Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Hoe voorkom je een depressie

Pagina's : [1] 2

Arif_van_Tanger
23-04-2005, 01:26

Als je s'morgens opstaat en je voelt je lichaamelijk gezond en je hebt voldoende eten voor die dag, dan moet je denken dat er niemand rijk is op deze aarde dan jij zelf.

justagirle
23-04-2005, 17:01
Heb ik al gedaan en het werkt niet, want dan ga je denken die mensen hebben geen zorgen aan hun hoofd en ik wel. En eten is op dat moment echt niet belangrijk omdat je eetlust weg is..... Wat is de volgende stap?

alhaqieqat
23-04-2005, 17:20
Heb ik al gedaan en het werkt niet, want dan ga je denken die mensen hebben geen zorgen aan hun hoofd en ik wel. En eten is op dat moment echt niet belangrijk omdat je eetlust weg is..... Wat is de volgende stap? Dingen die je kan doen zijn: :hadj: -Niet ontkennen dat je depri bent. -Met anderen over praten. -Ga hulp zoeken bij bijv je huisarts. -Zorg voor regelmaat in je leven dwz op tijd naar bed, op tijd eten etc, etc. -Blijf jezelf goed verzorgen. -Zoek naar oorzaken van je depressiviteit. -Blijf in beweging: fietsen, wandelen, sporten. -Blijf met andere mensen omgaan. -Let op voortekenen die een depressie kunnen veroorzaken. (Uit de brochure: Vrouw en depressie). Sterkte, الحَقِيقَة

Arif_van_Tanger
23-04-2005, 23:42
Heb ik al gedaan en het werkt niet, want dan ga je denken die mensen hebben geen zorgen aan hun hoofd en ik wel. En eten is op dat moment echt niet belangrijk omdat je eetlust weg is..... Wat is de volgende stap? Ik zei niet dat je daarmee een depressie kan behandelen maar een depressie kan voorkomen , het is dus een preventief gedachte want ik weet dat als je al een depressie hebt dat je eetlust afneemt of juist sterk toenemt. Dus het is een methode voor het begin van een depressie

lilmizz
23-04-2005, 23:44

Als je s'morgens opstaat en je voelt je lichaamelijk gezond en je hebt voldoende eten voor die dag, dan moet je denken dat er niemand rijk is op deze aarde dan jij zelf. Alhamdoulilah..zo is het maar net...:)

meknes84
23-04-2005, 23:46
zoek gezliigheid op meid !! ga met vrienden of een stel meiden gewoon wat leukd doen blijf goed contact houden ! en doe gewoon je ding dus ! school ,werk,leuke dingen !

Linaa
24-04-2005, 02:48
depressie is een woord wat leegte en verwarring aangeeft,, het is moelijk maar alleen jijzelf kan een depressie voorkomen... door jezelf goede moed in te praten met iemand te praten en je bezighouden met de positiefe dingen in het leven...... als je depressief bent zie je dat niet zo gauw maar als je goed kijkt dan is er vast wel iets.......

Arif_van_Tanger
24-04-2005, 03:20
depressie is een woord wat leegte en verwarring aangeeft,, het is moelijk maar alleen jijzelf kan een depressie voorkomen... door jezelf goede moed in te praten met iemand te praten en je bezighouden met de positiefe dingen in het leven...... als je depressief bent zie je dat niet zo gauw maar als je goed kijkt dan is er vast wel iets....... Mensse ontwikkelen depressieve klachten omdat ze vaak hoog eissen aan hun zelf stellen, en als ze dan die niet kunnen realiseeren dan beginnen ze zich depressiever te worden daarom zeg ik neem genoeg met een gezonde lichaam en voldoende eten voor die dag en dan zal je zien dat alles wat je dan extra dan dit krijgt als winst wordt beschouwd en als je niets meer krijgt dan wordt dat niet als verlies beschouwd en dan kan je het de volgende dag weer probeeren.

Cocos
24-04-2005, 12:53
Mensse ontwikkelen depressieve klachten omdat ze vaak hoog eissen aan hun zelf stellen, en als ze dan die niet kunnen realiseeren dan beginnen ze zich depressiever te worden daarom zeg ik neem genoeg met een gezonde lichaam en voldoende eten voor die dag en dan zal je zien dat alles wat je dan extra dan dit krijgt als winst wordt beschouwd en als je niets meer krijgt dan wordt dat niet als verlies beschouwd en dan kan je het de volgende dag weer probeeren. Ik wou even zeggen dat iedereen een depressie kan krijgen... Verschillende onderzoeken hebben uitgewezen dat er niet een persoonlijkheid (bijv. perfectionistisch, of afhankelijk, of vermijdend) is die meer risico geeft op een depressie en ook geen persoonlijkheid die tegen een depressie "beschermt". De ene individu kan er wel meer vatbaar voor zijn dan de andere...Dat heeft weinig te maken met een gezond lichaam en voldoende eten.... Wat wel vaak een depressie veroorzaakt is een belangrijke gebeurtenis in iemands leven, die dan op de een of andere manier niet goed wordt opgevangen of verwerkt.... Bijvoorbeeld een man die zijn hele leven heeft gewerkt en dan met pensioen gaat en de hele dag thuis zit en denkt; nu ben ik nutteloos.... Of denk aan een postnatale depressie: een depressie die ontstaat bij een vrouw die pas bevallen is.... M.a.w. het kan iedereen overkomen en het betekent niet dat je te zwak bent, of dat het aan jouw ligt dat je een depressie hebt...

