Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Jihad-logger Ertan een nacht in de cel

Pagina's : [1] 2

frankherbert
20-04-2005, 15:37

Weblogger Ertan.nl is naar nu blijkt vorige week aangehouden door de politie en heeft een nacht in de cel doorgebracht. Hij werd ondervraagd in verband met drie aangiftes wegens bedreigingen, discriminatie en haatzaaien op internet. De van oorsprong Turkse weblogger Ertan K. is vorige week dinsdag ondervraagd door de politie. De politie onderzoekt drie aangiftes tegen de weblogger, die publiceerde op cyberjihad.blogspot.com en nu op Ertan.nl. Het gaat om aangiftes door de politici Rita Verdonk en Boris Dittrich en het Meldpunt Discriminatie. De beheerder van Ertan.nl schrijft op zijn weblog "Op 12 april jl. werd Ertan (de enige echte) van zijn bed gelicht door de politie, waarbij zijn computer in beslag werd genomen." De site doet geen inhoudelijke mededelingen over de aard van de ondervragingen. Het Openbaar Ministerie in Amsterdam bevestigt K. te hebben aangehouden. Het OM stelt dat de aanhouding rond het middaguur heeft plaatsgevonden. De weblogger is dinsdagmiddag 12 april en woensdag gehoord in verband met de drie aangiftes. In de loop van woensdag is hij vrijgelaten. De politie had Ertan uiterlijk drie dagen en vijftien uur vast kunnen houden voor ondervragingen. Minister Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie deed eind maart 2005 aangifte tegen Ertan wegens discriminatie en haatzaaien op internet. Dittrich klaagde hem aan vanwege de uiting dat homoseksuelen gestraft zouden moeten worden voor hun homoseksuele daden. Bij die uiting richtte Ertan zich ook tot Henk Krol, hoofdredacteur van de Gay Krant. Het Meldpunt Discriminatie Internet (MDI) deed al in januari 2005 aangifte vanwege discriminerende uitlatingen op het weblog 'Cyberdjihad'. De extremistische weblogger Ertan publiceerde verder het huisadres van Geert Wilders op internet en noemde Mohammed B., de moordenaar van Theo van Gogh, 'een kanjer'. Bron: Planet (http://www.planet.nl/planet/show/id=118880/contentid=569262/sc=7f1280)

Scottie
20-04-2005, 16:14
Opgepakt wegens zijn vrijheid van meningsuiting? triest hoor.............. Waarom pakken ze de eigenaren niet van nieuwrechts.nl die haatzaaien?Haatzaaien is niet meetbaar, en is een vrij vaag begrip dat door iedereen anders wordt uigelegd. Oproepen tot geweld is wel meetbaar, omdat dit soort teksten niet voor meerdere uitleggen vatbaar zijn. Je kunt niet "een beetje tot haat en geweld oproepen". Daarnaast zijn dit soort acties bij wet verboden. Zodra Nieuw Rechts zich schuldig maakt aan oproepen tot geweld worden zij ook aangepakt. Maar oproepen tot geweld komt meestal van mensen die geen argumenten hebben en toch gelijk willen krijgen. Ertan hoort in een geluiddichte cel en de enige kabel die hij mag hebben is de kabel die hem 350 Volt door z'n lijf jaagt iedere keer als hij weer oproept tot geweld tegen homo's, Nederlanders en alles wat hij verder zoal verwerpelijk vindt. Ertan is de grootste internetpsychopaat die ik ooit ben tegengekomen. En inmiddels heb ik al heel wat randdebielen en Hitlertjes voorbij zijn struikelen. Scottie.

blondblauw
20-04-2005, 16:21
"Iedere Nederlander word geacht de Wet te kennen" Aanzetten tot haat / geweld is aanzetten tot opgepakt worden.. En rechters nemen die definitie best ruim..

