Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Gerucht dood Bin Laden stuwt beurs fors omhoog

Pagina's : [1] 2 3

LZN
29-04-2005, 20:16

Volgens Amsterdamse beurshandelaren stijgt de beurs op geruchten rondom de dood van topterrorist Osama bin Laden. De AEX staat op een winst van 0,5%. Zie ook de vermaarde site www.debka.com: An announcement of Osama bin Laden’s death appears Friday in one of his close aides’ most credible Web sites. It has sparked a storm of controversy in al Qaeda circles, some of whom claim notice is false. Bron + meer links: http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/home/)/components/financien/rtlz/2005/04_april/29-gerucht_bin_laden_dood_beurs_omhoog.xml.

mohammedALI
29-04-2005, 20:19
onzin de beurs was afgelopen tijd sterk gedaald , dan heb je altijd nog kleine oplevingen. het is overigens 0,36 wat niets is vergeleken bij het verlies van gisteren . bullshit dus :moe:

Patrick.
29-04-2005, 21:11
onzin de beurs was afgelopen tijd sterk gedaald , dan heb je altijd nog kleine oplevingen. het is overigens 0,36 wat niets is vergeleken bij het verlies van gisteren . bullshit dus :moe: Er was een reactie, maar inderdaad, bijna te verwaarlozen. En de arrestatie of het overlijden van Bin Laden zal niet leiden tot rust in de wereld. Daar is nog wel wat meer voor nodig. Diplomatie en rechtvaardigheid bijvoorbeeld.

mohammedALI
29-04-2005, 21:13
Er was een reactie, maar inderdaad, bijna te verwaarlozen. En de arrestatie of het overlijden van Bin Laden zal niet leiden tot rust in de wereld. Daar is nog wel wat meer voor nodig. ik was vandaag op de beurs actief ;) heb er niets van gemerkt . wel overname geruchten fusie geruchten van 2 bedrijven ( abn , vrs ) :D bovendien neemt niemand die berichten serieus meer. hij is al 10 X gedood en opgepakt of aan een ziekte gestorven

Atlasleeuw
29-04-2005, 21:13

Volgens Amsterdamse beurshandelaren stijgt de beurs op geruchten rondom de dood van topterrorist Osama bin Laden. De AEX staat op een winst van 0,5%. Zie ook de vermaarde site www.debka.com: An announcement of Osama bin Laden’s death appears Friday in one of his close aides’ most credible Web sites. It has sparked a storm of controversy in al Qaeda circles, some of whom claim notice is false. Bron + meer links: http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/home/)/components/financien/rtlz/2005/04_april/29-gerucht_bin_laden_dood_beurs_omhoog.xml Bin Laden zit volgens mij gezellig met Bush te schaken op zijn ranch in Texas. :moe:

mohammedALI
29-04-2005, 21:15
Bin Laden zit volgens mij gezellig met Bush te schaken op zijn ranch in Texas. :moe: dat is zeker een optie . gewoon een holiwood acteur.

mohammedALI
29-04-2005, 21:18
Er was een reactie, maar inderdaad, bijna te verwaarlozen. En de arrestatie of het overlijden van Bin Laden zal niet leiden tot rust in de wereld. Daar is nog wel wat meer voor nodig. denk aan de scherpe dalingen afgelopenweek , oversolde markt , positieve sluiting van DJ gisteren avond , positieve futeres .....dan is 0,5 nog niets ;) met name de futures zijn van belang :D

Patrick.
29-04-2005, 21:20
ik was vandaag op de beurs actief ;) heb er niets van gemerkt . wel overname geruchten fusie geruchten van 2 bedrijven ( abn , vrs ) :D bovendien neemt niemand die berichten serieus meer. hij is al 10 X gedood en opgepakt of aan een ziekte gestorven Het gaat toch uiteindelijk om de financiele zaken en nieuws van Antonveneta is iets belangrijker evenals de tegenvallende groeicijfers van de economieen van de VS en Duitsland. Maar de olie blijft altijd een punt van belang en daar komt het Midden-Oosten bij kijken ;)

