Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Het bidden!?

LZN
02-03-2003, 21:38

Selaam h3liekoem, Ik wilde iets vragen over het bidden!? Ik ben 16 jaar en ik bid nog steeds niet ik ben er al verschillende keren mee begonnen en na een tijdje stop ik er steeds mee ik kan niet echt zeggen wat de reden daarvan is misschien is t wel luiheid! Ik wil hierop graag jullie reacties!.

shafia
02-03-2003, 21:48
Salaam eleykoem wr wb broeder ik begrijp echt wat jij bedoeld helaas heb ik die probleem ook er is maar 1 reden en dat is sjetaan!!! daar moeten wij ons niet aan toegeven. want wat nu als je morgen dood gaat en Allah swt vraagt heb je gebeden en je moet zeggen afentoe,geloof mij wij zullen dan veel berouw hebben dus yousef 1tip vergeet je gebed nooit alles in deze wereld kan je in de steek laten maar Allah swt zou dat nooit doen walikom salaam wr wb shafia

S.samira
02-03-2003, 22:02
ja en het is zonde als je dan een paar dagen niet meer bid want dan lijkt het of je nog nooit hebt gebid, dat is helaas ook bij mij gebeurd maar ik bid nu wel elke dag hamdoulilah

koran_girl
02-03-2003, 22:25
salaam youssef, ik ben blij te horen dat jij morgen gaat bidden, ik heb namelijk het zelfde probleem als jou!Jammer genoeg!Mijn moeder zeurt de hele dag!Ik wil het wel proberen maar ik weet zeker dat ik de fout weer in ga, daarom w8 ik tot ik er klaar voor ben!

S.samira
02-03-2003, 22:27

nou ik zou zeggen begin er zo snel mogelijk aan, want als je niet bid dan ben je het verste van allah af, echt, dus begin a.u.b snel

rossi
02-03-2003, 22:40
WAT IK VAN KAN ZEGGEN IS PUUR LUIHEID. BIDDEN IS FARAD. OP TEN DUUR DAN WEN JE ER AAN HET GEBEURT DAN UIT AUTOMATISME. ZET JE ER GEWOON DOORHEEN DAN KOMT HET INSALLAH WEL GOED.

DESPERADA
02-03-2003, 22:51
Salaam aleikom...... Weet dat het verschil tussen geloof en ongeloof is het gebed, is een van de dingen waar we als eerste over ondervraagd worden... Stel we hebben het niet goed uitgevoerd... Dan word er gekeken naar onze vrijwillige gebedden (nafl)...... Wat als we helemaal niet bidden....?! Denk altijd bij al je laten en doen Dat je Allah SWT je kan zien.... Bij iedere daad die je verricht, Inschallah zal dat je helpen om op tijd op te staan voor het gebed.... InschAllah!

DESPERADA
02-03-2003, 23:02
Khad nog een mooi artikeltje over het gebed....... Wat stof tot nadenken kan zijn..InschAllah! Ibn Hanbal zei: “Er komt een tijd, waarin mensen bidden, maar zij bidden niet.” Gevreesd wordt dat dat inderdaad de tijd is waarin we nu leven, want hoe gaan wij in vergelijking met de metgezellen met ons gebed om?? Het is meer iets voor ons, waar we vanaf moeten, hoe sneller, hoe beter… Hoe onderhoudt de profeet zijn gebed?? Kijk naar de volgende vertellingen van de metgezellen en de profeet: Hij, saw zei altijd: “Bilaal, ontspan ons ermee.” Bedoeld wordt dus het gebed. Dus de profeet saw zag het gebed als een ontspanning voor hem en alle moslims om hem heen, in tegenstelling tot ons, wij zien het als een last, waar we zo snel mogelijk vanaf willen zijn, want anders mis je die film, of anders kom je daar te laat, of anders…. Hij saw zei ook: “Het allerliefste in mijn leven is het gebed.” Stel jezelf eens deze vraag…wat is het allerliefste in mijn leven? Jouw geld? Jouw vrouw, je man? Helaas zullen slechts weinig van ons hetzelfde als onze boodschapper antwoorden….Moge Allah ons op zijn pad leiden Het belangrijkste punt voor het gebed: Begrijp de echte betekenis van het gebed…Wat is het Gebed????? Wees je ervan bewust dat elke beweging van het gebed invloed heeft op je hart. Vanaf de wassing tot het eind. Kijk maar: De profeet zei: “Als een dienaar de wassing verricht, en zijn handen wast, verdwijnen de zonden uit zijn handen en tussen zijn nagels. Wast hij zijn mond, dan verdwijnen de zonden ook onder zijn tong. Wast hij zijn gezicht, verdwijnen de zonden zelfs onder zijn oogleden. Wast hij zijn hoofd, verdwijnen zijn zonden zelfs uit zijn oren, en als hij zijn voeten wast, verdwijnen ze ook van onder de nagels.” Dus alle (kleine) zonden die hebt verricht, worden van je weggewassen.zelfs van de diepste hoeken. Als je de wassing gaat verrichten, houd dan vanaf vandaag altijd deze overlevering in je achterhoofd.

