Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Berbers protesteren in AMsterdam tegen AEL....(?)

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Ali_Z
02-03-2003, 23:02

Vandaag was Abu Jah Jah in Amsterdam om een lezing te geven over de AEL: Arabische Europese Liga. Het opmerkelijke was dat er buiten marokkaanse niet-arabieren protesteerden tegen zijn partij. Ik heb t dan over marokkanen van berbers komaf. Ze stonden allemaal met van die berber-vlaggen en waren boos omdat de AEL het woordje Arabisch in hun naam heeft. De AEL is er voor alle moslims dus waar maken ze zich druk om. Waarom kunnen wij marokkanen in dit soort zaken geen eenheid maken. Ik vind t een beetje flauw om eerlijk te zijn.... Zouden jullie willen stemmen in de poll hierboven, dan weet ik wat de verhouding arabisch-berbers is op deze topic en zijn de reacties wat beter te plaatsen....thalou Ali Z

Msattia
02-03-2003, 23:16
Nou het is gewoon een feit dat de AEL zich op arabieren en moslims richt. Dus je moet het gewoon van elkaar los zien. Ben je het niet eens met de AEL of vind je het een foute organisatie, dan wordt je toch lekker geen lid!! ...zucht....veel problemen in de maatschappij kunnen worden opgelost door er geen probleem van te maken...

Ali_Z
02-03-2003, 23:20
Ze richten zich op moslims uit Arabische landen....dat is wat anders dan wat jij zegt Msattia Ali Z

RaZer
02-03-2003, 23:21
Als het zou dan snap ik het niet meer. Wat een trots zeg, komen er mensen op voor moslims vinden ze het niet goed omdat het woord arabisch staat. Ik ga nu ook protesteren ik wil dat ze mijn naam gebruiken. REL (rachid europese liga)

HalfBlood
02-03-2003, 23:49

tfoe 3la mgharba alles weer verpesten door overdreven nationalisme als je er zo trots op ben zied ga naar de bergen dan inplaats van ouwehoere over een organisatie die wat moeite doet voor mense uit arabische landen ja mense ook Maghreb is een ARABISCHE land deal with it .. :o

Hemito
03-03-2003, 00:10
Beste mensen, Voor de duidelijkheid Imazighen maken geen onderscheid maar de ael maakt hier duidelijk een onderscheid tussen de islamitische gemeenschap in Nederland, men gebruikt de islam om de arabische nationalisme te verdidegen. Imazighen zijn geen Arabieren maar Imazighen, dat de Iamazighen niet vertegenwoordigd willen worden de het Panarabisme is meer dan logisch, Want het Panarbisme waar Ael sterft, is het Arabisme van Al istikalal dat duizenden Imazighen marokko heeft verjaagd. En het is de Arabisme van Jamal Abdenassar dat duizenden Egyptische moslims heeft vermoord. Toen deze groepring in opstand kwamen tegen Jamal abdenassar(groot fan van Abu jahjah), en het Arabisme van Sadam Hoesein waar hij duizenden Iraniers en Koerden heeft vermoord. In de visie van de Ael (zie www.ael) ken men duidelijk zien dat het hier om de Arabisvche Nationalisme gaat niet over de Islam, men moet duidelijk het verschil maken tussen de Islam en Arabisch nationalisme. Ik denk dat er hier juist door de arabische nationalisten erg duidelijk een onderscheid wordt gemaakt, en de Imazghen proberen te assimileren in de Arabische beschaving zodat de grote groep marokkanen in Nederland achter Ael gaat staan. Op deze manier kunnen ze een Arabische stem in Nedeland en Belgie laten horen. Wat voor mij erg een groot vraag is waarom de eerste man van ael Nederland een Irakees en geen MArokkaan. Zijn de andere Marokkanen niet goed genoeg om een de leiding te leiden in Nederland en waarom moet een irakees vooral de Marokkaanse gemeenschap gaan vertegenwoordigen. Of zien ze de marokkanen alleen als een soort product om als achterbaan te gebruiken zodat de panarabisme een stem in Nederland en Belgie krijgt. Het hele Ael is bij mij een groot vragentekens van A tot Z. Hemi

RaZer
03-03-2003, 00:20
Zo zo wat een vergelijkingen allemaal. Aboe Jah Jah is een massamoordenaar, we moeten dus uitkijken of we hebben hier te maken met een nieuwe Saddam. Sorry hoor maar vind je dit niet een beerje overdreven. En ok het is waar wat je zeg maar en zij weten beter dat de AEL niet voor Moslims opkomen maar alleen voor arabieren? Kom dan zonder vlag en protesteer tegen de AEL dat ze voor de moslims moeten opkomen.

