Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Brandende vraag

Marokprinses
02-05-2005, 23:42

Help me a.u.b. door snel even mijn vraag te beantwoorden. Ik heb nog wat info nodig voor mijn onderzoeksrapport. Hoe kan de hulpverlenende instantie zoals het algemeen maatschappelijk werk JOU bereiken?? Via internet, via telefoon, via t.v., via spreekuren op school en/of voorlichting te komen geven, via moskeeen, via activiteiten in buurthuis, op straat? Vertel op, hoe bereiken we je? Wie kan hulp gebruiken? Zoja bij wat....? Het kan iets heel kleins zijn, b.v. als je met bepaalde vragen zit waar je bij niemand terecht kunt die deze kan beantwoorden of als je met grote problemen zit.... Schrijf maar wat in de rubriek, ik ben je enorm dankbaar.

Lella_Roosje
03-05-2005, 12:52
Via school en I`net. Heb eigenlijk geen hulp nodig, maar ik denk dat veel scholieren de overstap van het middelbaar onderwijs naar het VMBO/HBO/Universiteit moeilijk vinden, de meesten weten niet welke opleiding ze moeten volgen en ze moeten wennen aan al die nieuwe regels en wetten ( Studiefinanciering, ziekenfonds, verzekeringen etc). Ik denk dat er wel een of andere hulporganisatie hiervoor mag komen, om scholieren beter te laten aansluiten op het vervolgonderwijs, want helaas is hier een gebrek aan (dat merk ik zelf ook). Veel succes nog met je rapport. :goedzo:

Marokprinses
03-05-2005, 13:54
Dat neem ik mee in mijn rapport, dank je wel!!!

Lella_Roosje
03-05-2005, 16:12
Nog iets wat je misschien in je rapport kan zetten; Ik denk dat 'probleemkinderen' op VMBO-scholen veel huiswerkbegeleiding nodig hebben, in buurthuizen ofzo, zodat zij daar onder begeleiding hun huiswerk kunnen maken en vragen kunnen stellen.