Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Doodsbedreiging na beledigen Mohammed

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Jane77
22-04-2005, 21:31

In Zweden zijn spanningen ontstaan bij de moslimgemeenschap, nadat de evangelistische predikant Runar Sogaard de profeet Mohammed een pedofiel noemde. Vooraanstaande moslimgeestelijken roepen Zweedse moslims nu op om niet het recht in eigen hand te nemen. Tijdens een preek op 20 maart sprak Sogaard over de Mohammed. "Hij was geen god. Hij was een verwarde pedofiel, omdat hij een negenjarig meisje als vrouw had." Soortgelijke uitspraken van een Britse columnist (dat Mohammed op 53-jarige leeftijd Aisha uithuwelijkte) stuitten op protesten van de moslimgemeenschap aldaar. De politie in Stockholm wil niet zeggen of de predikant om bescherming heeft gevraagd. Een vooraanstaande islamitische geestelijke, Hassan Moussa, riep op om het geweld te schuwen. "Hoewel dit soort uitspraken miljoenen moslims kwetsen, moet het niet leiden tot geweld zoals de moord op Theo van Gogh", zo sprak hij. De geestelijke zegt te bidden voor Sogaard, die uit naam van de islam is bedreigd. Moussa hoopt dat de Zweedse wet zal leiden tot een veroordeling van de bedreigers. Hij benadrukte nogmaals dat het recht niet in eigen handen moet worden genomen. Bronvermelding (http://www.alertnet.org/thenews/newsdesk/L21620950.htm)

TatTwamAsi
22-04-2005, 21:38
In Zweden zijn spanningen ontstaan bij de moslimgemeenschap, nadat de evangelistische predikant Runar Sogaard de profeet Mohammed een pedofiel noemde. Vooraanstaande moslimgeestelijken roepen Zweedse moslims nu op om niet het recht in eigen hand te nemen. Tijdens een preek op 20 maart sprak Sogaard over de Mohammed. "Hij was geen god. Hij was een verwarde pedofiel, omdat hij een negenjarig meisje als vrouw had." Soortgelijke uitspraken van een Britse columnist (dat Mohammed op 53-jarige leeftijd Aisha uithuwelijkte) stuitten op protesten van de moslimgemeenschap aldaar. De politie in Stockholm wil niet zeggen of de predikant om bescherming heeft gevraagd. Een vooraanstaande islamitische geestelijke, Hassan Moussa, riep op om het geweld te schuwen. "Hoewel dit soort uitspraken miljoenen moslims kwetsen, moet het niet leiden tot geweld zoals de moord op Theo van Gogh", zo sprak hij. De geestelijke zegt te bidden voor Sogaard, die uit naam van de islam is bedreigd. Moussa hoopt dat de Zweedse wet zal leiden tot een veroordeling van de bedreigers. Hij benadrukte nogmaals dat het recht niet in eigen handen moet worden genomen. Bronvermelding (http://www.alertnet.org/thenews/newsdesk/L21620950.htm) Blijkbaar de Achilleshiel van de Islam.

GUERRILLERO
22-04-2005, 21:48
Nog even en wie weet gaat ook de paus zijn steentje bijdragen in het beledigen van moslims. Men moet inderdaad haast geloven dat het evangelie dermate is gewijzigd dat schelden en vloeken geen zonden meer zijn. En wat de vermeende doodsbedreiging betreft: de schijnheilige predikant volgt gewoon het voorbeeld van Ayaan Hirshi Ali en hoopt hiermee ook genomineerd te worden door Time magazine zodat ie op één lijn samen genoemd wordt met andere terroristen als voornoemde savanneloopster en de Jordaanse relschopper in de Iraakse zandbanken. GUERRILLERO

