Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Demonstratie tegen verhoging collegegeld!

Rajaa
26-02-2003, 13:04

13 maart allemaal naar Den Haag!!

Rajaa
26-02-2003, 13:12
Origineel gepost door pista Jullie demonstreren wel graag hé. Slaat de verveling steeds weer toe? :D Kwam daar weer een drol voorbij?? :rolleyes:

aishaqandisha
26-02-2003, 13:27
Ja deze discussie is werkelijk bijzonder interessant... :o :o :o :o :o :o gaap :o :o :o

Rajaa
26-02-2003, 13:37
Origineel gepost door pista :D Happie happie happie :D ..en nog een :D

Rajaa
26-02-2003, 13:39

Origineel gepost door aishaqandisha Ja deze discussie is werkelijk bijzonder interessant... :o :o :o :o :o :o gaap :o :o :o Dat jij dit nou als een discussie typeert, kzou je qua niveau haast in de hoek van Pista zetten... Geloof me dat is geen compliment ;) Maar terug naar het onderwerp. Ga je ook demonstreren tegen de plannen om het collegegeld te verdubbelen?

gooja
26-02-2003, 19:01
Zijn ze helemaal gek geworden? Collegegeld verdubbelen, ov afschaffen, studiefinanciering omzetten in een lening? Het gevolg is dat studenten meer moeten gaan bijverdienen en dat zal zeker ten koste gaan van de kwaliteit van de studies.... Hoe zit het met die demonstratie in Den haag? Van wie is het initiatief? Waar? Hoe laat? Te verwachten opkomst? Bij voorbaat dank

-xxx-Rachida
26-02-2003, 22:25
misschien studeren jullie niet aan een hogeschool of universiteit maar ik wil mijn OV behouden en het collegegeld is al student vriendelijk en dan willen ze tot overmaat van ramp studiefin. omzetten in een lening:kwaad: HELLLL NOOOOO!!!!! op naar Den Haag de 13de!!!!

Asri
27-02-2003, 01:03
Origineel gepost door pista Jullie demonstreren wel graag hé. Slaat de verveling steeds weer toe? :D Dit initiatief is zelf van de studenten afkomstig...je weet wel die een studie volgen om later een goede baan te krijgen...niet zoals wezens als jullie die kakkerlakken gedrag vertonen. Volgende keer niet alles op de Islam projecteren. -Y-

aishaqandisha
27-02-2003, 01:13
Ik moet eerlijk zeggen dat ik die nieuwe plannen gewoon ZO belachelijk vind dat ik haast niet kan geloven dat het werkelijk doorgaat. Aan de andere kant: Er gebeuren de laatste tijd wel meer dingen in dit land die ik niet kan geloven. Goed dat jullie gaan demonstreren. Ik zelf betaal ook een hele bak collegegeld en ik breng veel offers om te kunnen studeren. Dat is helemaal niet erg. Maar om dan over deze plannen te horen. Ik krijg het gevoel dat ze toch nog vinden dat ik een profiteur ben. Denk je eens in hoe die gasten zelf aan hun diploma zijn gekomen. Zij konden het rustig aan doen, af en toe van studie veranderen enz. enz. En nu maken ze dit soort plannen. En dan nog een -niet onbelangrijk- argument. Ze veranderen Nederland in een ontwikkelingsland. Nu is dat in het hoger onderwijs nog niet zo goed te merken. Maar kijk eens naar sommige basisscholen. Dan springen de tranen in je ogen. Het rare is trouwens dat de zgn. achterstandsscholen er nog het beste uitzien, omdat die een iets hoger budget krijgen. Maar die scholen staan dan vaak ook voor een moeilijker taak. (en dan heb ik het echt niet alleen over allochtone kinderen hoor!) Ik ben er voor om veel meer te investeren in het onderwijs. Het gaat om de toekomst! Maar er moet niet alleen geld bij. Er moet ook meer spirit komen. En dat kan alleen als de hele maatschappij meer "spirit" krijgt. Want het onderwijs kan niet goedmaken wat er in de hele maatschappij scheef zit. En die spirit moeten we er met z'n allen inbrengen. Ik zie om me heen al heel veel goede voorbeelden :)

VanBasten
27-02-2003, 01:14
Origineel gepost door Asri Dit initiatief is zelf van de studenten afkomstig...je weet wel die een studie volgen om later een goede baan te krijgen...niet zoals wezens als jullie die kakkerlakken gedrag vertonen. Volgende keer niet alles op de Islam projecteren. -Y- Jaja, alles wat hier gezegd wordt heeft met de Islam te maken... :(, zelfs een discussie over de afschaffing van de stufi. Wat staat er trouwens in de Koran over studiefinanciering? Is het toegestaan of niet?

aishaqandisha
27-02-2003, 01:17
Nou er staat in de Qur An wel een heleboel over de verantwoordelijkheid van mensen om hun kinderen te laten leren. En met bijzonder veel nadruk.

Asri
27-02-2003, 01:19
Origineel gepost door VanBasten Jaja, alles wat hier gezegd wordt heeft met de Islam te maken... :(, zelfs een discussie over de afschaffing van de stufi. Wat staat er trouwens in de Koran over studiefinanciering? Hey mafkees...Heb je stront voor je ogen zitten ofsjo...Lees dan wat ie schrijft...hij heeft het over "jullie" ...Dat lijkt mij in dit geval over moslims die hier af en toe wat posten. Daarom zeg ik tegen 'em dat ie niet alles op de Islam moet projecteren....Alsof daar aanleidng voor is. Hebbie het begrepen? -Y-

VanBasten
27-02-2003, 01:27
Origineel gepost door Asri Hey mafkees...Heb je stront voor je ogen zitten ofsjo...Lees dan wat ie schrijft...hij heeft het over "jullie" ...Dat lijkt mij in dit geval over moslims die hier af en toe wat posten. Daarom zeg ik tegen 'em dat ie niet alles op de Islam moet projecteren....Alsof daar aanleidng voor is. Hebbie het begrepen? -Y- Dus als hij het over 'jullie'' heeft, dan heeft dat gelijk met de Islam te maken???? Volgens mij ben je wel heel erg snel op je Islamitische teentje getrapt. Met ''Jullie'' spreekt hij je als persoon aan, niet als moslim. Begrijp jij?