Ulysses
20-04-2005, 16:39
Een nachtje in een Armeense cel, hopelijk.

blondblauw
20-04-2005, 16:42

NieuwRechts heeft ook van de fouten van oud-rechts geleerd. Hoeveel extreemrechtse partijen hier al verboden zijn weet ik niet eens meer... Hint; zij hebben hun ambities verwaterd en op langere termijn gesteld, maar zijn er ook sluwer door geworden... Veeel lastiger aan te pakken dan die moslim extremisten helaas :(

Blade20
20-04-2005, 17:02
Opgepakt wegens zijn vrijheid van meningsuiting? triest hoor.............. Waarom pakken ze de eigenaren niet van nieuwrechts.nl die haatzaaien? Nee, hij discrimineerd. Daarmee heeft hij de regels van de vrijheid van meningsuiting overtreden en is dus strafbaar volgens de wet. /Edit; of andere dat wel of niet zijn gaat het hier niet om. Een rechter kan je vertellen dat iedere zaak apart dient te worden bekeken. (wat niet wil zeggen dat ik nieuw rechts vrij pleit, want dat doe ik dus niet)

Nieuwkomer
20-04-2005, 17:35
Haatzaaien is niet meetbaar, en is een vrij vaag begrip dat door iedereen anders wordt uigelegd. Oproepen tot geweld is wel meetbaar, omdat dit soort teksten niet voor meerdere uitleggen vatbaar zijn. Je kunt niet "een beetje tot haat en geweld oproepen". Daarnaast zijn dit soort acties bij wet verboden. Zodra Nieuw Rechts zich schuldig maakt aan oproepen tot geweld worden zij ook aangepakt. Maar oproepen tot geweld komt meestal van mensen die geen argumenten hebben en toch gelijk willen krijgen. Ertan hoort in een geluiddichte cel en de enige kabel die hij mag hebben is de kabel die hem 350 Volt door z'n lijf jaagt iedere keer als hij weer oproept tot geweld tegen homo's, Nederlanders en alles wat hij verder zoal verwerpelijk vindt. Ertan is de grootste internetpsychopaat die ik ooit ben tegengekomen. En inmiddels heb ik al wat randdebielen en Hitlertjes voorbij zijn struikelen. Scottie. is 350 volt niet een beetje aan de lage kant, een beetje jihadstrijder kan toch meer aan. of maak je zorgen dat essente het niet boven 350 volt kan leveren

Scottie
20-04-2005, 19:34
is 350 volt niet een beetje aan de lage kant, een beetje jihadstrijder kan toch meer aan. of maak je zorgen dat essente het niet boven 350 volt kan leverenOke, goed, ik hou er niet van om oude koeien uit de sloot te halen maar nu je erover begint; wat mij betreft mag Essent in sommige individuele gevallen best 5000 volt op de kabel zetten. Enkelstroom, geen wisselstroom. Scottie, wegen en meten.

Scottie
20-04-2005, 19:48
Gevangen met oude martelmethodes behandelen. OOOOnee.....nee..sorry.........we deden alsof we in een democratie leefden. Ja sorry....ik was vergeten dat DEMOCRATIE een illusie was en slechts nog in boeken voortleeft. Turkije mocht niet in de EU vanwege, martelingen en mensenrechten schending?? Maar zelfs komen we ook met dta soort ideeen????? Hmm....Als scottie dit meent dan mag hij direct opgepakt worden wegens haatzaaien en overtreding van de EUROPESE GRONDWET en MENSENRECHTENSCHENDING VAN GEVANGENEN!!!!! AIVD??? waar zijn jullie dan?? En mag hij naast samir A in 1 cel belanden!! Kunnen jullie bijpraten en van gedachtenwisselen. Want jou gedachtes verschillen niet veel dan die van hem.Hemelnogantoe, ben je daar nou alweer? Ben je soms een beetje homo en vind je mij virtueel een aantrekkelijke man? Luister, ik word regelmatig opgepakt om mijn standpunten voor de EU in Brussel toe te komen lichten. Het kan best zijn dat de film van Van Gogh niet wordt vertoond, mijn publiek valt in ademloze bewondering uit zijn stoel als ik alleen mijn naam al noem. Mijn idee om die vervelende Grijze Wolf, die Erwtan met stroomstootjes een beetje bij de les te houden werd met minzaam gemompel ontvangen. Toen ik sprak begon het lichtnet te fluctueren en wist ik dat Ertan zijn straf niet langer ontliep. En na die stootjes zou hij zeker niet meer kunnen lopen. De AIVD leest mijn heerlijke stukjes. Om me op gang te houden sturen die stoere kerels me leuke verslagen van verhoren. Soms, op feestdagen van katholieke origine sturen ze me per koerier bandjes met verhoren afgenomen in de BeulenBunker. Ze geven me geen geld maar pm'n iedere dag dat ze tijdens de lunchpauze zich weer een breuk hebben gelachen, meer dan toen ze Samira zijn telefoontapjes per ongeluk in de goudvissenkom, van rijkswege verstrekt hadden laten vallen. Jonas, mijn huistiran eiste onmiddelijk een gaaswerkje over de opening van zijn kom. "He, rare internetkluns, laat je stofdoek niet in mijn kom vallen. Ik ga voor gaas, ik eis een gaaswerkje over mijn kom." krijste dat arme visje toen hij dat las van die tapjes en die vissenkom. Ik bij Samir A.? Haat je die jihadie met de dunne lippen zo erg? Vreselijk, ik ga echt liever bij Ertan in zijn cel zitten, voor een Turk is hij best wel knap, die enge ijdeltuit. Vooruit, Soso, een tabletje tegen Scottieweerzin, naar Netwerk kijken en vroeg je bed in. Scottie.

