Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wat zou je doen als je man geen 2e kind wil?

Pagina's : [1] 2

losbatatos
17-04-2005, 11:56

Hallo lieve meiden onder ons. Ik zit met het volgende dilemma en vroeg me af wat jullie in mijn situatie zouden doen. Ik Marokkaanse, ben nu 5 jaar getrouwd met een lieve man. We hebben samen een pracht van een kind. Nu is het zo dat mijn man (ook Marokkaans) heel veel van ons kindje houdt, alleen aangeeft dat hij geen 2e kind wil. Ik daarentegen wil dolgraag zoals de islam ons dat ook voorschrijft, een groter gezin opbouwen. Ik heb echt alles gezegd/geprobeerd om hem op andere gedachten te krijgen, maar niks helpt. We zitten trouwens financieel goed, dus dat is het probleem niet. Mijn man zegt dat een kind een goede moslim-opvoeding meegeven heel belangrijk en zwaar is en dat niet bij meerdere kinderen kan garanderen. Wie zit/zat in een soortgelijke situatie of kent iemand die hier ook mee zat en wat hebben jullie gedaan? Stiekem de pil wegdoen, wil ik niet. Een kind moet van 2 kanten gewenst zijn. Hem verlaten, wil ik ook niet, moeilijk dus. Graag alleen serieuze reacties, beslamma

Zusterke001
17-04-2005, 12:54
Ik denk dat je het recht hebt om de pil weg te doen zonder zijn toestemming. Wat gaat hij doen als je zwanger bent? Weglopen? Ik denk het niet.... Ik zou dit toch zwaar bespreken met hem hoor. De pil is ook ongezond voor jou om jaren aan een stuk te slikken. Als ik in jou plaats was dan zou ik er gewoon mee stoppen, of ie het wil of niet. Hij gaat toch zowiezo van dat kind houden hoor want éénmaal hij het kind ziet gaat ie weten dat ie fout zat. En het is jou recht om een groot gezin op te bouwen en kinderen te baren.

Amoura
17-04-2005, 12:58
hoi, ik wi alleen mijn mening geven hierover.. ik heb zelf ook 1 kind en vraag me heel vaak ik een 2e wil! ik ben tot de conclusie gekomen om insallah een 2e te nemen, omdat: ik wil mijn kind niet het recht ontnemen van een broertje of zusje... , stel dat wij straks er niet meer zijn, dan wil ik dat mijn kind later een familieband heeft met haar broer/zus...(ja je hebt ook nichten en neven, maar dat is niet hetzelfe als eigen vlees en bloed) en wat Allah soebhanahoe al heeft bepaalt voor je kind, dat kan geen enkel mens veranderen. dus je geeft je kinderen \(1 of 2 of 10) dezelfde opvoeding en zij kiezen uiteindelijk hun eigen weg..... dus die reden die je man aangeeft vindt ik persoonlijk niet juist...het is juist de bedoeling dat we de wereld moeten vervullen met (moslim)kinderen. vraag aan je man, hoe hij het had gevonden als hij helemaal geen broers of zussen had..?? ok nou hopelijk heb je hier wat aan..(die beslissing moeten jullie echt samen nemen\).

Chaimae
17-04-2005, 12:59
Hallo lieve meiden onder ons. Ik zit met het volgende dilemma en vroeg me af wat jullie in mijn situatie zouden doen. Ik Marokkaanse, ben nu 5 jaar getrouwd met een lieve man. We hebben samen een pracht van een kind. Nu is het zo dat mijn man (ook Marokkaans) heel veel van ons kindje houdt, alleen aangeeft dat hij geen 2e kind wil. Ik daarentegen wil dolgraag zoals de islam ons dat ook voorschrijft, een groter gezin opbouwen. Ik heb echt alles gezegd/geprobeerd om hem op andere gedachten te krijgen, maar niks helpt. We zitten trouwens financieel goed, dus dat is het probleem niet. Mijn man zegt dat een kind een goede moslim-opvoeding meegeven heel belangrijk en zwaar is en dat niet bij meerdere kinderen kan garanderen. Wie zit/zat in een soortgelijke situatie of kent iemand die hier ook mee zat en wat hebben jullie gedaan? Stiekem de pil wegdoen, wil ik niet. Een kind moet van 2 kanten gewenst zijn. Hem verlaten, wil ik ook niet, moeilijk dus. Graag alleen serieuze reacties, beslamma Dat dikgedrukte argument is gewoon scheef. Een goede opvoeding ligt aan de ouders en omgeving. En niet aan het aantal kinderen! Je kunt 2 of meer kinderen net zoveel leren als 1 kind. Als je er maar genoeg aandacht en tijd aan besteed.

