Bekijk originele versie : Vrijwilligerswerk
Salaam oulaikum,
graag zou ik voor mensen die hulp nodig hebben wat betekenen.
Zei het gehandicapten, zieke of bedurftige ik sta voor alles open om een handje te helpen. Het probleem is dat ik niet weet hoe en waar ik moet helpen.
Weet iemand instanties die vrijwilligers nodig hebben???
Alvast bedankt!
Smurfi
Je hebt een vrijwillerscentrale, check ff google.nl ofzo.
Ik heb zo een tijdje tienerwerk gedaan, dus op de woensdag activiteiten in een buurthuis, was wel leuk hoor. Of ga langs het bejaardenhuis, vragen of je koffie kan leuten met die dames??
Ook asielzoekerscentra's hebben vrijwilligers nodig.
Je zou in de creche kunnen werken (kinderen tot 4 jaar) of activiteiten voor kinderen en volwassenen, of helpen in de vrouwenkamer.
Het is ontzettend leuk en leerzaam werk en je krijgt van verschillende culturen wat mee.
Er zijn daar veel moslim gezinnen dat is misschien ook een voordeel.
Greets Ais
Arif_van_Tanger
18-04-2005, 00:46
Salaam oulaikum,
graag zou ik voor mensen die hulp nodig hebben wat betekenen.
Zei het gehandicapten, zieke of bedurftige ik sta voor alles open om een handje te helpen. Het probleem is dat ik niet weet hoe en waar ik moet helpen.
Weet iemand instanties die vrijwilligers nodig hebben???
Alvast bedankt!
Smurfi
Heel goed ik hoop dat je een Marokkaan bent
Succes
Marisah, bedankt voor je tip...dat met het bejaardenhuis doe ik niet zo graag. Heb geen zin om met mensen koffie te leuten die vaak vooroordelen hebben tegen alles en nog wat.
Niet iedereen is het zelfde hoor, maar vaak heb ik het meegemaakt dat de oudere generatie zich niet van hun mening af laat brengen en best stoer zijn. Dit geld zowel voor Nederlanse bejaarden zoals voor Marokkaanse.
Aislin, wat is een vrouwenkamer???
Arif van Tanger, ben 100% marokkaanse;)
Aislin, prachtige ondertekening!!!
Marisah, bedankt voor je tip...dat met het bejaardenhuis doe ik niet zo graag. Heb geen zin om met mensen koffie te leuten die vaak vooroordelen hebben tegen alles en nog wat.
Niet iedereen is het zelfde hoor, maar vaak heb ik het meegemaakt dat de oudere generatie zich niet van hun mening af laat brengen en best stoer zijn. Dit geld zowel voor Nederlanse bejaarden zoals voor Marokkaanse.
Aislin, wat is een vrouwenkamer???
Arif van Tanger, ben 100% marokkaanse;)
Een vrouwenkamer is speciaal op vele centra's opgezet voor vrouwen die graag willen knutselen ed, denk aan kleding naaien, bloempotten schilderen, kaarsen maken enzovoorts.
Het is voor vrouwen daar heel belangrijk dat ze wat om handen hebben buiten de zorg van de situatie waar ze in zitten, de zorg voor hun kinderen en ze zodoende af en toe kunnen ontspannen.
Ook is het belangrijk dat er voor hen een ruimte is waar geen mannen komen, er zitten veel moslims op de centra's.
De vrouwen vinden het erg prettig dat er vrijwilligers zijn die eens een praatje met ze maken, velen zijn erg eenzaam en geïsoleerd en hebben weinig tot geen kontakt met de Nederlandse bevolking.
Dank je wel voor je kompliment over mijn ondertekening :)
Informeer bij het gemeentehuis. Ik heb ook een tijdje vrijwilligerswerk gedaan via de gemeente.
Informeer bij het gemeentehuis. Ik heb ook een tijdje vrijwilligerswerk gedaan via de gemeente.
ook een idee!!! bedankt
f_mouslima2
19-04-2005, 14:01
ook een idee!!! bedankt
hartstikke goed idee SMURF!!
zelf ben ik ook naar iets op zoek.. jij woont ook in denhaag.. dus als je wat info vindt..zou ik t graag ook willen horen..als je wil delen met moi.. :o
ik heb nou net iets gevonden.. ik ga zondag inshallah voor t eerst kijken wat t precies is.. maar Inshallah zal ik wat marokkaanse moedertjes helpen met leren hoe om te gaan met de pc.. ben benieuwd..
hartstikke goed idee SMURF!!
zelf ben ik ook naar iets op zoek.. jij woont ook in denhaag.. dus als je wat info vindt..zou ik t graag ook willen horen..als je wil delen met moi.. :o
ik heb nou net iets gevonden.. ik ga zondag inshallah voor t eerst kijken wat t precies is.. maar Inshallah zal ik wat marokkaanse moedertjes helpen met leren hoe om te gaan met de pc.. ben benieuwd..
mag je dan de kleine meenemen?
f_mouslima2
19-04-2005, 14:37
mag je dan de kleine meenemen?
ik laat haar nu bij haar papa inshallah.. maar ik kijk wel of t mogelijk is voor n andere keer.. stel dat mijn man ook n keer niet kan.. dan wil ik haar wel mee kunnen nemen inshallah..
Zusterke001
19-04-2005, 14:43
Je moet niet de zieken of bejaarden zoeken die al hulp hebben van familie. Je hebt de meeste beloning als je een zieke of bejaarde helpt die niemand heeft. Doe eens navraag bij iemand die zich bezighoudt met de moslimgemeenschap en vraag na of er een vrouw is die alleen is of je voor haar wat kan doen. Je kan je ook actief stellen voor mensen die de taal niet kennen om hun te helpen bij de administratie. Je kan leren hoe doden te wassen en leer het dan aan je zusters. Organiseer een lezing in je buurt voor vrouwen?? Er valt véél te doen. Ik zou eigenlijk niet direct stappen naar de gemeente of zo hiervoor. Begin eerst bij je moslimbroeders en zusters die hulp nodig hebben.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.