooroordelen in zo een klein landje :jammer: maar toch probeer ik zo veel mogelijk te leven volgens de regels van de islam ik hoop jullie ook moge allah jullie hierbij helpen

een_marokkaanse
07-05-2005, 20:46
Salaam, Ik bid 5 keer per dag zoveel mogelijk op tijd. Ik draag een hijaab, draag lange kleding geen strakke. Houd me wel aan de regels, ik probeer er zoveel mogelijk naar te leven. Soms is dat moeilijk. Incha-allah wil ik mijn kinderen een zo goed mogelijke islamtische opvoeding geven. IK zou ze zeker naar koran-school sturen. Iets wat ik veel ouders niet meer zie doen. Ik wil mijn kinderen vanaf jongs af aan leren wat de islam precies inhoud. Dat is iets wat ik zelf heb gemist in in mijn jeugd. Er werd mij iets verboden, maar wist niet wat de reden was. Ik ga wel eens wat leuks doen met vriendinnen. Ik doe aan de ramadan, en ik denk zeker na voordat ik iets doe!! Ik voel me prettig hier in Nederland, alleen het weer. Ik word door niemand lastig gevallen. Ik vind ook dat je zelf ook moet aanpassen, we leven immers in een andere land. Ik hoop dat het genoeg is!! groetjes

Marisah
07-05-2005, 20:48
Salaam alaikum, Wat een leuke vragen zeg hahahha... Ik ga de spits afbijten, nu echt alleen nog mijn pincode maar goed. Ik ben zoekende, niet naar Islam ofzo, maar naar hoe ik in NL met NL familie een goede moslima kan zijn. Ik ben van moslim-flierefluiter naar strict gimar gegaan en weer terug naar nu eigenlijk. Maar ja, wat ben ik NU? Uhm.. ik draag een hoofddoek, een broek en een redelijk wijde lange tuniek tot boven mijn enkel, vaak sportschoenen. Meestal wel een correcte hoofddoek, dus over mijn boezem. Ik combineer wel, wit, beige, oranje en vandaag GEEL! Ik ga niet naar een disco, maar wel uit eten met mijn moeder in een niet-islamitisch restaurant terwijl zij wijn drinkt (tja, beetje dubbel). Eet wel strict hallal. Ik luister niet moedwillig naar muziek, maar als Ali b. op tv is luister ik wel ff. Ik bid 5x per dag, maar heb heel veel moeite met fadr (kortom ik slaap echt door de wekker), doe wel aan ramadan. Ik denk niet bij alles na of het kan voor islam. Dat heb ik wel in het verleden gedaan en dat werkte niet voor mij, ik durfde niet eens te kletsen, want dat was onnodige praat etc. Mijn zoon voed ik wel islamitisch op, maar ik vind dat hij zelf uiteindelijk moet kiezen om moslim te zijn (zie mijn andere reacties). Hij kijkt wel gewoon naar de teletubbies. Kortom tja, wat voor moslima ben ik eigenlijk? You tell me... Een amsterdamse misschien? Een echte Nederlandse poldermoslim? Een moslima die probeert waarschijnlijk, maar wat ze nou probeert dat is soms onduidelijk. Ik klooi een beetje, ik vind de regels van islam correct en erken ze ook al doe ik het zelf niet. En dat is dus het punt, het lukt me niet om alleen vanuit ratio ALLE regels te volgen, mijn gevoel speelt ook mee. Nou en nu jij?! M.

Haniefa
07-05-2005, 20:52
wat voor een soort moslima ben jij eigenlijk? houd jij je streng aan de regels van de islam of ben jij meer een "verwesterde moslima"? wat van soort kleding draag jij? draag je een hoofddoek? zijn jou soort kleding strak en modern of juist modern maar niet strak? houd jij ervan om zo nu en dan lekker uit te gaan of is dat taboe? bid jij 5 keer per dag doe jij mee aan de ramadan en denk je bij alles wat je doet of het wel kan volgens je geloof? hoe voed jij je kids op of hoe wil jij ze gaan opvoeden? hoe vind jij de moslims in nederland? vind jij ze nog wel moslims? of zijn het gewoon buitenlanders in nl. vind je het makkelijk om als moslima in nederland te wonen? :confused: moet eerlijk zeggen vind het af en toe toch heel moeilijk om als moslima in nederland te wonen :traan1: zoveel verleiding en zo veel vooroordelen in zo een klein landje :jammer: maar toch probeer ik zo veel mogelijk te leven volgens de regels van de islam ik hoop jullie ook moge allah jullie hierbij helpen Ik ben een praktizerende moslima, ik bid vijf keer per dag, draag hidjaab, doe aan ramadan. Ik ga niet uit, rook en drink niet. Ik sreef erna om m'n innerlijke hidjaab zoo mooi mogelijk te maken. (eerlijk zijn, kennis over de islam, m'n taqwa en imaan te vergroten etc etc) Maar tuurlijk zijn er ook bepaalde zaken waar ik nog hard aan moet werken :D Ik ben een praktizerende moslima, en pas perfect in de westerse samenleving, en ik denk dat je niet van een westerse moslima kunt uitgaan. Het is moslima of geen moslima ;)

