Bekijk originele versie : Demonisatie van allochtonen(marokkanen) door Nieuwe revue
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
Zie deze foto op de nieuwe revue:
http://www.nieuwerevu.nl/NR/rdonlyres/3E320CF4-09D3-498E-A99C-D1947C353F12/0/coverbeeldHOME.jpg
en het verhaal erbij
http://www.nieuwerevu.nl/vdRedactie/nieuwsvanrevu/?status=ok#Pollanchor
Jacht op de blanken
20 april 2005
Het coververhaal deze week is een schokkende reportage over allochtone rascisten. Ja, die bestaan ook...
Een paar weken lang verzamelden Arnold Karskens en ik
alle informatie die we konden vinden over autochtonen
die lastig gevallen, bedreigd, geterroriseerd of gediscrimineerd werden door allochtonen.De opvallendste constatering is, zoals ook in het verhaal te lezen, dat er nog steeds een taboe rust op dit onderwerp. ‘Maar ik wil niet discrimineren’, was de meest gehoorde uitspraak tijdens het maken van deze reportage. En laat het duidelijk zijn: dat willen wij als Nieuwe Revu ook niet. Wat we wel willen is eens de andere kant van de medaille laten zien. Dat er ook talloze autochtonen zijn die zich onveilig voelen, omdat ze weten lastig te zullen worden gevallen door allochtonen als deze de kans krijgen. We hebben het hier niet over uitgesproken Lonsdale-jongeren of nazi’s. Maar over ‘gewone’ mensen die – naar eigen zeggen – zonder zelf aanleiding te hebben gegeven worden geterroriseerd. Het gekke is dat er nauwelijks onderzoek gedaan wordt naar deze vorm van discriminatie. Maar laten we hopen dat daar verandering in komt na dit verhaal.
Ja alleen al de foto zegt genoeg en is duidelijk in scene gezet waarbij een paar marokkaanse straatjochies waarschijnlijk een euro of 10 hebben gekregen voor zo'n foto terwijl ze waarschijnlijk niet eens wisten waarover het zou gaan. De nieuwe revue is net zoals de telegraaf een medium dat al jaren doet aan demonisatie van allochtonen en met name marokkanen. ik hoop dat vele mensen hier de hoofdredactie een email willen sturen om beklag te doen
hier is de email: nieuwerevu@smm.nl of rechtstreeks naar de journaliste zelf s.groot-koerkamp@smm.nl
LoVeLy_Mo
21-04-2005, 14:38
Waarom zou hier geen aandacht aan mogen gegeven worden? Je wilt toch niet gaan ontkennen dat de marokkaanse jongeren zich niet grootschalig schuldig maken aan het lastigvallen van gewoone burgers.
zoals laatst weer in de Efteling.
De efteling is heel nederland niet
Ik zou graag het hele verhaal lezen voordat ik een mening vorm over het artikel en misschien een email stuur. Maar goed, nieuwe revue is een waardeloos tijdschrift dus kan mij niet echt voorstellen dat het een echt interessant artikel is. Mocht je ergens het gehele verhaal vinden op internet dan graag kopie of link.
Waarom zou hier geen aandacht aan mogen gegeven worden? Je wilt toch niet gaan ontkennen dat de marokkaanse jongeren zich niet grootschalig schuldig maken aan het lastigvallen van gewoone burgers.
zoals laatst weer in de Efteling.
ooh vertel meer. je was erbij en je weet dat het marokkanen waren? of ga je er gewoon vanuit om dat de school voor 70% uit allochtonen bestaat?
en jazeker wil ik ontkennen dat marokkaanse jongeren dit grootschalig doen. het gebeurt in de randstad maar ook door antillianen,turken etc etc. maar ik hoor alleen maar marokkanen,marokkanen.
en hoe komt dit???
