Bekijk originele versie : Hoofddoek ...bescherming?
De Hoofddoek... Een bescherming ?
In de Westerse wereld bestaat er nog steeds een hele reeks vooroordelen over Hijaab. Hoeveel keer word een Moslimvrouw niet aangekeken door onwetenden die in zeggen... Arm schaap... Ze heeft geen vrijheid... Ze heeft geen rechten.... Ze moet het van haar man... En ga zo maar door... In de Westerse maatschappij staat Hijaab of in Westerse termen beter gezegd de hoofddoek nog steeds synoniem aan onderdrukking...
Maar werkelijk waar komt dit toch vandaan ?
Als je aan een Moslimvrouw vraagt : “ Waarom draag je een hoofddoek “ dan al zij niet zeggen : “ Ik moet het van mijn man of eenders wie maar ik draag Hijaab omdat ik het zelf wil… Omdat het mijn bescherming is tegen de drifen van de man… Ik draag Hijaab onwille van M’n liefde voor Allah swt…
Hieronder enkele verzen uit de Heilige Quraan die gaan over de Hijaab.
"...En als jullie haar [de vrouwen van de profeet] iets om te gebruiken vraagt, vraagt haar dat dan van achter een afscheiding (hijab)", ( 33;53 )
“…En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot God, o gelovigen, opdat je moge slagen. “ ( 24;31 )
Hiermee wilde ik ten eerste al even duidelijkheid brengen tegenover de westerlingen… Dat een hoofddoek zeker niet Synoniem staat aan onderdrukking.
Het is Een vrouw haar eigen keuze als ze besluit Hijaab te dragen maar onthoud wel dat als ze zit niet doet… Op de dag des oordeels haar zal gevraagd worden waarom ze geen Hijaab droeg
suggelbabe segt hoe zit het dan met die mannen die hun vlouwen dwingen om een hoofddoek te dlagen?? het is tog hun keuze niet??
Origineel gepost door suggerbabe
suggelbabe segt hoe zit het dan met die mannen die hun vlouwen dwingen om een hoofddoek te dlagen?? het is tog hun keuze niet??
allah zal ze straffen...je mag er niemand tot dwingen
Draag jij een Hijaab Chaimaa?
Zonee gef het goede voorbeeld door er een te dragen :)
Origineel gepost door RaZer
Draag jij een Hijaab Chaimaa?
Zonee gef het goede voorbeeld door er een te dragen :)
Heb jij een baard Razer?
Zo nee geef het goede voorbeeld door er een te laten groeien :)
Origineel gepost door Chaimaa
allah zal ze straffen...je mag er niemand tot dwingen
suggelbabe segt en tog doet men het..en het elgste el van is dat men dan zegt dat het in de Qur-aan staat...:jammer:
Heb jij een baard Razer?
suggelbabe segt je weet dat een baald een soena is en geen fald
hahha wollahila mixed_angel t mot met niyaa & iglaas..
ewa ja laat die tatta's maar denken..:jammer: als ze het hellevuur gaan zien rasen dan denken ze wel anders :rolleyes:
Suggelbabe..mensen zijn onwetend en doen er ook niet aan om kennis te vergaren..maar laat ze maar...allah ziet alles
Origineel gepost door suggerbabe
suggelbabe segt je weet dat een baald een soena is en geen fald
t is wel fard..overgeleverd door de grote 3ulama..
Heb jij een baard Razer?
zet ik een topic neer waarin ik dat vraag?
Nee dus haal je topic dan weg, hoe kan je iets vragen als je het zelf niet doet.
Dat is idee erachter. Voel je niet snel aangevallen a.u.b ;)
zet ik een topic neer waarin ik dat vraag?
Nee dus haal je topic dan weg, hoe kan je iets vragen als je het zelf niet doet.
Dat is idee erachter. Voel je niet snel aangevallen a.u.b ;)
ik vroeg er toch ook niet naar..ik zette alleen de feiten ff op een rijtje..jij weet niet of ik een hoofddoek draag of of ik de intentie heb om deze inchaillah te dragen..ik voel me zeker niet aangevallen..maar dat addertje onder het gras had ik wel door :D
Ik bedoel er alleen mee te zeggen dat informatie beter aankom als het door iemand word gegeven die het zelf ook doet.
Ik bedoel er alleen mee te zeggen dat informatie beter aankom als het door iemand word gegeven die het zelf ook doet.
ewa kijk daar moet ik je wel gelijk in geven...
maar ik nam toch maar ff de moeite om het te plaatsen :) niet geschoten is altijd mis nietwaar
ewa kijk daar moet ik je wel gelijk in geven...
maar ik nam toch maar ff de moeite om het te plaatsen :) niet geschoten is altijd mis nietwaar
Dat is waar..
Mixed_angel true...dus dan moet je wel de bron weten :)
:D
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.