Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Spanningen tussen Marokkanen en Turken lopen op in Brussel.

Pagina's : [1] 2

TWeeT20
01-03-2003, 19:24

Het Nieuwsblad 01.03.2003 - "Bompakket zet migrantenwijk op scherp", PLA/TY "(...) De jongste dagen waren er spanningen tussen Turkse en Marokkaanse inwoners over de Irak-kwestie. De Marokkanen hebben Turken, vooral handelaars, bedreigd. Ze nemen het Turkije kwalijk dat het aan de zijde staat van de Amerikanen tegen Irak." Gazet Van Antwerpen 01.03.2003 - "Anderlechtse bom kon ravage aanrichten", Roel Van Hofstraeten "(...) Buurtbewoners vermoeden dat het gaat om een wel erg uit de hand gelopen geschil tussen een cafébaas en een verbolgen klant. (...)" De Nieuwe Gazet 01.03.2003 - " 'Vecht oorlog niet in Anderlecht uit'. Gevaarlijke straatbom tijdig ontmanteld: oproep aan bewoners migrantenwijk om kalmte te bewaren", Kurt Wertelaers en Bart Pierreux "(...) Sinds de Irak-crisis lopen de spanningen tussen leden van de Turkse en de Marokkaanse gemeenschap in de wijk steeds hoger op. Na eerdere incidenten deze week vroeg de Turkse consul al hulp aan de Anderlechtse burgemeester. In scholen en verenigingen wordt de jongeren gevraagd de nakende oorlog in Irak niet in de straten van Kuregem uit te vechten. Imams verbonden zich ertoe verzachtende taal te spreken in de moskee. (...)" De Standaard 01.03.2003 - " 'Extremisme kop indrukken vooraleer dynamiek Kuregem wordt aangetast' ", Tom Ysebaert, Interview met de Anderlechtse schepen van Samenlevingsopbouw, Walter Vandenbossche "(...) Ik heb mijn kantoor in Kuregem en kom elke dag tussen de mensen. Ik stel vast dat de allochtonen het Belgische standpunt over Irak appreciëren. Ze zijn niet pro-Saddam, wel tegen de oorlog. Ik bespeur ook geen brutale anti-Amerikaanse of anti-democratische oprispingen. Zij denken genuanceerder over de kwestie dan wij doorgaans aannemen."

laboudanda
01-03-2003, 22:43
Och de MAROKKANEN komen weer in actie... Stel dat AMERIKA aan MAROKKO vraagt willen jullie onze koekjes oprapen van de grond...... DE REST weten JULLIE WEL! NEXT!

SaMiax
01-03-2003, 22:49
marokanen aan de m8 :D

nadiaaa
01-03-2003, 23:29
Echt raar Marokkanen nemen het Turken in Brussel kwalijk??? Kijk maar uit straks komen die Belgen incl. Belgische Marokkanen ons bedreigen omdat Nederland steevast achter Amerika staat.

SaMiax
02-03-2003, 14:45

Origineel gepost door nadiaaa Echt raar Marokkanen nemen het Turken in Brussel kwalijk??? Kijk maar uit straks komen die Belgen incl. Belgische Marokkanen ons bedreigen omdat Nederland steevast achter Amerika staat. stel je voorman........ :eek: :rolleyes:

Tinkabell
02-03-2003, 15:35
:rolleyes: Ja precies dus dan kun je nagaan hoe dom die Marokkaanse Belgen zijn om Turken in Brussel te gaan bedreigen..en vice versa. Stelletje randdebielen daar over de grens

kamillia83
02-03-2003, 16:15
Dat slaat werkelijk nergens op. Alsof de turken in Belgie er wat aan kunnen doen! Ik zag toevallig gisteren op tv dat duizenden turken in Turkije aan het demonstreren waren tegen de oorlog. Alsof de overheid naar hun gaan luisteren, de turkse overheid doet het omdat zij miljarden ervoor gaat krijgen en zij heeft nog een staatsschuld bij Amerika.