Hemito
03-03-2003, 00:34
Beste Razer Het is een geluid dat kritisch is tegen de ael, de Imazighen zijn het slachtoffer van het Arabisch nationalisme en dat zet helaas hier in nederland verder, een vlag is maar een symbol om te laten horen dat niet alle marokkanen Arabieren zijn, zo kent elk volk een eigen vlag dus ook Imazighen. Maar over massamoordenaars gesproken, was jamal abdenassar wel de grote egyptische panarabist die duizenden geleerde moslims en islam aanhangers heeft opgeruimd. Deze man is het voorbeeld voor meneer Jahjah. zie www.ael.com Het is maar hoe kritisch men is, dan zomaar dingen over nemen. voor elk moslim is de sharia de leidsdraad van levenwijze, maar de ael zet het erg netjes aan de kant. Mijn vraag is dan hoe belangrijk is de islam voor de ael, of is de islam alleen een middel om stemmen en aandacht te vragen binnen de marokkaanse gemeenschap. We mogen wel kritisch zijn en vragen stellen en misschien zelf terug gaan in de geschiedenis om de waarheid naar voren te halen. Hemi

masrawy
03-03-2003, 00:34
ik ben egyptenaar.. verder heb ik nix te melden eigenlijk :D maar diab is wel master vind ik

masrawy
03-03-2003, 00:36
Origineel gepost door Hemito Maar over massamoordenaars gesproken, was jamal abdenassar wel de grote egyptische panarabist die duizenden geleerde moslims en islam aanhangers heeft opgeruimd. Deze man is het voorbeeld voor meneer Jahjah. zie www.ael.com maar egyptenaren zijn altijd het grote voorbeeld voor mensen.. :D ik ben ook voorbeeld voor iedereen om me heen.. :hihi:

masrawy
03-03-2003, 00:38
Origineel gepost door Hemito Maar over massamoordenaars gesproken, was jamal abdenassar wel de grote egyptische panarabist die duizenden geleerde moslims en islam aanhangers heeft opgeruimd. Deze man is het voorbeeld voor meneer Jahjah. zie www.ael.com maar is dat het enige wat je over jamal weet?? (als dat al waar is :rolleyes: ) of vind je het leuk om alleen het negatieve te vermelden??

HalfBlood
03-03-2003, 00:43
Origineel gepost door masrawy ik ben egyptenaar.. verder heb ik nix te melden eigenlijk :D maar diab is wel master vind ik wahhahahahahahhahahahhahahahaha :melig:.

Hemito
03-03-2003, 00:52
Origineel gepost door masrawy maar is dat het enige wat je over jamal weet?? (als dat al waar is :rolleyes: ) of vind je het leuk om alleen het negatieve te vermelden?? Er een goede vriend van mij die agyptenaar is, die wel eens een bezoek aan ons brengt als hij in nederland komt. zag hij veel docenten van hem niet meer terug tijdens het regime van dhr. nassar. Wat ik van nassar zeker weet is dat hij de islam erg heeft gebruik om zijn positie te behalen, na het behalen van de priesindentschap begon hij de islamisten op te ruimen. Natuurlijk heeft hij wat goed gedaan, maar mensen opruimen omdat ze tegen het panarabisme waren en streden naar een islamisticshe recht gaat erg ver voor een leider van een volk.

masrawy
03-03-2003, 00:55
Origineel gepost door Hemito Er een goede vriend van mij die agyptenaar is, die wel eens een bezoek aan ons brengt als hij in nederland komt. zag hij veel docenten van hem niet meer terug tijdens het regime van dhr. nassar. Wat ik van nassar zeker weet is dat hij de islam erg heeft gebruik om zijn positie te behalen, na het behalen van de priesindentschap begon hij de islamisten op te ruimen. Natuurlijk heeft hij wat goed gedaan, maar mensen opruimen omdat ze tegen het panarabisme waren en streden naar een islamisticshe recht gaat erg ver voor een leider van een volk. misschien zijn die mensen voor je vriend gevlucht :D