op het moment dat er iets gebeurt waar en hoe dan ook zijn het wel vaak de jongeren van marokkaanse of turkse en/ of antiliaanse afkomst die vooraan staan om mee te slaan, te schoppen of ruzie te maken en grote monden geven
als er een tv ploeg in de buurt is wie staan er dan vooraan??? wie heeft dan de grootste mond?? wie kraamt er dan veel onzin uit, ja want dan kun je opscheppen
want het is toch leuk om mee te doen, dan hoor je toch nog ergens bij, je bent samen in een groep, het staat stoer en dan kan je nog beter opscheppen
vroeger was het zo bij roken, als je in een groep stond en je rookte dan was je stoer, hoorde je erbij
lang leve het ghetto dat nederland heet
Is die foto echt? wie heeft em genomen? waarom is er niet ingegrepen in plaats van een foto maken? :confused:
Kaaskopius
21-04-2005, 14:51
Nieuwe revu is rotzooi, maar het kaart wel een probleem aan.
Er word wel vaker gezegd dat het ook om antillianen en turken gaat, maar dat betwijfel ik. Er is wel wat criminaliteit onder deze groepen vooral antillianen, maar als het gaat over gewoon mensen lastigvallen, zonder er zelf financieel beter van te worden dan betreft het toch vaak Marokkanen.
Antillianen beroven iemand gewoon (ook vervelend) maar dat dient tenminste nog een doel (hoe verwerpelijk dan ook).
Prachtig om te zien hoe je nu onderscheid probeert aan te maken tussen 'gewoon iemand met DOEL natuurlijk beroven' en 'gewoon mensen ZONDER doel lastigvallen' dat is natuurlijk gewoon bullshit van je.
Volgens mij, dat weet ik niet zeker moet ik erbij zeggen zijn er onder Antilliaanse jongeren iets meer met crimineel gedrag dan Marokkaanse,landelijk..maar dat doet er verder niet toe eigenlijk.
Verder heb ik het artikel nog niet echt gelezen, de titel klinkt waarschijnlijk erg angstaanjagend voor veel (vooral blanke) mensen die dit in hun brievenbus krijgen en wekt gelijk de interesse (ook bedoeling) voor rest wil ik eerst artikel lezen voordat ik weet hoe en wat.
Dat doen fotografie journalisten die maken bij opstootjes, branden of ongelukken vanaf een veilige plek met een telezoom foto's. En zou jij ingrijpen als je dit zou zien? ik niet ik hoef niet zo nodig een mes tussen mijn ribben te hebben van een of andere kut-marokkaan. Jij wel?
Die fotografie journalisten verdienen wel een klap vind ik.
Ik zou wel ingrijpen op een rustige manier. Ik heb nog zoiets dat heet een geweten :kwaad:
Is die foto echt? wie heeft em genomen? waarom is er niet ingegrepen in plaats van een foto maken? :confused:
zoals ik al zei duidelijk een in scene gezette foto door een paar sukkels die zich hiervoor hebben laten lenen voor een zak chips ofzo
Beiden natuurlijk volstrekt verwerpelijk maar bij een beroving kan ik tenminste nog de motivatie begrijpen: geld. Maar gewoon iemand lastig vallen ?!?! daar begrijp ik helemaal maar dan ook helemaal niets van.
sommige mensen zijn zo door hun haat jegens marokkanen bezeten dat ze misdaad door andere groeperingen graag proberen minder te doen lijken of zelfs bagataliseren. uit verschillende onderzoeken blijkt dat antillianen en surinamers de groep zijn met de hoogste criminaliteitscijfers. uit een ander rapport blijkt ook dat de media vooral artikelen over marokkanen plaatsen omdat dat nu eenmaal hot is terwijl dit niet de juiste evenwicht in de echte criminaliteit laat zien. zo krijgen mensen zoals ham/kaas ongefundeerde indrukken dat marokkanen overal betrokken bij zijn etc etc
LoVeLy_Mo
21-04-2005, 15:03
Nee dat klopt, maar het gebeurt ook buiten de efteling, dit was alleen een voorbeeld. Maar dit fenomeen gebeurt in alle steden waar veel marokkanen wonen.
je naam past bij de onzin die je uitkraamt
Kaaskopius
21-04-2005, 15:08
Als die foto echt was dan had je 'beweging' gezien, die linkerjongen staat op het punt een knietje te landen. Of de fotograaf liep net langs en had de ideale sluitertijd precies op het juiste ogenblik.
