Bekijk volle/desktop versie : mogen mannen de enkels...



17-04-2005, 14:26
van de vrouw zien, als ze bijvoorbeeld slippertje draagt of lage sgoentjes...?????????

17-04-2005, 14:33


Nee dit niet toegestaan tenzij het je mahram is ( broer,vader,opa,oom "met wie je niet kunt trouwen&quot
inshaAllah zal ik hier nog bewijs voor plaatsen

17-04-2005, 15:10
nee de vrouwen mogen alleen hun gezicht en handen laten zien.....de rest moet bedekt zijn behalve bij de mahram mag dat....

17-04-2005, 20:08
SoubhanaAllah ik kan hier niets meer over terug vinden en ik weet zeker dat er een Ahadith moet zijn

18-04-2005, 15:20



Bron: Fataawa al-Mar.ah


18-04-2005, 15:23

Citaat door islam4always:
SoubhanaAllah ik kan hier niets meer over terug vinden en ik weet zeker dat er een Ahadith moet zijn
Allahou Al3lam, ik denk niet dat er hadith is waarin specifiek over het bedekken van de voeten wordt gepraat. Wel is er een hadith waarin staat dat je alles moet bedekken behalve je handen en je gezicht.

18-04-2005, 15:31

Citaat door AbouMoussa:
Allahou Al3lam, ik denk niet dat er hadith is waarin specifiek over het bedekken van de voeten wordt gepraat. Wel is er een hadith waarin staat dat je alles moet bedekken behalve je handen en je gezicht.
Klopt ik weet dat er een ahadith is (kort in mn eigen woorden!!!): de profeet vzmh zag asma met doorzichtige kleding en dat hij toen zei van als een meisje de puberteit bereikt moet alleen dit en dit te zien zijn waarop hij naar zn gezicht en handen wees...

wa allaho a3lem