Hemito
03-03-2003, 01:27

Origineel gepost door souila7 Salaam alaikoum, Ik vind het eigenlijk een beetje overdreven van de mensen die denken dat de AEL alleen voor de arabieren is, De AEL is voor alle moslims Dhr Hemito wijst steeds naar www.AEL.nl nou als je het goed gelezen hebt staat er duidelijk dat de organisatie voor alle moslims is dus ook voor niet arabieren. Mevrouw souilia7 het gaat hierom juist dat we moslims zijn, en dat we geen onderscheid maken tussen elkaar maken. De nadruk bij de ael ligt op de eerste plaats op het Arabisch niet op de Islam. Laten we duidelijk zijn en het verschil maken tussen de islam als religie van alle moslims in Europa, die ik als moslim altijd zal verdedigen, maar laten we hier geen fout maken om de islam te gebruiken voor het Arabische nationalisme. Lees de ael visie en luister kritisch wat betreft deze punt naar abujahjah en u zult niets anders horen dan het woord Arabisch, Arabisch is heilig voor hem dan de Islam. Souila7 schreef: ten tweede, ik vindt sommige berbers ( dus niet allen laat ik daar duidelijk over zijn ) te nationalistich nee dat is een verkeer woord voor want als je nationalistch bent dan kom je voor je land op en deze mensen komen niet voor marokko op maar alleen voor de imazighen, deze mensen willen grote problemen veroorzaken tussen de marokkanen in europa ( alla turkije de turken tegen de koerden ). We moeten duidelijk zijn dat Imazighen naar erkenning vragen binnen de Marokkaanse gemeenschap, die er helaas nog niet aanwezig is, een duidelijk voorbeeld is de ael die de Imazighen ziet als een deel van de Arabieren, terwijl de Imazighen al jaren zoals in noord Afrika als in Marokko tegen deze stroom van Arabische nationalisme strijden. Wanneer elk Marokkaan de Amazigh identiteit zal erkennen dan zullen we als broeders naast elkaar kunnen staan. Maar dat Tamazight als een taboe binnen de Marokkaanse gemeenschap wordt gezien is het niet meer dan logisch dat de imazighen zicht tegen deze geluiden verzetten. Souila7 gelukkig zijn er heel weinig van deze mensen. ten eerste we zijn allen moslims dus we zijn broeders en zusters,ten tweede we zijn allen marokkanen dus we zijn allen landgenoten en ten derde we leven allemaal in bled elghorba dat maakt ons lotgenoten, moeten we dan niet juist naar elkaar toe groeien en elkaar helpen en 1 standpunt te vormen ?? ik vindt dat de AEL wat mee kan gaan doen. vergeet niet dat de nederlandse staat heel graag ziet dat de marokkanen problemen met elkaar gaan krijgen, en zie de media die veel berberse verenigingen uitnodigd om een negatieve standpunt te geven tegen de AEL. deze mensen die hier op in gaan zijn domme naieve kontelikkers die de excuusneger wilt gaan spelen voor de hollander. wat is er toch met die mensen ?? Ik zal nooit ontkennen dat we geen broeders zijn, alleen het moet wederzijds gebeuren, en niet voor de “Arabische geluiden” De vraag die u van mij terug krijgt, is wat er mis met de benaming islamitische gemeenschap of sterker nog met de allochtonen in Nederland. En waarom de nadruk wordt gelegd op de Arabische gemeenschap terwijl deze in Nederland niet eens 5 % maakt van de Moslims. Organisaties als AEL maken onderscheid in de Marokkaanse gemeenschap door de nadruk te leggen op Marokkanen met de term Arabisch. Voor mij zijn de Imazighen trouwens en geen berbers een duidelijke geluid tegen de AEL, en de mensen die geloven dat a Marokkanen arabieren zijn. Souila7 schreef: en voor jou meneer hemito, jij die Djammal Abdulnasser beschuldigt kijk om je heen broeder en zie wat de westerse wereld samen met de zionisten je eigen broeders en zusters aan doet , in palestina moorden ze en verkrachten ze vrouwen naast hun mannen hun vaders hun moeders hun broers hun zussen en hun kinderen, en jij komt met djammal abdelnasser ??? Het is maar om aan te geven achter wat voor ideeën mee krijgen de mensen die achter AEL staan, en dat mensen die het regime van Jamal abdelnasser een Anti islamitische regime hier staan te verdedigen, natuurlijk sta ik stil wat er gebeurt bij de Palestijnse bevolking en trouwens alle andere bevolkingen waar ik de moslims nooit over hoor, denk aan techtchinie, Nigeria, Soedan, Liberia, Ivoorkust, Algerije, Indonesië en alle andere landen waar dagelijks moslims worden vermoord, maar helaas zijn deze geen Arabieren en wordt weinig aandacht aan gegeven. Ik merk dat u geen verschil kunt leggen tussen moslim en Arabier, vergeet niet wie ervoor heeft gezorgd dat0 Abdelkarim zijn oorlog heeft verloren en Abdelkarim heeft nooit aangegeven dat hij eerst Arabier is dan moslim en dan Marokkaan zoals de meute doet dat achter de AEL staat.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11