GUERRILLERO
22-04-2005, 21:54
Wel jammer dat die man zijn mening niet gewoon kan geven zonder bedreigingen. Wel goed dat er wordt opgeroepen tot geweldloosheid door de moslimgemeenschap. En nu maar hopen dat de moslims in Zweden meer invloed hebben op hun achterlijke en gewelddadige geloofsgenoten als de moslims in Nederland heben. Het is een bewijs dat de Nederlandse wetgeving te zwak is in haar overtuigingskracht om gewelddadige mensen weer tot rede te brengen. Nederland is zelf verantwoordelijk voor het volk dat ze voortbrengt...of zoals Ayaan Hirshi Ali het ook al stelde; "moest ik Somalië de dingen zeggen die ik in Nederland luidop kan zeggen, dan was ik al lang dood." Nu zijn er twee mogelijke interpretaties; of Nederland is decadent aan het worden, of Somalië houdt elke uiting van decadentie stevig onder de knoet. GUERRILLERO

Blade20
22-04-2005, 22:00

Ja, ik had dit al elders gelezen, schandelijk. Dat die man bedreigt wordt that is. Het is tevens een bedreiging voor een vreedzaam bestaan van de Islam in Europa, hoed u en maak een slapende wolf niet wakker.

_Plato_
22-04-2005, 22:24
Nog even en wie weet gaat ook de paus zijn steentje bijdragen in het beledigen van moslims. Men moet inderdaad haast geloven dat het evangelie dermate is gewijzigd dat schelden en vloeken geen zonden meer zijn. En wat de vermeende doodsbedreiging betreft: de schijnheilige predikant volgt gewoon het voorbeeld van Ayaan Hirshi Ali en hoopt hiermee ook genomineerd te worden door Time magazine zodat ie op één lijn samen genoemd wordt met andere terroristen als voornoemde savanneloopster en de Jordaanse relschopper in de Iraakse zandbanken. GUERRILLERO Beledigen van moslims? Het ging om 1 moslim en dat was mohammed in het bijzonder. Even een feit ; pe·do·fiel1 (de ~ (m.), ~en) 1 iem. met voorkeur voor seksueel verkeer met jonge kinderen => pedo, pedoseksueel Tja de waarheid is hard. Maar dat waren andere tijden, en hij zal vast niet de enige zijn geweest(moslim, niet-moslim). Lullig voor hem dat het bewijs staat beschreven :p ;)

a.damse
22-04-2005, 22:26
Je mening over mohammed zeggen omtrent dit onderwerp is geen schelden of vloeken. Je geeft gewoon je mening. Het is ook al geen godslastering want mohammed is geen god. De feiten staan beschreven en wellicht was dat in de oudheid heel normaal, maar tegenwoordig hebben we een benaming voor zo iemand. De moslimgemeenschap mag het natuurlijk niet leuk vinden maar er zijn weinig landen waar trouwen met een 9-jarige wordt toegestaan. Ook al geven ze aan mohammed niet de naam, ze geven daarmee wel te kennen dat ze trouwen met een meisje van 9 niet echt normaal vinden. Als moslims het wel normaal zouden vinden om pedofiel te zijn zou er ook niet zo'n weerstand tegen deze bewering zijn. Het is kwetsen om te kwetsen, een redelijk doel lijkt er niet mee gediend te zijn.

GUERRILLERO
22-04-2005, 22:32
Je mening over mohammed zeggen omtrent dit onderwerp is geen schelden of vloeken. Je geeft gewoon je mening. Het is ook al geen godslastering want mohammed is geen god. De feiten staan beschreven en wellicht was dat in de oudheid heel normaal, maar tegenwoordig hebben we een benaming voor zo iemand. De moslimgemeenschap mag het natuurlijk niet leuk vinden maar er zijn weinig landen waar trouwen met een 9-jarige wordt toegestaan. Ook al geven ze aan mohammed niet de naam, ze geven daarmee wel te kennen dat ze trouwen met een meisje van 9 niet echt normaal vinden. Wat is het functionele nut van deze informatie, Dutchboy....tenzij heethoofden excuses aanreiken om eigenhandig op te treden en de wetten van het land aan hun laars te lappen; immers, voor hun geldt in eerste instantie en boven alles Gods wetten en dat ze daar desnoods enkele jaartjes voor moeten brommen, zal hen echt niet afschrikken. Men mag niet vergeten dat de predikant in kwestie als eerste het kwaad heeft geïnitieerd; de rest is alleen maar het gevolg van...Kijk maar naar het voorbeeld van Nederlands meest gelauwerde ondergedoken mestkever die met haar uitspraken à la Vlaams Blok het ene bakzeil na het andere haalt. GUERRILLERO