Patrick.
29-04-2005, 21:22
denk aan de scherpe dalingen afgelopenweek , oversolde markt , positieve sluiting van DJ gisteren avond , positieve futeres .....dan is 0,5 nog niets ;) met name de futures zijn van belang :D Uiteraard zijn futures van belang, what's in a name ;) . Maar futures zijn wel gebaseerd op een constant toekomstbeeld. Heftige veranderingen kunnen tot onverwachte dalingen of stijgingen leiden, die niet door futures worden onderkend. Beleggen is uiteindelijk de gave om in de toekomst te kunnen kijken ;)

mohammedALI
29-04-2005, 21:23
Het gaat toch uiteindelijk om de financiele zaken en nieuws van Antonveneta is iets belangrijker evenals de tegenvallende groeicijfers van de economieen van de VS en Duitsland. Maar de olie blijft altijd een punt van belang en daar komt het Midden-Oosten bij kijken ;) daarbij komt dat 2 mei abn ex. gaat en lodi met een tegen bod kwam abn = 10 % van AEX en een gerucht over belgacom .( al weegt dat nauwelijks mee ) groei cijfers van amerika wordt sterk naar gekeken . duitsland eigenlijk niet zo

mohammedALI
29-04-2005, 21:27
Er is ook een gerucht dat pop lodi al 50 % onder controle heeft ( met vriendjes ) maar dat gaan we morgen zien

Gerlach
29-04-2005, 21:28
mohammedALI, is het niet zo dat men meer durft te investeren in Arabische bedrijven, wanneer duidelijk is dat Bin Laden geen bedreiging meer is? Ik persoonlijk zal niet investeren in een Arabisch bedrijf, wetende dat het onder druk staat door terrorisme.

Patrick.
29-04-2005, 21:28
daarbij komt dat 2 mei abn ex. gaat en lodi met een tegen bod kwam abn = 10 % van AEX en een gerucht over belgacom .( al weegt dat nauwelijks mee ) groei cijfers van amerika wordt sterk naar gekeken . duitsland eigenlijk niet zo Antonveneta blijft in Italiaanse handen. Nu gaat het sentiment spelen en als een Italiaanse bank in de race is, dan heeft die automatisch een streepje voor. Zeker in de Italiaanse financiele markt. Lijkt me trouwens sterk dat Versatel wordt overgenomen. Het is naast de nieuwe TV-zender een van de speeltjes van De Mol. Lijkt me sterk dat hij de voetbalrechten van Versatel op deze manier weer kwijtraakt. Groeicijfers van de VS zijn belangrijk, maar zeker ook cijfers van de interne Europese markt. En Duitsland is daarbinnen de grootste economie. Inderdaad van minder invloed op de beurs, maar voor Nederland zelf wel belangrijk. Daarom de AEX is eigenlijk al lang geen Nederlandse beurs meer, door al die beursgenoteerde multinationals.

Tarik15
29-04-2005, 21:30
Heb nog niets vernomen van mijn betrouwbare bronnen... Dus of dit nou de 100e keer is dat hij dood is?

Peej
29-04-2005, 21:35

denk aan de scherpe dalingen afgelopenweek , oversolde markt , positieve sluiting van DJ gisteren avond , positieve futeres .....dan is 0,5 nog niets ;) met name de futures zijn van belang :D Maar dan moet je wel opletten in welke futures je handelt. De meest verhandelde futures vandaag zijn de financiële futures. Ze hebben betrekking op rentetarieven, wisselkoersen, indexen op aandelenkorven, obligaties van een bepaald type, enz. Bij aankoop van een futurecontract op de langetermijnrente neemt u eigenlijk een positie in op de obligatiemarkt: u koopt als het ware op termijn een obligatie tegen de nu geldende rente. De waarde van dit contract zal schommelen in functie van bewegingen in die marktrente, die in dit geval de onderliggende waarde van het termijncontract is. Idem dito voor andere instrumenten. BRON (http://www.tijd.be/beleggen/derivaten/artikel.asp?Id=1340455) Voor zover ik het begrepen heb is rente Haram. Ik weet niet hoe dat zit met speculeren op de beurs.

Pagina's : [1] 2 3