Bekijk volle/desktop versie : waar of niet?



20-04-2005, 11:39
http://www.answering-islam.org/Dutch/artikelen/WieisJezus/jezusofmohammedeenvergelijking.htm

kijk eens wat ik gevonden heb op het internet.....kan iemand me zeggen of dit nou waar is??? want ik geloof er niets van

20-04-2005, 11:45


klopt helemaal

20-04-2005, 11:54

Citaat door cheba_nador:
http://www.answering-islam.org/Dutch/artikelen/WieisJezus/jezusofmohammedeenvergelijking.htm

kijk eens wat ik gevonden heb op het internet.....kan iemand me zeggen of dit nou waar is??? want ik geloof er niets van


Wa 3alaikum Asalaam wa Ra7matulahi wa Barakatuhu

answering Islam is een website die opgezet is door Christenen ze proberen zo met uit de band gerukte verzen en ahadith waar zij geen enkele kennis over hebben de Islaam zwart te maken zo hebben ze vele vertalingen hiervan.

Zelfs wij als leken kennen de uitleg van de verzen en de ahadith niet laat staan hun.

Om de verzen uit de Edele Koran te begrijpen hebben we de tafsir nodig oftewel de uitleg van de Edele Koran zo is dit ook met de Ahadith de geleerden zeggen hierover: De hadith is een valkuil,behalve voor de fuqaha men moet de autheniteit ,achtergrond ,geschiedenis,Arabische taal kennen van de hadith.

Kortom we hebben veel te leren en onder ons zijn geleerden Alhamdulilah die ons dit allemaal kunnen duidelijk maken.

Allah de Verhevene Zegt in de Edele Koran:

Vraagt dan de bezitters van kennis, indien jullie het niet weten [Al-anbiya vers: 7]


Dit om ook misvattingen tegen te gaan.. kennis is erg van belang

Moge Allah ons Beschermen jegens al het kwaad en jegens de vijanden van de dien en jegens de onrechtvaardigen Moge Allah de poorten der kennis voor ons Openen en ons Leiden en Vergeven en Barmhartig Zijn Amien

20-04-2005, 12:20
ik lees alleen de vergelijkbare stukken uit zowel de bijbel als de koran

dus dingen die er opgeschreven zijn als het woord van zowel Mohammed en Jezus

en dan zeg ik dat het waaris dat er staat

als jij durft te zeggen dat deze dingen niet in resp de bijbel of in de Koran staan verloochen jij je geloof en je profeet

20-04-2005, 12:33



Citaat door indy:
ik lees alleen de vergelijkbare stukken uit zowel de bijbel als de koran

dus dingen die er opgeschreven zijn als het woord van zowel Mohammed en Jezus

en dan zeg ik dat het waaris dat er staat

als jij durft te zeggen dat deze dingen niet in resp de bijbel of in de Koran staan verloochen jij je geloof en je profeet


Ooit gehoord van (tafsir) exegese

Dus stop die haatzaaierij. En belijd jij je geloof en wij het onze.

20-04-2005, 16:40

Citaat door Ubaydah:
Wa 3alaikum Asalaam wa Ra7matulahi wa Barakatuhu

answering Islam is een website die opgezet is door Christenen ze proberen zo met uit de band gerukte verzen en ahadith waar zij geen enkele kennis over hebben de Islaam zwart te maken zo hebben ze vele vertalingen hiervan.

Zelfs wij als leken kennen de uitleg van de verzen en de ahadith niet laat staan hun.

Om de verzen uit de Edele Koran te begrijpen hebben we de tafsir nodig oftewel de uitleg van de Edele Koran zo is dit ook met de Ahadith de geleerden zeggen hierover: De hadith is een valkuil,behalve voor de fuqaha men moet de autheniteit ,achtergrond ,geschiedenis,Arabische taal kennen van de hadith.

Kortom we hebben veel te leren en onder ons zijn geleerden Alhamdulilah die ons dit allemaal kunnen duidelijk maken.

Allah de Verhevene Zegt in de Edele Koran:



Vraagt dan de bezitters van kennis, indien jullie het niet weten [Al-anbiya vers: 7]


Dit om ook misvattingen tegen te gaan.. kennis is erg van belang

Moge Allah ons Beschermen jegens al het kwaad en jegens de vijanden van de dien en jegens de onrechtvaardigen Moge Allah de poorten der kennis voor ons Openen en ons Leiden en Vergeven en Barmhartig Zijn Amien
AMIEN!!! en dank je wel voor je reactie. soms kom ik van die ongeloofwaardige dingen tegen op het internet met als bronvermelding ahadith van boucharie, tirmidzi enz dus dan weet ik effe niet wat ik wel en niet moet geloven.

20-04-2005, 17:02

Citaat door cheba_nador:
AMIEN!!! en dank je wel voor je reactie. soms kom ik van die ongeloofwaardige dingen tegen op het internet met als bronvermelding ahadith van boucharie, tirmidzi enz dus dan weet ik effe niet wat ik wel en niet moet geloven.


Alle Lof en dank aan Allah beste zuster na3em er zijn vele van zulke websites die de Islaam in een kwaad daglicht proberen te zetten en dit is erg gevaarlijk voor ons die geen-tot weinig kennis bezitten vaak zwaaien zulke verderfzaaiers met verzen en ahadith zonder de betekenis en de uitleg ervan te kennen.

20-04-2005, 21:20
daar zit wat in

20-04-2005, 22:48

Citaat door Ubaydah:
Ooit gehoord van (tafsir) exegese

Dus stop die haatzaaierij. En belijd jij je geloof en wij het onze.
nogmaals ik lees letterlijk wat er staat en dan is het waar

ik zaai geen haat, ik heb geleerd om te vergeven, en anderen te respecteren

er word hier niet gevraagd of dit waarheid is en ik zeg dat zoals het er letterlijk staat de waarheid is

of het juist is zeg ik niet en heb ik nooit gezegd

ik wens je Gods zegen

21-04-2005, 11:25

Citaat door indy:
nogmaals ik lees letterlijk wat er staat en dan is het waar

ik zaai geen haat, ik heb geleerd om te vergeven, en anderen te respecteren

er word hier niet gevraagd of dit waarheid is en ik zeg dat zoals het er letterlijk staat de waarheid is

of het juist is zeg ik niet en heb ik nooit gezegd

ik wens je Gods zegen


Nogmaals zodat het ff tot je door dringt.

aangezien je niet de woorden die ik hierboven heb vermeld hebt begrepen.

Om de Islaam volledig te begrijpen vergt veel kennis zo heeft ieder vers zoals in de Bijbel een uitleg zoals de overleveringen van de profeet

Dus heeft het geen zin om zaken uit z'n context te halen dat is het makkelijkst en de meeste onwetenden nemen dat voor lief.

Ps: Je hebt dan nog veel te leren over dat "respect" en vergeven-deel"

Want wat wij van jou zien is alles behalve dat

Maar ik vergeef je hoor

Triest is het dat ieder al een beeld heeft gevormd over iets zonder het echt te kennen en zo hebben ze een bepaalde houding.Mijn advies is aan iedereen (ook aan mijzelf) moslim of niet-moslim om eerst echt kennis op te doen en dit geloof maar dan ook echt te leren kennen voor je zaken gaat lopen uitkramen, onwetendheid en onbegrip is één van onze grote vijanden. Kijk maar als er weer een aanslag plaats vind dan loopt iedereen te springen en te tieren.


(houdt het ff hierbij)

21-04-2005, 11:48
Dit is vast onderdeel van wat ik postte onder operatie verander islam, zeer gevaarlijk. Men probeert de islam van binnenuit kapot te maken