Bekijk originele versie : Kan iemand mij tips geven??
M'n mannetje is volgende maand jarig maar ik weeet gewoon niet wat ik voor 'm moet halen ring heb ik 'm al gegeven en geurtjes is ie al zat denk ik?? Weet iemand een leuke verjaardags cadeau??? Ik weeet het namelijk echt niet meeeeer.. :maf2:
Alvast bedankt voor de reacties en tips.. :goedzo:
RisLaine
04-05-2005, 23:23
M'n mannetje is volgende maand jarig maar ik weeet gewoon niet wat ik voor 'm moet halen ring heb ik 'm al gegeven en geurtjes is ie al zat denk ik?? Weet iemand een leuke verjaardags cadeau??? Ik weeet het namelijk echt niet meeeeer.. :maf2:
Een leuk dagje uit met z'n twee mss.?
Ja dat zou kunnen maar dat doen we te vaaaak ik vraag me af en toe af waar we nog niet zijn geweest..
in ieder geval thnxxxxx..
nouhaylaaa
04-05-2005, 23:37
horloge daar zijn mannen toch denk ik wel gek op of gewoon een heel goed Restaurant tenslotte gaat de liefde van de man toch wel door de maag :D succes en veel plezier:goedzo:
horloge daar zijn mannen toch denk ik wel gek op of gewoon een heel goed Restaurant tenslotte gaat de liefde van de man toch wel door de maag :D succes en veel plezier:goedzo:
Thnxxxx sweeeeeety, horloge ja daar zit wat in ik heb een mooie Armani horloge gezien maar ik zie hoe hij zijn andere horloge behandeld als we in de auto zijn zodra hij begint te rijden gooit hij het in z'n kastje.. Dan houdt ie het maar een weekje vol hahaha..
nouhaylaaa
05-05-2005, 11:28
Thnxxxx sweeeeeety, horloge ja daar zit wat in ik heb een mooie Armani horloge gezien maar ik zie hoe hij zijn andere horloge behandeld als we in de auto zijn zodra hij begint te rijden gooit hij het in z'n kastje.. Dan houdt ie het maar een weekje vol hahaha..
hahaha dan kan je dat beter niet doen :hihi: armani is wel heel duur dkny heeft ook mooie manne horloges niet al te duur :D anders moet je toch een alternatief zoeken :goedzo:
Ik zie in jouw ondertekening Allah staan, dus ik neem aan dat je moslim bent. Een moslim mag geen verjaardagen vieren. Koop dus niets voor hem. Verras hem op een andere willekeurige dag, zonder de intentie van een verjaardag.
Is het vieren van een verjaardag haram?
Vraag: Ik heb een vraagje.Is het vieren van je verjaardag nou verboden? Mijn vader zegt van niet maar ik hoor van andere mensen dat het wel haram is. Kunt u mij daar een atntwoord op geven. Alast bedankt,
Antwoord: In de naam van Allah de Erbarmer de Meest barmhartige
Beste broeder
Alle lof zij Allah, verschillende bewijzen uit de Qor-aan en de soenna tonen aan dat het vieren van verjaardagen een innovatie is in de islam, die op geen enkele bron gebaseerd is in de shari'a. Het is niet toegestaan om de uitnodiging te accepteren tot het bijwonen van zulke feesten, dit vanwege het bijdragen aan de verspreiding van innovaties.
Allah de Verhevene zegt: "Hebben zij deelgenoten die hun in de godsdienst dat voorschrijven waartoe Allah geen toestemming heeft gegeven?" As sjoera:21
"Vervolgens plaatsen Wij jou (O Mohammed) op een juiste weg (Shari'a) van de godsdienst. Volg deze dan en volg niet de begeerten van degenen die niet weten * Voorwaar, zij zullen jou beslist in niets kunnen beschermen tegen (de bestraffing van) Allah. En voorwaar, de onrechtvaardigen zijn elkaars helpers. En Allah is de Beschermer van de Moettaqoen " Al-Djathiyah:18-19
"Volgt dan hetgeen aan jullie is neergezonden van jullie Heer em volgt buiten Hem geen leiders. Weinig is het dat jullie je laten vermanen." Al A'raf:3
De profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft gezegd: "Wie iets doet wat niet in overeenstemming is met onze zaak, zal daar zelf de gevolgen van ondervinden" Boekharie en Moesliem.
De profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft ook gezegd: "De beste uitspraak (woord) is, is het boek van Allah. De beste leiding is de leiding van Mohammed (Allah's vrede en genade zij met hem), en de slechtste zaken, zijn nieuwigheden (toevoegingen) in de religie, en iedere nieuwigheid is een innovatie, en ieder innovatie behoort tot dwaling"
Er zijn verschillende ahadith die deze betekenis dragen. Verjaardagen zijn geinnoveerde zaken die niet bij de islam horen. Het behoort zelfs tot het imiteren van christenen en joden.
De profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft gezegd: "Jullie zullen de manieren van degenen die voor jullie leefden imiteren, handlengte met handlengte, en armslengte met armslengte (uitdrukking om een vergelijking te maken dat wanneer zij iets doen dat moslims hen zullen volgen), zelfs wanneer zij de hol van een salamander binnen treden dat jullie hen zullen volgen, wij zeiden (de metgezellen) Oh boodschapper van Allah, Christenen en Joden?, "hij zei: Wie anders?" " Overgeleverd door Boekharie
"Wie een volk imiteert zal tot hen behoren" (Uit "Islamitische uitspraken" boek 1 blz 115)
En Allah weet het het beste.
Cyber-imam, Het team van al-Islaam.com
Je haalt de w00rden uit me m0nd ..:D
verjaardag vieren, hoe bedoel je kinderachtig :moe:
Funk_Lady_Flex
05-05-2005, 12:27
Koop slingers :moe:
Hahahaha thnx voor jullie reacties ik wil het ook niet vieren met feest en alles neej maar een cadeau of een dagje weg kan toch wel?? Als jou vriendin of vriend jarig is doen jullie toch ook wat leuks of geef je een cadeau of heb ik het nou mis. Ik wist niet dat het 7aram was om iemand een cadeau te geven op haar/zijn verjaardag.
Groetjess
Rowjae
Hahahaha thnx voor jullie reacties ik wil het ook niet vieren met feest en alles neej maar een cadeau of een dagje weg kan toch wel?? Als jou vriendin of vriend jarig is doen jullie toch ook wat leuks of geef je een cadeau of heb ik het nou mis. Ik wist niet dat het 7aram was om iemand een cadeau te geven op haar/zijn verjaardag.
Groetjess
Rowjae
Een cadeau geven, is een teken dat je aan verjaardagen doet. Maar goed, je moet het zelf weten. Je hebt bewijzen uit koran en hadith gekregen. Doe ermee wat je wilt. Tenslotte worden we op de dag des oordeels apart beoordeeld.
PS: En een vriend/vriendin hebben in de zin van een relatie is ook haram, maar dat wist je vast en zeker wel.
wat dacht je van n leuk shirt of n leuke blouse
mijn vriend deed ook geen horloge aan, hijmoest er niks van hebbne, maar heb vorig jaar voor zijn verjaardag een van armani gekocht :) en nu doet hij het niet uit, is belangrijker geworden dan zijn gsm, raar hééé...
maar dat kun je wel geven..
of een dagje in zo een instituut met alles er op eneraan, sauna ,massage .....
Hahaha ik denk het ook.. Thnx sweeeeeeety..
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.