boug85
07-05-2005, 21:01

Salaam wa alaikom, ook ik ben el hamdoeiliah een moslima. ik bid 5 keer per dag, hou me bezig met de islam en ook ik ga mijn kinderen goed opvoeden met de regels van de islaam inschaAllah. ik vind dat een ouder het plicht heeft om zijn kind met de regels van de islam moet opvoeden. ik vind heel erg dat sommige ouders nog naar rai party's gaan terwijl ze hun kind maar bij de oppas afzetten.. maar goed dat moet iedereen zelf maar weten! Je bent tenslotte het voorbeeld, je kan je kind niks verbieden terwijl je het zelf ook doet! wa alaikom salaam

Marisah
07-05-2005, 21:18
Maar hoe beleven jullie islam? Ik bedoel in welke situatie denk je, uhm hoe ga ik dit aanpakken? Hoe doe je het met het gebed in je staat midden in het winkelcentrum? Of je wordt uitgenodigd door je niet islamitische buren??? M.

eva2
07-05-2005, 22:22
Maar hoe beleven jullie islam? Ik bedoel in welke situatie denk je, uhm hoe ga ik dit aanpakken? Hoe doe je het met het gebed in je staat midden in het winkelcentrum? Of je wordt uitgenodigd door je niet islamitische buren??? M. als het salaat tijd is wacht ik gewoon tot ik thuis ben. ga niet in het winkelcentrum bidden! en als ik wordt uitgenodigt door mijn buren leuk alleen met de buurvrouw . dus alleen als haar man er niet is . of ze kan bij mij komen. sommige situaties blijven natuurlijker wat moeilijker maar ja allah heeft ook gezegt dat we beproeft worden maar insha allah. ik draag zelf gimaar

AMIRRA
07-05-2005, 23:20
Asalaam Aleikom... Ik Alhamdoelielah ook een moslima, maar jah wat voor één dat weet ik niet zijn er verschillende :D:D. Ik bidt 5keer per dag probeer zo goed mogelijk op tyd te bidden..sta meestal ook altyd op bij fadjir... Ik doe mee aan de ramadan. Probeer me zoveel mogelijk met me geloof bezig te houden en me steeds er meer in te gaan verdiepen.. streven naar een goede moslima inshallah... ik rook en drink alhamdoelielah niet ik ga ook niet uit.. doe weleens afen toe wat leuks met vrienden. de laatste tyd ben ik ook heel erg met mijn kledingstyl bezig, probeer zoveel mogelijk lange kledingsoorten aantesschaffen.. Draag nog geen hijaab.. ben me wel aan het voorbereiden..heb al wat hoofdoeken gehaald enzo.. hoop dat ik snel inshallah de stap neem en dan voorgoed... ik ga 1keer in de week naar de moskee om koran/arabische lessen te volgen.. als ik iets ga doen denk ik meestal wel na maar niet altyd :(.. en ik wil me kinderen zeker op Goede manier opvoeden en hun de Islam vanaf kleins af aan meegeven inshallah.. Dat was het wel een beetje denk ik als ik wat vergeten ben, dan horen jullie het wel van mij!! Asalaam aleikom een zuster in de Islam...

justagirle
08-05-2005, 18:20
Teneerste heb ik respect voor alle zusters die zo ver zijn gekomen. Ik zelf draag geen hoofddoek en wat kleding betreft ben ik van de allerlaatste mode, dus strak. Ik bid 5 keer p dag, zoveel mogelijk op tijd. De laatste tijd bid ik de fadgr. op tijd. Ik eet al een paar jr. alleen hallal anders eet ik geen vlees buiten het huis, ook geen kip wat sommige wel doen. Ik drink niet, rook niet en heb nooit aan dat soort dingen deelgenomen....... Ik heb bewust niet gekozen voor een relatie voor het huwlijk. Ben 1 jr. getrouwd en ik ben er trots op dat hij mn eerste man is. Probeer niet te liegen en roddelen. Ik leg aan mn collegas [niet-moslims] uit wat de islam is en probeer zoveel mogelijk te beantwoorden. Ik hou me de laatste tijd bezig met de kennis over de islam. En insaallah wil ik 4 kinderen, mn kinderen krijgen een islamitische opvoedig, vanaf geboorte wil ikze de islam bijbrengen,ook wil ik dat ze de koran leren lezen en op DE! leeftijd bidden. Verder denk ik 24 aan allah en bedank hem voor alles en bid voor mensen op de wereld. Ik weet dat ik een goeie vrouw ben met een goed innerlijk, alleen de kleding is fout en dat kan ik niet goed praten, inssallah gaat dat veranderen. ma asallama