TatTwamAsi
22-04-2005, 22:33
Als moslims het wel normaal zouden vinden om pedofiel te zijn zou er ook niet zo'n weerstand tegen deze bewering zijn. Het is kwetsen om te kwetsen, een redelijk doel lijkt er niet mee gediend te zijn. Zo moet het helaas inderdaad wel overkomen op Moslims, al is het niet zo bedoeld. Het is een natuurlijke reactie van niet-Moslims op een kwetsbaar aspect in de Islam, zoals dat de heilige 3-eenheid voor Moslims is in het Christendom. Inderdaad een beetje heen-en-weer katten. Waar het tot relativeren zou moeten leiden van de fundamenten van het ROTSVASTE geloof, leidt het helaas alleen tot bitterheid en haat. Wees niet blind voor de zwakheden in de eigen fundamenten van de religie. Accepteer de onvolmaaktheid. Dat maakt je waarschijnlijk veel sterker, dan het maar volharden in een onwaarheid (namelijk, dat Mohammed {vzmh} volmaakt zou zijn; Hij was immers niet gelijk aan Allah {swt} maar een mens van vlees en bloed).

GUERRILLERO
22-04-2005, 22:36
Beledigen van moslims? Het ging om 1 moslim en dat was mohammed in het bijzonder. Even een feit ; pe·do·fiel1 (de ~ (m.), ~en) 1 iem. met voorkeur voor seksueel verkeer met jonge kinderen => pedo, pedoseksueel Tja de waarheid is hard. Maar dat waren andere tijden, en hij zal vast niet de enige zijn geweest(moslim, niet-moslim). Lullig voor hem dat het bewijs staat beschreven :p ;) Waar staat het bewijs geschreven, Plato? Graag bronvermelding. En wat doe je met de joodse geschriften die het sexueel consumeren van een 3-jarig kind toelaten? Afwimpelen met de Holocaust-erfzonde? GUERRILLERO

a.damse
22-04-2005, 22:42
Zo moet het helaas inderdaad wel overkomen op Moslims, al is het niet zo bedoeld. Het is een natuurlijke reactie van niet-Moslims op een kwetsbaar aspect in de Islam, zoals dat de heilige 3-eenheid voor Moslims is in het Christendom. Inderdaad een beetje heen-en-weer katten. Waar het tot relativeren zou moeten leiden van de fundamenten van het ROTSVASTE geloof, leidt het helaas alleen tot bitterheid en haat. Wees niet blind voor de zwakheden in de eigen fundamenten van de religie. Accepteer de onvolmaaktheid. Dat maakt je waarschijnlijk veel sterker, dan het maar volharden in een onwaarheid (namelijk, dat Mohammed {vzmh} volmaakt zou zijn; Hij was immers niet gelijk aan Allah {swt} maar een mens van vlees en bloed). "Hij was geen god. Hij was een verwarde pedofiel, omdat hij een negenjarig meisje als vrouw had. Ik kan deze uitspraak van die Deense dominee niet rijmen met jouw woorden. Die lijken me alleen het doel te hebben om te kwetsen. Meer niet. Verder ben ik het in grote lijnen wel met je eens. Dit relativeren lijkt me dan wel een zaak van de gelovigen zelf, iets dat niet door beledigingen 'voor eigen bestwil' tot stand komt.

frankherbert
22-04-2005, 22:47
Men moet inderdaad haast geloven dat het evangelie dermate is gewijzigd dat schelden en vloeken geen zonden meer zijn. GUERRILLERO De predikant heeft kennelijk een haat/liefde-verhouding met de Profeet door op deze manier in zijn voetsporen te treden.