Nysha
17-04-2005, 13:37

uuhmm dames , luister eens naar jezelf........een kind neem je niet i nje eentje en de pil niet slikken zonder zijn toestemming vind ik echt een ondermijning van het vertrouwen in elkaar....het klopt gewoon niet! en hi jzou misschien van het kind gaan houden, maar jij zou ech twel in een kwaaad daglicht gesteld wrden en het zo uje huwelijk absoluut niet ten geode komen....... probeer hem te overtuigen anders nie (sorry voor de spelfouten ben lui ;))

Zusterke001
17-04-2005, 15:09
uuhmm dames , luister eens naar jezelf........een kind neem je niet i nje eentje en de pil niet slikken zonder zijn toestemming vind ik echt een ondermijning van het vertrouwen in elkaar....het klopt gewoon niet! en hi jzou misschien van het kind gaan houden, maar jij zou ech twel in een kwaaad daglicht gesteld wrden en het zo uje huwelijk absoluut niet ten geode komen....... probeer hem te overtuigen anders nie (sorry voor de spelfouten ben lui ;)) Het slikken van de pil zelf is al een ondermijning van het vertrouwen in Allah swt.

lilmizz
17-04-2005, 15:49
ik ben het met zusterke eens... en ik vind het egoistisch tegenover het eerste kind... tenzij het niet lukt dan is het een ander verhaal.. ik zou gewoon blijven zeuren 1 jaar 2 jaar 3 jaar..maar mocht dit niet baten... dan maar de pil de prullenbak in... :o (denk ik nu)

lilmizz
17-04-2005, 15:52
Het slikken van de pil zelf is al een ondermijning van het vertrouwen in Allah swt. iets anders... Ik heb een vriendin...die absoluut nooit kinderen wil.. Omdat ze haar kind niet in deze puinhoop wil neerzetten... is dat ook een ondermijning van vertrouwen...?

Questions
17-04-2005, 17:52
Ik ben het eigenlijk wel met je man eens. In deze tijd is het erg moeilijk om kinderen op het juiste pad te houden. Jullie zeggen wel, het ligt aan je eigen opvoeding, maar je moet niet vergeten dat de omgeving meer invloed heeft op je kind. Ken genoeg jongeren die een uitstekende opvoeding hebben gehad en waren praktiserende moslims, maar helaas zijn ze nu toch verdwaald :jammer: Ik heb echt medelijden met die ouders.... In elk geval mocht je toch een 2e kind willen, je zal toch met je man moeten overleggen. Je bent immers getrouwd en vertrouwen is zeer belangrijk ;)

Ouissam
17-04-2005, 18:06
Een kind krijgen is het mooiste geschenk wat je van Allah (swt) kunt krijgen. En wie zegt dat het je nog een keer gaat lukken?? Ik ben zelf al bijna 3,5 jaar bezig voor een tweede kindje, en zoals je ziet kan het op zich laten wachten. Allah swt is de Enige die daar over kan beslissen, wij mensen hebben dat niks over te zeggen. Ik en mijn man willen onze dochtertje heel graag nog een broertje of zusje erbij geven zodat ze niet alleen is en niet alleen achter blijft. Maarja wij kunnen daar niet over beslissen, alleen als Allah swt het voor ons wil InschAllah. Nou meid, ik hoop dat je man van gedachten veranderd, want het is en blijft een grote wonder om zo een kleine wondertje te mogen ontvangen.

