Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : 'Verdachte KLM-passagiers kenden kaper 11 september

Braezy
17-04-2005, 09:49

Uitgegeven: 17 april 2005 08:55 Laatst gewijzigd: 17 april 2005 08:59 WASHINGTON - Aan boord van de KLM-vlucht die 8 april de toegang tot het Amerikaanse luchtruim werd geweigerd, bevonden zich twee Saudische broers die op dezelfde vliegschool hebben gezeten als een van de kapers van 11 september 2001. Dat meldde het Amerikaanse tijdschrift Newsweek zondag op basis van anonieme bronnen bij Amerikaanse en Europese veiligheidsdiensten. Toen bleek dat het duo voorkwam op de passagierslijst van vlucht KL-685 gingen bij de Amerikaanse autoriteiten de alarmbellen af. Zij vreesden volgens een artikel op de website van het weekblad voor een herhaling van de terroristische aanslagen op New York en Washington van 3,5 jaar geleden en namen het zekere voor het onzekere door de KLM-Boeing terug te sturen. Een Amerikaanse antiterreurfunctionaris betitelt het duo als "slechte kerels" en een bron bij een Europese inlichtingendienst stelt dat de broers "uitgebreide maar secundaire" contacten hebben met het terreurnetwerk al-Qaeda van Osama bin Laden. Vliegschool Ten minste een van de Saudi's is eerder de Verenigde Staten uitgezet. De man werd enkele weken na de aanslagen van '9/11' opgepakt en zou tijdens zijn verhoor hebben toegegeven dat hij een van de negentien kapers die de zelfmoordaanslagen uitvoerde, Hani Hanjour, kende. De broers volgden op dezelfde vliegschool als de terrorist lessen. Een week na het incident moeten de onderzoekers echter toegeven dat het waarschijnlijk is dat de verdachte broers niets kwaads in de zin hadden. Het tweetaal vloog naar eigen zeggen naar Mexico om hun zieke vader, een gepensioneerde Saudische diplomaat, te bezoeken. Anderen wijzen er echter op dat al-Qaeda juist in Mexico voet aan de grond probeert te krijgen. Van daaruit zouden terroristen gemakkelijk de poreuze grens met de Verenigde Staten kunnen oversteken. Verhoor Het duo vloog na terugkeer op Schiphol door naar Londen. Daar werd hen volgens Newsweek echter de toegang geweigerd, waarop de mannen weer op een vlucht naar Schiphol werden ze gezet. Hier brachten ze onder politietoezicht de tijd door tot een rechtstreekse vlucht hen eindelijk naar hun thuisland bracht. In Saudi-Arabië aangekomen werden ze door de autoriteiten voor verhoor vastgenomen. Bron (http://www.nu.nl/news/512619/22/%27Verdachte_KLM-passagiers_kenden_kaper_11_september%27.html)

no_brains
17-04-2005, 09:54
Ik geloof niet meer zo in die Amerikaanse leugens. Ze checken nu alles supergoed... wat zeuren ze nog.

Kahali
17-04-2005, 11:24
Ik geloof niet meer zo in die Amerikaanse leugens. Ze checken nu alles supergoed... wat zeuren ze nog. Wees er maar blij om, het had heel anders kunnen wezen als het klm toestel op het witte huis was geploft door weer zo'n idiote actie van zo'n el qaida reli-terrorist. Khli

no_brains
18-04-2005, 12:24
Wees er maar blij om, het had heel anders kunnen wezen als het klm toestel op het witte huis was geploft door weer zo'n idiote actie van zo'n el qaida reli-terrorist. Khli kijk, ik ben het met je eens.... uit voorzorgsmaatregelen. Ik kan de actie ook wel begrijpen. Maar ik kan niet zo omgaan met dat paranoia gedoe:)

Smirnoff
18-04-2005, 12:26

Kun je je voorstellend dat je in zo'n vliegtuig zit ?! (of hebt gezeten)

no_brains
18-04-2005, 12:27
Kun je je voorstellend dat je in zo'n vliegtuig zit ?! (of hebt gezeten) Er zitten wel vaker mannen met baard bij mij in een vliegtuig....:D

Smirnoff
18-04-2005, 12:29
Er zitten wel vaker mannen met baard bij mij in een vliegtuig....:D Ja, en nu weet je dat één van hen tezamen met één van die 11/9 kapers vlieglessen heeft gevolgd. Dan voel je je opeens veel beter, nietwaar ?

no_brains
18-04-2005, 12:30
Ja, en nu weet je dat één van hen tezamen met één van die 11/9 kapers vlieglessen heeft gevolgd. Dan voel je je opeens veel beter, nietwaar ? dan denk ik... oh wat gaaaaaaaf.... ik wil ook op een goeie vliegschool:hihi: Ik mocht al eens eerder in zo'n kleine 4pers. vliegtuigje vliegen:D echt leuk hoor :D

Farkoessa
18-04-2005, 12:30
Ja, en nu weet je dat één van hen tezamen met één van die 11/9 kapers vlieglessen heeft gevolgd. Dan voel je je opeens veel beter, nietwaar ? so what.. moet ik dan bang gaan worden ofzo?? Mij niet gezien :maf2: P.S. dag lekker nobraino... lang niet gehoord, gezien.. walo.. how come?? :ego:

no_brains
18-04-2005, 12:32
so what.. moet ik dan bang gaan worden ofzo?? Mij niet gezien :maf2: P.S. dag lekker nobraino... lang niet gehoord, gezien.. walo.. how come?? :ego: :hihi: ..... ewa geen beltegoed, je weet toch met Marokkaanse jongens..... :nerd:

Farkoessa
18-04-2005, 12:35
:hihi: ..... ewa geen beltegoed, je weet toch met Marokkaanse jongens..... :nerd: Oowww.. :wow: wacht ik snap het niet meer.. je was vrouw en nu ben je man?? :maf:

relax_mocro
18-04-2005, 13:58
ze hebben 70000 namen op een lijst staan wat natuurlijk een belachelijk aantal is en daarnaast houdt men niet rekening met het feit dat in de arabische wereld heel veel mensen met dezelfde naam combinaties voorkomen zoals bijv. Mohammed ali ibn mohammed . Dit zijn van die combinaties die duizend keren voorkomen . Dus niet 70000 worden geweerd maar het veel fout maar ja dat hebben ze niet door

no_brains
18-04-2005, 14:31
Oowww.. :wow: wacht ik snap het niet meer.. je was vrouw en nu ben je man?? :maf: ik kan me goed aanpassen;)..... casaflanca... of casaSTanka :hihi: :hihi: