Bekijk originele versie : Wie is er een echte moslim ?
Sanae-01
26-02-2003, 12:13
Beste leden,
Nadat ik een topic heb gelezen heb ik besloten om te zien wie een echte moslim is. Een echte moslim zijn houdt in:
-je aan de vijf zuilen houden
-je moslim in hart voelen
Veel mensen wat ik echt dom vindt, doen zich voor als moslim aan de buitenwereld maar gedragen zich als ze alleen zijn niet-moslim. Wie hou je dan voor de gek, jezelf. En op de dag des oordeels zal ALLAH die persoon straffen. Laat weten wat jullie ervan vinden.
beslama
Sanae
http://bangla2000.com/Islam/MainImages/mekka.jpg
girlfrommaroc
26-02-2003, 16:53
iwa dat doe ik maar er zijn toch dingen die je kunnen verhinderen
BraveHeart79
26-02-2003, 21:58
Origineel gepost door Miss_Sanae
Beste leden,
Nadat ik een topic heb gelezen heb ik besloten om te zien wie een echte moslim is. Een echte moslim zijn houdt in:
Veel mensen wat ik echt dom vindt, doen zich voor als moslim aan de buitenwereld maar gedragen zich als ze alleen zijn niet-moslim. Wie hou je dan voor de gek, jezelf. En op de dag des oordeels zal ALLAH die persoon straffen. Laat weten wat jullie ervan vinden.
beslama
Sanae
Niemand kan zich een geslaagde moslim noemen, het is aan allah swt om dat te bepalen, mensen die zich een ware moslim noemen zijn in mijn ogen hoogdunkig en in de islam is daar geen plek voor. Je hebt el hamdulilah geen excuus op de dag des oordeel, alle mogelijke middelen om kennis te vergaren zijn voor handen, het is de nefs(ego) die een mens blind en doof kan maken om hier geen gebruik van te maken.
moge allah ons leiden op de juiste pad
wa salamou alikom
sweet_honnepon
27-02-2003, 13:31
we proberen ons best te doen.....inshaalah vergeeft HIJ ons voor onze slechte daden...... :(
aishaqandisha
27-02-2003, 15:06
Misschien moeten we niet daar zelf over oordelen...
En ZEKER niet over ELKAAR!
aishaqandisha
27-02-2003, 15:07
Origineel gepost door Miss_Sanae
Beste leden,
beslama
Sanae
Ik bedoel hierover
mistyDarkangel
27-02-2003, 17:31
Ben is dood !!
:rolleyes:
Uiteindelijk is Allah (SWT) die bepaalt of je een echte moslim bent geweest of niet maar ik denk ook dat het belangrijk is dat je niet aan je eigen twijfelt. Je bent moslim of je bent het niet! Je kan 1/5 deel hindoestaans zijn, 2/5 christen, 1/5 jood en 2/5 moslim. Snap je, je bent dus moslim of je bent het niet. Ik heb als geloof islam, hamdollilah, ik geloof in ALLAH (SWT), Hij is de meest Barmhartige en er is er maar een van en Mohammed (vzmh) is zijn profeet. Greetz,
Karima :zwaai:
chamalgirl
06-03-2003, 10:06
Origineel gepost door Karima2
Uiteindelijk is Allah (SWT) die bepaalt of je een echte moslim bent geweest of niet maar ik denk ook dat het belangrijk is dat je niet aan je eigen twijfelt. Je bent moslim of je bent het niet! Je kan 1/5 deel hindoestaans zijn, 2/5 christen, 1/5 jood en 2/5 moslim. Snap je, je bent dus moslim of je bent het niet. Ik heb als geloof islam, hamdollilah, ik geloof in ALLAH (SWT), Hij is de meest Barmhartige en er is er maar een van en Mohammed (vzmh) is zijn profeet. Greetz,
Karima :zwaai:
precies :)
het is meer dan de vijf zuilen uitvoeren, en moslim inje hart uitvoeren,
je moet het ook in je dagelijkse leven toepassen in goede daden en dergelijk. Moslim zijnde is heel omvattend, het is aan Allah te bepalen of we het paradijs in mogen. De mens is niet volmaakt, dat weet Allah ook wel. Hij is barmhartig en vergevingsgezind, vertrouw daar maar in.
Shining_Star
06-03-2003, 15:06
Ik probeer een goede moslim te zijn ik bid wel enzo :zwaai:
sweet_honnepon
06-03-2003, 16:51
Origineel gepost door Arab_Grote_Neus
Ik ben geen goede moslim, ik heb namelijk een hele haram levensstijl, met alcohol, vrouwen, veel sex etc. Maar het geeft niet, later als ik ouder ben komt het wel goed. :goedzo:
wie zegt dat je later nog leeft?
Origineel gepost door sweet_honnepon
wie zegt dat je later nog leeft?
dat zei z'n grote vriend de satan die hem ieder keer flesht :D en ieder keer toefluistert dat allesh goed komt :zwaai:
maar ja niemand is prefect, ben ook niet prefect, maar Allah zal ik nooit vergeten
ik geloof wel in allah dat er geen god is behalve allah.
maar de satan heeft zo'n grote macht over mij dat ik vaak dingen doe die niet goed zijn en dat besef ik dan ook maar ik doe het dan toch
soms heb ik het gevoel dat ik zelf de satan ben
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.