Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : wegwijzer over sex voor het huwelijk en kleding

cj_tetuani
26-02-2003, 14:42

Bismillahi Rahmani Arrahiem, (30) Zeg [ O Mohammed] tegen de gelovige mannen dat zij hun ogen neerslaan en hun schaamstreek kuis bewaren. Dat is zuiverder voor hen; Allah is welingelicht over wat zij doen. { soerat an-noer} { het licht} (31) En zeg tegen de gelovige vrouwen dat zij hun ogen neerslaan en hun schaamstreek kuis bewaren en dat zij hun schoonheid en sieraad niet openlijk tonen. Behalve la zichtbaar is. Deze vers en de vers ervoor sporen zowel de man als de vrouw aan tot het neerslaan van de blikken ( dit betekent niet het continu dicht doe van de ogen). De profeet zegt hiervoor:” De blik is een van de giftige pijlen van Iblies” en de eerste blik is voor jou en de tweede tegen jou. Kuisheid wat eigenlijk veel belangrijker is, stat hier op de tweede plaats na het neerslaan van de ogen. Wat zou hiervoor de reden zijn? De reden is dat de blikken de aanleiding, de poort en de stappen in de richting van het onzedelijke, de overspel ( zinaa, verwaar dit niet aub. niet met zienah, wat innerlijke en uiterlijke schoonheid betekent). Het Arabische woord zienah betekent zowel natuurlijke schoonheid als een kunstmatige sieraden. Beiden betekent het hier,in het bijzonder de natuurlijke schoonheid van het lichaam dus. Het niet tonen van die schoonheid gebeurt door het bedekken met kleding die de vorm van dat lichaam niet kenbaar maakt. De tweede eis die de verse stelt aan die kleding is dat hij niet doorzichtig mag zijn; anders is er namelijk geen sprake is van ‘het niet tonen’. Lees het verder in soerat an-noer { het licht} De koran, is zowel een Heilig Boek als een leidraad voor de moslims. Alles wat er in voorkomt, wordt als Heilig beschouwd, omdat het de exacte woorden van Allah zijn.

fita
26-02-2003, 15:39
he ik heb eenn vraag je : mag je wel kussen en zoenen strelen. ik bedoel dat is toch niet erg of wel. en wordt je daarvoor ook gestraft. niet uitlachen maar ik weet niet zo veel .

fita
26-02-2003, 15:41
en mag je elkaar kussen waar andere mensen bij zijn die het ook zien. ik hoop op serieuse antwoord

the_silver_one
26-02-2003, 15:50
Nee meid, geen sexueel contact voor het huwelijk.. KWeeNie of er wel zijn die het niet gedaan hebben

fita
26-02-2003, 15:53

maar kan ik dan nog iets doen zodat god het mij inschallah vergeeft. en ik bedoel hoe kan je daneen vriend hebben.en dat mag toch ook niet.

the_silver_one
26-02-2003, 15:57
Zoveel weet ik ook nie... Ben nu bezig met het lezen van de Koran.. Ik hoop dat iemand anders je helpen kan

cheima
26-02-2003, 16:01
Origineel gepost door fita he ik heb eenn vraag je : mag je wel kussen en zoenen strelen. ik bedoel dat is toch niet erg of wel. en wordt je daarvoor ook gestraft. niet uitlachen maar ik weet niet zo veel . O my god daarvoor word je direct de hel ingestuurd. tenmiste als je getrouwd bent. Wat een vraag foei :zweep:

fita
26-02-2003, 16:07
hallo zo erg is het nou ook weer niet. de hel. kom op joh. ik heb geen moord gepleegd. ik kan er toch ook niks aan doen. ik heb toch een vriend die ik ook mij liefde moet tonen.