grendel
20-04-2005, 19:55
Weblogger Ertan.nl is naar nu blijkt vorige week aangehouden door de politie en heeft een nacht in de cel doorgebracht. Hij werd ondervraagd in verband met drie aangiftes wegens bedreigingen, discriminatie en haatzaaien op internet. De van oorsprong Turkse weblogger Ertan K. is vorige week dinsdag ondervraagd door de politie. De politie onderzoekt drie aangiftes tegen de weblogger, die publiceerde op cyberjihad.blogspot.com en nu op Ertan.nl. Het gaat om aangiftes door de politici Rita Verdonk en Boris Dittrich en het Meldpunt Discriminatie. De beheerder van Ertan.nl schrijft op zijn weblog "Op 12 april jl. werd Ertan (de enige echte) van zijn bed gelicht door de politie, waarbij zijn computer in beslag werd genomen." De site doet geen inhoudelijke mededelingen over de aard van de ondervragingen. Het Openbaar Ministerie in Amsterdam bevestigt K. te hebben aangehouden. Het OM stelt dat de aanhouding rond het middaguur heeft plaatsgevonden. De weblogger is dinsdagmiddag 12 april en woensdag gehoord in verband met de drie aangiftes. In de loop van woensdag is hij vrijgelaten. De politie had Ertan uiterlijk drie dagen en vijftien uur vast kunnen houden voor ondervragingen. Minister Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie deed eind maart 2005 aangifte tegen Ertan wegens discriminatie en haatzaaien op internet. Dittrich klaagde hem aan vanwege de uiting dat homoseksuelen gestraft zouden moeten worden voor hun homoseksuele daden. Bij die uiting richtte Ertan zich ook tot Henk Krol, hoofdredacteur van de Gay Krant. Het Meldpunt Discriminatie Internet (MDI) deed al in januari 2005 aangifte vanwege discriminerende uitlatingen op het weblog 'Cyberdjihad'. De extremistische weblogger Ertan publiceerde verder het huisadres van Geert Wilders op internet en noemde Mohammed B., de moordenaar van Theo van Gogh, 'een kanjer'. Bron: Planet (http://www.planet.nl/planet/show/id=118880/contentid=569262/sc=7f1280) What's next ? Bernadette de Wit Marco Hughes van het Meldpunt Discriminatie Internet jaagt op cartoonist Gregorius Nekschot, maar deze voelt er niets voor zijn site te censureren. 20 april 2005 Illustratie: Fokje Schaapman Dat was even schrikken voor cartoonist Gregorius Nekschot. Het Meldpunt Internet (MDI) wil aangifte doen tegen hem vanwege een cartoon waarop Abdul Jabbar van de Ven staat afgebeeld. De tot het Ware Geloof bekeerde autochtoon meent dat de cartoon een doodsbedreiging is aan zijn adres. Op het forum van Islaammail.com en dat van Marokko.nl riep Abdul Jabbar zijn broeders en zusters op tot het doen van ‘aangifte’ tegen de site van Gregorius, en wel bij het MDI. Volgens hem is het een ‘walgelijke’ site, gevuld met ‘zwaar beledigende’ tekeningen, die ‘haat en afkeer’ kunnen oproepen tegen moslims. ‘Wij moeten alle legale middelen aangrijpen om dit soort extremistische uitwassen te bestrijden’. http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=180