Natuurlijk is de foto in scene gezet maar er zijn wel degelijk Marokkaanse jongens die alleen blanken beroven. Laatst nog in Haarlem. En dan wordt ik heel kwaad dat we dat in ons land laten gebeuren. In Parijs is het trouwens ook een trend, in bepaalde wijken.
En ook vind ik het onzin om te ontkennen dat het met name de Marokkaanse jeugd is die problemen oplevert. Niet alleen, maar wel met name. Dat blijkt keihard uit de statistieken.
Zie deze foto op de nieuwe revue:
http://www.nieuwerevu.nl/NR/rdonlyres/3E320CF4-09D3-498E-A99C-D1947C353F12/0/coverbeeldHOME.jpg
en het verhaal erbij
http://www.nieuwerevu.nl/vdRedactie/nieuwsvanrevu/?status=ok#Pollanchor
Jacht op de blanken
20 april 2005
Het coververhaal deze week is een schokkende reportage over allochtone rascisten. Ja, die bestaan ook...
Een paar weken lang verzamelden Arnold Karskens en ik
alle informatie die we konden vinden over autochtonen
die lastig gevallen, bedreigd, geterroriseerd of gediscrimineerd werden door allochtonen.De opvallendste constatering is, zoals ook in het verhaal te lezen, dat er nog steeds een taboe rust op dit onderwerp. ‘Maar ik wil niet discrimineren’, was de meest gehoorde uitspraak tijdens het maken van deze reportage. En laat het duidelijk zijn: dat willen wij als Nieuwe Revu ook niet. Wat we wel willen is eens de andere kant van de medaille laten zien. Dat er ook talloze autochtonen zijn die zich onveilig voelen, omdat ze weten lastig te zullen worden gevallen door allochtonen als deze de kans krijgen. We hebben het hier niet over uitgesproken Lonsdale-jongeren of nazi’s. Maar over ‘gewone’ mensen die – naar eigen zeggen – zonder zelf aanleiding te hebben gegeven worden geterroriseerd. Het gekke is dat er nauwelijks onderzoek gedaan wordt naar deze vorm van discriminatie. Maar laten we hopen dat daar verandering in komt na dit verhaal.
Ja alleen al de foto zegt genoeg en is duidelijk in scene gezet waarbij een paar marokkaanse straatjochies waarschijnlijk een euro of 10 hebben gekregen voor zo'n foto terwijl ze waarschijnlijk niet eens wisten waarover het zou gaan. De nieuwe revue is net zoals de telegraaf een medium dat al jaren doet aan demonisatie van allochtonen en met name marokkanen. ik hoop dat vele mensen hier de hoofdredactie een email willen sturen om beklag te doen
hier is de email: nieuwerevu@smm.nl of rechtstreeks naar de journaliste zelf s.groot-koerkamp@smm.nl
Onlangs is in Haarlem een jeugdbende (jochies van 14 tot 16 jaar) opgepakt die uitsluitend bestond uit Nederlanders van exotische afkomst. Deze ettertjes vielen bewust alleen maar blanke slachtoffers aan om hen met veel geweld te beroven van hun geld en hun mobieltjes.
Misschien is dat wel de aanleiding geweest voor dit stukje onderzoeksjournalistiek. Jammer dat dit in de Nieuwe Revu staat. Dat is namelijk een blad met een enigzins linkse signatuur en niet echt een sensatieblad. Ik ben dus bang dat we deze signalen toch een beetje serieus moeten nemen.
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.