Nysha
08-05-2005, 18:27
nou zal ik maar wat anders gaan melden.... en schrik niet ik draag geen hoofddoek, draag makeup, epileer, hars, draag mooie kleding, heb een serieuze relatie achter de rug, ik rook en drink af en toe, ga wel eens uit, woon op mezelf ivm studie, ik bid alleen voordat ik naar bed ga en tjah.... en eerlijk gezegd iedereen in mijn omgeving is zo ( ben alawiet uit Syrie)....we zijn wel moslims, maar nooit zo mee daaropgevoed en jah ik ken eigenlijk niet beter, zoals ik al zei, als we bij familie of vrienden gaan eten wordt er gewoo nwijn gedronken.....en mijn moeder heeft oook gewoon een goede baan en zo, waravoor we wel eens verhuisd zijn enzo naar andere landen.......maar ik ben niet zo into het geloof....ik probeer gewoon een goede meid te zijn die naar haar geweten leeft en goed is voor de mensen om haar heen en zichzelf... tjah....eigenlijk ben ik ook per ongeluk op deze forum beland en eigenlijk een beetje blijven hangen, maar dat komt omdat er ook veel leuke topics zijn die niet met het geloof te maken hebben...... ach jah ....

eva2
08-05-2005, 19:08
nou zal ik maar wat anders gaan melden.... en schrik niet ik draag geen hoofddoek, draag makeup, epileer, hars, draag mooie kleding, heb een serieuze relatie achter de rug, ik rook en drink af en toe, ga wel eens uit, woon op mezelf ivm studie, ik bid alleen voordat ik naar bed ga en tjah.... en eerlijk gezegd iedereen in mijn omgeving is zo ( ben alawiet uit Syrie)....we zijn wel moslims, maar nooit zo mee daaropgevoed en jah ik ken eigenlijk niet beter, zoals ik al zei, als we bij familie of vrienden gaan eten wordt er gewoo nwijn gedronken.....en mijn moeder heeft oook gewoon een goede baan en zo, waravoor we wel eens verhuisd zijn enzo naar andere landen.......maar ik ben niet zo into het geloof....ik probeer gewoon een goede meid te zijn die naar haar geweten leeft en goed is voor de mensen om haar heen en zichzelf... tjah....eigenlijk ben ik ook per ongeluk op deze forum beland en eigenlijk een beetje blijven hangen, maar dat komt omdat er ook veel leuke topics zijn die niet met het geloof te maken hebben...... ach jah .... waarom zouden we schrikken ,het is alleen jammer dat je zo leeft. kennis kan je ook vergaren door boekjes te lezen over de islaam allah heeft iedereen hersens gegeven om mee na te denken dus! je schrijft dat je gewoon een goede meid probeert te zijn. daarmee kom je niet in het paradijs. je doet toch alles wat allah verboden heeft! als bedekte moslima kan je ook mooie kleding dragen en een goede baan hebben wat houd de term alawiet eigenlijk in wat voor stroming is dat in de islaam(er is maar een islaam) ben benieuwd naar je reactie ik loop je niet te veroordelen hoor maar het is jammer... moge allah je het rechte pad doen hervinden insha allah

Nysha
08-05-2005, 19:13
alawiet is een wat minder "strengere"/ vrome stroming binnen de islam.....wat president Assad van Syrie is ook... het is bv toegestaan om met christenen te trouwen enzo....

eva2
08-05-2005, 19:18
alawiet is een wat minder "strengere"/ vrome stroming binnen de islam.....wat president Assad van Syrie is ook... het is bv toegestaan om met christenen te trouwen enzo.... een moslimman mag zowiezo met vrouwen van het boek trouwen. maar hoe minder streng bedoel je hoe jij leeft is dat hoe alawieten leven. is in mijn ogen (ben praktiserend soenniet) bijna naar het randje van ongelovigheid toe . (begrijp me niet verkeerd) wat zijn dan de grote verschillen dan. anders noem je jezelf geen alawiet

Marisah
08-05-2005, 20:38
Hi Nysha, Kun je wat meer vertellen over de Alawieten? Ik heb wel eens wat op tv gezien hierover iets met geen moskee, niet bidden, geen regels eigenlijk, tenminste zo kwam het bijna over. Ben wel nieuwsgierig hoe jij dan het geloof beleeft. M.

Nysha
08-05-2005, 20:46

hey dames..... kijk marisah jij hebt echt voor het geloof gekozen enzo, maar ik ben er meer in geboren en eigenlijk ben ik niet zo gelovig, ik geloof wel in een god enzo, maar ik probeer gewoon een goed mens te zijn.....en iedereen die mijn afkomst deelt leeft zo.... voor de rest ga ik met westerse mensen om. kijk eerlijk gezegd vind ik het geloof persoonlijk, iedereen evenaart het op zen eigen manier. alawieten tjah, het sommige vinden het neerbuigend overkomen, maar ze gaan op een moderner manier met het geloof om.ach ik wil het gewoon hierbij laten als jullie het niet erg vinden.... als we maar met respect om blijven gaan

Pagina's : [1] 2