Bekijk originele versie : hij/zij wordt niet geaccepteerd als partner
Guadaloupe
27-02-2003, 23:05
Ik denk, dat wanneer mijn familie tegen de jongen is waarmee ik wil trouwen, alsnog met hem ga trouwen.....:ego:
ik weet heus wel waarmee ik mn leven wil delen...ik ben niet van gisteren :kwaad:
wat zou jij doen?....met hem/haar trouwen (ook al is er niks mis) of luisteren naar je familie
lala_fatima
27-02-2003, 23:09
ik zou toch voor mijn ouders kiezen..........maar ze moeten wel een hele goede reden hebben, om mij thuis te houden weg van mijn geliefde
Ik zou wel naar mijn ouders luisteren :engel:
Stel het huwelijk loopt mis ofSJo, dan kan je niet meer naar je ouders gaan(of hun de schuld geven)
En trouwens als mijn ouders hem zouden afkeuren dan moeten ze wel een goede reden hebben.
:bril: :zwaai:
Guadaloupe
27-02-2003, 23:12
Origineel gepost door lala_fatima
ik zou toch voor mijn ouders kiezen..........maar ze moeten wel een hele goede reden hebben, om mij thuis te houden weg van mijn geliefde
wat is een goed reden....dat ie geen praktiserende moslim is..ok...dat zn geld niet halal is ....ok....maar voor de rest....kan me allemaal gestolen worden...
jij kiest toch ook nie de eerste de beste die op je afkomt?
lala_fatima
27-02-2003, 23:13
tuurlijk niet, je moet je toekomstige eerst goed kennen voordat je het huwelijksbootje instapt
Guadaloupe
27-02-2003, 23:17
Origineel gepost door lala_fatima
tuurlijk niet, je moet je toekomstige eerst goed kennen voordat je het huwelijksbootje instapt
je komt, lijkt mij, ook nie met een drugsdealer aanlopen of met een nasrani....
mijn familie is gelukkig niet zo dom om te zeggen dat ik niet mag trouwen met iemand die geen chemeli (tetwan/tanger) is....last van me schouder..
lala_fatima
27-02-2003, 23:20
haha............ik mag met iedereen trouwen.......als het maar een moslim is en marokkaans....mijn ma zou het noooit accepteren als ik met een neger ofzo zou trouwen :(
Guadaloupe
27-02-2003, 23:21
Origineel gepost door ouiam_tet1
lieve lieve schat dat is echt iets wat je nooit moet doen!!!
ten eerste je huwelijk is niet eens geldig in islam zonder toestemming van je ouders!!!
ten tweede als het verkeerd gaat ben jij remi alleen op de wereld hij gaat door met z'n leven en jij zit met de bakken bananen!!!
:zwaai: ouiam
jah...weet ik ook wel...maar mn moeder vindt mijn keuze wel goed...tzijn mn ooms die zouden wat moeilijker kunnen doen.:(
tetouani79
27-02-2003, 23:28
Origineel gepost door ouiam_tet1
lieve lieve schat dat is echt iets wat je nooit moet doen!!!
ten eerste je huwelijk is niet eens geldig in islam zonder toestemming van je ouders!!!
ten tweede als het verkeerd gaat ben jij remi alleen op de wereld hij gaat door met z'n leven en jij zit met de bakken bananen!!!
:zwaai: ouiam
je mag als moslim meisje wel trouwen zonder toesteming van je ouders. er moet dan iemand anders zijn die je vertegenwoordigd.
in de islam mogen ouders niet zomaar weigeren. ze mogen dat doen als hij een nasrani is, geen moslim, drugs dealer en noem maar op, maar als hij een goed persoon is en er niks mis mee is dan is het haram als zij weigeren en mag je met die jongen gaan trouwen.
de profeet(saws) zegt in een hadieth, als er een goed moslim om de hand van uw dochters komt vragen, zeg geen nee.( heb de hadieth niet exact kunnen schrijven, maar hier komt het opneer).
wat je ziet is dat de ouders om de domste dingen gaan weigeren( geen riffi, juist riffi, kennen we niet, slechte info ontvagen, . maar gelukkig is dit probleem over een tijdje weg alhamdoullah zijn wij anders in ons denkbeeldigheid wat dit betreft.
de engel vindt het absurd :engel: :engel:
Guadaloupe
27-02-2003, 23:30
de engel heeft gelijk ;)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.