SaMiax
02-03-2003, 16:57
Origineel gepost door Tinkabell :rolleyes: Ja precies dus dan kun je nagaan hoe dom die Marokkaanse Belgen zijn om Turken in Brussel te gaan bedreigen..en vice versa. Stelletje randdebielen daar over de grens ze zeggen niet voor niets: belgen zijn dom :D :D

fatimab
03-03-2003, 08:40
Origineel gepost door pista Dat zal waarschijnlijk komen omdat dit forum overloopt van inteliligente Nederlanders :lol: wollah y la sorry hoor, maar ik zit in brussel en heb er niets van gehoord het zak wel over een minderheid gaan, maar omdat het marokkanen zijn wordt het opgeblazen zoals altijd!!! en belgen zijn dom?Allah ou arlem maar marokkanen die in belgië wonen??ja, dat kan er zitten overal rotte appels tussen!!!!! maar in juliie zou ik niet al te vlug oordelen en de woorden van de media geloven!

fatimab
03-03-2003, 08:54
Origineel gepost door pista Nou, het stond nochtans klaar en duidelijk in de krant en op televisie is het ook geweest heb ik ook gezien, maar zo erg is het niet! ze maken het altijd erger dan het eigenlijk is ik herhaal het gaat hier om een klein minderheid vergeet dat niet!!!! :rolleyes:

foad
03-03-2003, 13:08
Ja ik zit in het weekend meestal in brussel (schaarbeek) van het moment dat ik daar was voelde ik al de spanningen en als er een oorlog gaat komen, gaan er daar gegarandeert rellen uitbreken, en niet enkel in schaarbeek, ook in antwerpen

Rajaa
03-03-2003, 22:18
Diep triest dat mensen in Brussel elkaar gaan kwalijk nemen wat de regeringen aan de andere kant van de wereld besluiten. Helemaal wanneer je bedenkt dat meer dan 80% van de Turken TEGEN een oorlog is en het parlement TEGEN amerikaanse troepen op haar grondgebied heeft gestemd! Mocht het echt tot hevige spanningen komen lijkt het me de uitgelezen mogelijkheid voor Abou Jahja en andere vertegenwoordigers van de verschillende groepen om zich nuttig te maken..

haileselassie
04-03-2003, 07:34
Soms, heel soms, kruipt er een enge gedachte door m'n hoofd; die zegt; snap je nu waarom Marokkanen, en veel van dat soort volkjes in een niet-demokraties systeem leven?Hun regeringen moeten wel zo streng optreden, zo hard, want je ziet het om je heen, als je dat niet doet. Ze luisteren alleen naar klappies, want naar hun verstand luisteren ze niet. Ze winden zich bijv. nooit op, als islamitiese religieuze fanaten in Algerije weer eens 50, 80 mensen of in een heel dorp vrouwen en kinderen de keel doorsnijden; daar zijn al 10 keer zoveel slachtoffers gevallen, dan in die hele Palestijnse Intifada; het maakt blijkbaar veel uit, of iemand door een geloofsgenoot wordt gekeeld, of door ongelovigen. Dat is namelijk ook zo bij slachtvee. Natuurlijk zet ik dat soort gedachten weer snel van me af, om dan weer in de realiteit te zien, dat een Libanees zich oproept als hun woordvoerder; nou ja, dat zal dan wel, er zitten blijkbaar meer libanezen in belgie, dan marokkanen

Rajaa
05-03-2003, 00:49
Origineel gepost door haileselassie Soms, heel soms, kruipt er een enge gedachte door m'n hoofd; die zegt; snap je nu waarom Marokkanen, en veel van dat soort volkjes in een niet-demokraties systeem leven?Hun regeringen moeten wel zo streng optreden, zo hard, want je ziet het om je heen, als je dat niet doet. Ze luisteren alleen naar klappies, want naar hun verstand luisteren ze niet. Ze winden zich bijv. nooit op, als islamitiese religieuze fanaten in Algerije weer eens 50, 80 mensen of in een heel dorp vrouwen en kinderen de keel doorsnijden; daar zijn al 10 keer zoveel slachtoffers gevallen, dan in die hele Palestijnse Intifada; het maakt blijkbaar veel uit, of iemand door een geloofsgenoot wordt gekeeld, of door ongelovigen. Dat is namelijk ook zo bij slachtvee. Natuurlijk zet ik dat soort gedachten weer snel van me af, om dan weer in de realiteit te zien, dat een Libanees zich oproept als hun woordvoerder; nou ja, dat zal dan wel, er zitten blijkbaar meer libanezen in belgie, dan marokkanen En jij hebt blijkbaar moeite met onderscheid tussen oorzaak en gevolg :rolleyes:

MrEsco
05-03-2003, 01:01

Recht in de handen van Amerika om verdeeldheid te creëren... natuurlijk zijn er bij elke bevolkings groepen, mensen die dom genoeg zijn om er in te trappen... MrEsco

Pagina's : [1] 2