Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Vrouw hangt zichzelf op met hoofddoek

Pagina's : [1] 2

nadiaaa
27-02-2003, 06:18

Jemig nee, Ik was geschokt toen ik dit hoorde hoor. Een Algarijnse vrouw was met haar zoon opgepakt door de vreemdelingen dienst omdat ze uitgeprocedeert was (politiek vluchteling). Ze was zo overstuur dat ze zichzelf in de cel heeft opgehangen aan haar hoofddoek. Een dag later hoort haar zoon (in een andere cel) dat zijn moeder is overleden. Hoewel de jongen op t.v. naast zijn aangeslagen vader, hangt hem nog steeds een uitzetting boven het hoofd.

Zelfkritiek
27-02-2003, 12:06
Origineel gepost door nadiaaa Hoewel de jongen op t.v. naast zijn aangeslagen vader, hangt hem nog steeds een uitzetting boven het hoofd. Zou mooi worden, je pleegt zelfmoord en dan mag de rest van de uitgeprocedeerde familie blijven? Als dat zo zou zijn, dan gaan alle economische 'vluchtelingen' dreigen met zelfmoord om hier te kunnen blijven. Laat de regering vooral selectief en streng blijven en op die manier ruimte beschikbaar houden voor echte vluchtelingen!

aishaqandisha
27-02-2003, 13:45
Zelfkritiek, inhoudelijk heb je (m.i.) wel gelijk. Maar enige consideratie met de vrouw en haar familie is wel gepast. Iemand doet zoiets niet zomaar. Je moet wel heel wanhopig zijn.

grendel
27-02-2003, 13:59
Origineel gepost door Zelfkritiek Zou mooi worden, je pleegt zelfmoord en dan mag de rest van de uitgeprocedeerde familie blijven? Als dat zo zou zijn, dan gaan alle economische 'vluchtelingen' dreigen met zelfmoord om hier te kunnen blijven. Laat de regering vooral selectief en streng blijven en op die manier ruimte beschikbaar houden voor echte vluchtelingen! Hoe weet jij zo zeker dat het hier geen "echte" vluchteling betreft. De IND kan ook "foutjes" maken.

Zelfkritiek
27-02-2003, 14:12

Origineel gepost door grendel Hoe weet jij zo zeker dat het hier geen "echte" vluchteling betreft. De IND kan ook "foutjes" maken. Als je in Nederland uitgeprocedeerd bent, dan betekent dat dat iemand geen vluchteling is die hier mag blijven. En dat betekent nogal wat in dit land. Er zijn in ieder geval voldoende pro-deo advocaten en onderzoeken gedaan voordat iemand wordt uitgewezen, dat weet jij net zo goed als ik!

grendel
27-02-2003, 14:51
Origineel gepost door Zelfkritiek Als je in Nederland uitgeprocedeerd bent, dan betekent dat dat iemand geen vluchteling is die hier mag blijven. En dat betekent nogal wat in dit land. Er zijn in ieder geval voldoende pro-deo advocaten en onderzoeken gedaan voordat iemand wordt uitgewezen, dat weet jij net zo goed als ik! Sterker, ik weet het beter dan jou. Is my business to know :D Maar is jouw conclusie nu: er is in die zaak geen fout gemaakt. Dat weten wij beide niet. Maar het zou kunnen. Blijft onverlet dat jouw reactie niet echt is gespeend van enige menselijkheid. Moeder pleegt zelfmoord, zoon in cel ernaast, wordt toch uitgezet. En jouw antwoord: "ze denken toch niet dat ze een status krijgen als ze zelfmoord plegen"

grendel
27-02-2003, 15:11
Origineel gepost door pista Tja, ik vermoedt dat je het misschien niet zo zal bedoeld hebben, maar hoe dan ook, hoeveel waarheid er ook mag zitten in je posting..een beetje menselijkheid is nooit misplaatst. Vluchteling of niet, stel je maar eens in hun plaats, en vooral in de plaats van de zoon. Het moet verschrikkelijk zijn te horen te krijgen dat je moeder zichzelf van het leven beroofd heeft. Om koude rillingen van te krijgen. :( Er zit geen waarheid in zijn posting. Er is geen wet die zegt dat de familie van een vluchteling die zelfmoord pleegt automatisch een verblijfsstatus krijgt. Voor de rest, bedankt voor uw menselijkheid.