Arif_van_Tanger
24-04-2005, 16:50
Ik wou even zeggen dat iedereen een depressie kan krijgen... Verschillende onderzoeken hebben uitgewezen dat er niet een persoonlijkheid (bijv. perfectionistisch, of afhankelijk, of vermijdend) is die meer risico geeft op een depressie en ook geen persoonlijkheid die tegen een depressie "beschermt". De ene individu kan er wel meer vatbaar voor zijn dan de andere...Dat heeft weinig te maken met een gezond lichaam en voldoende eten.... Wat wel vaak een depressie veroorzaakt is een belangrijke gebeurtenis in iemands leven, die dan op de een of andere manier niet goed wordt opgevangen of verwerkt.... Bijvoorbeeld een man die zijn hele leven heeft gewerkt en dan met pensioen gaat en de hele dag thuis zit en denkt; nu ben ik nutteloos.... Of denk aan een postnatale depressie: een depressie die ontstaat bij een vrouw die pas bevallen is.... M.a.w. het kan iedereen overkomen en het betekent niet dat je te zwak bent, of dat het aan jouw ligt dat je een depressie hebt... Ik heb het niet over over een depressie door een biologische oorzak. Ik hebt het met name over een depressie, waar in de oorzak ligt bij de manier van het denken. De persoonelijkheidsructuur speelt zeker een rol bij het ontstaan van een depressie maar is niet de enige oorzak.B.V Iemand wordt ontslagen dan denkt hij oh ik kan geen wwerk vinden ik raak mijn hypotheek kwijt, en ik kan niet meer leven. Ik heb het met name over een depressie waar bij de schuldgevoelens, de waanhoop de lusteloosheid en de suicidale gedachten op de voorgrond staan.

Tesniembron
24-04-2005, 19:44
Mensse ontwikkelen depressieve klachten omdat ze vaak hoog eissen aan hun zelf stellen, en als ze dan die niet kunnen realiseeren dan beginnen ze zich depressiever te worden daarom zeg ik neem genoeg met een gezonde lichaam en voldoende eten voor die dag en dan zal je zien dat alles wat je dan extra dan dit krijgt als winst wordt beschouwd en als je niets meer krijgt dan wordt dat niet als verlies beschouwd en dan kan je het de volgende dag weer probeeren. Dit is inderdaad misschien een van de oorzaken, maar vergeet el- imaan niet. Als iemand niet tevreden is met zichzelf en waar hij/zij mee gezegend is, zal je in een depressie verkeren. Probeer je rust te zoeken in hetgeen jou gelukkig maakt. En wees elke dag bewust met het feit dat je je niet elke dag even gelukkig of ongelukkig moet voelen.

camiliaa
24-04-2005, 19:50
heb gelezen dat onderzoek heeft uitgewezen dat mensen die chocola en vis eten minder snel depressief worden, komt door de proteinen die er in zitten ewa allah ou 3lam

CHINA
24-04-2005, 20:17
ik heb die rare eigenschap , kan nooit tevreden zijn met wat ik heb heel erg irritant , word ook gek van mezelf. je kunt wel leuke dingen gaan doen maar als dat ophoud begint het weer van voor af aan . ik denk veel te veel na, denk dat ik een goed pak slaag nodig heb .

Cocos
25-04-2005, 08:40
Ik heb het niet over over een depressie door een biologische oorzak. Ik hebt het met name over een depressie, waar in de oorzak ligt bij de manier van het denken. De persoonelijkheidsructuur speelt zeker een rol bij het ontstaan van een depressie maar is niet de enige oorzak.B.V Iemand wordt ontslagen dan denkt hij oh ik kan geen wwerk vinden ik raak mijn hypotheek kwijt, en ik kan niet meer leven. Ik heb het met name over een depressie waar bij de schuldgevoelens, de waanhoop de lusteloosheid en de suicidale gedachten op de voorgrond staan. Er zijn verschillende theorieen over de oorzaak van een depressie, maar er is nog geen definitief antwoord op. Wat wel bewezen is, is dat er een relatief tekort van de stof serotonine (een neurotransmitter) in de hersenen is bij mensen met een depressie....Vandaar dat antidepressiva die op de serotonine-huishouding ingrijpen, een depressie kunnen behandelen... De symptomen die jij noemt, zoals schuldgevoelens, wanhoop en lusteloosheid zijn symptomen die in het algemeen voorkomen bij een depressie...In de psychiatrie wordt geen onderscheid gemaakt tussen een biologische depressie of de depressie door iemands manier van denken, dat bestaat niet...

Cocos
25-04-2005, 08:48

Hier enkele termen die wel in de psychiatrie worden genoemd, -depressie met vitale kenmerken -depressie met melancholische kenmerken -depressie in het kader van een bipolaire stoornis -depressie met psychotische kenmerken -postnatale depressie etc. Oh ja, wat wel bewezen is , is dat erfelijkheid ook een rol speelt , evenals het seizoen (vooral winter) in bepaalde groepen mensen...

Pagina's : [1] 2