Bekijk originele versie : een baby of niet
saida123
28-04-2005, 23:14
salaam
ik zit echt met een groot probleem
ik heb echt een slecht huwelijk van een ruim 11 jaar en ik heb een dochter van 7 jaar.
maar nou zou ik heel graag nog een baby willen voor mij zelf en voor mijn dochter
mijn man wil ook nog kinderen
maar ik weet niet of ik het wel moet doen, omdat het zo slecht gaat tussen hem en mij, hij is geen slechte man of zo en ik ook niet alleen wij passen niet bij elkaar wij zij te verschillend.
ik denk soms aan scheiding maar dan denk ik aan mijn dochter en denkt ik aan de toekomst.
en het valt niet mij om een beslissing te nemen.
please help mij.
ik heb het gevoel dat ik niet verder kan met mijn leven.
i
lieverd,
ik begrijp nu dat jij in een hele moeilijke situatie zit!!
en je hebt al een dochter je zal het alleen maar moeilijker voor je zelf maken en zeg nou zelf een kind verdient dat toch niet!!!
wacht eerst af tot je zeker weet wat je verder wilt ga je verder met je man of stop je er echt mee!!
maar om nu aan een tweede te denken ik zou het nooit doen...
maar het is en blijft jou keus!!!
sterkte met alles liefs misss
:(
Aleykum Salaam
Op zich is het niet verboden want je bent getrouwd...
dus je mag zwanger raken Inshallah...Allahu Alem
Als dat een verstandige keuze zou zijn dat is punt 2
Dat jij nog een kindje wenst voor jou en een broertje of zusje te schenken voor je dochter kan ik goed begrijpen..
Maar lieve zuster... probeer eerst je huwelijk weer goed te krijgen Inshallah..
Een kind heeft recht op een stabiele liefdevolle omgeving waar hij terecht komt..
En emotioneel gezien is het heel zwaar als je al huwelijksproblemen hebt om ook nog de zorg moeten dragen voor een babytje... En het is niet het beste voor het kind..om in zo`n situatie terecht te komen..zeg nu eerlijk...
Het kan zijn dat een baby jullie weer dichter tot elkaar brengt..maar het kan ook zijn dat het nog steeds slecht gaat..Allah Yefed...
Daarom is het heel belangrijk om eerst weer met elkaar op 1 lijn te komen Inshallah..
Voor jullie zelf maar ook voor jullie dochter.. en als dat lukt dan kunnen jullie Inshallah met een gerust hart aan een 2e kind beginnen..
Wees niet bang dat je dochter helemaal alleen blijft (mocht dat het lot zijn) Allah zou haar beschermen...
Een scheiding zou ik nooit adviseren..nee Inshallah kan je huwelijk nog gered worden..
Maar ougty je leven kan snel veranderen... stel dat het toch niet mektab is dat jullie bij elkaar blijven.. dan kan het ook zijn dat je ooit wel met iemand zou trouwen die jou wel gelukkig maakt..en dan wil je ook niks liever dan een kindje met die persoon Allahu Alem..
Doe Salaat Istikhara en Inshallah kom je er uit..
liefs lilmizz
Salaam meid
Je bent al zolang getrouwd, en nog gaat het niet goed tussen jou en je man. Jij weet zelf hoe het eraan toegaat thuis, dus jij weet als de beste of je bij hem blijft of niet.
Mijn advies zou zijn, probeer eerst wat van je huwelijk te maken. Een kind hoort uit liefde te worden geboren. Niet omdat je dochter een broertje of zusje nodig heeft. Vertel meer over de conflicten die jullie hebben. Probeer die eerst op te lossen. Hou je wel van je man? Praten jullie nog wel met elkaar?
Je huwelijk gaat nu voor, denk niet aan scheiden meisje. Dat is te makkelijk opgeven. Je moet ervoor gaan en er het beste van maken.
G hair inscha allah
UndercoverAngel
29-04-2005, 09:17
Ik zou absoluut niet aan kinderen beginnen als mijn huwelijk niet goed is, je wilt tenslotte dat je kinderen zorgeloos en in een liefdevol gezin opgroeien. Probeer eerst je huwelijk weer op rails te krijgen pas als dat gelukt is en het goed gaat tussen jullie moet je aan een tweede kind denken en niet eerder. ;)
l'Ghaire Insha Allah..
.:UcA:.
saida123
03-05-2005, 23:49
ik wil iedereen heel erg bedanken voor zijn reactie.
NIet doen, als jullie kind je al niet tot elkaar kan brengen zal een nieuw kindje dat zeker niet doen.
Het bij elkaar blijven voor je kind(eren) is vaak ook geen aanrader als het huwelijk slecht is.
Wellicht zijn jullie de enige die weten waarom het huwelijk slecht is, misschien dat een therapeut of imaam jullie kan helpen hierin of hebben jullie al stappen ondernomen daarin.
Je schrijft dat je een slecht huwelijk van 11 jaar hebt, moeten wij dat ook in die context zien...een huwelijk van 11 jaar of een slecht huwelijk van 11 jaar.
Mocht dat laatste zo zijn dan denk ik niet dat je op advies van anderen zit te wachten, je weet het antwoord zelf dan wel, als je al zo lang sukkelt zal het niet beter worden, tenzij beiden het licht gaan zien maar dat betwijfel ik.
ik wil iedereen heel erg bedanken voor zijn reactie.
Geen dank.. Inshallah kom je er uit...
Thallah...
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.