TatTwamAsi
22-04-2005, 22:56
Ik kan deze uitspraak van die Deense dominee niet rijmen met jouw woorden. Die lijken me alleen het doel te hebben om te kwetsen. Meer niet. Verder ben ik het in grote lijnen wel met je eens. Dit relativeren lijkt me dan wel een zaak van de gelovigen zelf, iets dat niet door beledigingen 'voor eigen bestwil' tot stand komt. Ik sluit me VOLLEDIG bij je aan, dat ik ook denk dat het deze dominee ALLEEN te doen was om de Islam in een kwaad daglicht te stellen. Het éne sluit het andere echter niet uit. De doos van Pandora is open ... Zoals ik al in het andere onderwerp over Mohammed {vzmh} heb aangegeven, sterft Mohammed {vzmh} kort nadat hij met Aisha is getrouwd. Voor Aisha is het enerzijds een zegen dat ze zo nabij kennis heeft mogen nemen van Mohammed {vzmh}. anderzijds heeft ze nog een heel leven voor zich als weduwe. In die tijd (ook nu nog niet ...) moet dat geen feest geweest zijn. Wellicht is ze hertrouwd. Ik ben benieuwd naar haar verdere leven. Weet iemand daar iets over te melden? Het lijkt me niet makkelijk als weduwe van 14 jaar om een nieuw leven op te bouwen.

trans
22-04-2005, 22:59
Het eerste kwaad geinitieerd? Doodsbedreigingen vergelijken met uitspraken vind ik een eerste ongelofelijke stupiditeit initieren Melli... Net zoiets als: Van Gogh? Die vroeg er om... Een doodsbedreiging... is dat een beetje gangbaar in jouw buurt? Volgens mij mag je alles zeggen,en daarbij mag je het 1000 x keer iets zeggen,maar mijn mening is op dit moment als je iets wil zegt over de maronederlanders moet je het stiekem of zachtjes doen,want bedreigingen komen altijd van die kant,Heethoofden :confused:

GUERRILLERO
22-04-2005, 23:04

Het eerste kwaad geinitieerd? Doodsbedreigingen vergelijken met uitspraken vind ik een eerste ongelofelijke stupiditeit initieren Melli... Net zoiets als: Van Gogh? Die vroeg er om... Een doodsbedreiging... is dat een beetje gangbaar in jouw buurt? Jacko, wakker worden, dit is de reële wereld hoor: persoonlijke afrekeningen zijn nu eenmaal deel geworden van deze samenleving dat steeds permissiever wordt. De godsdienst is maar een excuus om het eigen heft in handen te nemen. Zoals reeds eerder gezegd, Nederland is verantwoordelijk voor de monsters die ze creëert en laat gedijen onder het mom van vrije meningsuiting. Ja, Theo Van Gogh is in zekere zin, samen met zijn partner in crime Ayaan Hirshi Ali, oorzaak van het onheil dat hier in Nederland is onstaan. Deze twee kwade geesten tarten het kwaad en doen zich voor als verongelijkte slachtoffers wanneer het kwaad henzelf treft. Sorry jacko, theoretisch gezien mag men in Nederland inderdaad elke mening uiten, maar nogmaals, de werkelijkheid leert ons dat als je iemand op straat beledigt, de kans niet onwaarschijnlijk is dat je getrakteerd wordt op een dot op je oog.... Dus nogmaals jacko, wakker worden, Nederland is niet the land of milk and honey GUERRILLERO

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10