Bekijk originele versie : Katsav wil dat Poetin antisemitisme harder aanpakt
Einherjer
28-04-2005, 11:33
JERUZALEM - De Russische president Poetin moet in zijn land harder optreden tegen het groeiende antisemitisme. Dat heeft de Israëlische president Katsav donderdag in Jeruzalem gezegd tijdens een onderhoud met de Russische leider, meldden Israëlische media.
Poetin zegde toe nauwer met Israël te zullen samenwerken om uitwassen als jodenhaat aan te pakken. Beiden maakten niet duidelijk welke concrete stappen ze in gedachten hebben. Poetin zei ook dat "terrorisme, extremisme en nationalisme" in Israël in nauwere samenwerking met Moskou bestreden kunnen worden.
Poetin denkt overigens dat het weer op gang gekomen overleg tussen Israël en de Palestijnse Autoriteit een goede kans biedt op het bereiken van een permanente vrede in het Midden-Oosten. Poetin is de eerste Kremlinleider die een bezoek aan de joodse staat brengt. Rusland behoort samen met de Europese Unie, de Verenigde Staten en de Verenigde Naties tot het zogeheten 'kwartet', dat poogt Israël en de Palestijnen te houden aan een " routekaart naar de vrede".
Poetin stelde woensdag na aankomst in Israël voor een vredesconferentie te houden in Moskou, maar zowel Israël als de Verenigde Staten vinden het daarvoor nog te vroeg. De Palestijnen zijn juist voorstander van een vredestop die een Palestijnse staat dichterbij kan brengen.
Poetin heeft later donderdag nog een onderhoud met premier Sharon.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/20354811/Katsav_wil_dat_Poetin_antisemitisme_harder_aanpakt .html
Laat Israel eerst maar eens de hand in eigen boezem steken,en het palestijnse probleem oplossen. :kwaad:
MAroc_SPecops
28-04-2005, 15:31
Laat Israel eerst maar eens de hand in eigen boezem steken,en het palestijnse probleem oplossen.
Dat is een juist gefromuleerde zin
The SPecops
JERUZALEM - De Russische president Poetin moet in zijn land harder optreden tegen het groeiende antisemitisme. Dat heeft de Israëlische president Katsav donderdag in Jeruzalem gezegd tijdens een onderhoud met de Russische leider, meldden Israëlische media.
Poetin zegde toe nauwer met Israël te zullen samenwerken om uitwassen als jodenhaat aan te pakken. Beiden maakten niet duidelijk welke concrete stappen ze in gedachten hebben. Poetin zei ook dat "terrorisme, extremisme en nationalisme" in Israël in nauwere samenwerking met Moskou bestreden kunnen worden.
Poetin denkt overigens dat het weer op gang gekomen overleg tussen Israël en de Palestijnse Autoriteit een goede kans biedt op het bereiken van een permanente vrede in het Midden-Oosten. Poetin is de eerste Kremlinleider die een bezoek aan de joodse staat brengt. Rusland behoort samen met de Europese Unie, de Verenigde Staten en de Verenigde Naties tot het zogeheten 'kwartet', dat poogt Israël en de Palestijnen te houden aan een " routekaart naar de vrede".
Poetin stelde woensdag na aankomst in Israël voor een vredesconferentie te houden in Moskou, maar zowel Israël als de Verenigde Staten vinden het daarvoor nog te vroeg. De Palestijnen zijn juist voorstander van een vredestop die een Palestijnse staat dichterbij kan brengen.
Poetin heeft later donderdag nog een onderhoud met premier Sharon.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/20354811/Katsav_wil_dat_Poetin_antisemitisme_harder_aanpakt .html
Laat Israel eerst maar eens de hand in eigen boezem steken,en het palestijnse probleem oplossen. :kwaad:Laat Hamas dan maar haar hand uit het kruidvat halen en stoppen met die aanvallen. Je schrijft niet goed, als Palestijnen een probleem hebben moeten zij dat oplossen. Natuurlijk wil Israel daar graag bi helpen, beide volken zijn tot elkaar veroordeeld en zijn de doden en de verminkten beu.
Rusland moet zeker iets doen aan het anti-joden sentiment. Rusland is berucht voor de eeuwenlange vervolging van fatsoenlijke burgers die niemand iets hebben gedaan. Het is heel goed dat Katsav die straatvechter en anti-democraat Poetin wijst op de gebreken in zijn land.
Ik vind: iedereen heeft het recht, misschien wel de plicht een ander te wijzen op diens fouten. Althans, naar Nederlandse opvattingen. In Nederland vinden we dat we een ander moeten wijzen op intolerantie, discriminatie en geweld tegen burgers.
