Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Soerat Al-bakara

Pagina's : [1] 2

the_silver_one
26-02-2003, 10:58

Ben bezig met het lezen van de Koran (pittig boek) Ik ben nu bij SOERAT AL-BAKARA(63) Er staat: "Zij die geloven, zij die het jodendom aanhangen, de christenen en de Sabiers die in God en de laatste dag geloven en die deugdelijk handelen, voor hen is hun loon bij hun heer en zij hebben niets te vrezen noch zullen zij bedroefd zijn " Ik kreeg altijd te horen dat Christenen en Joden naar de hel zullen gaan.. Maar dat is dus niet waar? Zij gaan dus wel naar de hemel? Ik ben namelijk bang dat ik een negatieve vertaling van de Koran heb. Ik lees momenteel een weergave van de betekenis van de Arabische tekst in het Nederlands door Fred Leemhuis. Alvast Bedankt

the_silver_one
26-02-2003, 11:08
Dat wil ik dus weten... Ken jij misschien een andere site waar ze me hiermee verder kunnen helpen?

chicamaroquia
26-02-2003, 11:09
nee hoor, joden en christenen zijn ook mensen van het boek, dus zij kunnen ook in de hemel terecht komen. ze aanbidden dezelfde God, ze geloven in de eenheid van God. mits zij de regels goed naleven hoeven zij de hel niet te vrezen. dat is wat mij is geleerd.

the_silver_one
26-02-2003, 11:12
Origineel gepost door chica*******a nee hoor, joden en christenen zijn ook mensen van het boek, dus zij kunnen ook in de hemel terecht komen. ze aanbidden dezelfde God, ze geloven in de eenheid van God. mits zij de regels goed naleven hoeven zij de hel niet te vrezen. dat is wat mij is geleerd. Ik vertrouw op je! Erg Bedankt Kan ik weer verder gaan lezen

chicamaroquia
26-02-2003, 11:30

veel succes :goedzo:

moussystyles
26-02-2003, 12:30
Salaam Aleikum broeder, Beste broeder in Islam de koran is oorspronkelijk in het arabisch door de complexiteit en uniekheid van de koran zijn sommige woorden nooit voor 100% te vertalen, daarom spreekt men nooit van een vertaling maar een verklaring. Beste site naar mijn mening waar je naartoe kan gaan is www.redouan.nl Salaam Aleikum, Jouw broeder in de Islam Fadil

MuzzyAA
Origineel gepost door chica*******a veel succes :goedzo: :eek: zuster beter ben je stil je neemt nu haar sjaet met je mee de joden en christen zullen de hel in gaan inna diena 3inda lahi al islaaam pz bij aya 63 lees ik : 63. En toen Wij een verbond met u aangingen en de berg hoog boven u verhieven, zeiden Wij: "Houdt vast, wat Wij u hebben gegeven en bedenkt wat het bevat, zodat gij behoed zult worden." dus kan je nog effe de goede aya geven dan kan ik er op ingaan

layla_moegroer
Origineel gepost door Maryam_el Salaam alaikum of je de juiste vertaling hebt, weet ik niet, ik lees de Koran alleen in het Arabisch. met de joden en de christenen die in jouw genoemde aya worden de echte joden en chsistenen bedoeld die in die tijd in de profeten Moesa en 3iesa (Jezus) geloofd hebben en hun weg gevolgd hebben en niet de joden en christennen van nu. ik denk dat jij gelijk hebt als je het echt niet weet moet je het aan een cyberimam vragen wie weet kan hij jou helpen en laat dan iets weten he :) :zwaai:

chicamaroquia
26-02-2003, 12:31
maryam, het gaat om joden en christenen die de regels van het geloof opvolgen en hun verplichtingen nakomen. nu, 100 jaar geleden, 1400 jaar geleden! dat geldt ook voor moslims, niet elke moslim komt in de hemel hoor. zo komt ook niet elke christen en jood in de hemel. allah oe e3lem.

chicamaroquia
26-02-2003, 12:32
Origineel gepost door MuzzyAA :eek: zuster beter ben je stil je neemt nu haar sjaet met je mee de joden en christen zullen de hel in gaan inna diena 3inda lahi al islaaam pz bij aya 63 lees ik : 63. En toen Wij een verbond met u aangingen en de berg hoog boven u verhieven, zeiden Wij: "Houdt vast, wat Wij u hebben gegeven en bedenkt wat het bevat, zodat gij behoed zult worden." dus kan je nog effe de goede aya geven dan kan ik er op ingaan dat moet ik ff navragen, heb het zelf namelijk van onze imaam, maar ik zal soerra voor je navragen!

MuzzyAA
26-02-2003, 12:35
zijn jullie dan zo onwetend?? zij zullen de geur van djennah nooit ruiken

layla_moegroer
26-02-2003, 12:40
Origineel gepost door MuzzyAA zijn jullie dan zo onwetend?? zij zullen de geur van djennah nooit ruiken k kan verkeerd zitten maar naar het schijnt (allahoe aglem) als mohammed (vzmh) zijn hand in de hel steekt om verdwaalde moslims te bevrijden er 30 joden aan vastklampen ofzo (moehiem allahoe algem, ik ga het straks aan mijn vader vragen)

chicamaroquia
26-02-2003, 12:42
he muzzy, check soerat-al-bakara(63)

MuzzyAA
26-02-2003, 12:46
kijk naar me reactie boven ik heb em daarbij gezet dat is bij mij aya 63 wa allahu a3lem

chicamaroquia
26-02-2003, 13:14

dan weet ik het ook niet meer :confused: maar ja, zoals ik al zei: allah oe e3lem en ik heb het ook maar gehoord. m'n ouders zijn niet thuis, anders had ik 't wel ff nagevraagd.

Pagina's : [1] 2