Bekijk originele versie : babys+doua voor t slapen gaan..wat doe jij??
f_mouslima2
19-04-2005, 22:33
Salaams..
voordat jullie gaan slapen doen jullie zelf een dou'a (voor jezelf) neem ik aan..
maar hoe zit t met jullie kids?? die nog niet kunnen praten en zelf nog geen doeá kunnen leren en opzeggen??
ik heb 't mezelf nu zo aangeleerd dat ik, voordat ik Zenjabiel in dr bedje leg altijd Allah gedenk in haar oortje.. zoals het oplezen van ayat elkoersie, van de soerats ElIchlaas, ElFalaq en AnNaas. Verder doe ik ook de doe'a van voor t slapen gaan voor haar.. en dan vertrouw ik haar aan Allah swt en is ze vrij van de elwaswaas van de verduvelde Sjajtaan inshallah!!
nu was ik dus benieuwd wat jullie rituelen zijn.. wat doe je zoal voor je gaat slapen?? jij zelf en ook dus voor je kids??
Zelfde als jou en als laatste de Shahada...uiteraard...
Salaams..
voordat jullie gaan slapen doen jullie zelf een dou'a (voor jezelf) neem ik aan..
maar hoe zit t met jullie kids?? die nog niet kunnen praten en zelf nog geen doeá kunnen leren en opzeggen??
ik heb 't mezelf nu zo aangeleerd dat ik, voordat ik Zenjabiel in dr bedje leg altijd Allah gedenk in haar oortje.. zoals het oplezen van ayat elkoersie, van de soerats ElIchlaas, ElFalaq en AnNaas. Verder doe ik ook de doe'a van voor t slapen gaan voor haar.. en dan vertrouw ik haar aan Allah swt en is ze vrij van de elwaswaas van de verduvelde Sjajtaan inshallah!!
nu was ik dus benieuwd wat jullie rituelen zijn.. wat doe je zoal voor je gaat slapen?? jij zelf en ook dus voor je kids??
hey drollie!
ik doe ook hetzelfde als jou alleen had ik gehoord dat je die soera's behalve ayat elkoersie 3 x moet opzeggen, doe jij dat ook?
f_mouslima2
19-04-2005, 23:01
hey drollie!
ik doe ook hetzelfde als jou alleen had ik gehoord dat je die soera's behalve ayat elkoersie 3 x moet opzeggen, doe jij dat ook?
yeps en inderdaad ook de shahada dus..
boyengirl
20-04-2005, 12:06
salaam
ik doe het ook voor mijn kindjes mijn zoontje is nu bijna 3
hij kan soera el fatiha mee nurien
hij kan la illah he illah lah mohamed erasollah zeggen als ik mijn wijsvinger om hoog steek
als ik nies zegt hij hamekelah
of als iemand boert zegt hij staferllah
als hij het huis binnen komt zegt hij selamaliekoem
dat zijn allemaal dingen die hij mij of mijn man ziet doen die nemen ze zo snel over
ben echt trots op mijn ventje dat hij het kan
als ik ga bidden staat hij naast mij en doet mee maar meestal zit hij boven op mij hahhahahahahhahahaha
f_mouslima2 ik zie je niet meer op msn heb je het drukjes
spreek je snel inschallah
kus aan zen
f_mouslima2
20-04-2005, 13:46
f mouslima welke dua lees je op?
verschillende..
1:
Bismikka Allahoemma Amoetoe wa a7yaa. (= In Uw naam, O Allah, sterf ik en leef ik.)
2:
Allahoemma qinnie 'athaabaka jawma tab'athoe 'ibadaaka.(3maal)
(=O Allah, redt mij vn de bestraffing van de Dag waarop Uw slaven opstaan.)
er zijn er meer.. maar kom er niet op..:(
ook kun je trouwens nog SoubhanAllah, Alhamdolillah en ALllahoe akbar (ieder) 33 keer opzeggen..de shahada enz enz..
als je maar Allah gedenkt..
oem_mujahid2
20-04-2005, 18:57
Mashallah ik ben het ook van plan om te doen bij mijn kindje zo leert hij het alvast en word het ook een gewoonte denk ik...
plattepiva
20-04-2005, 19:06
[QUOTE=***boy&girl***]salaam
hij kan la illah he illah lah mohamed erasollah zeggen als ik mijn wijsvinger om hoog steek
dat zijn allemaal dingen die hij mij of mijn man ziet doen die nemen ze zo snel over
als ik ga bidden staat hij naast mij en doet mee maar meestal zit hij boven op mij hahhahahahahhahahaha
Hoe lief !!!:hihi:
Ik hoop dat mijn zoontje ook zo wordt!
Miss_Wafae
20-04-2005, 19:08
Ik Heb Nog Geen Kindjes Maar Doe Ook Altijd Natuurlijk Doua Voor Het Slapen Gaan
Soerat Alfatiha, Alnaas,Elfalak En 10 x Allahoema Sali 3la Nabiyana Mohammed Salallahoe 3alihi Wa Salaam En De Shahada.
Maar Ik Had Nog Een Vraagje..Hoe Spreek Je De Naam Van Jou Kindje Uit? :)
f_mouslima2
20-04-2005, 19:12
Ik Heb Nog Geen Kindjes Maar Doe Ook Altijd Natuurlijk Doua Voor Het Slapen Gaan
Soerat Alfatiha, Alnaas,Elfalak En 10 x Allahoema Sali 3la Nabiyana Mohammed Salallahoe 3alihi Wa Salaam En De Shahada.
Maar Ik Had Nog Een Vraagje..Hoe Spreek Je De Naam Van Jou Kindje Uit? :)
tegen moi???
gewoon zoals er staat.. eerste is n Z. en de j spreek je uit net als de j van Jamal..snappie..??
Miss_Wafae
20-04-2005, 19:13
salaam
f_mouslima2 ik zie je niet meer op msn heb je het drukjes
spreek je snel inschallah
kus aan zen
Ma'Shallah Wat Lief!
Goed Hoor, Ga Zo Door Met Hem Zulke Dingen Te Leren :goedzo:
Miss_Wafae
20-04-2005, 19:14
tegen moi???
gewoon zoals er staat.. eerste is n Z. en de j spreek je uit net als de j van Jamal..snappie..??
Aha, Oke :)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.