Aeler
02-03-2003, 23:29
Origineel gepost door rossi OP TEN DUUR DAN WEN JE ER AAN HET GEBEURT DAN UIT AUTOMATISME. ik weet dat je het niet zo bedoeld maar toch moet ik er misschien voor sommigen er bij vermelden dat het eigenlijk geen automatisme mag zijn(in die zin dat het ritmisch gedaan wordt, dus maw het wordt aanzien als een dagelijkse taak waarbij men zich goed voelt wanneer het gebed verricht wordt, niet omwille van het aanbidden van de Shepper der Aarde en de Hemelen maar eerder omdat men afgelost is van hun 'taak) want dan dreigt de waarde van het gebed teloor te gaan, je moet je bewust maken van de essentie van het gebed en telkenmale deze waarde appreciëren door het steeds goed te doen, gheir insh'Allah

Missy20
02-03-2003, 23:32
Youssef, ik wens je veel succes met het je zelf aanleren om dagelijks te bidden, bidden is een onderdeel van onze leven, als je eenmaal in die ritme zit, kun je niet meer zonder, je krijgt er ook zoveel moois voor terug, zoals innerlijke rust .........en Allah (swt) zal ons belonen ook inchaallah, nou wat willen we nog meer?? Nogmaals succes.... en door te gaan bidden en door te leven als een goede moslim, wordt je zelf ook succesvol in dit leven en kun je alles bereiken wat je maar wilt!

MissChica
03-03-2003, 01:44
Youssef16 k ben ook zo als jou dan doe k wel bidden en dan weer nie k weet ook nie waarom inshallah ga k ook weer beginnen !

Glimlachje
03-03-2003, 01:58
Origineel gepost door DESPERADA Khad nog een mooi artikeltje over het gebed....... Wat stof tot nadenken kan zijn..InschAllah! Ibn Hanbal zei: “Er komt een tijd, waarin mensen bidden, maar zij bidden niet.” Gevreesd wordt dat dat inderdaad de tijd is waarin we nu leven, want hoe gaan wij in vergelijking met de metgezellen met ons gebed om?? Het is meer iets voor ons, waar we vanaf moeten, hoe sneller, hoe beter… Hoe onderhoudt de profeet zijn gebed?? Kijk naar de volgende vertellingen van de metgezellen en de profeet: Hij, saw zei altijd: “Bilaal, ontspan ons ermee.” Bedoeld wordt dus het gebed. Dus de profeet saw zag het gebed als een ontspanning voor hem en alle moslims om hem heen, in tegenstelling tot ons, wij zien het als een last, waar we zo snel mogelijk vanaf willen zijn, want anders mis je die film, of anders kom je daar te laat, of anders…. Hij saw zei ook: “Het allerliefste in mijn leven is het gebed.” Stel jezelf eens deze vraag…wat is het allerliefste in mijn leven? Jouw geld? Jouw vrouw, je man? Helaas zullen slechts weinig van ons hetzelfde als onze boodschapper antwoorden….Moge Allah ons op zijn pad leiden Het belangrijkste punt voor het gebed: Begrijp de echte betekenis van het gebed…Wat is het Gebed????? Wees je ervan bewust dat elke beweging van het gebed invloed heeft op je hart. Vanaf de wassing tot het eind. Kijk maar: De profeet zei: “Als een dienaar de wassing verricht, en zijn handen wast, verdwijnen de zonden uit zijn handen en tussen zijn nagels. Wast hij zijn mond, dan verdwijnen de zonden ook onder zijn tong. Wast hij zijn gezicht, verdwijnen de zonden zelfs onder zijn oogleden. Wast hij zijn hoofd, verdwijnen zijn zonden zelfs uit zijn oren, en als hij zijn voeten wast, verdwijnen ze ook van onder de nagels.” Dus alle (kleine) zonden die hebt verricht, worden van je weggewassen.zelfs van de diepste hoeken. Als je de wassing gaat verrichten, houd dan vanaf vandaag altijd deze overlevering in je achterhoofd. :D Heb ik weeeer iets geleerd vandaag!!! alhamdoelillah :zwaai: :goedzo:

zem
01-05-2003, 20:59
Hai, Mijn leerlingen wilden bidden om twee uur. De eerste keer heb ik door onwetenheid dit toegestaan. Ik kocht toen de Koran om er meer over te weten. Wat bleek, ze mochten ook om 2.30 bidden. Maar dit wilden ze niet omdat ze dan geen pauze hadden. Ik zei, dat Allah dit zou horen en hier niet blijk mee was. In de naam van God moet je ook ten koste van je pauze kunnen bidden. Ik ben zelf geen Moslim Zem