Zusterke001
17-04-2005, 18:54
iets anders... Ik heb een vriendin...die absoluut nooit kinderen wil.. Omdat ze haar kind niet in deze puinhoop wil neerzetten... is dat ook een ondermijning van vertrouwen...? Dat is een héél slecht idee van haar. Je moet vertrouwen hebben in Allah swt. Deze puinhoop is enkel hier te vinden hoor. Dan verhuis ik liever naar een ander land dan hier te blijven zonder kinderen omwille van deze puinhoop. Doe dan de hijdra?? En ten tweede, Allah swt Leidt wie Hij wil. Of je kind nu een crimineel wordt of niet, hij zal dit aan zichzelf te danken hebben maar het is aan jou om hem de Islamitische opvoeding te geven, om hem te vertellen wat goed en wat slecht is, om hem te vertellen wie Allah swt en Zijn Boodschapper is. Dit is jou taak, voor de rest kan je hem niet leiden hoor. Er zijn kinderen die 'ulama zijn geworden, er zijn kinderen die criminelen zijn geworden. Dit is geen reden om niet aan kinderen te beginnen. En als je van Allah swt houdt en Zijn Boodschapper, geloof me, je zal dan gewoon omwille van één reden al kinderen baren, een nageslacht laten op deze aarde omwille van je dien. Zo zijn er zusters die niet aan kinderen beginnen of stoppen omwille van het geld, ze zijn er financieel niet aan toe. Maar dat vind ik zo grappig hoor. Allah swt heeft de Rizq van een kind al opgeschreven voor hij geboren werd dus of je nou gaat werken dag en nacht of niet, als dit de rizq is van het kind, dan is dat zijn rizq, niet meer en niet minder. Trouwens, wat is het nut voor de man dan om te trouwen met een vrouw die geen kinderen wil??

Questions
17-04-2005, 19:09
Trouwens, wat is het nut voor de man dan om te trouwen met een vrouw die geen kinderen wil?? Deze instelling heb ik nooit gesnapt :moe:

Zusterke001
17-04-2005, 19:15
Deze instelling heb ik nooit gesnapt :moe: Trouw met een man die kinderen wil en jij niet. En je zal zien wat ik bedoel met die instelling. Ik zou ook niet trouwen met een man die geen kinderen wil..HALLO. Ik zie er het nut niet van in om met zo'n instelling te trouwen. Ik heb het dan niet over mannen die geen kinderen kunnen krijgen. Die hebben een andere instelling.

Questions
17-04-2005, 19:28
Trouw met een man die kinderen wil en jij niet. En je zal zien wat ik bedoel met die instelling. Ik zou ook niet trouwen met een man die geen kinderen wil..HALLO. Ik zie er het nut niet van in om met zo'n instelling te trouwen. Ik heb het dan niet over mannen die geen kinderen kunnen krijgen. Die hebben een andere instelling. Misschien loop ik achter of ben ik naief, maar ik dacht altijd dat men trouwde uit liefde voor elkaar. Stel je trouwt met een man en uiteindelijk blijkt dat de vrouw geen kinderen zou kunnen krijgen. Dan wil hij dus gelijk scheiden of een 2e vrouw nemen (want blijkbaar trouwen mensen alleen om kinderen te krijgen), een man met zo'n instelling hoef ik niet :jammer:

Azrak
17-04-2005, 19:42

Het slikken van de pil zelf is al een ondermijning van het vertrouwen in Allah swt. Slik jij de pil???? Ik denk het wel ! En lekker makkelijk om te zeggen is haram om de pil te slikken en stop er maar mee zonder toestemming van je man. Je bent getrouwd en je leeft samen met je partner en als jij een beslissing neemt dan doe je dat in overleg met je partner!

Pagina's : [1] 2