Scottie
20-04-2005, 20:08
Misschien is Ertan wat voor je. Scottie.......Kunnen jullie geheime spelletjes uitvoeren. In een eerdere topic zei je dat je de voorkeur hebt voor Turken dan voor Marokkanen, als je kinderen zou nemen. Je kwam toen fijn met allerlei propaganda artikelen die ergens van van een site had ge-copy/paste. Do you remember????? We vergeten niks Scottie. Want alles wat je zegt kan TEGEN je worden gebruikt. Nou waar wacht je op Scottie.....geef hem een bel. Kunnen jullie misschien samen dineren en hand in hand vanaf de 100e etage springen.....ziezo.......2 vliegen in 1 klap.......De maatschappij zal dan een stuk beter gaan!! Zal ik je nummer geven??....hahahahaHet gaat met mijn samenleving pas beter als jij meer belasting betaalt dan ik. Naar wie mijn voorkeur uitgaat is mijn prive-zaak en gaat jouw niets aan. Ik bemoei me ook niet met wie jij het het liefst zou doen. Als jij het fijn vindt om onderzoek naar mijn topics te doen, fijn, vraag me en ik toon je ze allemaal. Wie zijn we? Wat kan mij "we" schelen? Wat kan het mij schelen dat "we alles onhouden"?'Je doet maar, we leven in een vrij land. Daarnaast, ik onthou ook alles, beter nog, ik leg alles vast. Ik beluister in jouw teksten een toenemende ondertoon van bedreiging. Ik vraag je vriendelijk daarmee op te houden. Als jij met mij van gedachten wilt wisselen via dat forum dan doe ik graag mee, maar ik laat me niet bedreigen. Onthoud dat. Betrek mijn waarschuwing in je teksten die je richt aan mij, die je schrijft over mij. Voor alle duidelijkheid, ik meld jouw posting bij de moderatie. Scottie, lekker bekvechten.

Ulysses
20-04-2005, 20:20
ik was vergeten dat DEMOCRATIE een illusie was en slechts nog in boeken voortleeft. Je bent geloof ik sowieso vergeten op te zoeken wat democratie betekent.

Scottie
21-04-2005, 21:44
Heb jij je grapjas aan of je zeurkousen?Precies, Kosmopoliet. Sommigen weten niet van ophouden. Weet je wat helemaal raar is? Sinds ik wat stukjes heb geschreven over die fascist in een djellaba, die Ertan regent het bij mij grijze punten. Scottie.

Peej
21-04-2005, 21:52
Gevangen met oude martelmethodes behandelen. OOOOnee.....nee..sorry.........we deden alsof we in een democratie leefden. Ja sorry....ik was vergeten dat DEMOCRATIE een illusie was en slechts nog in boeken voortleeft. Zegt iemand die zijn leven inricht aan de hand van een 1400 jaar oud boek waar verhalen instaan waarvoor nog nooit enig bewijs van waarheid is geleverd?

grendel
21-04-2005, 22:42

What's next ? Bernadette de Wit Marco Hughes van het Meldpunt Discriminatie Internet jaagt op cartoonist Gregorius Nekschot, maar deze voelt er niets voor zijn site te censureren. 20 april 2005 Illustratie: Fokje Schaapman Dat was even schrikken voor cartoonist Gregorius Nekschot. Het Meldpunt Internet (MDI) wil aangifte doen tegen hem vanwege een cartoon waarop Abdul Jabbar van de Ven staat afgebeeld. De tot het Ware Geloof bekeerde autochtoon meent dat de cartoon een doodsbedreiging is aan zijn adres. Op het forum van Islaammail.com en dat van Marokko.nl riep Abdul Jabbar zijn broeders en zusters op tot het doen van ‘aangifte’ tegen de site van Gregorius, en wel bij het MDI. Volgens hem is het een ‘walgelijke’ site, gevuld met ‘zwaar beledigende’ tekeningen, die ‘haat en afkeer’ kunnen oproepen tegen moslims. ‘Wij moeten alle legale middelen aangrijpen om dit soort extremistische uitwassen te bestrijden’. http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=180 WHAT's NEXT?????????????????????????????????????????????? ???????????????? :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe:

Pagina's : [1] 2