Bedenk een ding, als Poetin baas van Nederland was, dan had de koning van Marokko hem ook vast gewezen op zijn nalatigheid om tegen haat tegen Marokkanen op te treden. Ja, lees dat nog maar eens na. Het is een lange zin.
Scottie.
Rusland moet zeker iets doen aan het anti-joden sentiment. Rusland is berucht voor de eeuwenlange vervolging van fatsoenlijke burgers die niemand iets hebben gedaan. Het is heel goed dat Katsav die straatvechter en anti-democraat Poetin wijst op de gebreken in zijn land.
Ik stel voor dat Israel maar eens eerst, volle burgerrechten geeft aan de Arab Israelis..................daarna kan er gesproken worden over die Joden in Rusland......die het trouwens behoorlijk goed hebben, in vergelijking met de gewone Rus..............wat niet van de Palestijnen kan worden gezegd. Die leven als derderangs burger. Ooit van Avodah Ivrit gehoord?? Iets dat altijd is aangemoedigd door de ISrealische regering:"Neem eerst een jood in denst, liefst Ashkenazi (westerse jood), anders een andere soort jood en pas daarna een Arabier. Doet me denken aan Adolfs wetten.
Niet dat ik zeg dat antisemitsme in Rusland maar moet blijven doorgaan, in tegenstelling, ik ben tegen antisemitime, maar die zeikerige huilerige toon van die Isreali misdadigers bevalt me niet. Vind het maar hypocriet.
Doei :)
MAroc_SPecops
30-04-2005, 03:11
Laat Hamas dan maar haar hand uit het kruidvat halen en stoppen met die aanvallen. Je schrijft niet goed, als Palestijnen een probleem hebben moeten zij dat oplossen. Natuurlijk wil Israel daar graag bi helpen, beide volken zijn tot elkaar veroordeeld en zijn de doden en de verminkten beu.
Ik vind: iedereen heeft het recht, misschien wel de plicht een ander te wijzen op diens fouten. Althans, naar Nederlandse opvattingen. In Nederland vinden we dat we een ander moeten wijzen op intolerantie, discriminatie en geweld tegen burgers.
Bedenk een ding, als Poetin baas van Nederland was, dan had de koning van Marokko hem ook vast gewezen op zijn nalatigheid om tegen haat tegen Marokkanen op te treden. Ja, lees dat nog maar eens na. Het is een lange zin.
Scottie.
HAMAS bezet israel niet, en heeft dus alle recht om op elke grond verzet te plegen
The SPecops
mohammedALI
30-04-2005, 03:19
Laat Hamas dan maar haar hand uit het kruidvat halen en stoppen met die aanvallen. Je schrijft niet goed, als Palestijnen een probleem hebben moeten zij dat oplossen. Natuurlijk wil Israel daar graag bi helpen, beide volken zijn tot elkaar veroordeeld en zijn de doden en de verminkten beu.
Scottie.
eerst het gestolen land terug geven.
Einherjer
30-04-2005, 05:30
Idd.. :goedzo:
blondblauw
30-04-2005, 05:36
dat gaat makkelijker in een geweldsloze aura! :)
Scottie.Het hebben van een genuanceerde mening die beide groepen in hun narigheid erkent leverde me deze opmerking op bij mijn punten op:
Katsav wil dat Poetin a... 30-04-2005 03:12 We houden je in de gaten - Al-qaida Nederland
Met zoveel intolerantie en dreigingen komt het vast nog wel goed in Nederland.
Scottie.
Wat een hypocriet zeg, die Katzav.
Ik zal eens een voorbeeld geven. Zelfs het prijs dat joodse boeren ontvangen voor hun produkten, is anders dan de prijs die een moslim of christen boer in Israel krijgt. De Joodse boer krijgt meer...........ook al zijn die moslims en christenen ook burgers van Israel. En niet zo ene beetje ook niet, ze krijgen meer dan de helft minder. Laat ik je garanderen dat zelfs Iran, niet zulke wetgeving hanteert tegen zijn christen en joodse populatie.
Rusland heeft zulke wetgeving niet. Er vindt daar hooguit informele discriminatie plaats, dus los van de wet. In ISreal is discriminatie ingebed in de wet. Das al helemaal hypocriet.
Dus meneer Katzav, hoezeer ik ook tegen antisemistme ben (echt een k*t gewoonte, als je het mij vraagt), zou ik willen zeggen, kijk eerst naar je eigen land, voordat je naar Rusland wijst.
Groetjes,
Deniro
P.S. Lees "The arabs in Israel" door Sabri Jiryis.
Einherjer
30-04-2005, 21:26
Israel wijst graag met hun vingertje naar andere landen..in de hoop dat hun eigen fouten over het hoofd worden gezien.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.