grendel
27-02-2003, 15:42
Origineel gepost door pista Daar hoeff je me niet voor te bedanken, is menselijk. En ik denk niet dat zelfkritiek het zo bedoelde. Iedereen vertelt soms wel eens iets zonder er verder bij stil te staan. Ik gun hem het voordeel van de twijfel. ;) Ok, dan :D Daar hebben meerdere mensen last van. PS Leuke avatar, beter dan die............ :D

nadiaaa
27-02-2003, 22:49
Origineel gepost door Corrie Nogsteeds importeren een heleboel mensen(en echt niet alleen moslims) hun partner uit het buitenland. Aan die mensen zou ik willen zeggen, lees dit bericht eens heel goed, voor de partner die jij naar binnen haalt hier kan een ander gezin/persoon niet geholpen worden.... Corrie, je stelt dat een geimporteerde partner de hulp ontneemt die men aan een vluchteling zou kunnen geven. Licht dat eens toe :rolleyes:

3ebergrechts
28-02-2003, 12:04
wiejooow echt erg dat zoiets gebeurd, gewoon verschrikkelijk hoe erg moet het in dat land wel niet zijn dan als je zelfmoord pleegt, is toch erg

nadiaaa
28-02-2003, 23:03
Ja, Corrie het feit dat de asielproceure verscherpt wordt, is 1 ding maar een partner uit het buitenland halen, wil niet zeggen dat je hiermee de hulp ontneemt voor een vluchteling. En dat is wat je stelde in je vorige reactie. En wt betreft dat Nederland vol is...ik weet het zo net nog niet. Wat ik wel weet is dat de asielprocedure jarenlang fraude gevoelig is geweest en mensen zoals bijv. Ayaan Hirsi Ali een verblijfsvergunning hebben verleend. ook IND leiders zoals Nawijn hebben in het verleden veel criminelen toegelaten. Top criminelen die veel daden tegen de mensheid hebben verricht en hier hun heil komen zoeken. Dat de grote steden zowat hun limiet hebben bereikt qua vluchtelingen, geloof ik wel. Wellicht zou het goed zijn om daar eens een stop op te zetten en deze mensen elders in het land te plaatsen...buiten de grote steden. OVerigens vind ik het grappig dat op het moment je over import begint telkens zo nadrukkelijk zegt: niet alleen moslims hoor.....Corrie ik weet heus wel dat niet alleen Turken, Marokkanen en andere buitenlanders hun partners van elders halen. Neem alleen al de autochtone Groningse boeren. Zij boeken ook massaal een korte vakantie naar Polen en Thailand om aan een partner te geraken. (Geen enkele autochtone meid wil tegenwoordig meer met een autochtone boer trouwen). Misschien hoef je je de volgende keer niet zo nadrukkelijk uit te laten als je gewoon ipv Moslims, gewoon mensen in Nederland zet. Wat betreft je stelling hoe meer import, hoe minder mensen erin mogen geldt natuurlijk ook voor hoe meer kinderen mensen krijgen, hoe voller Nederland wordt en dus minder plaats voor import (vluchtelingen en partners ;)

cheetah
28-02-2003, 23:08
wat erg.... :schok:

Glimlachje
01-03-2003, 11:36
Waarom denken mensen toch dat ze hier eeuwig kunnen blijven. Denken ze niet aan allah!!!! Waar die vrouw nu is dat wil niemand weten.

nadiaaa
01-03-2003, 22:29
Corrie, dank je wel voor je uitleg wat betreft het niet alleen praten over Moslims. Ik had wel een vermoeden van je reden hoor. Ik vond het enkel grappig om te zien op de manier waarop je het deed. Eerlijk toegegeven flitste er wel de vraag door me heen: Waarom haalt ze dan in deze kwestie perse Moslims als eerste aan en waarom niet Groningse boeren als eerste en dan nuanceren? Maar goed dat is wat anders. Ik deel je mening dat er al snel sprake is van een misverstand op het moment dat je iets opschrijft. Maar dat beschouw ik niet zozeer als negatief. Het leert ons immers genuanceerder onze mening neer te schrijven...althans voor diegene die dat willen leren en daar reken ik mijzelf toe en na het lezen van je uitleg jou ook. Wat betreft dat egoisme in het halen van een buitenlandse partner. Ik vind het gevaarlijk om daar zo stellig in te zijn. Ook al is het halen van een partner bewust, je kent de achterliggende gedachte er niet van. Wat ik persoonlijk schandalig vind is dat wij burgers deels voor het huwelijk van ons prinsje en zijn allochtone bruidje hebben moeten opdraaien. Het was een prive aangelegenheid geen publieke moetje. Jouw en mijn bruiloft worden immers ook niet gesponsord door iemand anders. Maar goed ik wijk nu wel heel erg af van het onderwerp. Ik ga maar eens de HP/de Tijd doorlezen om te kijken wat Margarita allemaal dit keer met haar Edwin uit de school heeft geklapt. :zwaai:

Pagina's : [1] 2